Camera ipv babyfoon

26-11-2020 09:47 71 berichten
Wie heeft er een beveiligingscamera ipv een babyfoon in gebruik? En zo ja, welke? En zo nee en je hebt het wel overwogen, waarom niet?

Ik ben een beetje aan het neuzen naar andere opties dan een babyfoon. Ik wil er graag eentje met nachtvisie en terugspreekfuntie. Ook lijkt het mij handig om iets buitenshuis ook bereik te hebben. Temperatuuraanduiding of muziekjes vind ik niet nodig.
Al bekend met Alecto beeldbabyfoon?
VANTA schreef:
26-11-2020 09:49
Al bekend met Alecto beeldbabyfoon?

Nee, vertel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de luvion easy. Prima beeld, prima geluid, met terugspreekfunctie (die we echt nooit gebruiken want eng zo’n stem uit een apparaat ineens). Kan een klein stukje mee naar buiten (tuin, veldje voor). Hij heeft ook temperatuur, vind ik wel handig. Prima ding, al zijn er vast meerdere die het net zo doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hebben wij. Met nachtvisie en terugspreekfunctie (maar die gebruiken we nooit want de kinderen schrikken daar nogal van :-D). Gaan ook wel eens een blokje om als de camera's aanstaan. Buiten zit er iets vertraging op. Merk weet ik zo even niet. Kan kijken als ik thuis ben. Voor ons werkt het iig prima!
Maar lieve mensen ik vraag toch om wie een camera heeft ipv een babyfoon? :bonk:

Niet wie er een babyfoon heeft..
mexi schreef:
26-11-2020 09:54
Ja hebben wij. Met nachtvisie en terugspreekfunctie (maar die gebruiken we nooit want de kinderen schrikken daar nogal van :-D). Gaan ook wel eens een blokje om als de camera's aanstaan. Buiten zit er iets vertraging op. Merk weet ik zo even niet. Kan kijken als ik thuis ben. Voor ons werkt het iig prima!


Graag, alvast bedankt voor het kijken :) gebruik je het via een betaalde app of abonnement? Of is dat bij jouw camera niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde het pertinent niet. En vooral omdat ik mezelf de vrijheid van loslaten gunde. Ik vind dat we veel te ver doorslaan in het willen monitoren van onze kinderen. Camera's in de babyfoon, meekijken op het kdv, magister op de middelbare school, ik vind het allemaal een uiting van onzekerheid en onvermogen om te vertrouwen op 'het komt wel goed en het loopt wel los'.
We hebben de mond vol van privacy, maar als het over onze eigen kinderen gaat, hoeft dat opeens niet meer.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-11-2020 09:54
Maar lieve mensen ik vraag toch om wie een camera heeft ipv een babyfoon? :bonk:

Niet wie er een babyfoon heeft..
In je op schrijf je 'en zo nee, waarom niet'. :bonk:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een betaalde app. Oude telefoon boven het bed en de app op onze beider telefoon. Ben zelf niet super enthousiast maar het werkt wel. Mijn vriend is echter zeer tevreden. En het kost geen drol (plus niet nog een half nutteloos apparaat in huis)
ninanoname schreef:
26-11-2020 09:57
In je op schrijf je 'en zo nee, waarom niet'. :bonk:

‘’en je hebt het wel overwogen, waarom niet’’ Maar enkel even brabbelen dat je een babyfoon hebt is natuurlijk beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een "gewone" camera, of zo'n speciaal babyfooncamerading?

Wij hebben een babyfooncamerading. Dus beeld en geluid. We gebruiken de praatfunctie wel eens, als hij huilend wakker wordt, zodat hij hoort dat we er aan komen.

Ik vind het fijn om te zien of hij goed ligt. Dus niet met z'n gezicht in het matras of zo. Het geeft mij rust.

Wij hebben er eentje van Alecto. We hebben een beeldscherm, en kijken niet via een app. We wilden er niet eentje die op onze WIFI zou zitten.
ninanoname schreef:
26-11-2020 09:56
Ik wilde het pertinent niet. En vooral omdat ik mezelf de vrijheid van loslaten gunde. Ik vind dat we veel te ver doorslaan in het willen monitoren van onze kinderen. Camera's in de babyfoon, meekijken op het kdv, magister op de middelbare school, ik vind het allemaal een uiting van onzekerheid en onvermogen om te vertrouwen op 'het komt wel goed en het loopt wel los'.
We hebben de mond vol van privacy, maar als het over onze eigen kinderen gaat, hoeft dat opeens niet meer.

Moet heerlijk voelen die vrijheid. Dus geen tips voor een cameraatje boven een ledikant?
Alle reacties Link kopieren
Wat verwacht je van een camera dat je niet hebt bij een babyfoon? Wij zagen in ieder geval het verschil niet zo goed. Trouwens, de terug spreekfunctie wordt ook bij ons niet gebruikt want baby vindt dat eng: een stem zonder gezicht
Pergamon schreef:
26-11-2020 09:59
Wij hebben een betaalde app. Oude telefoon boven het bed en de app op onze beider telefoon. Ben zelf niet super enthousiast maar het werkt wel. Mijn vriend is echter zeer tevreden. En het kost geen drol (plus niet nog een half nutteloos apparaat in huis)
Zou een optie zijn als we een telefoon over hadden. Maar ik ben wel benieuwd waarom je niet enthousiast bent? Het idee is wel hetzelfde namelijk. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik het getuur op mijn telefoon zo fijn vind. Ik laat mijn telefoon vaak slingeren en dat kan dan minder.
Wij hebben een tijdje naar tevredenheid een camera gebruikt van ons alarmsysteem destijds (Home8). Had ook nachtvisie en terugspreekfunctie.
Toen de kleine een eigen kamer kreeg vond ik het juist onhandig in de nachten. Dan moest ik steeds de app aan hebben staan op mijn telefoon, inclusief vervelend licht. Onze babyfoon met camera heeft een VOX functie. De babyfoon en de camera schiet dan pas aan zodra er geluid wordt gedetecteerd. Overigens kan je ook het beeldscherm uit laten.
karootje81 schreef:
26-11-2020 10:04
Wat verwacht je van een camera dat je niet hebt bij een babyfoon? Wij zagen in ieder geval het verschil niet zo goed. Trouwens, de terug spreekfunctie wordt ook bij ons niet gebruikt want baby vindt dat eng: een stem zonder gezicht


Een camera met heel groot bereik, terugspreekfunctie, nachtvisie en groot scherp beeld kost €50-70 en de babyfoon met groot bereik, nachtvisie, terugspreekfunctie en een redelijk* schermpje kost €119.

En die camera kan ik nog eens in de huiskamer zetten als we op vakantie zijn en via een app melding krijgen als er geluid gedetecteerd wordt. Dat schiet qua bereik met een babyfoon niet op. Een babyfoon verliest zijn functie.

*redelijk voor mij.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 10:15
1.46% gewijzigd
DaSilva86 schreef:
26-11-2020 09:54
Maar lieve mensen ik vraag toch om wie een camera heeft ipv een babyfoon? :bonk:

Niet wie er een babyfoon heeft..
Wij gebruiken de 3G babyfoon app op de ipad. Dat werkt prima. We gebruiken die nu vooral als we bij de buren zitten oid.

Toen de kinderen klein waren, hadden we een gewone babyfoon. Ook omdat we onze telefoons niet in onze slaapkamer hebben.
DaSilva86 schreef:
26-11-2020 10:14
Een camera met heel groot bereik, terugspreekfunctie, nachtvisie en groot scherp beeld kost €50-70 en de babyfoon met groot bereik, nachtvisie, terugspreekfunctie en een redelijk* schermpje kost €119.

En die camera kan ik nog eens in de huiskamer zetten als we op vakantie zijn en via een app melding krijgen als er geluid gedetecteerd wordt. Dat schiet qua bereik met een babyfoon niet op. Een babyfoon verliest zijn functie.

*redelijk voor mij.
Ik zou wel even goed nadenken over de "ouderkant". Hoe ga je die camera zien (nou ja horen) als je slaapt bijvoorbeeld? Op je telefoon? Moet je die wel op je slaapkamer willen.
missjackson schreef:
26-11-2020 10:13
Wij hebben een tijdje naar tevredenheid een camera gebruikt van ons alarmsysteem destijds (Home8). Had ook nachtvisie en terugspreekfunctie.
Toen de kleine een eigen kamer kreeg vond ik het juist onhandig in de nachten. Dan moest ik steeds de app aan hebben staan op mijn telefoon, inclusief vervelend licht. Onze babyfoon met camera heeft een VOX functie. De babyfoon en de camera schiet dan pas aan zodra er geluid wordt gedetecteerd. Overigens kan je ook het beeldscherm uit laten.


Dat vind ik ook een ding om rekening mee te houden :idee:
captain_hindsight schreef:
26-11-2020 10:18
Ik zou wel even goed nadenken over de "ouderkant". Hoe ga je die camera zien (nou ja horen) als je slaapt bijvoorbeeld? Op je telefoon? Moet je die wel op je slaapkamer willen.


Dat vind ik denk ik ook een nadeel.
Alle reacties Link kopieren
WIj hebben gekozen voor een babyfoon met camera-functie, Wel overwogen om voor een (niet babyfoon)camera te gaan, maar om 2 redenen dat niet gedaan.

1. de mogelijkheid om in te breken op zo'n camera. Als hij werkt via WiFi, is er die mogelijkheid. En er zijn zeker ook mogelijkheden om dat tegen te gaan, maar daar hebben wij ons niet meer in verdiept, met name omdat we ook reden 2 hadden om voor babyfoon te gaan
2. Voor het kijken naar de baby moet je altijd kijken op je telefoon. Dus 's avonds gewoon wat zitten appen op je telefoon, maakt het lastig, want dan 'zie' je je baby niet meer. Ondertussen heeft Apple wel de functie dat je een klein schermpje in je telefoon kan zetten, en de rest gewoon kan gebruiken. Maar dat was destijds nog niet (of ik kende het niet).

reden om er wel voor te kiezen is het bereik. Onze babyfoon met camera had geen enorm bereik. Bij de buren neerzetten was geen echte optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral uitzoeken hoe het zit met de beveiliging van een gewone camera die op WIFI of 3G zit. Kunnen anderen daar op "inbreken"?
Alle reacties Link kopieren
Focus je niet teveel op de terugpraatfunctie. Mijn kinderen schrokken zich het apezuur toen ik dat een keer deed. Met name als ze wat ouder zijn dan 1 jaar. Mijn zoontje begon hartverscheurend te huilen omdat het gordijn kon praten.... Nooit meer gebruikt. En ik heb dit ook teruggehoord van vrienden. Kinderen kunnen niet bevatten dat ze je wel horen in hun kamer maar niet kunnen zien.
wolkie schreef:
26-11-2020 10:27
Focus je niet teveel op de terugpraatfunctie. Mijn kinderen schrokken zich het apezuur toen ik dat een keer deed. Met name als ze wat ouder zijn dan 1 jaar. Mijn zoontje begon hartverscheurend te huilen omdat het gordijn kon praten.... Nooit meer gebruikt. En ik heb dit ook teruggehoord van vrienden. Kinderen kunnen niet bevatten dat ze je wel horen in hun kamer maar niet kunnen zien.
Haha ja die terugpraatfunctie heb je echt niks aan.

Misschien als ze beide boven de vier zijn, jij bij de buren oid bent, en ze snappen hoe het zit als je zegt "ik kom eraan".
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 10:28
10.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven