Cadeau voor 5 jarige Help!

08-11-2010 09:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Beroep me even op de mama's hier op het forum.(niet mama's mogen ook reageren:-))

Mijn nichtje wordt 5 binnenkort en ik weet bij god niet wat ik moet kopen voor die kleine.

Ze heeft speelgoed genoeg,kleding genoeg,etc., ze heeft al een spaarrekening waar alle ooms/tantes op "doneren" voor later.

Het is een stoer kind, ze houdt wel weer van roze en ze is echt een doener. Dus ze houdt van spelletjes, buiten spelen etc.volgens mij bijna ieder 5 jarig kind. Ze is niet van de digitale spelletjes, wii ofzo.

Nu wil ik haar graag iets geven waar ze dus wat uren zoet mee kan zijn,het wordt al wat kouder,dus hele dagen buiten spelen wordt langzaam aan minder.Mag natuurlijk ook iets zijn voor de ontwikkeling.

Misschien hebben jullie tips voor bepaalde boekjes? Spellen? of een heel ander idee?

Ik ben haar peettante,dus ja dan mag het soms wel over de top hé!

Heb geen budget, dus als jullie leuke tips hebben dan ben ik jullie zeer dankbaar.
Het grote Sinterklaasboek van Charlotte Dematons.

Het verhaal van Sint, maar dan zonder tekst, dus kinderen kunnen het ook zelf lezen/bekijken.

Ohja, ik dacht dat het 15 euro was.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 08 november 2010 @ 09:50:

Het grote Sinterklaasboek van Charlotte Dematons.

Het verhaal van Sint, maar dan zonder tekst, dus kinderen kunnen het ook zelf lezen/bekijken.

[afbeelding]

Ohja, ik dacht dat het 15 euro was.

ja leuk, was natuurlijk al vergeten dat de Sint weer bijna in het land is. Ze is wel van de boekjes, dus een heel leuk idee!

Bedankt!
ik zou zeggen: playmobil. Mijn bijna 5-jarige kan daar erg lang mee spelen!

spelletje: dokter bibber of een wat moeilijkere puzzel.
Een leuk gezelschapsspel doet het altijd goed!

De donkere natte/koude dagen komen eraan dan is het leuk voor een kind om een spelletje te spelen. (denk aan: Dokter Bibber, Wie ben ik oid)
Mijn vijf jarige dochter heeft voor dr 5e verjaardag van ons een roze radio/cd spelertje voor op dr kamer gekregen. (kijkshop.nl)Zit ze heerlijk smiddags k3 of een luistersprookje op te luisteren of met vriendinentjes kinderdisco te houden.

Ze kan ook uren zoet zijn met kralen en strijkkralen. En ik zou nog weleens iets van kapla voor dr willen, schijnt ook vermaak voor uren tijdens de winter te zijn.
Bedankt dames, ik ben al aan het noteren!

Was al vergeten dat ik zelf dr bibber speelde op die leeftijd en wie ben ik.

Playmobil hebben ze al ontzettend veel want ze hebben ook nog een klein jochie rondlopen :-) Jongens vind ik toch makkelijker hoor!
Mijn 5 jarige dochter is uren zoet met playmobile (dat is echt de grote hit hier), ze houdt ook erg veel van knutselen: schilderijtjes maken, sieraden knutselen, de plah-doh ijsjes machine speelt ze ook graag mee.

Verder heeft ze voor haar 5e verjaardag ook een step gekregen, zo'n metalen en dat vindt ze ook erg leuk om te doen.

Verder spelletjes als Bobo, hoera ik ben 5! Knibbel, knabbel, knuistje of Elefun vindt ze ook erg leuk.
quote:Medatative_rose schreef op 08 november 2010 @ 09:58:

Bedankt dames, ik ben al aan het noteren!

Was al vergeten dat ik zelf dr bibber speelde op die leeftijd en wie ben ik.

Playmobil hebben ze al ontzettend veel want ze hebben ook nog een klein jochie rondlopen :-) Jongens vind ik toch makkelijker hoor!Maar hebben ze ook prinsessenplaymobil?
quote:moekie76 schreef op 08 november 2010 @ 09:58:

Mijn vijf jarige dochter heeft voor dr 5e verjaardag van ons een roze radio/cd spelertje voor op dr kamer gekregen. (kijkshop.nl)Zit ze heerlijk smiddags k3 of een luistersprookje op te luisteren of met vriendinentjes kinderdisco te houden.

Ja! die heeft ze ook nog niet!

Ze kan ook uren zoet zijn met kralen en strijkkralen. En ik zou nog weleens iets van kapla voor dr willen, schijnt ook vermaak voor uren tijdens de winter te zijn.moest even googlen hoor, volgens mij is zij daar dagen mee bezig:-)

veel ideeën, ik kwam echt werkelijk op geen 1
quote:reisa1978 schreef op 08 november 2010 @ 10:00:

[...]

Maar hebben ze ook prinsessenplaymobil?misschien ben ik al te lang geen kind meer, maar bestaat het echt? Ja ,het bestaat echt, na google gebruikt te hebben.
ja ! er is prinsessen playmobil.. hoog roze gehalte :-)
quote:poldervrouw schreef op 08 november 2010 @ 10:09:

ja ! er is prinsessen playmobil.. hoog roze gehalte :-)Ik neig al heel erg naar playmobil nu, het is een doe"cadeau" en het is heel erg roze.
Lego!
quote:tilalia2 schreef op 08 november 2010 @ 10:14:

Lego!

Ze heeft een hekel aan Lego, maar dat komt ook omdat een buurjongen waar ze verliefd op is alleen maar met Lego speelt :-)

Andere dingen of personen vindt hij niet belangrijk, kan ze prachtig over vertellen.Toch bedankt voor de tip!
Leuke verkleed kleren, prinsessen jurken ect ect,dat vinden meisjes vaak erg leuk.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 08 november 2010 @ 10:18:

Leuke verkleed kleren, prinsessen jurken ect ect,dat vinden meisjes vaak erg leuk.Ze heeft een kist vol met verkleedkleren, nieuwe en alle kleertjes die van mij en mijn zusjes zijn geweest. Ze krijgt ook ieder jaar bij oma iets voor carnaval, want waar zij wonen vieren ze het niet.
Mijn dochter is ook 5

en die maakt je blij met

alles van K3..

Strijkkralen (heb je in allerlei soorten maten en figuren en zijn er lang zoet mee)

verkleedkleren idd.

Er is een heel leuk boek van een muis die een cake bakt (zal em zo eens erbij pakken hoe het precies heeft) Daarbij een schort ovenwanten en een pak cakemeel en versierselen.

Klei

Playmobiel en barbies zijn hier een heel groot succes.

(schaatsten? voor toch wel buiten straks)

(mini)Loco is ook erg leuk..

Bioscoopkaartjes voor de nieuwste film van MegaMindy met iets erbij van MegaMindy (beker,rugzak pyama dvd oid)

gips en figuurtjes knutselen

Smink en daarbij een boekje met voorbeelden..errug groot succes hier al hoewel mama de pineut steeds is.
Puck
Knutselspullen. Mijn nichtje van 4 en een half kan zich uren vermaken met allerlei knutseldingen. Armbanden maken, kleien,hamertje tik,gips gieten, ministeck, enzovoort Superleuk!

En anders iets educatiefs als kind vond ik LOCO en electro erg leuk. Of zo´n doeboek van bobo of sesamstraat of dora of k3 ..

Wat misschien ook leuk is een leuke stoere pyjama of sloffen of regenlaarsjes.
Mijn bijna 5 jarige krijgt een fototoestelletje van Hello Kitty.
quote:sofi2010 schreef op 08 november 2010 @ 10:32:

Mijn dochter is ook 5

en die maakt je blij met

alles van K3..

Strijkkralen (heb je in allerlei soorten maten en figuren en zijn er lang zoet mee)

verkleedkleren idd.

Er is een heel leuk boek van een muis die een cake bakt (zal em zo eens erbij pakken hoe het precies heeft) Daarbij een schort ovenwanten en een pak cakemeel en versierselen.

Klei

Playmobiel en barbies zijn hier een heel groot succes.

(schaatsten? voor toch wel buiten straks)

(mini)Loco is ook erg leuk..

Bioscoopkaartjes voor de nieuwste film van MegaMindy met iets erbij van MegaMindy (beker,rugzak pyama dvd oid)

gips en figuurtjes knutselen

Smink en daarbij een boekje met voorbeelden..errug groot succes hier al hoewel mama de pineut steeds is.

Hhaahha mijn schoonzusje heeft me carte blanche gegeven, dus je ideeën zijn echt top.

Alle ideeën die gegeven zijn, daar kan ik volgend jaar ook nog heel veel mee. Die cake, dat is een vondst, omdat ik zelf eigenlijk ook weer op zoek was naar iets leuks als ze weer op bezoek komt.(dus buiten haar verjaardag om). Schaatsen krijgt ze al van oma. Barbies heeft ze al, zelfs alle vintagebarbies van haar tantes.
Je hebt ook roze lego. Durf te wedden dat de buurjongen daar niet mee speelt
quote:Fleuriefleur schreef op 08 november 2010 @ 10:35:

Knutselspullen. Mijn nichtje van 4 en een half kan zich uren vermaken met allerlei knutseldingen. Armbanden maken, kleien,hamertje tik,gips gieten, ministeck, enzovoort Superleuk!

En anders iets educatiefs als kind vond ik LOCO en electro erg leuk. Of zo´n doeboek van bobo of sesamstraat of dora of k3 ..

Wat misschien ook leuk is een leuke stoere pyjama of sloffen of regenlaarsjes.

Dat is ook een leuk idee, die ga ik halen voor als ze hier bij mij is.

Ze heeft al regenlaarsjes thuis, maar bij mij is het ook wel handig als ze die heeft.

God, hoe meer ideeën ik zie hoe meer ik wil halen voor haar, dat mag wel als peettante toch? Soms heb ik echt het idee dat ik teveel voor haar koop, kan het gewoon niet laten.

Als ik mooie kleren zie, een leuk jurkje ofzo dan kan ik het niet laten hangen. Hebben mama's dat ook of is dit een peettante afwijking? Moet ik hier een apart topic over openen?
Mijn meiden (6 en4) zijn ook gek op buitespelen. Je doet ze geen groter plezier als met een lolobal of stelten.
Bedankt dames voor alle reacties, we zijn er over uit.

De 2 zusjes kopen iets van bobo en van elefun, ik koop wat van playmobil en mijn broers kopen de strijkkralen.

Ik koop daarnaast nog leuke laarsjes voor als ze hier is en een klein schortje en ovenwanten voor de cakemaakdag die ik via een leuke tip hier heb opgesnorkeld.

Super bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven