Buitenlandse vriend dochter, wat moet ik doen?

25-05-2015 20:53 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds kort heeft mijn dochter een relatie met een jongen van haar school. De jongen zit in het laatste jaar van het vmbo, en hij komt uit Marokko. Mijn dochter is stapelgek op hem, maar mijn man en ik zijn erg huiverig. Hij heeft na twee weken al een nieuwe telefoon voor haar gekocht! Je hoort toch dat Marokkanen vaak crimineel en/of islamitisch zijn. Moet ik dit gewoon even aankijken, of moet ik er actief wat voor doen? Vroeger speelde ze heel leuk met haar Nederlandse buurjongen van dezelfde leeftijd, misschien dat ik ze samen met mijn man eens kan meenemen naar een pretpark als uitje?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
quote:Pientjexxxx schreef op 25 mei 2015 @ 23:16:

[...]

Zijn afkomst versterkt het wantrouwen. Iets met statistieken en het profiel van een loverboy.

Oooh, tuurlijk, TO is de statistieken ingedoken voor ze dit bericht plaatste. Dat valt echt uit de OP op te maken. Heel duidelijk dat het niet barst van de ongestoelde aannames. Mijn fout, mea culpa. Trouwens, al was dat wél zo geweest, dan was het nog achterlijk om dit joch dat voor de voeten te smijten, we weten niet eens over wat voor telefoon het hier gaat. TO wil nota bene love doctor spelen tussen dochter en witte buurjongen, ziet dan niet iedereen dat dat fucking fout is? Een Marokkaanse moeder had de tegenhanger van dit topic eens moeten openen.

Dit is dan inderdaad ook de plek om te bespreken wat de ervaringen zijn met Marokkanen op de werkvloer. Dat hadden we bij een witte Peter ook vast gedaan, want alle witte Peters zijn ook klotetuig.

Stelletje racisten. Wie de schoen past trekt hem aan.
quote:beetjegek schreef op 26 mei 2015 @ 07:02:

[...]

Bij ons op werk komen ze er niet eens in. Mijn werkgever zit niet te wachten op rellende Marokkaanse jongens.Wat de fuck. Mijn werkgever zou dit niet meer zijn. We zijn allemaal tegen de verzuiling, zolang we zelf maar geen poot uit hoeven steken. Genant dit.
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 08:31:

[...]

Wat de fuck. Mijn werkgever zou dit niet meer zijn. We zijn allemaal tegen de verzuiling, zolang we zelf maar geen poot uit hoeven steken. Genant dit.Jij noemt het gênant, maar ik noem het realistisch. Inderdaad, je zult zelf in ieder geval heel wat poten uit moeten steken als je ze in dienst neemt, want die Marokkaanse jongeren doen het werk niet voor je. Ik spreek helaas uit ervaring.
quote:boro_ schreef op 26 mei 2015 @ 01:00:

Nou ja, mijn dochter heeft vorige week ene huawai ( ? ) pre-paid gekocht bij media-markt voor 65 euro, inc. beltegoed.

Duur hoeven ze niet te zijn, mss dat vriendje van dochter van TO wel zo iets , al dan niet 2e hands heeft gegeven.

is het een gloedje nieuwe sony experia ofzo ( ben echt niet thuis in die dingen ;) ) dan wordt het een ander verhaal.Een 'zomaar' kado van ¤65 is toch ook veel? Zeker op die leeftijd.
quote:jules schreef op 26 mei 2015 @ 08:55:

[...]

Een 'zomaar' kado van ¤65 is toch ook veel? Zeker op die leeftijd.

Vind ik niet. Ik werkte hartstikke veel op die leeftijd, winkels, krantjes, dat soort dingen. Kon ik best betalen, gaf mijn vriendje een horloge van 120 euro toen ik een jaar of 16/17 was. Had er wel langer verkering mee, dat wel.

Ik vind dat er weinig over dat cadeau gezegd kan worden, zolang TO niet met meer info komt.
quote:Pientjexxxx schreef op 26 mei 2015 @ 08:47:

[...]

Jij noemt het gênant, maar ik noem het realistisch. Inderdaad, je zult zelf in ieder geval heel wat poten uit moeten steken als je ze in dienst neemt, want die Marokkaanse jongeren doen het werk niet voor je. Ik spreek helaas uit ervaring.Lekker relevant in dit topic. Echt van toegevoegde waarde.
TO, heb je het vriendje al eens ontmoet? Nodig het joch eens bij je thuis uit om te komen eten. Bel wat mijn part zijn moeder op dat je graag eens kennis wilt maken. Het is misschien niet zo gek dat je bang bent voor het vreemde, maar probeer het op een andere manier te benaderen. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om school te bellen om te vragen wat zij van die twee samen vinden, zij kennen ze tenslotte. Geef hem eerst nou eens het voordeel van de twijfel, je kunt altijd nog met de botte hark erop in gaan hakken.

Ik kreeg op mijn 15e trouwens ook heel gauw een telefoon van mijn vriendje, hij had vaak nieuwe want zijn pa zat in die business. Ik kreeg een "oudje" van hem dus. Netjes ingeleverd toen de liefde over was.

[...]

Bij ons op werk komen ze er niet eens in. Mijn werkgever zit niet te wachten op rellende Marokkaanse jongens.? Werk je in een supermarkt dan ofzo?ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat de "marokkanen" van een jaar of 30 nogsteeds zo onserieus door het leven gaan, áls ze dat vroeger al deden.
Heel eerlijk?

Ik zou ook niet laaiend enthousiast zijn.

Niet omdat hij van marokaanse afkomst is, maar omdat hij Mark Rutte een zionist vindt.

Zeker vanwege die telefoon. Waarom geeft die knul haar een telefoon?

Dat doet me te veel denken aan een vriend van me die een telefoon van z'n vriendje kreeg. Het was een digitale leiband. Hij moest steeds terugrapporteren aan z'n vriend waar hij was. Zeker toen z'n vriendje later ook nog ging regelen dat hij geld kon verdienen als hoer.

En als dat meisje dan door een loverboy wordt ingepalmd hadden de ouders maar beter op moeten letten zeker?

Afkomst, schmafkomst, maar een telefoon geven?

Daar gaan bij mij geen alarmbellen van af, maar een compleet luchtalarm
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 09:59:

[...]Vind ik niet. Ik werkte hartstikke veel op die leeftijd, winkels, krantjes, dat soort dingen. Kon ik best betalen, gaf mijn vriendje een horloge van 120 euro toen ik een jaar of 16/17 was. Had er wel langer verkering mee, dat wel.

Ik vind dat er weinig over dat cadeau gezegd kan worden, zolang TO niet met meer info komt.

Dat vind ik knap!

Als ik zo rond kijk bij jongeren om mij heen is 65,- euro echt veel geld om uit te geven aan een ander. Misschien was het anders geweest als ze al een paar maanden verkering hadden. Maar na 2 weken? Nee, hoor. Ze gaan ook nog naar school dus veel tijd voor bij baantjes zullen ze wel niet hebben.

Ongeacht zijn afkomst... 65,- is voor een scholier heel veel geld en vooral in deze tijd.
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 26 mei 2015 @ 10:15:

[...]

Dat vind ik knap!

Als ik zo rond kijk bij jongeren om mij heen is 65,- euro echt veel geld om uit te geven aan een ander. Misschien was het anders geweest als ze al een paar maanden verkering hadden. Maar na 2 weken? Nee, hoor. Ze gaan ook nog naar school dus veel tijd voor bij baantjes zullen ze wel niet hebben.

Ongeacht zijn afkomst... 65,- is voor een scholier heel veel geld en vooral in deze tijd.Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "vooral in deze tijd", maar dat is neem ik aan ook niet zo belangrijk. Je kunt best vraagtekens bij het cadeau zetten en ik zou ook meer van willen weten als het mijn dochter was, maar zoals je zegt, ongeacht zijn afkomst. Er zijn heel veel andere manieren om die gast te peilen, buiten zijn afkomst en mogelijke religie.

[...]

Bij ons op werk komen ze er niet eens in. Mijn werkgever zit niet te wachten op rellende Marokkaanse jongens.

Wat een kut bedrijf zeg.

Je baas weet ook dat hij een racistische eikel is? En je mag niet eens afwijzen om afkomst.

De ene persoon is de andere niet he.

Die jongens krijgen met al die vooroordelen ook geen kansen zo.

Sneu.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 09:59:

[...]

Vind ik niet. Ik werkte hartstikke veel op die leeftijd, winkels, krantjes, dat soort dingen. Kon ik best betalen, gaf mijn vriendje een horloge van 120 euro toen ik een jaar of 16/17 was. Had er wel langer verkering mee, dat wel.

Ik vind dat er weinig over dat cadeau gezegd kan worden, zolang TO niet met meer info komt.Maar 65 euro is echt een hoop geld! Ik denk dat de meeste gezinnen in Nederland elkaar niet eens zo'n groot cadeau geven met verjaardagen, laat staan gewoon voor de zomaar! Ik werkte als tiener ook heel veel, maar ik kocht echt geen cadeau van zoveel geld. Ook al had ik het op dat moment gehad, dan was het waarschijnlijk zo ongeveer 1/4 van wat ik verdiende in een maand. No way dat ik dat aan 1 cadeau ging uitgeven.
Ik vind overigens afkomst er echt niet toe doen. Bij mij zouden de alarmbellen ook gaan rinkelen als een dochter van 13 dit van haar vriendje zou krijgen na twee weken. Loverboys zijn niet alleen maar Marokkaans .
quote:jules schreef op 26 mei 2015 @ 10:31:

Ik vind overigens afkomst er echt niet toe doen. Bij mij zouden de alarmbellen ook gaan rinkelen als een dochter van 13 dit van haar vriendje zou krijgen na twee weken. Loverboys zijn niet alleen maar Marokkaans .Dat bedoel ik.

Ik vind overigens afkomst er echt niet toe doen. Bij mij zouden de alarmbellen ook gaan rinkelen als een dochter van 13 dit van haar vriendje zou krijgen na twee weken. Loverboys zijn niet alleen maar Marokkaans .FYI: Ze is 16.
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:18:

[...]Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "vooral in deze tijd", maar dat is neem ik aan ook niet zo belangrijk. Je kunt best vraagtekens bij het cadeau zetten en ik zou ook meer van willen weten als het mijn dochter was, maar zoals je zegt, ongeacht zijn afkomst. Er zijn heel veel andere manieren om die gast te peilen, buiten zijn afkomst en mogelijke religie.

Ik bedoel daar mee aan te geven dat het leven vrij duur is... 65,- is zo op!

Hier heb je even een quote van TO,

quote:Elsa1897 schreef op 25 mei 2015 @ 21:01:

Hoi, mijn dochter is zestien, en of Nabil hier geboren weet ik niet. Ik denk het wel. Hij praat Nederlands met een accent, maar soms, als ik hem hoor bellen praat hij altijd in het Arabisch. Ook heeft hij bepaalde opvattingen die niet echt heel leuk zijn, en dat hoor ik dan weer via mijn dochter, heel summier. Dat hij Geert Wilders niet zou leuk vindt, dat snap ik nog wel weer. Maar hij zegt bijvoorbeeld ook dat ISIS door Israël is bedacht en dat Mark Rutte een zionist is.Als mijn dochter thuis zou komen met een vriendje met zulke gedachten had ik niet rustig op het viva forum gezeten.. Begrijp je nu de gedachten gang van TO een beetje?
life is to celebrate
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:38:

[...]

FYI: Ze is 16.

Oja, dat was weer een ander topic met een meisje van 13.

Maar goed, gezien de inhoud van mijn post kun je wel nagaan dat mijn mening hetzelfde blijft, ook bij een meisje van 16.
quote:LeolaMarie schreef op 26 mei 2015 @ 10:39:

Als mijn dochter thuis zou komen met een vriendje met zulke gedachten had ik niet rustig op het viva forum gezeten.. Begrijp je nu de gedachten gang van TO een beetje?

Nee, ik begrijp de gedachtegang van TO niet. Als dat hetgeen is wat ze zorgwekkend vind, moet ze dat in de OP zetten. Dan komt ze met concrete informatie van de jongen zelf. Ik vind het overigens ook nog steeds geen informatie waardoor het mij aannemelijk lijkt dat het joch een loverboy is hoor. Zijn gedachtekronkels zijn misschien wat vreemd, maar niet meer of minder dan die van TO.

Ga een gesprek met hem aan, TO. Als het allemaal waar is trouwens, want volgens mij komt die hier gewoon even om te rellen.
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:16:

[...]

Ik ken een paar meisjes die een marrokkaanse vriend hadden en dat is niet goed afgelopen, ze zijn voor het leven getekend, ik had een marrokkaanse collega die zo kleingehouden werd dat ze haar baan op moest geven en verder zelf slechte ervaring gehad met een ex vriendje. Vindt het ook geen fijn idee dat mijn dochter er ooit mee thuis zou komen.

Veel marrokkaanse jongens zijn verrot, eer, geloof, criminele toestanden, en hun ouders die er niks van snappen en dan moet to staan te juichen Als dochter ermee thuiskomt? ja joh hang de vlag uit! Lief ook dat ze gelijk een nieuwe privé telefoon kreeg van haar lover(boy) zou jij als moeder blij zijn?!Hier in de buurt is een groepje 'loverboys' opgepakt, allemaal blank. IK zou dus ook maar oppassen voor die leuke blanke puur Hollandse buurjongen.. beetje angstig dat die puur op uiterlijk wél vertrouwd wordt.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 26 mei 2015 @ 11:00:

[...]

Hier in de buurt is een groepje 'loverboys' opgepakt, allemaal blank. IK zou dus ook maar oppassen voor die leuke blanke puur Hollandse buurjongen.. beetje angstig dat die puur op uiterlijk wél vertrouwd wordt.Als ze na twee weken een telefoon geven interesseert het me niet of ze wit, paars, zwart of geel zijn.
quote:pommiaan schreef op 26 mei 2015 @ 10:07:

[...]

? Werk je in een supermarkt dan ofzo?ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat de "marokkanen" van een jaar of 30 nogsteeds zo onserieus door het leven gaan, áls ze dat vroeger al deden.Nee in een restaurant. In de super zie je ze juist wel. De dames dan.
quote:MadameQetesh schreef op 26 mei 2015 @ 10:21:

[...]

Wat een kut bedrijf zeg.

Je baas weet ook dat hij een racistische eikel is? En je mag niet eens afwijzen om afkomst.

De ene persoon is de andere niet he.

Die jongens krijgen met al die vooroordelen ook geen kansen zo.

Sneu.Nou hij doet dit al een tijdje en al doende leert men he? Hij heeft er geen vertrouwen meer in.

Ik vind overigens afkomst er echt niet toe doen. Bij mij zouden de alarmbellen ook gaan rinkelen als een dochter van 13 dit van haar vriendje zou krijgen na twee weken. Loverboys zijn niet alleen maar Marokkaans .Nope, de Oostblokkers zijn nu in opkomst. En die zijn meestal blank. Ik moet nog een paar jaar voor mijn dochter echt zo ver is, maar ik houd mijn hart vast, ze is een ideale prooi nl voor een Loverboy, dol op aandacht en ziet nergens kwaad in.
Wat is er erg aan Mark Rutte een zionist vinden?
Everyone has a plan until they get punched in the face

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven