borstvoeding of flesvoeding en waarom?

18-09-2009 15:09 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen weten wie van de moeders kiest voor borstvoeding of flesvoeding, en waarom???

Ik ben zelf niet zwanger, maar ik vraag het me gewoon af, omdat ik weleens hierover nadenk wat ik later zou doen....
borstvoeding is gezonder voor moeder en kind en versterkt de band tussen moeder en kind.

verder moet iedereen voor zich weten of ze het wiilen geven...

of iedereen de verstandigste keus maakt is een ander verhaal
We live in a free world
Objectief onderzoek vind je in databases van onderzoeksinstituten. Niet op fora van de mamamelkmaffiosi.

Het grappige was dat ik vorige week een intakegesprek had met een lieve dame van het kraamzorgbureau. Ze zei op een gegeven moment: ja, en als je dan BV geeft... ik direct: ik ga FV geven. Ze begon helemaal te glunderen, alsof ze het stiekem een beetje stout vond van deze aanstaande mama die toch HET BESTE VOOR HAAR KIND wil. Maar ze zei dat een happy mama beter was voor een beebie dan een BV monster. En dat de maffia ook wel een beetje doorsloeg. Echt waar!

Manlief komt thuis. Noa trekt zijn pantervelletjesonderbroek recht, kroelt even de natuurlijke overbeharing op zijn rug en kijkt wat voor avondeten hij over zijn schouder heeft geslingerd.
Ik heb die onderzoeken al aangehaald. Daarbij stelde ik je de vraag of je VPN cisco hebt, de passwords om medische publicaties te lezen. Anders heb je er niet zo veel aan. Wetenschappelijke literatuur online is namelijk niet gratis, als je de hele onderzoeken wilt lezen. Maar goed, je zit zo te drammen:

link

nog een link
Weet je wat schadelijk is voor een kind? Als het kind niet hecht met pappie en mammie, omdat de moeder met een totaalruptuur en ontstoken tieten tot huilens toe wil voeden, omdat iedereen eist dat zij toch HET BESTE VOOR HAAR KIND WIL.

Ik vind het vetpercentage in BVtietjes ook interessant. Mijn natuurlijke wetenschapper zegt altijd over koeien dat vette uiers geen voedzame melk geven... interessant gegeven!
quote:Noa79 schreef op 18 september 2009 @ 17:26:

Objectief onderzoek vind je in databases van onderzoeksinstituten. Niet op fora van de mamamelkmaffiosi.

Dat probeer ik qwertu duidelijk te maken, maar het lijkt niet over te komen.
quote:witbloempje schreef op 18 september 2009 @ 17:24:

borstvoeding is gezonder voor moeder en kind en versterkt de band tussen moeder en kind.

verder moet iedereen voor zich weten of ze het wiilen geven...

of iedereen de verstandigste keus maakt is een ander verhaal
quote:witbloempje schreef op 18 september 2009 @ 17:16:

ik zou op internet, op sites zoals voedingscentrum, borstvoeding.com en zo gaan kijken...... dan kan je opjectief de voors en de tegens naast elkaar plaatsen en zelf een keuze maken.Die zijn niet objectief, dat is nu juist de issue.
ik vind alleen dat sommige mensen, erg egoistisch zijn door mensen er van te overtuigen flesvoeding te geven ipv borstvoeding.

waarom misgun je iemand een fijne borstvoedingsperiode, omdat je die zelf niet hebt gehad.

je geeft mensen op voorhand al het gevoel dat ze voor flesvoeding moeten gaan wat enorm demotiveerd, als mensen op voorhand al het gevoel hebben dan de borstvoeding geen kans van slagen heeft, zullen ze deze periode ook niet met succes afronden
We live in a free world
quote:Maleficent schreef op 18 september 2009 @ 15:49:

[...]

Hoe kun je nou het type niet zijn?

Ben je vrouw *check*

Heb je tieten *check*

dan ben je dus wel het type. ....!Onzin. Ik ben vrouw en ik heb tieten, maar die zijn kapotbestraald omdat ik borstkanker heb gehad. Denk maar niet dat daar nog melk uit kwam toen ik net bevallen was. Ook vrouwen die wel de keuze hebben mogen wat mij betreft voor "kunstvoeding" (belachelijk woord, waarom het niet gewoon flesvoeding noemen?) kiezen als ze zich daar beter bij voelen, laat mensen toch in vredesnaam doen wat ze zelf willen. Het is niet alsof je je kind mishandelt als je het flesvoeding geeft.
quote:Rollergirl schreef op 18 september 2009 @ 17:32:

[...]

Die zijn niet objectief, dat is nu juist de issue.Waarom denk jij dat de WHO niet objectief is?
quote:qwertu schreef op 18 september 2009 @ 17:21:

Rollergirl, want een ontzettend kinderachtige reactie.

Haal gewoon even die onderzoeken aan of geef toe dat je ongelijk hebt, zeg. Djiez, is dát nou zo moeilijk?Wel opvallend stil, als ik ineens de links naar die onderzoeken neerzet. Dat vind ik nou weer kinderachtig.
quote:shining schreef op 18 september 2009 @ 17:35:

[...]

Waarom denk jij dat de WHO niet objectief is?deze vraag is al gesteld, heb ik ook al beantwoord. Excuus dat ik niet alles steeds maar ga herhalen.
quote:Rollergirl schreef op 18 september 2009 @ 17:36:

[...]

deze vraag is al gesteld, heb ik ook al beantwoord. Excuus dat ik niet alles steeds maar ga herhalen.

'Alles steeds maar ga herhalen''?

quote:shining schreef op 18 september 2009 @ 17:37:

[...]

'Alles steeds maar ga herhalen''?

prachtzin he, vol dubbelopismen. Is nominatie waardig!
Mwaoh.

Ik heb terug gelezen en die vraga is helemaal nog niet gesteld hoor.

Zou je alsjeblieft willen aangeven waar ik dat antwoord kan terugvinden? O alsjeblieft o wijze rollergirl?
wat een klote discussie is dit zeg, je faalt met je borstvoeding, en dan vind je dat een ander ook maar flesvoeding moet geven

duhhhh, en dan kom je met argumentatie voor het geven van flesvoeding, terwijl je zelf ook wel weet dat borstvoeding beter is, dat weet namelijk iedereen, en ook echt "iedereen"

de vraag is: wil je het geven, of vind je het te zwaar om het te geven.

maar een discussie over de kwaliteitsverhouding van flesvoeding en borstvoeding kan zo de prullenbak in
We live in a free world
Mwoah.

Neen. O stupide schijnende. Het is wel welletjes zo. Ik heb u allen getrakteerd op wetenschappelijke publicaties, waar men zo hard om schreeuwde, brulde, smeekte. En nu staan ze er, ach.... paarlen.....
Wie overtuigt een ander dan om flesvoeding te geven witbloempje?

Jij haalt dingen aan die helemaal niet zijn gezegd.
quote:witbloempje schreef op 18 september 2009 @ 17:43:

wat een klote discussie is dit zeg, je faalt met je borstvoeding, en dan vind je dat een ander ook maar flesvoeding moet geven

duhhhh, en dan kom je met argumentatie voor het geven van flesvoeding, terwijl je zelf ook wel weet dat borstvoeding beter is, dat weet namelijk iedereen, en ook echt "iedereen"

de vraag is: wil je het geven, of vind je het te zwaar om het te geven.

maar een discussie over de kwaliteitsverhouding van flesvoeding en borstvoeding kan zo de prullenbak inwat bazel je nou allemaal, ga je er altijd maar vanuit dat mensen zelf geen bv hebben kunnen geven?
ik vind dat iedereen zou moeten zeggen dat je borstvoeding zou moeten proberen.

dat je zelf geen goede borstvoedingservaringen hebt, wil niet zeggen dat een ander dat ook niet heeft.

zo verleg je je eigen probleem bij een ander, omdat je de ander met die negatieve verhalen en de flesvoedingsstrijd onzeker maakt, alvorens ze aan borstvoeding zijn begonnen.

zo is het bij mij ook gegaan, ik had ook al flesvoeding en flessen in huis, voordat mijn kindje geboren werd, omdat ik bang was dat de borstvoeding zou mislukken, door al die negatieve verhalen.

dit kan niet de bedoeling zijn...
We live in a free world
Ik lees hier van niemand zoiets als jij omschrijft witbloempje, waar lees je dat van anderen dan?
quote:witbloempje schreef op 18 september 2009 @ 17:51:

ik vind dat iedereen zou moeten zeggen dat je borstvoeding zou moeten proberen.

dat je zelf geen goede borstvoedingservaringen hebt, wil niet zeggen dat een ander dat ook niet heeft.Dat zegt ook helemaal niemand hier in deze discussie.
quote:Noa79 schreef op 18 september 2009 @ 17:29:

Weet je wat schadelijk is voor een kind? Als het kind niet hecht met pappie en mammie, omdat de moeder met een totaalruptuur en ontstoken tieten tot huilens toe wil voeden, omdat iedereen eist dat zij toch HET BESTE VOOR HAAR KIND WIL.

Ik vind het vetpercentage in BVtietjes ook interessant. Mijn natuurlijke wetenschapper zegt altijd over koeien dat vette uiers geen voedzame melk geven... interessant gegeven! dit bijvoorbeeld
We live in a free world
Ik vind dat gezeur over die borstvoedingsmaffia zo overdreven. Ik geef al meer dan 22 maanden borstvoeding, ik ben ook niet gestopt toen ik voor de tweede keer zwanger werd (inmiddels bijna 36 weken), maar wat iemand anders kiest, moet diegene maar lekker zelf bepalen.

Ik ken genoeg moeders die borstvoeding hebben gegeven, maar ik ken er maar eentje die in de categorie "borstvoedingsmaffia" past - maar volgens mij heeft dat niks met die borstvoeding te maken, maar meer met het feit dat zij zo'n beetje al haar keuzes op het gebied van ouderschap probeert op te dringen. Bemoeial lijkt me dan een betere term.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:witbloempje schreef op 18 september 2009 @ 17:54:

[...]

dit bijvoorbeeldIemand die borsten 'tietjes' noemt neem ik sowieso al niet serieus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven