Cadeautje ongepast?

26-07-2011 15:42 30 berichten
Een heel goede vriendin van mij heeft EUG gehad en is zojuist geopereerd. Nu heeft ze veel pijn en zij en man waren dolgelukkig met zwangerschap, dus ook al was het maar kort, dit komt als een grote klap. Nu wil ik haar natuurlijk graag steunen en gelukkig werk ik thuis, dus kan ik twee dagen bij haar thuis meehelpen. Graag zou ik iets voor haar meebrengen maar weet niet goed of dit gepast is. Soïso moet het niet iets feestelijks zijn als een bos bloemen, maar ook niets sentimenteels waar ze nog verdrietiger van wordt. Zal ik het gewoon bij tijdschriften laten of heeft iemand een beter idee?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriften, thee, chocolade? DVD?

Maar ik vind het vooral heel lief van je dat je gaat helpen in huis.
Het is zoals het is
Bloemen zijn toch niet per definitie feestelijk?

Ik vind bloemen prima kunnen. Maar dat je gaat helpen is al cadeau op zich.

Eten, hebben ze daar geen omkijken naar. Kan ook nog.
Ik weet niet wat EUG is... Zelf krijg ik graag chocola als ik getroost moet worden. En iets om te doen ter afleiding... tijdschriften en bonbons zouden dus een leuke combi zijn. Maar voor zieke mensen neem je toch ook wel eens een bos bloemen mee?
Fijn boek, lekkere broodjes/scones klaar maken, ontspannend badschuimpje? Maar ik zou zelf vooral blij zijn met wat je nu al doet: bij haar zijn.
Thee en chocolade worden bij de tijdschriften gevoegd, goed idee (ben niet echt vertrouwd met de comforting rol, vooral mannelijke vrienden haha). En als jullie zeggen dat bloemen ook 'kunnen' neem ik dat aan, ben alleen zo bang om haar aan het huilen te maken. Eten is overvloedig aanwezig, heeft haar man al voor gezorgd.
Bosje bloemen, met kaartje of mededeling dat het is om een beetje troost te geven is niks mis mee.

Ik zou ook eerder bloemen meenemen dan chocola ofzo.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
EUG is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik denk dat je best een bos bloemen mee kan nemen hoor, die kunnen ook tot troost zijn. Maar de hierboven genoemde tips vind ik ook goed. Het is heel lief dat je gaat helpen en dat je er voor haar bent!

wel heel verdrietig hoor voor je vriendin en haar man.
Iets lekkers te eten en iets van afleiding (tijdschriften, dvds) lijken me geschikt. Eventueel een paar maaltijden voor in de diepvries/koelkast.

(ps, je schrijft sowieso zo )
quote:Murdoch schreef op 26 juli 2011 @ 15:50:

Thee en chocolade worden bij de tijdschriften gevoegd, goed idee (ben niet echt vertrouwd met de comforting rol, vooral mannelijke vrienden haha). En als jullie zeggen dat bloemen ook 'kunnen' neem ik dat aan, ben alleen zo bang om haar aan het huilen te maken. Eten is overvloedig aanwezig, heeft haar man al voor gezorgd.Huilen gaat ze toch wel een keer doen. Misschien heel bevrijdend dat ze dat bij een goede vriendin kan doen
Wat dacht je van een mooie kaart, een klein lief knuffeldiertje en een reep chocola. Dan schrijf je op het kaartje dat ze van jou een knuffel krijgt voor wanneer ze er maar een nodig heeft. En dan geef je er een echte hugknuffel bij.
Ik heb zelf ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, en vond eigenlijk gewoon een luisterend oor het fijnste. En van bloemen fleurt alles op, dus ik zou zeker een bos meenemen!
quote:Floortje_1981 schreef op 26 juli 2011 @ 15:50:

EUG is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik denk dat je best een bos bloemen mee kan nemen hoor, die kunnen ook tot troost zijn. Maar de hierboven genoemde tips vind ik ook goed. Het is heel lief dat je gaat helpen en dat je er voor haar bent!

wel heel verdrietig hoor voor je vriendin en haar man.Ja, vind het zo erg en weet in dit soort situaties nooit iets te zeggen dat de lading dekt, alles komt er zo stom uit.
quote:Liesken schreef op 26 juli 2011 @ 15:52:

Wat dacht je van een mooie kaart, een klein lief knuffeldiertje en een reep chocola. Dan schrijf je op het kaartje dat ze van jou een knuffel krijgt voor wanneer ze er maar een nodig heeft. En dan geef je er een echte hugknuffel bij.O my God, hiermee maak je mij zefs aan het janken.
EUG is extra uteriene gravida, oftewel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Heel lief dat je naar haar toe gaat hoor.

Een mooi klein biedermeiertje lijkt me echt wel kunnen hoor.

Maar verder iets te lezen en lekkere bonbons is ook prima natuurlijk.

Wat sneu zeg... jij ook sterkte
quote:Murdoch schreef op 26 juli 2011 @ 15:54:

[...]

O my God, hiermee maak je mij zefs aan het janken.Dan jank je misschien samen, mag ook. Want waarom mag je wel samen de slappe lach hebben, en is samen janken eng?
Murdoch, je kan best zeggen hoor dat je het moeilijk vind, dat je niet goed weet wat te zeggen. Dat is beter dan niets zeggen. Stom is het echt niet hoor, je bent er voor haar, je denkt aan haar, je wil haar helpen.

Dat is alles behalve stom, dat is alleen maar heel erg lief!
Je hebt ook helemaal gelijk nlies, weet ook niet zo goed waarom niet eigenlijk. Ben niet zo goed met intimiteit in vriendschappen maar daar moet ik me maar eens overheen zetten.

Bedankt allemaal voor medeleven en input.
Ik denk wel dat ze gaat huilen Murdoch! En als je mee moet huilen geeft dat niks.

Misschien leuk om de 2e dag ook iets mee te kunnen nemen. Dus de eerste dag een bos bloemen chocolade, de tweede dag lekkere thee en tijdschrifjes ofzo. Een domme dvd waar je je niet op hoeft te concentreren is ook fijn denk ik. Of lekker fruit om een salade te maken of vers sap.

Dat je gaat helpen vind ik al superlief van je! Misschien ook lekker koken voor ze? Iets voorbereiden dat ze kunnen alleen nog in de oven hoeven te schuiven als je weg bent?
DVD's en boeken heb ik al klaarliggen. Met eten weet ik niet of ik kan helpen, ga wel klaarmaken wat ze in huis hebben maar ze kan heel goed koken en ik totaal niet, dus of ik haar en manlief daar een plezier mee doe is een tweede.

(En Floortje, bedankt)
Super ideeen trouwens, voel me al minder machteloos. Ik doe ze gewoon allemaal en verspreid het idd over twee dagen.
Ik denk dat je niets verkeerd kan doen Murdoch. Zoals ik het lees komt het allemaal uit een goed hart en met de allerbeste bedoelingen. Dus een bosje bloemen is goed en als je je tranen niet kan bedwingen of als je niet weet wat je moet zeggen dan is dat ook goed.

Veel sterkte voor jou want ik denk dat het voor jou ook best 2 pittige dagen zullen worden.
Ik vind dat je best bloemen mee kunt nemen. Ik houd bijvoorbeeld heel erg van zonnebloemen, vanwege de symboliek. Als je na een regenbui langs een veld zonnebloemen rijdt, zijn ze helemaal geknakt, maar de volgende dag staan ze weer rechtop. Voor mij staan ze symbool voor veerkracht & hoop.
Ik zou een lekker luchtig boek (sterker nog dat heb ik toentertijd gegeven) geven. Van te voren heb ik op internet wel even gecheckt of dat het boek niet over kinderen, zwangerschappen of iets in die richting ging.
Wat is soïso?
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven