borstvoeding of flesvoeding en waarom?

18-09-2009 15:09 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen weten wie van de moeders kiest voor borstvoeding of flesvoeding, en waarom???

Ik ben zelf niet zwanger, maar ik vraag het me gewoon af, omdat ik weleens hierover nadenk wat ik later zou doen....
quote:MiracleGirl schreef op 18 september 2009 @ 15:31:

jeetje zeg, is het zo erg dat ik gewoon benieuwd ben naar dat???

waarom moeten mensen altijd meteen zo FLAUW reageren op zoiets....

een forum is oa om vragen te stellen, en bij deze stel ik dus een vraag.... als je alleen maar flauw kan reageren, reageer dan niet.....Ach..... Je weet wel beter.
quote:chocolatelover schreef op 18 september 2009 @ 15:24:

Joh, meiden, wat is de moeite om gewoon even fatsoenlijk een antwoord te geven? Als iemand zich dit dus afvraagt en er misschien niet naar gezocht heeft of niet WIST dat die zoekfunctie er uberhaupt is, waarom antwoorden we dan niet gewoon?

Ik zie zooooo vaak vervelende antwoorden, da's toch nergens voor nodig? Mee eens. En dat zeg ik na 10 jaar. (@BBB)
Ik heb bv gegeven. Het was niet eens een keuze waar ik over nagedacht heb, maar gewoon een logisch vervolg op de zwangerschap.
quote:Sarah Scott schreef op 18 september 2009 @ 15:36:

[...]

Mee eens. En dat zeg ik na 10 jaar. (@BBB)
Met de kans het halve forum over me heen te krijgen: mijn moeder koos voor flessenvoeding, mijn zus koos voor flessenvoeding en ook ik zou voor flessenvoeding kiezen...

Waarom? Omdat ik het idee van een kind aan mijn borst niet aanlokkelijk vind en omdat kolven mij vreselijk onhandig lijkt als je werkt.

Ik hoop dat er net zo veel respect wordt opgebracht voor deze mening als voor de meest gangbare mening van borstvoeding.
quote:Sarah Scott schreef op 18 september 2009 @ 15:36:

[...]

Mee eens. En dat zeg ik na 10 jaar. (@BBB)jij moet het zeggen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Iris, ik respecteer je mening wel maar waarom zou je je eigen kindje die in je buik is opgegroeid niet zoiets natuurlijks willen aanbieden? En er zijn ook manieren om onder het kolven op je werk uit te komen door bijv alleen de eerste weken volledig BV te geven en daarna een combi van BV en FV.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat nou? Als je alleen maar kan katten wanneer je een onderwerp "voor de zóóóveelste keer ziet" zucht kreun steun dan is het volgens mij beter dat je wat minder vaak op het forum zit.

En dat zeg ik ja. Die ook best wel van een geintje houdt, maar dit afzeiken wat de laatste tijd gebeurt, daar heeft een TO toch niks aan. TO opent een topic, voor de flauwekul, wegens interesse, of gewoon om meningen te verzamelen. Als je niet anders kan posten dan "dit wordt saai" of "ik zit klaar" sorry hoor, maar ik vind dat provoceren en bloedirritant.

Iedereen heeft het recht een voor haar/hem boeiend topic te openen, so what als jij het al 100x langs hebt zien komen?
quote:iris1969 schreef op 18 september 2009 @ 15:40:

Met de kans het halve forum over me heen te krijgen: mijn moeder koos voor flessenvoeding, mijn zus koos voor flessenvoeding en ook ik zou voor flessenvoeding kiezen...

Waarom? Omdat ik het idee van een kind aan mijn borst niet aanlokkelijk vind en omdat kolven mij vreselijk onhandig lijkt als je werkt.

Ik hoop dat er net zo veel respect wordt opgebracht voor deze mening als voor de meest gangbare mening van borstvoeding.

Ik denk niet dat er net zoveel respect voor is.

Er zitten zoveel voordelen aan borstvoeding.

Het is heel natuurlijk, heel gezond voor jou en je kind, en ook nog is heel goedkoop.

Ik vind het een beetje dom als je het niet eens probeert om te geven, maar dat is mijn mening
Omdat ik denk dat flessenmelk niet onder doet voor moedermelk en omdat ik er gewoon het type niet voor ben.
ok.

Het is wel opvallend dat dit soort topics áltijd op de vrijdagmiddag zijn.

Maar ok, I rest my case.
Nog een serieus antwoord . Kolven is ook behoorlijk onhandig als je werkt (ruimte, tijden, sproeigevaar), maar ook weer geen ramp. Ja, het is zo'n beetje de minst charmante bezigheid die ik ooit gedaan heb, maar ja, bv geven is ook zo'n beetje het leukste wat ik ooit gedaan heb. Erg bijzonder ook om je kind te zien groeien op jouw product. Tja, het is gewoon de meest logische keus, je maakt melk, je kind heeft honger. Maar als het niet lukt is kv de meest logische keus. Is ook niet anders.
quote:Sarah Scott schreef op 18 september 2009 @ 15:43:

Wat nou? Als je alleen maar kan katten wanneer je een onderwerp "voor de zóóóveelste keer ziet" zucht kreun steun dan is het volgens mij beter dat je wat minder vaak op het forum zit.

En dat zeg ik ja. Die ook best wel van een geintje houdt, maar dit afzeiken wat de laatste tijd gebeurt, daar heeft een TO toch niks aan. TO opent een topic, voor de flauwekul, wegens interesse, of gewoon om meningen te verzamelen. Als je niet anders kan posten dan "dit wordt saai" of "ik zit klaar" sorry hoor, maar ik vind dat provoceren en bloedirritant.

Iedereen heeft het recht een voor haar/hem boeiend topic te openen, so what als jij het al 100x langs hebt zien komen?

Lieve schat, ik maakte maar een grapje.

zal ik er nog een smiley achter zetten?

(heb inmiddels ook een normale reactie neergezet, dus ben niet alleen maar aan het katten en het is ook nog is vrijdagmiddag)
Mwoah Fleur, draai het maar om; toch wel opvallend dat dit soort antwoorden váák op vrijdagmiddag zijn.

quote:iris1969 schreef op 18 september 2009 @ 15:44:

Omdat ik denk dat flessenmelk niet onder doet voor moedermelk en omdat ik er gewoon het type niet voor ben.

Jij denkt dat. De wetenschap spreekt jou tegen, maar dat weet je vast wel.

En niet het type ervoor zijn... Ik ben niet zo'n type om te lopen, en tóch doe ik het.

Flessenmelk doet zeker onder voor moedermelk. In moedermelk zitten stofjes die niet na te maken zijn.

Hoezo denk je trouwens dat je er het type niet voor bent? Hoe weet je dat zo zeker?

Omdat ik denk dat flessenmelk niet onder doet voor moedermelk en omdat ik er gewoon het type niet voor ben.Wat voor type moet je voor bv zijn dan?
BBB mijn reactie was op Fleur haar smiley En ik bedoel het niet rot hoor, maar dit gebeurt gewoon zo vaak dat ik er nu eens wat van zeg. Als medeforummer overigens, maar in de Angelgroep hebben we dit ook al besproken, maar daar wordt tzt met een nieuw bansysteem wel rekening mee gehouden.
quote:Sarah Scott schreef op 18 september 2009 @ 15:46:

Mwoah Fleur, draai het maar om; toch wel opvallend dat dit soort antwoorden váák op vrijdagmiddag zijn.

Tja, kip of ei.

Toch geloof ik de oprechte interesse niet, dan maar cynisch.
Iris, dan moet je misschien je toch iets beter verdiepen in het verschil tussen poedermelk en moedermelk, er is wel degelijk verschil, niet alleen voor kind maar zeker ook voor moeder op gezondheidsgebied.

Verder ga ik me niet mengen in deze discussie, maar ik wil nog wel kwijt dat het mij altijd verbaast dat mensen zich niet het type vinden voor borstvoeding of het raar lijkt, aangezien het het al duizenden jaren door alle vrouwen gedaan is.
Als je borsten hebt ben je er het type voor hoor Iris!

Waarom probeer je het niet gewoon? Misschien gaat het wel heel goed en vind je het leuk en makkelijk. Zo niet dan kun je altijd nog stoppen.
Tja, er kwam melk uit mijn tiet en ik dacht, ik leg mijn kind eraan. En bij de tweede ging dat net zo. Zal wel Moeder Natuur zijn ofzo..

Hoe kun je nou het type niet zijn?

Ben je vrouw *check*

Heb je tieten *check*

dan ben je dus wel het type. FV is melk van de koe gemaakt voor kalfjes en dat is dan een beetje anders gemaakt voor mensenbaby's. Als het niet lukt dan is het goed dat er FV is, maar ik vind het ook een beetje raar dat je het niet eens wil proberen. Pas dan weet je of je het type bent....!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb er niet eens over nagedacht om flesvoeding te geven. Het is nep, minder goed, minder lekker, het is voor kalfjes en die borstvoeding maakte ik toch al. Borstvoeding gegeven dus.

En als dat dan echt niet was gelukt, als ik er alles aan had gedaan, en samen met een lactatiekundige had geconcludeerd dat het echt niet ging, was ik met pijn in mijn hart de fles gaan geven.

Maar het ging wel en onze dochter is nu 14 maanden en krijgt nog steeds de borst. 's Morgens en 's avonds een keer.

Dus, dat is mijn mening.
Omdat ik weet hoe ik in elkaar steek.

Natuurlijk is moedermelk beter, maar je pleegt geen misdaad als je flessenvoeding geeft en daarbij maakt een gelukkige moeder een gelukkige baby, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven