Blote voeten in de sneeuw

25-01-2019 08:42 129 berichten
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239138/k ... jullie-wel

En social media gaat weer los.

Wat een verontwaardiging om niks weer.

:rofl:
watdachtjehiervan schreef:
25-01-2019 11:24
Ik reageer niet op het met blote voeten naar buiten gaan. Ik reageer op de stelligheid dat je van kou niet ziek wordt.
In dit geval zeer zeker niet nee. Van 10 seconden in de kou word je niet ziek.
25-01-2019 11:29
Lees alsjeblieft wat ik erover heb getypt voordat je reageert.
Braaf gedaan hoor, en ik ben er netjes van op de hoogte dat als je al een virus hebt en je weerstand dus wat lager is het net de druppel kan zijn. Maar ja, zoveel dingen kunnen de druppel zijn.
Zolang ze niet een huilend en gillend kind dat niet wil naar buiten sleuren zie ik echt het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
25-01-2019 11:26
Kou maakt je ook niet ziek. Virussen en bacteriën wel.
https://www.henw.org/artikelen/koude-vo ... tte-neuzen
Némaìn’ schreef:
25-01-2019 11:31
Braaf gedaan hoor, en ik ben er netjes van op de hoogte dat als je al een virus hebt en je weerstand dus wat lager is het net de druppel kan zijn. Maar ja, zoveel dingen kunnen de druppel zijn.
Zolang ze niet een huilend en gillend kind dat niet wil naar buiten sleuren zie ik echt het probleem niet.
Ik ook niet.
SallySpectra* schreef:
25-01-2019 11:31
In dit geval zeer zeker niet nee. Van 10 seconden in de kou word je niet ziek.
Geen idee of dat zo is.
MissMaran schreef:
25-01-2019 10:44
Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Mijn grootouders sliepen al in dat soort hokjes buiten op het Groningse platteland aan het begin van de vorige eeuw en hun ouders ook., dat is echt geen hype. In Scandinavië slapen kinderen ook al eeuwen buiten.
25-01-2019 11:33
Geen idee of dat zo is.
Wat denk je zelf... dat je eerder ziek wordt met 15 kinderen met snotneuzen of sluimerende waterpokken bij elkaar in een verwarmde kamer of van 10 seconden met je blote voeten in de sneeuw.
Die 'hokjes' heten lutje potjes, zijn in de jaren '30 door een Groningse huisarts bedacht om de enorme hoeveelheid aan longziekten en rachitis in de bedompte arbeiderswoningen te verminderen (ontstaan door kolen, houtkachels, weinig ramen en weinig hygiene). Dit zorgde voor een enorme sprong voorwaarts in het voorkomen van astma, rachitis en longonsteking. Kinderen maken buiten (zelfs als ze niet in de zon liggen) goede hoeveelheden vitamine D aan, wat de weerstand verbetert. Daarnaast zijn grote hoeveelheden frisse lucht erg gezond voor longen.
SallySpectra* schreef:
25-01-2019 11:35
Wat denk je zelf... dat je eerder ziek wordt met 15 kinderen met snotneuzen of sluimerende waterpokken bij elkaar in een verwarmde kamer of van 10 seconden met je blote voeten in de sneeuw.
Hallo zeg, ik ben de vijand niet. Heb je ergens gelezen dat ik tegen of voor het naar buiten gaan in de sneeuw op blote voeten ben?
evelien2010 schreef:
25-01-2019 10:47
Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!

Dat is pas voor kinderen vanaf 4 jaar. En alleen de voeten in koud water. Er staat nergens dat je in ondergoed dit moet doen (Zonder jas of broek etc).

Daarnaast vind ik het ook anders dat je dit als ouder zelf doet. Of dat het kdv dit zomaar besluit te doen met een groep kinderen terwijl de ouders van niets weten....

En er vervolgens foto's van kinderen in hun ondergoed online komen...
De ouders weten het wel
25-01-2019 11:38
Hallo zeg, ik ben de vijand niet. Heb je ergens gelezen dat ik tegen of voor het naar buiten gaan in de sneeuw op blote voeten ben?
De vijand? Waar heb je het over?
Wij lazen het en wisten niet hoe snel we met blote voeten naar buiten moesten. Thuis, maar ook op werk, stond ik daar als juf grote adolescenten te mishandelen. Ze hadden wel hun canadian goose aan gelukkig, anders hadden we ook een rel gehad.
' allochtone jongeren gedwongen tot bizarre lesmethodes".
De kinderen gaan direct na het sneeuwlopen naar bed. Dat is de reden dat ze soms met blote benen lopen. De leidsters lopen ook op blote voeten op de foto. Het is maar een paar seconden. Het kdv heeft de foto eerst intern met de ouders gedeeld. Hier is géén reactie op gekomen, de ouders weten ervan. Daarna is het verder gedeeld. Ik vind het een goed iets. Dat gepamper met dikke skipakken vind ik veel erger en gevaarlijker bijvoorbeeld in de auto. Mijn kind zit bijvoorbeeld zonder jas in de auto, nou volgens vele ben ik een ontaarde moeder die haar kind in een ijskoude auto zet zonder jas.
Het-groepje schreef:
25-01-2019 11:55
Wij lazen het en wisten niet hoe snel we met blote voeten naar buiten moesten. Thuis, maar ook op werk, stond ik daar als juf grote adolescenten te mishandelen. Ze hadden wel hun canadian goose aan gelukkig, anders hadden we ook een rel gehad.
' allochtone jongeren gedwongen tot bizarre lesmethodes".
.
Het ís ook gewoon superlekker, ik heb met peuterdochter samen sneeuwgezichten gemaakt. Neus in de (schone) sneeuw en met een flitser foto's maken en wat donkerder maken, dan heb je 3D-portretten.
evelien2010 schreef:
25-01-2019 10:01
Die methode gaat om met blote voeten in koud water. En deze methode zegt zelf alleen geschikt te zijn voor kinderen vanaf 4 jaar!!! Deze kinderen waren vele malen jonger.

Wat dit kdv doet is schandalig en schadelijk voor jonge kinderen. Blote voeten is heel wat anders dan in je luier zonder jas, broek of iets aan.

Daarbij geven diverse ouders aan hier niet van op de hoogte te zijn. Dit kdv viert de methode totaal verkeerd uit. Schandalig!!

Loop jij zelf ook buiten in je ondergoed in de vrieskou?? Dacht het niet.
Zoals in een eerdere reactie: mensen staan regelmatig in hun blootje in de sneeuw.

Dat ze een of andere methode volgen vind ik dan weer ongelofelijk zijig, maar een paar seconden die sneeuw voelen aan je voeten, tsjongejonge wat een gepiep.
Ik heb trouwens in Rusland in de sneeuw in mijn blootje gelopen, daarna in de sauna geweest en meteen daarna door de sneeuw gerold en een dompelbad genomen. Ook in Zweden: sauna en daarna jezelf met sneeuw scrubben. Heerlijk en gezond. Ook hele kleine kinderen doen dat daar, maar allemaal net wat minder lang.
Loesiepoesie schreef:
25-01-2019 10:42
Ga toch gewoon lekker sneeuwpoppen maken met die kids in hun skipakje.
Raar links gedoe dit, maar al die ophef vind ik nog raarder!
Dat ook. Gewoon allebei mag van mij.
Precies, in veel landen is het normaal om bloot de sneeuw of een koud meer in te lopen. En dat duurt meestal langer dan 10 seconden.
Wat een ophef, de ouders weten ervan. Die weten dat ze die methode hanteren, wie heeft er dan wat van te zeggen.
Vind de reacties op internet net lijken op de reacties op een kind dat mishandeld is.

Zolang ze de kinderen niet jankend mee naar buiten nemen omdat ze niet willen is er toch niks aan de hand, gezeur om niks dit.
Mevrouw75 schreef:
25-01-2019 12:00
Zoals in een eerdere reactie: mensen staan regelmatig in hun blootje in de sneeuw.

Dat ze een of andere methode volgen vind ik dan weer ongelofelijk zijig, maar een paar seconden die sneeuw voelen aan je voeten, tsjongejonge wat een gepiep.
Helemaal mee eens. Overigens zag ik de foto ook op FB voorbij komen maar alleen met positieve reacties en hartjes.
snowy2 schreef:
25-01-2019 11:35
Mijn grootouders sliepen al in dat soort hokjes buiten op het Groningse platteland aan het begin van de vorige eeuw en hun ouders ook., dat is echt geen hype. In Scandinavië slapen kinderen ook al eeuwen buiten.
Precies, heerlijk juist! Wat nou "hype". Ik heb er zelfs eentje thuis gehad.
Ik denk niet dat kinderen daar iets van krijgen. Ons kleinkind slaapt bij het KDV in zo'n konijnenhok buiten.

Wel vreemd dat ouders dit allemaal prima vinden, terwijl ze het thuis nooit zullen doen. (althans ik ken niemand wiens kind buiten in zo'n hok slaapt).
poeziewoezie schreef:
25-01-2019 13:04
Ik denk niet dat kinderen daar iets van krijgen. Ons kleinkind slaapt bij het KDV in zo'n konijnenhok buiten.

Wel vreemd dat ouders dit allemaal prima vinden, terwijl ze het thuis nooit zullen doen. (althans ik ken niemand wiens kind buiten in zo'n hok slaapt).
Is nogal een dure grap, naast het inrichten van de kinderkamer en alle andere spullen. Daar heeft niet iedereen trek in.

Ik zette gewoon de kinderwagen buiten onder het afdak.
poeziewoezie schreef:
25-01-2019 13:04

.
Mijn kind sliep thuis buiten 'in zo'n hok'. Heerlijk, dieper en rustiger sliep ze nergens. Ook op het KDV, trouwens.
Bolletje88 schreef:
25-01-2019 11:57
De kinderen gaan direct na het sneeuwlopen naar bed. Dat is de reden dat ze soms met blote benen lopen. De leidsters lopen ook op blote voeten op de foto. Het is maar een paar seconden. Het kdv heeft de foto eerst intern met de ouders gedeeld. Hier is géén reactie op gekomen, de ouders weten ervan. Daarna is het verder gedeeld. Ik vind het een goed iets. Dat gepamper met dikke skipakken vind ik veel erger en gevaarlijker bijvoorbeeld in de auto. Mijn kind zit bijvoorbeeld zonder jas in de auto, nou volgens vele ben ik een ontaarde moeder die haar kind in een ijskoude auto zet zonder jas.

Want?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven