Breath holding spells

06-04-2011 22:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, onze zoon van 1,5 heeft al sinds zijn 4 maanden last van breath holding spells, dat houdt in dat hij bij pijn (voornamelijk) en frustratie gaat huilen en dan zijn adem inhoud waardoor hij flauwvalt. Ik vroeg me af of anderen dit herkennen, hoe ze ermee omgaan en wanneer het minder werd? Kinderen groeien er gelukkig overheen. Ik merk dat veel mensen echt in paniek raken, het ziet er ook wel eng uit maar gelukkig kan het geen kwaad. Mijn zoon heeft het gemiddeld 2x per dag en ik merk dat ik me steeds vaker verontschuldig voor zijn gedrag... 'hij is echt heel sociaal en lief hoor!'... hmmm zoals je kan lezen heb ik nog niet mijn draai erin gevonden....wie wel?
Volgens mij was daar laatst een topic over. Even zoeken?
Ik had het iets anders.. Ik ben heel ziek geweest (2jr) en hield dat er aan over.. Als ik me stootte en de pijn werd te erg.. Dan viel ik gewoon flauw.. Werd white breath holding spells genoemd..

Ik ben er in ieder geval overheen gegroeid.. Ik had het tot mijn 4e denk ik..
Ik heb er geen ervaring mee maar wel van iemand anders gehoord dat als je kind z'n adem inhoud op dat moment heel hard in z'n gezicht blazen. Het schijnt dat hij dan meteen weer door gaat met ademhalen. Ik weet niet of het werkt maar dat hoorde ik. Sterkte.
Ja inderdaad, ik doe nu de cursus kinder EHBO, en als een kind zijn adem inhoudt is het de bedoeling dat je hem/haar laat schrikken. vaak wordt dan in het gezicht geblazen. Dit verwachten ze niet en dan houden ze ermee op. Heel veel kleine kids hebben er last van
Was hier pas geleden nog een topic over.

klik
Mijn zoontje heeft dit ook gehad en daarbij hielp laten schrikken juist niet! Gewoon lekker vasthouden, laten voelen en horen dat je er bent. Er komt een moment dat het lichaam zelf in een reflex weer gaat adem halen.

Het is heel naar maar ze groeien er bijna altijd over heen meestal rond de 4 jaar. Bij ons kwam en ging het in periodes dus ik hoop dat het bij jou ook niet zo vaak blijft.

Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties en de link naar het vorige topic, kon het eerst niet vinden. Blazen en laten schrikken helpt bij ons ook niet, hij hapt dan alleen van schrik waardoor het nog langer lijkt te duren, ik hoop ook dat het gauw weggaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven