Bijtertje
dinsdag 5 juni 2012 om 15:43
Hallo dames,
Ik heb een probleempje waarbij ik jullie hulp wel kan gebruiken. Mijn zoontje van 8 maanden bijt. Dit doet hij tijdens de borstvoeding (krijgt hij alleen nog 's ochtends), maar vooral als ik hem vast heb, in mijn schouder. Ook knijpt hij heel hard. Ik ben ondertussen bont en blauw (ok, klein beetje overdreven, maar wel een paar flinke blauwe plekken), en weet niet zo goed hoe ik zorg dat hij hiermee stopt.
Hard nee of au zeggen werkte in het begin, maar nu niet meer. Ik probeer hem ook zo snel mogelijk zijn mond weer open te laten doen, door mijn pink tussen zijn kaken te wringen, maar dit kan niet altijd door hoe ik hem op dat moment vast heb.
Hoe 'leer' ik hem dit af?
Ik lees wel van die "horror" verhalen over terugbijten, maar dat ben ik niet van plan.
Iemand met dezelfde ervaring? Tips? Alvast bedankt!!
Ik heb een probleempje waarbij ik jullie hulp wel kan gebruiken. Mijn zoontje van 8 maanden bijt. Dit doet hij tijdens de borstvoeding (krijgt hij alleen nog 's ochtends), maar vooral als ik hem vast heb, in mijn schouder. Ook knijpt hij heel hard. Ik ben ondertussen bont en blauw (ok, klein beetje overdreven, maar wel een paar flinke blauwe plekken), en weet niet zo goed hoe ik zorg dat hij hiermee stopt.
Hard nee of au zeggen werkte in het begin, maar nu niet meer. Ik probeer hem ook zo snel mogelijk zijn mond weer open te laten doen, door mijn pink tussen zijn kaken te wringen, maar dit kan niet altijd door hoe ik hem op dat moment vast heb.
Hoe 'leer' ik hem dit af?
Ik lees wel van die "horror" verhalen over terugbijten, maar dat ben ik niet van plan.
Iemand met dezelfde ervaring? Tips? Alvast bedankt!!
dinsdag 5 juni 2012 om 15:53
Mijn zoontje is 9 maanden en hij bijt ook op alles wat bij zijn mondje in de buurt komt. Ten eerste omdat hij zijn mond gebruikt zoals wij onze handen gebruiken, en ten tweede omdat hij tandjes krijgt en zo een soort van tegenjeuk/-pijn kan creeeren.
Mijn zoontje bijt niet zo hard, maar wel nat....
Ik geef hem gewoon iets anders in zijn handjes waar hij op kan bijten.
Mijn zoontje bijt niet zo hard, maar wel nat....
Ik geef hem gewoon iets anders in zijn handjes waar hij op kan bijten.
dinsdag 5 juni 2012 om 15:55
Hij is nog klein,maar terug bijten heeft wel effect. Mijn neef beet vroeger steeds zijn zusje. Totdat hun moeder het beu was en hem flink terug beet. Hij schrok daar zo van dat hij het nooit meer heeft gedaan.
Een nichtje deed het ook bij klasgenootjes. Ook zij is door de moeder terug gebeten,was ook gelijk over.
Nu zijn beiden in de 30 en bijten niet meer hoor,tenminste dat mag ik hopen.
Maar jouw kindje heeft vast last van tandjes die door moeten komen.
Een nichtje deed het ook bij klasgenootjes. Ook zij is door de moeder terug gebeten,was ook gelijk over.
Nu zijn beiden in de 30 en bijten niet meer hoor,tenminste dat mag ik hopen.
Maar jouw kindje heeft vast last van tandjes die door moeten komen.
dinsdag 5 juni 2012 om 15:56
quote:manji schreef op 05 juni 2012 @ 15:55:
Hij is nog klein,maar terug bijten heeft wel effect. Mijn neef beet vroeger steeds zijn zusje. Totdat hun moeder het beu was en hem flink terug beet. Hij schrok daar zo van dat hij het nooit meer heeft gedaan. Die tip van mij was een grap, maar het werkt dus echt?
Hij is nog klein,maar terug bijten heeft wel effect. Mijn neef beet vroeger steeds zijn zusje. Totdat hun moeder het beu was en hem flink terug beet. Hij schrok daar zo van dat hij het nooit meer heeft gedaan. Die tip van mij was een grap, maar het werkt dus echt?
dinsdag 5 juni 2012 om 15:59
Mijn zoontje snapt het trouwens wel hoor dat sommige dingen niet mogen. Hij trekt graag aan mijn haar en ik vertel hem altijd dat hij alleen zachtjes aan mamma's haar mag zitten en dat doet ie dan ook. Soms wordt ie nog wel eens erg enthousiast maar dan kan ik 'm altijd wel redelijk terugfluiten.
Net als met kleertjes aan doen, als ie iets in zijn handjes heeft en hij moet zijn arme ergens doorheen doen dan zeg ik "speeltje in andere hand, dan kan je arm door de mouw" en dat doet ie dan. Hij snapt het best, gewoon volhouden met vertellen dat ie niet hard mag bijten.
Net als met kleertjes aan doen, als ie iets in zijn handjes heeft en hij moet zijn arme ergens doorheen doen dan zeg ik "speeltje in andere hand, dan kan je arm door de mouw" en dat doet ie dan. Hij snapt het best, gewoon volhouden met vertellen dat ie niet hard mag bijten.
dinsdag 5 juni 2012 om 16:05
Hij heeft al 8 tandjes, ik wil niet zeggen dat ie nu klaar is, maar als ik kijk naar alle verschijnselen die bij het doorkomen horen, is het nu even rustig qua tandjes. Ik weet dat hij zijn mond gebruikt zoals wij onze handen gebruiken, wilde alleen dat hij dat zonder tanden zou doen Hij bijt echt hard, tandafdrukken en blauwe plekken tot resultaat hebbend.
Bijten gaat tegen mijn natuur in. Net zoals ik hem ook niet zal slaan. Dus andere tips??.....
Neus knijpen kan ik ook nog wel proberen denk ik, hij vind het sowiezo niet leuk als ik aan zijn neus zit..
Bijten gaat tegen mijn natuur in. Net zoals ik hem ook niet zal slaan. Dus andere tips??.....
Neus knijpen kan ik ook nog wel proberen denk ik, hij vind het sowiezo niet leuk als ik aan zijn neus zit..
dinsdag 5 juni 2012 om 16:05
quote:Hij is nog klein,maar terug bijten heeft wel effect. Mijn neef beet vroeger steeds zijn zusjeNeef was vermoedelijk nog steeds een stukje ouder dan de baby uit de OP: de gemiddelde acht maanden oude baby lukt het nog niet echt om in broertjes en zusjes te bijten. Bij oudere kinderen ben ik ook geen voorstander van terugbijten (om je te leren dat je niet mag bijten ... bijt ik je: lekker signaal...) maar bij zo'n kleintje al helemaal niet.
dinsdag 5 juni 2012 om 16:10
Ik kan het tijdens de voeding op zich wel zien aankomen, maar lig daardoor erg a-relaxed, met mijn vinger klaar om z'n tandjes uit elkaar te wringen. En vanochtend kreeg hij voeding na een lange nacht, zou je denken dat ie dorst heeft, maar hij begon gelijk met bijten. Andere borst gegeven en daar deed hij het in eerste instantie niet.. Maar na een paar minuten was ook die borst de klos.
Ja, ik kan hem wel uit de buurt van mijn schouder houden, maar dan moet ik een andere manier verzinnen om hem vast te houden
Ik heb niet het idee dat hij mij begrijpt als ik tegen hem zeg dat het pijn doet, of iets niet mag. Hij kijkt dat altijd met zo'n big smile terug zeg maar :p Zo van, praat jij maar lekker verder terwijl ik nog even doorknabbel..
Ja, ik kan hem wel uit de buurt van mijn schouder houden, maar dan moet ik een andere manier verzinnen om hem vast te houden
Ik heb niet het idee dat hij mij begrijpt als ik tegen hem zeg dat het pijn doet, of iets niet mag. Hij kijkt dat altijd met zo'n big smile terug zeg maar :p Zo van, praat jij maar lekker verder terwijl ik nog even doorknabbel..
dinsdag 5 juni 2012 om 16:19
Ik hield mijn zoon niet steeds uit de buurt van mijn schouder hoor. Hij was gewoon redelijk voorspelbaar
Kan het zijn dat je melkproductie heel erg is afgenomen? Bij sommige vrouwen lukt 1 keer per dag voeden bij acht maanden gewoon niet goed, en dan zou het kunnen dat hij bijt omdat er weinig te drinken valt.
Kan het zijn dat je melkproductie heel erg is afgenomen? Bij sommige vrouwen lukt 1 keer per dag voeden bij acht maanden gewoon niet goed, en dan zou het kunnen dat hij bijt omdat er weinig te drinken valt.
dinsdag 5 juni 2012 om 16:30
Ik ga over 2 weken stoppen met bv. Maar als ie zo door blijft bijten wellicht al iets eerder. Was ik sowiezo al van plan, ook zonder dat bijten. Hij had met 3,5 maand al 2 tanden, dat was voor mij geen reden om met bv te stoppen. Maar na 8 maanden (bijna 9 als ik ben gestopt) vind ik dat hij nu wel een goede basis heeft. Maar dan blijft nog steeds het bijtprobleem, want hij bijt vaker in mijn schouder dan in mijn borst de laatste tijd..
dinsdag 5 juni 2012 om 16:49
Mijn dochtertje van bijna 8 maanden knijpt en bijt ook. Niet meer zozeer tijdens de borstvoeding maar wel tussendoor. Eerst beet ze wel heel erg in mijn tepel, dat doet ze nu niet meer gelukkig. Maar ze knijpt ook in m´n armen en ik heb ook allemaal kleine blauwe plekjes en het doet echt zeer als ze het doet.
Tóch denk ik niet dat je het nu kunt afleren, het enige wat ik doe is haar afleiden en iets van een speeltje in haar handjes duwen. Dat helpt wel, al is het maar voor even.
Dat bijten is ook wel normaal nu ze tandjes krijgen, het voelt waarschijnlijk heel erg prettig om te bijten.
Ik heb dus ook geen kant en klare oplossing.
Tóch denk ik niet dat je het nu kunt afleren, het enige wat ik doe is haar afleiden en iets van een speeltje in haar handjes duwen. Dat helpt wel, al is het maar voor even.
Dat bijten is ook wel normaal nu ze tandjes krijgen, het voelt waarschijnlijk heel erg prettig om te bijten.
Ik heb dus ook geen kant en klare oplossing.