Buitenlandse vriend dochter, wat moet ik doen?

25-05-2015 20:53 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds kort heeft mijn dochter een relatie met een jongen van haar school. De jongen zit in het laatste jaar van het vmbo, en hij komt uit Marokko. Mijn dochter is stapelgek op hem, maar mijn man en ik zijn erg huiverig. Hij heeft na twee weken al een nieuwe telefoon voor haar gekocht! Je hoort toch dat Marokkanen vaak crimineel en/of islamitisch zijn. Moet ik dit gewoon even aankijken, of moet ik er actief wat voor doen? Vroeger speelde ze heel leuk met haar Nederlandse buurjongen van dezelfde leeftijd, misschien dat ik ze samen met mijn man eens kan meenemen naar een pretpark als uitje?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
quote:Dreamer schreef op 25 mei 2015 @ 21:52:

[...]Ik zou ook niet blij zijn met een jehova's getuige of een streng gereformeerde, denk ik. Sowieso niet iemand, die zijn geloof streng belijdt. Wat voor geloof dat is, maakt me dan weer niet zoveel uit.

Oh, hou op zeg! Wat dacht je van die orthodoxe Jood of z'n rastafari!

Z'n rastafari vriendje is op een zonnige lente dag in het vondel park wel lachen met een jointje... Alleen zijn jongeren zo naive op die leeftijd en is de kans echt groot dat het meer dan 1 jointje word. Sta je daar als ouder... En voor z'n orthodoxe jood moet je weer je hele keuken ombouwen als ze langs komen...

Het gaat mij echt niet om het islamitische maar dat de cultuur kloof is gewoon te groot. Dan krijg je nog de avonden lange Allah discussies met de schoon familie. Nee, ik zie de bui al hangen hoor... heb er ook zo 1 in de familie.... Drama! Zoontje moest perse door de Imam besneden worden en wij waren de racisten omdat we het toch verstandiger vonden als ze het nou gewoon in het ziekenhuis lieten doen door een vakkundig persoon...

P.s, Ik vind niet dat je Turken en Marokkanen met elkaar kan vergelijken. In Turkije worden er meerdere geloven gepraktiseerd turken dwingen over het algemeen hun levens overtuiging niet zo aan je op. En hebben daar bij nog respect voor anderen culturen..
life is to celebrate
quote:hoelahoepla schreef op 25 mei 2015 @ 22:00:

[...]

Ik zie dat anders genoeg gebeuren. Jij niet?Nee helaas niet.
Ja en?
quote:tatlitatli schreef op 25 mei 2015 @ 22:07:

Ik kom bijna alleen maar aardige Marokkanen tegen. De peuterjuf van mijn dochter, lief mens, het jonge meisje waar ik gratis museumkaartjes ophaalde die ze van de bankgiroloterij had (waar volwassen Nederlanders in een villawijk geld voor vragen terwijl het gratis van de loterij is gekregen) (uiteraard meisje een cadeautje gebracht later), de jongen die mijn dochtertje die per ongeluk in hun voetbalspel belandde omver liep, direct troostend oppakte en 100x sorry zei, de vrouw op een weggeefhoek die bij een noodoproep direct een hoogslaper gratis ter beschikking stelde. Enzovoort.

Maar toch hè, die moeten allemaal door het stof. Diep door het stof!

Omdat er nou eenmaal ook Marokkanen zijn die de boel verzieken.
Een conservatieve Turk is net zo irritant als een conservatieve Marokkaan lijkt me. Mij trekt het beide niet in ieder geval.
if we all light up, we can scare away the dark...
En heel veel Turken in NL zijn hartstikke conservatief. Mijn man voelt zich er niet thuis bij zeg maar. En Turken zijn zo nationalistisch als de pest en vinden hun cultuur fantasssssssssssstisch dus ik zou me niet rijk rekenen met een Turk.

Kijk gewoon naar de persoon achter de nationaliteit zou ik zeggen.
quote:tatlitatli schreef op 25 mei 2015 @ 22:07:

Ik kom bijna alleen maar aardige Marokkanen tegen. De peuterjuf van mijn dochter, lief mens, het jonge meisje waar ik gratis museumkaartjes ophaalde die ze van de bankgiroloterij had (waar volwassen Nederlanders in een villawijk geld voor vragen terwijl het gratis van de loterij is gekregen) (uiteraard meisje een cadeautje gebracht later), de jongen die mijn dochtertje die per ongeluk in hun voetbalspel belandde omver liep, direct troostend oppakte en 100x sorry zei, de vrouw op een weggeefhoek die bij een noodoproep direct een hoogslaper gratis ter beschikking stelde. Enzovoort.

Ik ken een paar meisjes die een marrokkaanse vriend hadden en dat is niet goed afgelopen, ze zijn voor het leven getekend, ik had een marrokkaanse collega die zo kleingehouden werd dat ze haar baan op moest geven en verder zelf slechte ervaring gehad met een ex vriendje. Vindt het ook geen fijn idee dat mijn dochter er ooit mee thuis zou komen.

Veel marrokkaanse jongens zijn verrot, eer, geloof, criminele toestanden, en hun ouders die er niks van snappen en dan moet to staan te juichen Als dochter ermee thuiskomt? ja joh hang de vlag uit! Lief ook dat ze gelijk een nieuwe privé telefoon kreeg van haar lover(boy) zou jij als moeder blij zijn?!
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:16:

[...]

Ik ken een paar meisjes die een marrokkaanse vriend hadden en dat is niet goed afgelopen, ze zijn voor het leven getekend, ik had een marrokkaanse collega die zo kleingehouden werd dat ze haar baan op moest geven en verder zelf slechte ervaring gehad met een ex vriendje. Vindt het ook geen fijn idee dat mijn dochter er ooit mee thuis zou komen.

Veel marrokkaanse jongens zijn verrot, eer, geloof, criminele toestanden, en hun ouders die er niks van snappen en dan moet to staan te juichen Als dochter ermee thuiskomt? ja joh hang de vlag uit! Lief ook dat ze gelijk een nieuwe privé telefoon kreeg van haar lover(boy) zou jij als moeder blij zijn?!

Ik ken een meisje dat door een Nederlandse loverboy in de goot werd geholpen.

En een meisje dat al jaren heel gelukkig is met haar Marokaanse man (een schat van een vent).

Telefoon na 2 weken? Geen goed idee, dus teruggeven.

Geen kennis mogen maken met de ouders? Geen goed idee. Ik zou willen weten waarom niet, en daar open over proberen te praten.

Marokaanse jongen? Net als elke jongen zou ik hem graag willen ontmoeten. In mijn huis.
Geen idee alinea. Mijn dochter is pas 3, ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Ik hoop dat ze de goede smaak en het gezonde verstand van haar moeder heeft geërfd en anders dat alle rotjongens wel mooi uitkijken gezien haar Turkse vader van bijna 2 meter
quote:hoelahoepla schreef op 25 mei 2015 @ 22:19:

[...]Telefoon na 2 weken? Geen goed idee, dus teruggeven.

Geen kennis mogen maken met de ouders? Geen goed idee. Ik zou willen weten waarom niet, en daar open over proberen te praten.

Marokaanse jongen? Net als elke jongen zou ik hem graag willen ontmoeten. In mijn huis.

Ik denk dat daar het punt ligt...

Die jongen zal zich zichzelf niet zo snel voorstellen want hij voelt het al ergens aankomen...
life is to celebrate
Ja er zijn vast hartstikke leuke marrokkaanse jongens, alleen door ervaring heb ik geleerd, pas op! Dat wil niet zeggen dat ze niet welkom zijn maar mijn voelsprieten staan wel op scherp,

zeker als het je dochter betreft!

Geen geintjes bij mijn kind zeg.

En zeker telefoontjes en cadeaus geven en weghouden van zijn ouders is meteen alarm!

better safe than sorry..

Sorry..
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:16:

[...]

Jij kan ook weer behoorlijk overdrijven.

Voor geen enkel vriendje zou de vlag uitgaan. Dus ook niet voor een Marokkaans vriendje. Maar die wordt ook niet bij voorbaat weggezet als crimineel. Dat slaat gewoon nergens op.

Alarmbellen die gaan rinkelen omdat dochter na twee weken een dure telefoon krijgt? Terecht. Maar dat zouden dezelfde alarmbellen moeten zijn die afgaan bij een Duits, Frans, Russisch of Amerikaans vriendje die zoiets doet.
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:25:

Ja er zijn vast hartstikke leuke marrokkaanse jongens, alleen door ervaring heb ik geleerd, pas op! Dat wil niet zeggen dat ze niet welkom zijn maar mijn voelsprieten staan wel op scherp,

zeker als het je dochter betreft!

Geen geintjes bij mijn kind zeg.

En zeker telefoontjes en cadeaus geven en weghouden van zijn ouders is meteen alarm!

better safe than sorry..

Sorry..Dit staat toch compleet los van de afkomst? Als een Zweed, Rus, Japanner of Australiër dat zou doen zou ik het ook niet goed vinden.
quote:tatlitatli schreef op 25 mei 2015 @ 22:20:

Geen idee alinea. Mijn dochter is pas 3, ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Ik hoop dat ze de goede smaak en het gezonde verstand van haar moeder heeft geërfd en anders dat alle rotjongens wel mooi uitkijken gezien haar Turkse vader van bijna 2 meter Dat geeft wel rust he haha, hier ook een grote papa wat voor rotjoch ze ook meebrengen, die zullen wel twee keer nadenken hopelijk.
Oh, van dit topic krijg ik helemaal heimwee naar mijn beeldschone Marokkaanse hangjongere die ik ooit had opgepikt in de veronderstelling dat het vast een heel fout straatschoffie was. Oh zo fout maar oh zo prachtig. Eenmaal aan de scharrel met het lekkere hapje bleek hij geen crimineeltje maar een profvoetballer die in Nederland gewoon keurig bij zijn mammie woonde. En zowel mammie als hij behandelden me als een prinses. Zucht.... eigenlijk had ik hem moeten houden, haha.
Am Yisrael Chai!
quote:hoelahoepla schreef op 25 mei 2015 @ 22:26:

[...]

Dit staat toch compleet los van de afkomst? Als een Zweed, Rus, Japanner of Australiër dat zou doen zou ik het ook niet goed vinden.Tja mijn mening is gekleurd door een hoop nare ervaringen en die heb ik niet met: Zweden, Russen, etc alleen maar positieve ervaringen mee gehad.
quote:Elsa1897 schreef op 25 mei 2015 @ 21:05:

Het kan ongeloofwaardig lijken, maar dat is het niet. In dat soort kringen wordt zionist vaak genoeg als scheldwoord gebruikt. En dat van ISIS lijkt me ook idioot, maar dat is wat ik hoor.En dat is ook zo. In Nederlandse Orthodoxe moslimkringen gaat het verhaal dat ISIS gewoon een westers complot is. Je kunt dat bijvoorbeeld lezen op dit forum:

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... =5&t=80226

Quote (daar NB gepost door een mod) (dit is dus niet mijn mening, alleen ter illustraties hoe verwrongen sommige moslims denken):

ISIS heeft haar hoofdkantoor buiten Fort Huachuca in Sierra Vista, Arizona. Het kantoor van ISIS in Washington DC ligt in het Ronald Reagan Building. ISIS is toegewijd aan het ondersteunen van de Amerikaanse nationale defensie en veiligheid afdelingen, evenals aan overheidsaannemers en particuliere bedrijven, met de missie kritische diensten uitgevoerd door hoogopgeleide experts in hun vakgebied. ISIS professionals zijn te vinden werkend zij aan zij met de Amerikaanse strijdkrachten, de Amerikaanse overheid en de hoofdaannemers op de grond in strategische omgevingen zoals het Midden-Oosten. Zie voor de locaties de website van ISIS.Je snapt toch wel dat hier voor de zoveelste keer een vuil spel wordt gespeeld door Amerika en het dan in de schoenen van moslims proberen te schuiven, ofwel het voor te stellen als een oorzakelijk gebeuren vanuit de islam, is geheel hun opzet. Men zoekt in alle hoekjes en gaatjes om een reden te vinden oorlog te voeren. Amerika is failliet dus de oorlogsmachine moet weer op volle toeren gaan draaien zodat hun zakken weer gevuld kunnen worden. Die oorlog willen ze echter niet op eigen continent.

Misschien is het je daarom ook niet ontgaan dat Amerika alles in het werk probeert te stellen Europa en Rusland tot een oorlog te dwingen. MH17 zegt je misschien genoeg. Een stelletje sukkels in Den Haag reageerden hierop dat zij als Nederland Rusland zouden moeten boycotten. Om je ziek te lachen. Dat is het zelfde als een mier een olifant uitdaagt een gevecht aan te gaan. MH17 is ook een actie van de Amerikanen c.q. de zionisten. Dat daar doden bij vallen zal ze worst wezen.

Dus per definitie is jouw vraag aan ons totaal onterecht. Je zou bij de Amerikanen c.q. zionisten moeten gaan vragen waarom ze zulke walgelijke acties op touw zetten. Dat wat met de Palestijnen nu al meer dan 70 jaar aan de gang is behoort ook bij hun acties.

Snap je dan nog steeds niet wat er aan de hand is?

Zie je dan nog steeds niet wat de bedoeling van de zionisten c.q. nazi's is?

quote:tatlitatli schreef op 25 mei 2015 @ 21:51:

Precies hoelahoepla, een Spaans of Grieks vriendje is spannend/ leuk/ romantisch. Een Turks vriendje eng. En dan komt mijn man nog uit een gedeelte van Turkije dat vroeger Griekenland was en zijn vader is in Griekenland geboren (Tracie, ten noordoosten van Istanbul). Grenzen en nationaliteiten zijn ook maar vreemde dingen denk ik dan.

Het heeft niet zo zeer met het land te maken, maar met het geloof

Turkije is ook islamitisch
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:32:

[...]

Tja mijn mening is gekleurd door een hoop nare ervaringen en die heb ik niet met: Zweden, Russen, etc alleen maar positieve ervaringen mee gehad.Dat kan wel, maar het is soms natuurlijk goed om verder te kijken dat je eigen ervaringen.
quote:calvijn1 schreef op 25 mei 2015 @ 22:34:

[...]

Het heeft niet zo zeer met het land te maken, maar met het geloof

Turkije is ook islamitischDat is een wijdverbreide misvatting. Turkije is seculier, geloof en staat zijn gescheiden. Ja een groot deel van de bevolking is islamitisch, maar nee, het is geen islamitisch land en er wonen ook zat mensen die geen moslim of niet praktiserend zijn.
quote:hoelahoepla schreef op 25 mei 2015 @ 22:36:

[...]

Dat kan wel, maar het is soms natuurlijk goed om verder te kijken dat je eigen ervaringen.

Iedereen is bij ons welkom, ik ben alleen huiverig voor dit soort dingen want als het misgaat dan gaat het soms goed mis, en met deze doelgroep is de kans nou net ff wat groter en na een aantal nare ervaringen maakt dat extra alert, niks mis mee.

maar toch vind ik dat je per persoon moet kijken, altijd openstaan voor een ander maar als je een beetje 'streetwise' bent en je ziet voortekenen met privé telefoontjes of andere verdachte dingen dan rijzen je haren je te berge hoor.
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:42:

[...]

Iedereen is bij ons welkom, ik ben alleen huiverig voor dit soort dingen want als het misgaat dan gaat het soms goed mis, en met deze doelgroep is de kans nou net ff wat groter en na een aantal nare ervaringen maakt dat extra alert, niks mis mee.

maar toch vind ik dat je per persoon moet kijken, altijd openstaan voor een ander maar als je een beetje 'streetwise' bent en je ziet voortekenen met privé telefoontjes of andere verdachte dingen dan rijzen je haren je te berge hoor.Nogmaals, die alarmbellen gaan af bij een telefoon, niet bij een culturele achtergrond. Dat is ook streetwise, de signalen loskoppelen van een culturele achtergrond.
quote:ztrdg schreef op 25 mei 2015 @ 22:37:

[...]

Dat is een wijdverbreide misvatting. Turkije is seculier, geloof en staat zijn gescheiden. Ja een groot deel van de bevolking is islamitisch, maar nee, het is geen islamitisch land en er wonen ook zat mensen die geen moslim of niet praktiserend zijn.Dat weet ik, maar de meeste mensen weten dat niet of denken daar niet bij na
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:42:

[...]

Iedereen is bij ons welkom, ik ben alleen huiverig voor dit soort dingen want als het misgaat dan gaat het soms goed mis, en met deze doelgroep is de kans nou net ff wat groter en na een aantal nare ervaringen maakt dat extra alert, niks mis mee.Je zal toch een doodgewone Marokkaanse puber zijn. Lekker motiverend om je best te doen, dit soort uitspraken. En daar bovenop het vooruitzicht dat je kan fluiten naar een stageplek, 1000 sollicitaties meer nodig hebt dan een ander voor die kutbaan... Je zou van minder crimineel worden.
Am Yisrael Chai!
quote:hoelahoepla schreef op 25 mei 2015 @ 22:45:

[...]

Nogmaals, die alarmbellen gaan af bij een telefoon, niet bij een culturele achtergrond. Dat is ook streetwise, de signalen loskoppelen van een culturele achtergrond.Oneens, door ervaring wordt men wijzer, fijn dat jij er nooit veel mee te maken hebt gehad, hopelijk blijft dat zo.
quote:alinea schreef op 25 mei 2015 @ 22:49:

[...]

Oneens, door ervaring wordt men wijzer, fijn dat jij er nooit veel mee te maken hebt gehad, hopelijk blijft dat zo.Hoezo 'er niet mee te maken heb gehad'? Schreef ik eerder niet dat ik iemand ken die onder invloed van een loverboy is geweest? Dat is geen picknick hoor. Een loverboy is een loverboy. Of het nou een Marokaanse is of een Nederlander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven