Blote voeten in de sneeuw

vrijdag 25 januari 2019 om 08:42
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239138/k ... jullie-wel
En social media gaat weer los.
Wat een verontwaardiging om niks weer.
En social media gaat weer los.
Wat een verontwaardiging om niks weer.

vrijdag 25 januari 2019 om 10:44

vrijdag 25 januari 2019 om 10:46
Het is helemaal geen hype, hoe kom je daarbij? Omdat één kdv dat doet?MissMaran schreef: ↑25-01-2019 10:44Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Die hokjes hebben ze bij ons kdv nog steeds en ik zie ze op andere plekken ook. En het lijkt me heerlijk hoor, buiten slapen. Schijnt dat kinderen er ook echt beter slapen. Beter dan in zo’n muf kamertje met nog 10 kinderen.
vrijdag 25 januari 2019 om 10:47
Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!
Dat is pas voor kinderen vanaf 4 jaar. En alleen de voeten in koud water. Er staat nergens dat je in ondergoed dit moet doen (Zonder jas of broek etc).
Daarnaast vind ik het ook anders dat je dit als ouder zelf doet. Of dat het kdv dit zomaar besluit te doen met een groep kinderen terwijl de ouders van niets weten....
En er vervolgens foto's van kinderen in hun ondergoed online komen...
Dat is pas voor kinderen vanaf 4 jaar. En alleen de voeten in koud water. Er staat nergens dat je in ondergoed dit moet doen (Zonder jas of broek etc).
Daarnaast vind ik het ook anders dat je dit als ouder zelf doet. Of dat het kdv dit zomaar besluit te doen met een groep kinderen terwijl de ouders van niets weten....

vrijdag 25 januari 2019 om 10:48
Maar wat is er nu precies gevaarlijk aan?evelien2010 schreef: ↑25-01-2019 10:47Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!
vrijdag 25 januari 2019 om 10:51
evelien2010 schreef: ↑25-01-2019 10:47Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!
Je ziet een paar (delen van) blote peuterbenen. Van de achterkant. Geen gezichten.
Draaf je nou niet heel erg door?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

vrijdag 25 januari 2019 om 10:52
Natuurlijk draaft ze door.
Laat die ouders lekker klagen als ze het er niet mee eens zijn. Maar als buitenstaander zo hysterisch gaan lopen doen, rustig aan joh.

vrijdag 25 januari 2019 om 10:58
Pff, wat een onzinnig hipstergebeuren. Lekker makkelijk voor de leidsters ook, al dat grut inpakken met schoenen, jassen, mutsen, sjaals is altijd een heel gedoe. Gewoon lekker op blote voeten en zonder broek naar buiten. Is er hier iemand in de zaal die dit met zij of haar dreumes thuis doet?! Kan het me niet voorstellen.
vrijdag 25 januari 2019 om 11:08
Ik ook niet, als kind zonder schoenen naar buiten loopt zeg ik, ga maar gauw naar binnen zo wordt je nog ziek.RogerPriddy schreef: ↑25-01-2019 10:58Pff, wat een onzinnig hipstergebeuren. Lekker makkelijk voor de leidsters ook, al dat grut inpakken met schoenen, jassen, mutsen, sjaals is altijd een heel gedoe. Gewoon lekker op blote voeten en zonder broek naar buiten. Is er hier iemand in de zaal die dit met zij of haar dreumes thuis doet?! Kan het me niet voorstellen.
En sneeuwpret hebben we gewoon in de middag met een muts en handschoenen en schoenen aan. Ouderwets hoor..
vrijdag 25 januari 2019 om 11:10
je wordt niet ziek van koude voetjes hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

vrijdag 25 januari 2019 om 11:10
Je wordt niet ziek van even buiten staan zonder jas of schoenen.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:17
Ja ik denk dat als je weerstand al laag is in de winter dat je veel vatbaarder bent en dus niet buiten moet gaan staan op blote voeten.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2019 11:13Maar je bent wel vatbaarder voor infecties als je het koud hebt.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:20

vrijdag 25 januari 2019 om 11:22
Ze hebben 10 seconden buiten gestaan.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2019 11:13Maar je bent wel vatbaarder voor infecties als je het koud hebt.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:24
Ik reageer niet op het met blote voeten naar buiten gaan. Ik reageer op de stelligheid dat je van kou niet ziek wordt.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:26
Nou ja, niet zomaar hè. Ze doen dit al jaren en ouders zijn er van op de hoogte. En zo hysterisch reageren op een paar blote benen is best gek.evelien2010 schreef: ↑25-01-2019 10:47Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!
MissMaran schreef: ↑25-01-2019 10:44Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Dat is geen hype. Onze kinderen sliepen ook in zo’n hokje op de opvang.

Kou maakt je ook niet ziek. Virussen en bacteriën wel.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2019 11:24Ik reageer niet op het met blote voeten naar buiten gaan. Ik reageer op de stelligheid dat je van kou niet ziek wordt.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:28
Dat vind ik heel gezond. Zolang ze het niet koud hebben is die frisse lucht heerlijk. Wij hebben ook nooit op de slaapkamers de verwarming aan staan.Bedjeindezon schreef: ↑25-01-2019 11:26Dat is geen hype. Onze kinderen sliepen ook in zo’n hokje op de opvang.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:29
Is in Scandinavië heel normaal en gezond. Vroeger was dat in Nederland ook normaal.MissMaran schreef: ↑25-01-2019 10:44Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
vrijdag 25 januari 2019 om 11:30