Blote voeten in de sneeuw

vrijdag 25 januari 2019 om 08:42
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239138/k ... jullie-wel
En social media gaat weer los.
Wat een verontwaardiging om niks weer.
En social media gaat weer los.
Wat een verontwaardiging om niks weer.

vrijdag 25 januari 2019 om 17:33
Mijn kinderen riepen mij vanmiddag boven om te komen kijken. Ze waren het balkon op gegaan en liepen daar met blote voeten door de sneeuw. Met heel veel gegiechel en hilariteit, renden ze na 30 tellen weer naar binnen. Na een paar keer heb ik gezegd dat het klaar was, maar vooral doordat alles nat werd binnen. Moest even aan dit topic en de ophef rondom de kdv actie denken hierbij

vrijdag 25 januari 2019 om 18:25
Op papier was het bij mijn kdv ook best in orde. Maar toen ik een paar dagen meeliep vond ik het in de praktijk toch wel tegenvallen. Bij slecht weer kostte het aankleden heel veel tijd (bij de +2 jaar-groepen moeten ze dat zelf doen) en vaak gingen ze ook vlak voor de afhaaltijden naar buiten. Als je dan relatief vroeg kwam halen had je kind amper een half uurtje buiten gespeeld.JonathanStrange schreef: ↑25-01-2019 14:58Wat slecht, zeg! Ons KDV gaat sowieso een uur per dag naar buiten, weer of geen weer, met de sneeuw waren ze gisteren bijna 3 uur buiten geweest met sleetjes en scheppen. In de zomer waren er dagen dat ze vanaf tien uur (na het fruit) tot vijf uur, half zes buiten bleven, mét lunch-picknick! De kleintjes werden uiteraard wel binnen te slapen gelegd en dan was er één leidster binnen, of de babyfoon werd buiten gezet.

vrijdag 25 januari 2019 om 18:27
Maar, hoe weet je dat? Ik kwam er pas achter, toen ik een aantal dagen meeliep, dat de riante buitenspeeltijden in de praktijk niet zo riant waren.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:30
Lucifer2018 schreef: ↑25-01-2019 14:17Echt niet, zag overal spelende kinderen buiten. Met kleding aan dat wel. Ik zie het probleem ook niet zo maar dit is gewoon overdrijven.
Ah nee, als jij het ‘overal’ gezien hebt, dan zal dat wel zo zijn..
vrijdag 25 januari 2019 om 18:48
Niet boos, geïrriteerd.-Darkside- schreef: ↑25-01-2019 17:25Wat doe je boos. Heb jij er persoonlijk last van als iemand dat doet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

vrijdag 25 januari 2019 om 19:24
.Alecta schreef: ↑25-01-2019 18:25Op papier was het bij mijn kdv ook best in orde. Maar toen ik een paar dagen meeliep vond ik het in de praktijk toch wel tegenvallen. Bij slecht weer kostte het aankleden heel veel tijd (bij de +2 jaar-groepen moeten ze dat zelf doen) en vaak gingen ze ook vlak voor de afhaaltijden naar buiten. Als je dan relatief vroeg kwam halen had je kind amper een half uurtje buiten gespeeld.
Tja, het zal hier vast ook soms tegenvallen, maar ik moet vaak via de weg langs ons KDV (ongezien, altijd een opgave) en dan zie ik de kinderen echt heel vaak buiten. Ik geloof ze wel. Maar ik geloof ook dat dat per KDV enorm zal verschillen!

vrijdag 25 januari 2019 om 21:39
Ik heb ogen, ik woon er naast 2 en mijn kinderen hebben er op 3 gezeten, halve vriendengroep werkt bij kvd's.
Echt hoor, word een beetje moe van dit soort geleuter.
vrijdag 25 januari 2019 om 22:16
Dat is vrijwillig en leuk en prima.florita schreef: ↑25-01-2019 17:33Mijn kinderen riepen mij vanmiddag boven om te komen kijken. Ze waren het balkon op gegaan en liepen daar met blote voeten door de sneeuw. Met heel veel gegiechel en hilariteit, renden ze na 30 tellen weer naar binnen. Na een paar keer heb ik gezegd dat het klaar was, maar vooral doordat alles nat werd binnen. Moest even aan dit topic en de ophef rondom de kdv actie denken hierbij![]()
Bij het kdv kunnen ze niet zelf kiezen of ze dit willen.
zaterdag 26 januari 2019 om 04:22
Lucifer2018 schreef: ↑25-01-2019 21:39Ik heb ogen, ik woon er naast 2 en mijn kinderen hebben er op 3 gezeten, halve vriendengroep werkt bij kvd's.
Echt hoor, word een beetje moe van dit soort geleuter.
Het geleuter dat mensen beweren dat kinderen soms niet zo vaak buiten komen als gewenst op kdv’s? Want de kdv’s in jouw omgeving doen dat naar jouw eigen waarneming wel?
Dit is toch geen discussietechniek? De meesten hier zullen hun kinderen op opvang hebben, wel eens langs eentje lopen in de buurt en mensen kennen die er werken. Zo uniek is dat niet als je kinderen in die leeftijd hebt. En toch hebben zij andere ervaringen (en ik ook). Kan hè. Nederland is groot en heeft véél kinderopvangen.
zaterdag 26 januari 2019 om 04:30
Als kind? Nee, wel in korte broek. En de generatie van mijn vader droeg pas een lange broek met 12.evelien2010 schreef: ↑25-01-2019 10:01Loop jij zelf ook buiten in je ondergoed in de vrieskou?? Dacht het niet.
Echt, dit soort aanstellerij is vrij modern hoor
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

zaterdag 26 januari 2019 om 06:10
Ik vind al jaren dat kinderen enorm gepamperd worden. Je moet ze ook behoeden voor elk ongemak en tegenslag anders ga je bekant aan de schandpaal van Veilig Thuis.JollyRider schreef: ↑26-01-2019 04:30Als kind? Nee, wel in korte broek. En de generatie van mijn vader droeg pas een lange broek met 12.
Echt, dit soort aanstellerij is vrij modern hoor
Echt hoor...het commentaar dat ik gehoord heb toen mijn zoon maar liefst 5 kilometers naar de middelbare school moest gaan fietsen. Hij had ook met het leerlingenvervoer meegekund, maar ik als hardvochtige, ontaarde moeder wilde dat hij ging fietsen. Schandalig hoor.

zaterdag 26 januari 2019 om 07:52
Ik had het over het beter dan discussietechniekje. Beter dan binnen zittende kinderen. beter dan nooit buiten spelen ect.Bedjeindezon schreef: ↑26-01-2019 04:22Het geleuter dat mensen beweren dat kinderen soms niet zo vaak buiten komen als gewenst op kdv’s? Want de kdv’s in jouw omgeving doen dat naar jouw eigen waarneming wel?
Dit is toch geen discussietechniek? De meesten hier zullen hun kinderen op opvang hebben, wel eens langs eentje lopen in de buurt en mensen kennen die er werken. Zo uniek is dat niet als je kinderen in die leeftijd hebt. En toch hebben zij andere ervaringen (en ik ook). Kan hè. Nederland is groot en heeft véél kinderopvangen.
Eentje vond blote voetjes voor een minuut beter dan kinderen binnen zitten bij iemand die rookt.
Tja. Zal wel aan mij liggen maar dat vind ik dus geneuzel.
Je kan prima zeggen dat er niks mis is met blote voetjes in de sneeuw zonder van alles erbij te halen. Rare extremen die kant nog wal slaan.
En mbt het ander ervaren van wel of niet veel buiten zijn op KVD. Dat zijn mijn ervaringen. En die zijn niet gebaseerd op 1 ervaring.
Maar hier zijn ze nogal linksdraaiend de meeste kvd's. Daar spelen ze zelfs buiten als het vriest en regent.

zaterdag 26 januari 2019 om 08:25
Als ik lees hoe groot de verontwaardiging bij sommigen in Nederland al is over 10 sec met blote voeten in de sneeuw, dan houd ik mijn hart vast voor spelen in de regen. Bij het kdv van mijn jongste deden ze dat ook nauwelijks meer, ondanks dat alle kinderen voorzien waren van regenkleding (bij mijn andere kinderen gebeurde het nog wel).Lucifer2018 schreef: ↑26-01-2019 07:52Ik had het over het beter dan discussietechniekje. Beter dan binnen zittende kinderen. beter dan nooit buiten spelen ect.
Eentje vond blote voetjes voor een minuut beter dan kinderen binnen zitten bij iemand die rookt.
Je kan prima zeggen dat er niks mis is met blote voetjes in de sneeuw zonder van alles erbij te halen. Rare extremen die kant nog wal slaan.
En mbt het ander ervaren van wel of niet veel buiten zijn op KVD. Dat zijn mijn ervaringen. En die zijn niet gebaseerd op 1 ervaring.
Maar hier zijn ze nogal linksdraaiend de meeste kvd's. Daar spelen ze zelfs buiten als het vriest en regent.![]()
1 van de redenen (naast andere) waren klagende ouders. Daarnaast is ook het protocol voor de zomer veranderd: buitenspelen bij hitte mag tussen 11 en 14 uur niet meer. Erg jammer vond ik dat voor mijn zoon, die het liefst de hele dag met water en zand aan de gang was. Ik snap het ook wel, maar ik vind het wel jammer dat er steeds minder kan (in de 10 jaar tussen mijn oudste en jongste zijn er veel dingen veranderd).
zaterdag 26 januari 2019 om 08:29
Linksdraaiend en zelfs als kinderen in de regen en vrieskou buitenspelen?Lucifer2018 schreef: ↑26-01-2019 07:52Ik had het over het beter dan discussietechniekje. Beter dan binnen zittende kinderen. beter dan nooit buiten spelen ect.
Maar hier zijn ze nogal linksdraaiend de meeste kvd's. Daar spelen ze zelfs buiten als het vriest en regent.![]()
Ben ik nou gek? Ik dacht dat dat vrij normaal was en vond de leidsters van het kdv altijd een beetje tutjes omdat ze niet of kort naar buiten gingen als het regende. In de veronderstelling dat ze zelf liever binnen zaten. Als het vroor gingen ze dan weer wel naar buiten.
zaterdag 26 januari 2019 om 08:31
-Darkside- schreef: ↑25-01-2019 20:33Wat doe je geïrriteerd. Heb jij er persoonlijk last van als iemand dat doet?
Ik hoef toch nergens last van te hebben om me te ergeren? Zou wat zijn zeg hier op het forum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 26 januari 2019 om 08:44
Die houten hokjes zijn al zo oud als Metusalem. Daar lag mijn vader (65) als baby al in (platteland Groningen).MissMaran schreef: ↑25-01-2019 10:44Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zaterdag 26 januari 2019 om 08:49
In Scandinavische landen nog steeds heel gebruikelijk.a_nick_is_crini schreef: ↑26-01-2019 08:44Die houten hokjes zijn al zo oud als Metusalem. Daar lag mijn vader (65) als baby al in (platteland Groningen).
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:37
Mevrouw75 schreef: ↑26-01-2019 08:29Linksdraaiend en zelfs als kinderen in de regen en vrieskou buitenspelen?
Ben ik nou gek? Ik dacht dat dat vrij normaal was en vond de leidsters van het kdv altijd een beetje tutjes omdat ze niet of kort naar buiten gingen als het regende. In de veronderstelling dat ze zelf liever binnen zaten. Als het vroor gingen ze dan weer wel naar buiten.
Dat vind ik ook altijd wel een dingetje hoor. Met de kleuters buitenspelen is ook mijn hobby niet als het zo koud is. Toch door ik het want het hoort erbij.
Jammere vind ik wel dat sommige kinderen gewoon niet warm genoeg gekleed zijn. T-shirt met lange mouwen heet 'trui'. Geen hemd of niks eronder en dan een jasje dat in oktober al niet warm genoeg zou zijn. Daartegenover heb ik dan kleuters met een jas waarmee je naar Siberië zou kunnen zonder het koud te krijgen, met daaronder een hemd, een shirt en een trui. En dan nog mutsen, sjaals en wanten.
Dan komen er dus eerst kleuters klagen dat het zo koud is, vervolgens komen er kleuters vragen of hun jas uit mag. Die laat ik dan binnen hun trui uit doen.
Geef mij maar zomer. Iedereen zonder jas naar buiten!
zaterdag 26 januari 2019 om 09:42
En ook zonder houten hokjes: wij slapen altijd met de ramen open, heerlijk in de koude lucht!a_nick_is_crini schreef: ↑26-01-2019 08:44Die houten hokjes zijn al zo oud als Metusalem. Daar lag mijn vader (65) als baby al in (platteland Groningen).
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)