blauw/paars handje

01-01-2009 18:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft regelmatig een blauw/paars linkerhandje, zn nageltjes zijn dan ook wat blauw...maar het handje is niet echt koud. Het is ook alleen maar bij links en niet bij rechts.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Ik zou er toch eens mee naar de ha gaan. Lijkt me niet goed. Misschien iets met de doorbloeding of zuurstofgehalte?

Wij zijn natuurlijk geen artsen hier op het forum (tenminste de meeste niet denk ik) en met dit soort dingen kun je in mijn ogen toch beter eerst naar de ha.

Succes met je kleine mannetje.
Hmmm... blauwe nageltjes had ik altijd in mijn hoofd zitten: zuurstoftekort.

Ik zou er wel even de dokter om bellen als het handje verder niet koud is, want dat zou niet moeten mogen volgens mij.
Ah, same thoughts!

Nee precies, we zijn geen artsen en daarnaast kunnen we je hier zowel geruststellen als angstaanjagen en het kan beide ongegrond zijn...
Komt wel vaker voor bij babies, maar zou toch even dokter bellen voor de zekerheid.
Ja had ook weleens gehoord dat het vaker voor kwam bij babies, maar het hoe en waarom had ik me nog niet in verdiept. Vandaar dat ik hier eens wilde vragen of er moeders met ervaringen waren.

De ha bellen staat op mn lijstje als 1ste te doen morgen...is het handiger om de ha te bellen of het CB?
ha, zou ik eerder doen dan cb
Oke, morgen de Ha bellen, ben benieuwd wat het is..
Heb dit gevonden op google. Je kan er veel meer vinden.

Maar als je ongerust bent altijd bellen . Voor je eigen gevoel.

Veel baby’s zien zo nu en dan wat blauw, ouders schrikken hier altijd erg van. Het is belangrijk te onderscheiden waar de baby blauw ziet. Blauwe handen, voeten, nagels zijn meestal niet ernstig, door kou kan dit al ontstaan. Ernstiger is het als de baby blauwe lippen en een blauwe tong heeft. Dit kan wijzen op een ernstige hartafwijking, longaandoening of een ernstige infectie.

Dus als de baby blauw ziet let dan op of de tong of de lipjes ook blauw zijn, als dit zo is bel je direct de verloskundige
Mijn zoontje had dat ook in het ziekenhuis, toen lag zijn handje bekneld en kreeg het dus te weinig zuurstof. Hij lag op zijn zij, hoe ligt jouw zoontje in bed?
Whatever, I do what I want
Crini hij heeft het ook als ie gewoon bij mij op schoot zit, in de box ligt. Er is ook niet echt een regelmaat in ofzo. Als ie het nu altijd had na het badje of als we buiten zijn geweest dan kon ik nog wel een link leggen maar dat is niet zo.

Ben niet iemand die snel naar een doktor rent, maar nu ik moeder ben is dat toch even wat anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven