Borstvoedingsvragen

26-05-2007 17:30 4641 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.

Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.

Voor discussie is op dit topic geen plaats.

Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:

Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes

Handboek borstvoeding van La Leche League

Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede

Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:

Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com

Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl

La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl

Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Dannas, ik ben nu bijna klaar met afbouwen, dus misschien kan ik je wat helpen.

Het is inderdaad het makkelijkst om het kolven (13.00uur) als eerste te schrappen. Als je dan al last krijgt, kan je meisje dat om half acht wegdrinken. En misschien heeft ze dan wel genoeg aan jou mm. En dan hoef je ook op je werk niet meer ermee bezig te zijn. Je moet gewoon uittesten hoe goed het gaat. Er staat zo'n 4 a 5 dagen voor, voor je de volgende voeding kan schrappen. Bij mij ging de productie overdag heel snel achteruit, ik heb in 4 dagen twee voedingen overdag weggelaten. Er wordt geadviseerd om als eennalaatste de laatste voeding van de dag en als laatste de eerste voeding van de dag te schrappen. Bij jou is het iets anders omdat je ook nog 's nachts voed.

Misschien kan je als tweede de voeding van 19.30 weg laten en dan om 23.00uur zelf voeden in plaats van 's nachts. Dan als dat goed gaat kan je die laatste voeding weglaten en als laatste dus die van 6.30uur.

Ik merkte heel sterk dat mijn meisje minder (goed) dronk aan de borst dan uit de fles. Ik ben voor het afbouwen dan ook overgestapt op volledig kolven. Daarbij kon ik dus duidelijk zien hoe de productie terug liep. Ik vond het zelf erg spannend om van twee keer kolven naar een keer te gaan. Maar dat is ook goed verlopen. Afgelopen zondag had ik als laatste keer gekolfd, maar ik merkte gisteren dat mijn borsten toch weer een beetje hard werden en in een borst zat er echt een harde plek. Onder de douche kreeg ik die niet weg, dus heb ik vanochtend toch maar weer gekolfd. O, en soms krijg ik nog een tsr. Maar ik neem aan dat dat vanzelf wel weer weggaat.

O, ja. Ik kreeg het advies om, als de druk tussendoor te erg werd, alleen die druk eraf te kolven en niet de hele borst leeg te kolven.

Heel veel succes ermee!
Hallo,

Mijn zoon is nu 2,5 week oud en ik wil graag gaan afkolven, zodat ik straks ook een nachtje langer kan slapen en man-lief hem kan voeden. Hij komt meestal om de vier uur en soms ietsje sneller. Hij drinkt een borst per voeding. En volgens mij is mijn borst nog niet leeg nadat hij gedronken heeft. Nu was mijn vraag wanneer is het beste om af te kolven.

Mijn zus zegt na de voeding, een vriendin van mij zegt alleen afkolven als je een voeding niet geeft. Maar bij het laatste is het natuurlijk geen optie. Ik krijg dan nooit een voorraadje in de koelkast.

Kunnen jullie mij zeggen wanneer het beste is om af te kolven??

Want door al die tegenstrijdige info word ik alleen maar verward.

Liefs*; Tinok
Ik had om 12 uur verdorie al last van stuwing en om 16.00 uur hield ik het niet meer uit. Net de ergste druk eraf gekolfd. 90cc hele waterige melk. Ik denk dat als ik had doorgekolfd er wel 200cc was uitgekomen. Borsten voelen nog steeds zwaar, maar dit is wel te doen nu zo. Morgen maar weer opnieuw proberen deze voeding weg te laten.

Wat betreft wanneer afkolven: als je kindje maar 1 borst per keer drinkt, kan je de andere borst leegkolven. Dit kan ook als de 2e borst maar deels is leeggedronken. Alleen... met 2,5 week beginnen met kolven en flesjes is wat vroeg. Je productie is nog maar net begonnen en dikke kans dat als je nu gaat kolven na een voeding (want dat is wel het handigste) je borsten nog meer gaan produceren en daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk. Algemeen advies is om tot 4 weken te wachten, ook ivm tepel/speen verwarring.

Anyway, ik zou direct na een voeding kolven en dit opsparen voor een keer een flesje als je weg bent. De voeding die dan met de fles wordt gegeven kun je dan afkolven en met geluk kolf je dan ook genoeg voor een volledige voeding.

Ik weet niet hoe vaak je kindje nog komt, maar ik neem aan elke 3 uur. Dan heeft tussendoor kolven nog niet zoveel zin. Na een voeding dus. En wel de gemiste voeding als je een keer een fles geeft afkolven, want je productie is over het algemeen nog zo wankel in het begin, dat voedingen overslaan niet handig is.
Dannas, ik zou de avondvoeding het eerst laten vallen en dan de 13 uur kolfbeurt steeds verder opschuiven. Dan de ochtendvoeding, zodat je zit met 3 uur 's nachts en 15u 's middags (ofzo, ik zeg maar even wat). Of je laat dan de nachtvoeding vallen, als meisje dat pikt. En dande kolfbeurt pas. Ik kan me voorstellen dat je van kolven overdag af wilt, maar die was blijkbaar toch een van de beteren?
Dat kolven wil ik eigenlijk zo nsel mogelijk eruit hebben, maar ik had ook al bedacht dat als ik de nachtvoeding erin wilde houden, daar natuurlijk een andere voeding 12 uur later tegenover moet staan. En dat is net die kolfbeurt natuurlijk. Ellende is alleen dat ik redelijk voor niks aan het kolven ben, want Madammeke heeft besloten dat uit de fles alleen die bittere Nutramigen wil drinken en geen moedermelk. Met mixen pikt ze het net, maar als ze alleen Nutramigen krijgt, drinkt ze meer dan gemixte melk. En alleen moedermelk drinkt ze dus helemaal niet. Het is echt een Loeder met een hoofdletter. Welk kind vindt die vieze Nutramigen nou lekkerder dan mijn overheerlijke moedermelk.

Heb nu maar besloten eerst de kolfbeurt te laten vervallen. Dan de nachtvoeding, dan de avondvoeding en dan de ochtendvoeding. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Nu ik na 7 maanden elke keer weer iets nieuws wat niet loopt en natuurlijk al 100x geroepen te hebben te willen stoppen er eindelijk geestelijk aan toe ben, wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf.

Ik zit mijn dagmenu op de eerste dag dat ik niet meer koemelkvrij hoef te eten, nu al te bedenken. Beginnen met cornflakes en melk, bij de lunch een heerlijk gebakken ei, avondeten kan gewoon normaal, want daar heb ik niet zo'n last van en dan als toetje een hele grote doos Leonidas bonbons leegeten tot ik misselijk ben :D
Haha, Dannas, ik snap het dieet idee. Ik ken het. Ik zit me nu al voor te stellen hoe het voelt om in een groot stuk kaas te bijten, de structur te voelen, de smaak te proeven, te kauwen, door te slikken en dan nog een stuk kaas te nemen, aaaaah, wat heb ik daar een zin in. (Een stukje Comté. Of Passendale. Of Old Amsterdam. Og belegen beemsterkaas. Of morbier, oooooh, morbier,,, lekker!)Vooralsnog ben ik offline. Ben terug van vakantie,maar pjoeter is stuk & ter reparatie, en ik zit nu te ploeteren op een negen en een half jaar oud imacje. Dat werkt niet echt. Veel sterkte met alles, en vooral met vorstvoeden en alles eomheen :-)
He Tila! Lekkere vakantie gehad? Jommetje nog steeds ok en heb je van de franse kaas kunnen afblijven?
Vakantie was goed, alleen jammer dat het weer niet echt meewerkte. Heb geen kaas aangeraakt, wel wat missertjes gehad vwb eten waar toch stiekem melk inzat, en heb ontdekt dat Jommetje ook niet tegen mosselen kan (maar m§en, wat waren ze lekker!). Gelukkig niet uberkrijserij, maar toch wel een leuke zwik vlekken op z'n kop. 3 maandse regeldagen gehad, ben ook alweer ongesteld, en die melkdip viel ook mee, en nu is Jommetje raaar: wil z'n voeding voor ie gaat slapen niet meer. Slaapt wel weer lang, met als gevolg dat ie dus van ~1600 tot 0400 niks drinkt. En om 0400 maar 1 borst. En dat ik dus wakker wordt van de klaptieten die zeer doen. (En jommetje vanmorgen een droge luier had, boehoe.) 's avonds nog een keer aanleggen heeft geen zin, hij wordt woest als je hem tiet voor z'n snufferd houdt en hij heeft er geen trek in. Wil nog net sabbelen, maar als er melk komt, wordt ie heul erg boos. Raar kind. Ga em morgen weer laten wegen, eens kijken of ie een beetjhe gegroeid is.
quote:

athena, ook dat klinkt bekend. meisje heeft die neiging ook een tijdje

gehad, momenteel niet meer zo. nou is ze behoorlijk borstverslaafd en

doet ze het stukken minder nu ik meer weg ben (vier dagen werken he),

als ze de borst krijgt dan is ze vol aandacht.

ook

interessant is dat ik ook de neiging heb om vooral aan een kant

pijnlijke tepel te krijgen (alleen bij mij dus links). toevallig is dit

bij mij de mindere borst - misschien is het daar dus sneller op en is

ze ongeduldig? is het bij jou ook je mindere borst of je chocoladeborst?

zoals

ik al zei, volgens mij is meisje iets ouder dan jouw mannetje (ze is

van 24-aug-06) en het is sinds een paar weken is het weer ok. dus

misschien is-t-n-fase-----? (ik hoop het voo rje! en anders:

pluimmmmm!!!  alvast voor jullie jaar! )

Ha vlinderbloem! Dank voor je pluim (de eerste die ik volgens mij

krijg; omgeving begint nu echt met zeer grote regelmaat te wauwelen

over afbouwen. Wat - gezien mijn zeer slechte weerstand van de laatste

maanden - misschien ook wel begrijpelijk is, maar dit is ook weleens

leuk om te horen ;)), al vind ik dat je hem zelf nog harder verdient dan

ik, als ik alle perikelen zo eens naga die jij met het geven van bv

hebt gehad .

Update hier is dat het trekken sinds een paar dagen ineens beduidend

minder is. Hij doet het inderdaad net zoals Wuppie, Peppie: zodra je

dan meegeeft, trekt hij zijn kop nog verder naar achteren. Maargoed,

momenteel dus veel minder erg, kloof doet stukken minder pijn en dat

scheelt alweer hoopjes voor het moreel bij mij.

Sinds gisteren ben ik ook voor het eerst weer ongesteld, maar tot nu toe nog geen

effect bemerkt bij het drinken van Schurk. Hij lebbert gewoon zoals

altijd, dus ik hoop dat het zo blijft en dat hij niet alsnog last gaat

krijgen van andere smaak of niet lusten van mijn melk.

Dannas: sterkte met afbouwen. Ik kan helaas geen ervaringen met je

delen daarover, want hier nooit last gehad van overmatige stuwing toen

ik minder ging kolven. Met 7,5 maand begon ik de ochtendkolfsessies

over te slaan (had toch nog liters in de vriezer die opmoesten) en gaf

Schurk dan 's middags op kdv live de borst. Met een maand of 9,5 begon

meneer overdag alle melkvoedingen uit borst of fles overdag te

weigeren, want at ineens liever vast voedsel. En daarmee bleven de

ochtend- en late avondvoeding over. Ik heb weleens gehoord dat

gemiddeld een maand of 9 wordt aangehouden als termijn waarop je

productie stabiel genoeg is om alleen nog 's ochtends en 's avonds te

voeden. Maar is misschien inmiddels niet meer relevant voor jou omdat je helemaal wilt afbouwen, geloof ik he?

Wel irritant dat ze liever die dure stink-nutramigen drinkt uit de fles. Wat kunnen kinderen soms weird doen :?.

Tila: leuk dat je goeie vakantie hebt gehad. Hopelijk blijkt Jommetje gegroeid en gaat K&O niet weer zeiken over gewicht. Of ben je al helemaal klaar met ze en loop je bij huisarts?
Dannas, balen dat je zo'n last had gisteren. Het afbouwen is (hoe raar dat misschien ook klinkt) net zo hard doorzetten als het geven van bv soms is. Maar ook hierbij zal je zien dat het snel beter gaat. (Dat hoop ik tenminste voor je!)

Had Madammeke wel goed gedonken om 19.30uur? Of dronk ze daarna nog steeds een hele fles leeg?

Ik had bij de bv niet zulke problemen als jij, maar zat ook aan te hikken tegen het afbouwen. En toen ik had besloten dat ik dat wilde doen, kon het me ok niet snel genoeg gaan. Heel herkenbaar allemaal.

Succes vanmiddag!
quote:ook interessant is dat ik ook de neiging heb om vooral aan een kant pijnlijke tepel te krijgen (alleen bij mij dus links). toevallig is dit bij mij de mindere borst - misschien is het daar dus sneller op en is ze ongeduldig? is het bij jou ook je mindere borst of je chocoladeborst?

Hee, ik zie ineens dat ik deze over het hoofd had gezien. Bij mij is het precies andersom: rechts is mijn chocoladeborst en ook de kant waar de ellende steeds terugkomt. Heb links in al die maanden geloof ik 1x een te verwaarlozen kloofje gehad, meer niet. De rest is op conto van tiet rechts te schrijven. Maarja, hij leverde met kolven dan ook wel weer erg fijn veel op. Met uitschieters van 200cc alleen uit die kant. Dus hij speelt redelijk quite, die rechtertiet ;).
Hallo alle borstvoedingsdeskundigen,

Hier nog even een vraagje. Mijn dochter is nu bijna 17 weken en krijgt volledig bv, dit gaat super! Maar sinds een aantal weken heeft ze meerdere keren op een dag groene poep. Wat kan dit zijn? Ze is verder vrolijk, heeft voldoende plasluiers en groeit als kool. Ik geloof niet dat ze er last van heeft, ze popet vaak tijdens het voeden, stopt dan even met drinken, lost de lading en gaat dan rustig verder.

Iemand een idee?
Dag dames

Heeft een van julllie ervaring met clusteren? Mijn meisje clustert vanaf de geboorte (ze is nu 8 weken) elke avond. Begint doorgaans tussen 6 en 7 en dan stop ik haar tussen half 10 en half 11 in bed. En dan slaapt ze door tot een uur of 7. Wat dat betreft knijp ik mijn handjes dicht. De keren dat ze 's nachts wakker is geworden zijn op één hand te tellen. Hoera.

Maar ik vraag me af hoe lang het duurt. Ze drinkt de laatste week 's avond minder dan in het begin, en zowaar ze heeft een avond van 7 tot 10 geslapen (en toen werd ze dus om 3 uur weer wakker).

Kan ik hier iets in sturen? Ik heb het geaccepteerd, maar ik zou het ook erg leuk vinden om 's avonds een keer mijn handen vrij te hebben.

thanks alvast

Groet

Jem
quote:

Hier nog even een vraagje. Mijn dochter is nu bijna 17 weken en krijgt volledig bv, dit gaat super! Maar sinds een aantal weken heeft ze meerdere keren op een dag groene poep. Wat kan dit zijn? Ze is verder vrolijk, heeft voldoende plasluiers en groeit als kool. Ik geloof niet dat ze er last van heeft, ze popet vaak tijdens het voeden, stopt dan even met drinken, lost de lading en gaat dan rustig verder.

Iemand een idee? Groene poep duidt op te veel melk. Zitten er soms ook witte stukjes in de poep? Dit zijn onverteerde melkresten. Als tip wordt gegeven om per voeding 1 borst te geven en de andere borst een beetje af te kolven totdat een beter evenwicht tussen vraag en aanbod tot stand is gekomen.
quote:

quote: ietta reageerde

Iemand een idee? Groene poep duidt op te veel melk. Zitten er soms ook witte stukjes in de poep? Dit zijn onverteerde melkresten. Als tip wordt gegeven om per voeding 1 borst te geven en de andere borst een beetje af te kolven totdat een beter evenwicht tussen vraag en aanbod tot stand is gekomen.

Er zitten geen witte stukjes in haar ontlasting en ik heb ook niet het idee dat ik teveel melk heb. Heb geen stuwing of lekkende borsten, ook moet ze echt haar best doen voordat de tsr komt.

Dinsdag moet ik wegen, kijken of ze wel voldoende is aangekomen.
.
Hé Punkertje, nog gefeliciteerd hè!

Hoe is de ontlasting van je dochter? Ik heb dit met Wup precies ook zo gehad en die had toen groene poep; bleek dat ie te weinig binnenkreeg :$
.
Punkertje, volgens mij kun je er weinig aan doen. Volgens mij hebben alle baby's last van krampjes in het begin en heeft het te maken met het darmstelsel dat zich nog moet ontwikkelen. Mijn dochter is nu 12 weken en heeft af en toe ook nog last van krampjes, hoewel het niet meer zo erg  als  in het begin. De 1e 3 maanden schijnt het het ergste te zijn en dat geloof ik wel, want het wordt nu al een stuk minder. Bij mijn dochter heeft het ook geholpen om haar in te bakeren en een speentje als ze gaat slapen, maar toen ze er heel erg veel last van had in het begin, droegen wij haar vaak op een bepaalde manier, ze lag dan a.h.w op haar buikje in onze armen,(weet niet hoe ik het anders uit moet leggen). Dat gaf veel verlichting.
Mijn dochter van ruim 4 maanden heeft sinds een antibioticakuur ook groene, slijmerige poep. De kuur is al 3 weken geleden afgelopen, maar ze blijft groen poepen en ook vaker dan normaal, een keer of 6/7 per dag. Ze schijnt er weinig last van te hebben en vorige week op het cb bleek ze ruim 500 gram aangekomen te zijn in een maand, dus ze groeit nog wel. Plasluiers lijken wat minder, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik haar vaker verschoon tussendoor.

Qua drinken is het niet veel veranderd, ze drinkt altijd al kort en onrustig dus een teveel aan voormelk is het volgens mij niet(ze poepte voor de kuur eens in de 2 dagen ongeveer). Er zitten meestal ook geen "stukjes" in haar ontlasting. Het leek mij meer dat door de ab haar darmflora wat beschadigd is, maar ik vind het nu wel erg lang duren. Ik eet vrijwel hypoallergeen sinds ze 6 weken oud is, dus een allergie lijkt me ook niet de oorzaak.

Onze huisarts is op vakantie en de vervanger is drie keer niks, anders was ik allang met haar gegaan(of als ze duidelijk niet lekker was toch maar naar de vervanger).

Iemand een idee?
Even vanachter een goeie computer (eigen is stuk en ter reparatie, hopelijk deze week weerterug):

Groene poep hoeft helemaal niets te betekenen. Als het niet stinkt, slijmerig is en er geen witte stukjes inzitten, is er niks aan de hand. Zeker als je vertelt dat je kindje er geen last van heeft, is alle ontlasting in de kleurschakering van lichtgeel tot donkerbruin prima.

Punkertje: gefeliciteerd!

\Grote melkstromen kunnen inderdaad krampjes veroorzaken. Jommetje had daar ook last van, die dronk alles weg, zelfs de tot gorgelends verzuipende tsr. Wat je kan doen is als je je tsr voelt, even afkoppelen en wat in een hydrofiel laten weglopen, en dan weer aankioppelen. Veel lkaten boeren helpt ook, als je kindje zo hard moet werken om alles weg te krijgen, slikt het vaak veel lucht in, wat ook voor krampjes kan zorgen.

Athena: ik ben helemaal klaar met K&Onzin, we laten alle controles bij de huisarts doen. Komende week weer, krijgt ie gelijk z'n tweede serie prikjes. En zodra ik thuis weer een computer heb, gaat er een vette klacht naar de klachtenafdeling van K&O. Heb wat weken gehad om er over na te denken (en er van wakker te liggen, geef ik eerlijk toe) en die klacht gaat er echt komen, het is te debiel voor woorden, hoe dit ging.

Jommetje lijkt niet zo'n vette bullie te worden als we dachten, hij groeit denk ik goed, maar heeft niet meer zoveel rolletjes en zelfs een redelijk slanke buik. Hij floreert op het dieet, dat is wel heel erg fijn.
Luna, ik denk ook dat je aanname van beschadigde darmflora klopt. Gewoon blijven voeden: moedermelk is het beste wat je kunt doen om darmflora weer te herstellen. Sterkte!
quote:

Zuurdesembrood mogen ze al vanaf 6 maanden, dus vandaar dat ik bij Madammeke alvast broodkorsten heb geintroduceerd. En ze zal wel moeten wennen aan zuurdesembrood, want in al het andere zit melk, behalve in het brood wat ik eet, maar dat is te volkoren en mag dan weer pas vanaf 10 maanden ofzo.

En ik ben toch zo zo zo blij dat ik de BV heb doorgezet. Madammeke is nu 6,5 maanden en het gaat gewoon lekker en goed. Ze drinkt goed en is ook echt een beetje borstverslaafd. Want als ik thuis ben weigert ze uit de fles te drinken en 's avonds weigert ze standaard de fles en wil ze toch echt aan de borst in slaap vallen. Ik kan daar toch zo van genieten, van dat loedertje. Enige jammere is dat ze alleen liggend wil drinken. Dus buiten de deur voeden is onmogelijk tenzij ze echt de gilhonger heeft, dan wil ze nog wel eens zittend drinken (dat ik dan zit bedoel ik). En ze is retesnel afgeleid (ook met de fles trouwens). Nu dat doorslapen nog, dat zou wel lekker zijn.

Maar goed, voor alle meiden met drama's, ellende en problemen: echt, het is het zo waard om door te zetten. Sinds ze 5 maanden is drinkt ze echt prima aan de borst. En dan is het zo gezellig. wat wij deden vanaf 6 weken: fles gekolfde melk met nog 5 scheppen Biobimlac erdoor.

Dat betekende gelijk doorslapen.

na enkele weken de biobim weggelaten om es te kijken wat er zou gebeuren... niks dus, dus inmiddels slapen wij al 22 weken door.

Dannas hoe ben jij erachter gekomen dat het kma was? prikken ze daarop?

hier namelijk is na 6 maanden eczeem gekomen en het neemt alleen maar toe. Ben bij kinderarts en huisarts geweest en h.a. liet term kma vallen.
punkertje nog gefeliciteerd!

kan je mss eerst druk van je borst afkolven zodat je borst leger is en de melk niet meer zo snel stroomt?
Hallo dames,

ik heb een vraag. Mijn dochter is nu 6,5 week oud en drinkt sinds 2 dagen erg onrustig. De 1e paar minuten drinkt ze prima (soms gulzig) en na ca. 5 min. begint de ellende. Ze spartelt heel wild als een vis op het droge en neigt tot huilen. Als ik haar loskoppel, wil ze meteen weer aanhappen om (meestal) weer vreselijk te spartelen. Sinds een paar dagen 'smakt' ze onder het drinken. Dat lijkt nieuw te zijn.

Ik vind het zo rot en ben bang dat ze pijn heeft bij het drinken.

- Tussendoor laat ik haar wel boeren, maar dat lost het probleem niet op. Na het boeren blijft ze spartelen aan de borst.

- Na het tussentijds loskoppelen even wachten, helpt ook niet.

- Ook darmkrampjes zijn het volgens mij niet, want ze heeft nl. nergens last van als ze niet aan de borst ligt.

- Ik zie/merk geen verschijnselen van spruw, zowel bij haar niet als bij mij niet.

- Als ik stop het voeden, heeft ze sneller dan anders alweer honger.

- Ze heeft goede plasluiers (en poepluiers ).

- Temperatuur is prima (37,2). Ze oogt zeker niet ziek.

Gisteren heb ik de huisarts gesproken en die zegt dat er niets aan de hand lijkt te zijn. Die houdt het op regeldagen.

Wat denken jullie. Zijn het inderdaad regeldagen en horen deze verschijnselen daar dan bij? Het is allemaal zo nieuw voor me .

Of hebben jullie nog andere suggesties wat haar gedrag kan betekenen?
What matters most is how you see yourself

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven