Buisjes plaatsen, nog tips?

woensdag 18 februari 2009 om 14:06
woensdag 18 februari 2009 om 14:38
Ja, icm met verkoudheid en die heeft hij in de herfst en winter nou eenmaal vaak. Heeft ook al twee keer RS-virus gehad. Maar in de lente en zomer gaat het wel stukken beter. Astma is op zo'n jonge leeftij nog niet vast te stellen, maar het zit wel heel erg in de familie, dus dat zal ook wel meespelen. Sneu he, die kleintjes zo benauwd te zien!
Loretta is De Mol. Punt.
woensdag 18 februari 2009 om 14:51

donderdag 26 februari 2009 om 10:53
Hier gaat het de goede kant op; 's nachts hoor je hem al niet meer zwaar ademen/rochelen/snurken en hij staat ook op met een schoon neusje ipv die dikke plakaten snot in zijn neus 
Overdag heeft ie nog een klein beetje wit doorzichtig dun snot af en toe. Alleen bij het harde niezen wil er nog weleens een dikke groene meekomen.
Al met al is hij er dus wel op vooruitgegaan.

Overdag heeft ie nog een klein beetje wit doorzichtig dun snot af en toe. Alleen bij het harde niezen wil er nog weleens een dikke groene meekomen.
Al met al is hij er dus wel op vooruitgegaan.
Poep, wie heeft jou gescheten?
vrijdag 27 februari 2009 om 08:27

zaterdag 28 februari 2009 om 22:28
Meiden, fijn dat het de goede kant op gaat. Groene fluimen zijn echt vies, haha.
Hier gaat het niet zo best. Dubbel loopoor, voor het eerst nu ook in rechts. Haar oortjes zijn helemaal kapot, iemand nog een tip, er komt volgens mij vergif uit haar oren.
De ontsteking is dus weg, ik hoop dat het rechterbuisje er nog zit en 24-3 gaan we maar weer naar de KNO-arts toe. Ben benieuwd!
Hier gaat het niet zo best. Dubbel loopoor, voor het eerst nu ook in rechts. Haar oortjes zijn helemaal kapot, iemand nog een tip, er komt volgens mij vergif uit haar oren.
De ontsteking is dus weg, ik hoop dat het rechterbuisje er nog zit en 24-3 gaan we maar weer naar de KNO-arts toe. Ben benieuwd!

zaterdag 28 februari 2009 om 23:27
Aaaah Soep...das balen zeg (zacht uitgedrukt)
Nog even een update vanaf hier:
Sarahmeisje is 19 december geholpen, met kerst kreeg ze de vijfde ziekte en vanaf oud en nieuw knapte ze zienderogen op. Tis nu een lief poppetje wat hele dag aan het lachen is en pret maakt met haar broer. Het slapen gaat hardstikke goed (op wat incidentjes na). Ze gaat tegelijk met broer naar bed savonds om 19.15. Slaapt dan tot 2300 of 2330, krijgt een papfles en tukt door tot (meestl) 7 uur of soms half 8. Overdag slaapt ze 2 a 2,5 uur!
We zijn half februari geweest voor controle, alles was goed. Heb gelijk voor mezelf advies gevraagd, aangezien ik weer 2 maanden doof was (goh, van wie zou Sarahmeisje het toch hebben ) KNO adviseerde rontgenfoto, dus zo gedaan (bleek dat ik ook nog ontstoken kaakholtes had, zit dus nu nog aan de zware AB) Inmiddels zijn mijn trommelvliezen doorgeprikt, is er een hoop zooi uitgezogen, maar ben ik alweer zo goed als doof. Volgende maand moet ik weer terug, en dan worden er waarschijnlijk ook buisjes geplaatst (wilde KNO gelijk al doen, maar ik wilde eerst kijken of trommelvliezen doorprikken+uitzuigen voldoende effect zou hebben)
Nog even een update vanaf hier:
Sarahmeisje is 19 december geholpen, met kerst kreeg ze de vijfde ziekte en vanaf oud en nieuw knapte ze zienderogen op. Tis nu een lief poppetje wat hele dag aan het lachen is en pret maakt met haar broer. Het slapen gaat hardstikke goed (op wat incidentjes na). Ze gaat tegelijk met broer naar bed savonds om 19.15. Slaapt dan tot 2300 of 2330, krijgt een papfles en tukt door tot (meestl) 7 uur of soms half 8. Overdag slaapt ze 2 a 2,5 uur!
We zijn half februari geweest voor controle, alles was goed. Heb gelijk voor mezelf advies gevraagd, aangezien ik weer 2 maanden doof was (goh, van wie zou Sarahmeisje het toch hebben ) KNO adviseerde rontgenfoto, dus zo gedaan (bleek dat ik ook nog ontstoken kaakholtes had, zit dus nu nog aan de zware AB) Inmiddels zijn mijn trommelvliezen doorgeprikt, is er een hoop zooi uitgezogen, maar ben ik alweer zo goed als doof. Volgende maand moet ik weer terug, en dan worden er waarschijnlijk ook buisjes geplaatst (wilde KNO gelijk al doen, maar ik wilde eerst kijken of trommelvliezen doorprikken+uitzuigen voldoende effect zou hebben)
zaterdag 28 februari 2009 om 23:45
Jeetje Sarah, dat is best heftig! Voor een volwassene is zo´n ingreep toch anders dan voor een kind, heb ik begrepen. Je word in ieder geval langer onder narcose gehouden, dacht ik. Zie je er erg tegenop?
Wel heel erg fijn dat meisje nu zo´n heerlijk vrolijk grietje is. Lekker hoor!
Ai, Soep, dat klinkt niet fijn. Maar al snel weer afspraak bij KNO, ben ook benieuwd.
Kitty, mooi he, dat meekijken op het scherm! Ik vond dat ook reuze-interessant om te zien!
Hier alles oké, al heb ik de afgelopen dagen het idee dat Tony toch weer minder hoort. Ook nog steeds vieze korsten uit zijn oren. Blegh!
Wel heel erg fijn dat meisje nu zo´n heerlijk vrolijk grietje is. Lekker hoor!
Ai, Soep, dat klinkt niet fijn. Maar al snel weer afspraak bij KNO, ben ook benieuwd.
Kitty, mooi he, dat meekijken op het scherm! Ik vond dat ook reuze-interessant om te zien!
Hier alles oké, al heb ik de afgelopen dagen het idee dat Tony toch weer minder hoort. Ook nog steeds vieze korsten uit zijn oren. Blegh!
Loretta is De Mol. Punt.

zondag 1 maart 2009 om 00:29
Narcose??? Eeeh, volgens mij worden ze er gewoon zo ingezet hoor. Kreeg voor dat doorprikken van de trommelvliezen een uurtje voor de tijd watjes in mijn oren met verdovende creme erop (voelt heel apart, krijg ook last van mijn evenwich ). Toen de KNO-arts na het doorprikken zag wat voor een zooi ik in mijn oren had (sorry, niet echt smakelijk, maar hij kon draden trekken ) zei hij: "zal ik dan gelijk maar buisjes plaatsen?" Nouja, toen wilde ik dus eerst ondervinden hoeveel effect het doorprikken zou hebben (inmiddels geen meer, maar ik heb wel een week aan 1 kant weer heel goed kunnen horen). Nu zou ik zeggen: ja doe maar!
dinsdag 3 maart 2009 om 14:29
hallo allemaal,
hier weer eens een berichtje van ons,
SARAH : wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meisje, nu jij nog opknappen ! BETERSCHAP !
SOEP : balen joh, bij jullie dus ook nog geen verschil ?
Hier nog steeds hetzelfde scenario als voor de buisjes. Kaj kreeg op 6 januari buisjes en heeft sindsdien alweer 5 !! keer dubbele oorontsteking gehad. Flink pijn totdat de smurrie er weer uitliep, dan ging het een week beter en begint het weer opnieuw.
Slapen is hier dus nog steeds draaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaa.
Vrijdag moeten we op controle bij de KNO, maar de HA heeft van de week al gekeken en de buisjes zitten nog perfect.
wordt vervolgd ......
groetjes Leanne
hier weer eens een berichtje van ons,
SARAH : wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meisje, nu jij nog opknappen ! BETERSCHAP !
SOEP : balen joh, bij jullie dus ook nog geen verschil ?
Hier nog steeds hetzelfde scenario als voor de buisjes. Kaj kreeg op 6 januari buisjes en heeft sindsdien alweer 5 !! keer dubbele oorontsteking gehad. Flink pijn totdat de smurrie er weer uitliep, dan ging het een week beter en begint het weer opnieuw.
Slapen is hier dus nog steeds draaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaa.
Vrijdag moeten we op controle bij de KNO, maar de HA heeft van de week al gekeken en de buisjes zitten nog perfect.
wordt vervolgd ......
groetjes Leanne
dinsdag 3 maart 2009 om 14:49
Oh, Sarah, dan heb ik het echt verkeerd begrepen! Zou die narcose dan gaan over verwijderen van de amandelen bij volwassen? Ik denk het... Maarreh, doe maar, die buisjes, want langer dan 1 week goed horen lijkt me wel prettig!
Leanne, wat een drama bij jullie zeg! Ik hoop dat de KNo-arts de oorzaak kan vinden van al die oorontstekingen. Wat sneu voor jullie jochie! Sterkte maar weer.
Leanne, wat een drama bij jullie zeg! Ik hoop dat de KNo-arts de oorzaak kan vinden van al die oorontstekingen. Wat sneu voor jullie jochie! Sterkte maar weer.
Loretta is De Mol. Punt.

dinsdag 3 maart 2009 om 19:17

maandag 9 maart 2009 om 10:16
Heh potverdrie, ik was nog niet klaar
As vrijdag moet ik zelf wel voor controle naar de KNO. Ik hoor inmiddels wel weer beter, sinds ik gestopt ben met de AB (bijwerking was tijdelijke doofheid....)
Tis nog niet hoe het moet zijn, maar ik hoor stukken beter. Ik laat het wel aan de KNO zelf over of hij alsnog buisjes wil zetten of niet.
As vrijdag moet ik zelf wel voor controle naar de KNO. Ik hoor inmiddels wel weer beter, sinds ik gestopt ben met de AB (bijwerking was tijdelijke doofheid....)
Tis nog niet hoe het moet zijn, maar ik hoor stukken beter. Ik laat het wel aan de KNO zelf over of hij alsnog buisjes wil zetten of niet.

zaterdag 21 maart 2009 om 09:26
Ik zat afgelopen maandag met Mannie bij de huisarts, hij had een forse amandelontsteking. Wat zegt de huisarts? 'Het is dat hij net geopereerd is anders zou ik je meteen doorsturen om ze eruit te laten halen'. Niet grappig. Hij heeft nu antibiotica gekregen en daar knapt hij wel lekker van op (hij had er al weken last van op en af). Nu maar hopen dat het geen chronisch iets is.
zaterdag 21 maart 2009 om 09:35
een goedemorgen,
twee weken geleden alweer zijn we bij de KNO arts geweest. de buisjes zitten goed alleen heeft Kaj wel steeds last van drukopbouw voor de buisjes, vandaar steeds de pijn bij oorontsteking.
Cru gezegd moet Kaj er gewoon overheen groeien, er is niets tegen te doen. Wel is gebleken dat de antibiotica druppels langer doorgegeven moeten worden, de assistente had ons verkeerd voorgelicht (!)
Helaas heeft Kaj op het moment weer een ontsteking, "loopoor " die al twee weken duurt. Slapen is wisselend, hij heeft in de afgelopen twee weken 1 nacht doorgeslapen, de rest varierend van hele nacht huilen tot vaak wakker zijn.
PAMMIE : jee zeg, wat een humor van de HA ( not )
hopelijk slaat de AB snel aan en is het niets chronisch. Beterschap !
SARAH : fijn dat de buisjes niet nodig blijken te zijn.
SOEP : oh jee de buisjes eruit. Succes bij de KNO arts dinsdag.
groetjes Leanne
twee weken geleden alweer zijn we bij de KNO arts geweest. de buisjes zitten goed alleen heeft Kaj wel steeds last van drukopbouw voor de buisjes, vandaar steeds de pijn bij oorontsteking.
Cru gezegd moet Kaj er gewoon overheen groeien, er is niets tegen te doen. Wel is gebleken dat de antibiotica druppels langer doorgegeven moeten worden, de assistente had ons verkeerd voorgelicht (!)
Helaas heeft Kaj op het moment weer een ontsteking, "loopoor " die al twee weken duurt. Slapen is wisselend, hij heeft in de afgelopen twee weken 1 nacht doorgeslapen, de rest varierend van hele nacht huilen tot vaak wakker zijn.
PAMMIE : jee zeg, wat een humor van de HA ( not )
hopelijk slaat de AB snel aan en is het niets chronisch. Beterschap !
SARAH : fijn dat de buisjes niet nodig blijken te zijn.
SOEP : oh jee de buisjes eruit. Succes bij de KNO arts dinsdag.
groetjes Leanne
maandag 23 maart 2009 om 15:39
Hier weer sinds laatste post een jochie met een erg groene snotneus en benauwde pieplongen. Ik moest vorige week met hem op controle bij de KNO arts en volgens hem is het operatiegebied wellicht ontstoken.
Nu heeft zoontje een AB kuur gekregen en dat smaakt goor!! Kunnen ze die dingen niet minder bitter maken, arm kind. Het is echt niet te pruimen. Ik mik het door yoki drink en vanillevla en dat soort dingen en dan wil hij zich nog weleens laten foppen maar anders...bah en dat 10 dagen lang.
En nu maar afwachten of de AB helpt of dat het toch een andere oorzaak heeft.
Nu heeft zoontje een AB kuur gekregen en dat smaakt goor!! Kunnen ze die dingen niet minder bitter maken, arm kind. Het is echt niet te pruimen. Ik mik het door yoki drink en vanillevla en dat soort dingen en dan wil hij zich nog weleens laten foppen maar anders...bah en dat 10 dagen lang.
En nu maar afwachten of de AB helpt of dat het toch een andere oorzaak heeft.
Poep, wie heeft jou gescheten?

maandag 23 maart 2009 om 15:58
Die bittere hebben wij ook weleens gehad, die heb ik met veel pijn en moeite met een spuitje naar binnen gekregen. Echt heel smerig.
Mannie zit nu aan de amoxyciline en die vindt hij wel lekker dus dat gaat makkelijk. Geloof alleen niet dat zijn amandelen erg veel geslonken zijn terwijl hij al een week aan een kuur zit.
Mannie zit nu aan de amoxyciline en die vindt hij wel lekker dus dat gaat makkelijk. Geloof alleen niet dat zijn amandelen erg veel geslonken zijn terwijl hij al een week aan een kuur zit.

donderdag 2 april 2009 om 15:03
Hier ook geen gevechten me de amoxilline, geen probleem. Vorige week is lief met Soepje bij de KNO-arts geweest. We hebben sofradex meegekregen en druppelen nu regelmatig. Over 2 weken moeten we weer terug. Is het goed, dan hoeven er geen nieuwe buisjes in, is het niet goed, dan krijgt ze weer buisjes.
Voordeel: we gaan morgen op vakantie en dan kan ze mooi meezwemmen. En er zit weer zeepsop in haar badje!
Overigens gaat het slapen hier prima, af en toe nog wakker, maar alleen omdat ze dan verkeerdom in bed ligt en in de war is. En hoera, de zon schijnt!!
Hoe is het met de andere kindjes (en moeders)?
Voordeel: we gaan morgen op vakantie en dan kan ze mooi meezwemmen. En er zit weer zeepsop in haar badje!
Overigens gaat het slapen hier prima, af en toe nog wakker, maar alleen omdat ze dan verkeerdom in bed ligt en in de war is. En hoera, de zon schijnt!!
Hoe is het met de andere kindjes (en moeders)?