Borstvoedingsvragen
maandag 21 juni 2010 om 20:18
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
donderdag 18 november 2010 om 18:06
Zooo de consternatiemevrouw is langs geweest en was snel uitgeluld. Ze probeerde nog een keer te beginnen over de bv en toen ik vertelde dat de laktatiekundige mijn handelingen ondersteunde, bond ze snel in. Heb ook lekker zitten voeden tijdens het gesprek Na het wegen was ik helemaal trots op hoe we het doen. Kunstbaby is de laatste week 400 gram aangekomen
De vragen vielen gelukkig wel mee. Niets heel vreemds dit keer. Ze begon wel over het 'doorslapen'. Dat heb ik maar genegeerd. Doorslapen kan nog lang zat al zeg ik het zelf.
Al met al was ik blij dat ze weg was. Over 2 weken mogen we op het buro verschijnen.
De vragen vielen gelukkig wel mee. Niets heel vreemds dit keer. Ze begon wel over het 'doorslapen'. Dat heb ik maar genegeerd. Doorslapen kan nog lang zat al zeg ik het zelf.
Al met al was ik blij dat ze weg was. Over 2 weken mogen we op het buro verschijnen.
donderdag 25 november 2010 om 06:46
dinsdag 28 december 2010 om 08:04
Ik heb een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: Ik wil graag een kolf gaan aanschaffen en nu ben ik op marktplaats aan het kijken naar een medela swing. Nu lees ik op internet wisselende verhalen over het tweedehands aanschaffen van een kolf ivm hygiëne en overdragen van ziektes enzo. Nu begreep ik dat je van medela sowieso nieuwe setjes met slangetjes enzo kunt kopen, maar weet iemand of de swing een gesloten systeem is? En wat zouden jullie mij adviseren? Alvast bedankt!
dinsdag 28 december 2010 om 13:25