Camera ipv babyfoon

donderdag 26 november 2020 om 09:47
Wie heeft er een beveiligingscamera ipv een babyfoon in gebruik? En zo ja, welke? En zo nee en je hebt het wel overwogen, waarom niet?
Ik ben een beetje aan het neuzen naar andere opties dan een babyfoon. Ik wil er graag eentje met nachtvisie en terugspreekfuntie. Ook lijkt het mij handig om iets buitenshuis ook bereik te hebben. Temperatuuraanduiding of muziekjes vind ik niet nodig.
Ik ben een beetje aan het neuzen naar andere opties dan een babyfoon. Ik wil er graag eentje met nachtvisie en terugspreekfuntie. Ook lijkt het mij handig om iets buitenshuis ook bereik te hebben. Temperatuuraanduiding of muziekjes vind ik niet nodig.
donderdag 26 november 2020 om 10:28
Ja, ook wel helemaal waar. De oudste hebben wij de terugpraatfunctie wel vaker gebruikt, maar vooral toen ze al wat ouder was en snapte dat wij het waren. De jongste flipt(e) helemaal, dus daarna ook nooit meer gebruiktwolkie schreef: ↑26-11-2020 10:27Focus je niet teveel op de terugpraatfunctie. Mijn kinderen schrokken zich het apezuur toen ik dat een keer deed. Met name als ze wat ouder zijn dan 1 jaar. Mijn zoontje begon hartverscheurend te huilen omdat het gordijn kon praten.... Nooit meer gebruikt. En ik heb dit ook teruggehoord van vrienden. Kinderen kunnen niet bevatten dat ze je wel horen in hun kamer maar niet kunnen zien.

donderdag 26 november 2020 om 10:36
wolkie schreef: ↑26-11-2020 10:27Focus je niet teveel op de terugpraatfunctie. Mijn kinderen schrokken zich het apezuur toen ik dat een keer deed. Met name als ze wat ouder zijn dan 1 jaar. Mijn zoontje begon hartverscheurend te huilen omdat het gordijn kon praten.... Nooit meer gebruikt. En ik heb dit ook teruggehoord van vrienden. Kinderen kunnen niet bevatten dat ze je wel horen in hun kamer maar niet kunnen zien.
Ahw wat sneu dat schrikken

Maar de terugpraatfunctie wil ik niet voor de baby, maar voor mijn man. Op Viva hebben de meeste vrouwen een zeer ontwikkelde en lumineuze vent die precies weten waar alles ligt, welke maat er nodig is of hoe iets hoort. Die heb ik niet, die vent. En dan hoor ik hem op zijn Viva’s in zijn sop gaar te laten koken, of ik neem een walkietalkie voor volwassenen

donderdag 26 november 2020 om 10:36
DaSilva86 schreef: ↑26-11-2020 10:08Zou een optie zijn als we een telefoon over hadden. Maar ik ben wel benieuwd waarom je niet enthousiast bent? Het idee is wel hetzelfde namelijk. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik het getuur op mijn telefoon zo fijn vind. Ik laat mijn telefoon vaak slingeren en dat kan dan minder.
Hij valt nog wel eens uit, die app. Vind ik super onhandig. Ook is er geen nachtfunctie, dus je ziet als de kamer donker is geen steek.
Maar: wij gebruiken hem echt zelden. Zoon is 11 maanden en we hebben zijn deur op een kiertje waardoor we vrijwel alles horen.
Er is een periode geweest dat we hem wel veel gebruikte. (ivm bewegelijk en zichzelf bezeren) Dan zetten we een van onze telefoons ergens neer dat er er zicht op hadden zonder dat we de hele tijd met de telefoon in de hand zaten.

donderdag 26 november 2020 om 10:38
Lizzy1985 schreef: ↑26-11-2020 10:24WIj hebben gekozen voor een babyfoon met camera-functie, Wel overwogen om voor een (niet babyfoon)camera te gaan, maar om 2 redenen dat niet gedaan.
1. de mogelijkheid om in te breken op zo'n camera. Als hij werkt via WiFi, is er die mogelijkheid. En er zijn zeker ook mogelijkheden om dat tegen te gaan, maar daar hebben wij ons niet meer in verdiept, met name omdat we ook reden 2 hadden om voor babyfoon te gaan
2. Voor het kijken naar de baby moet je altijd kijken op je telefoon. Dus 's avonds gewoon wat zitten appen op je telefoon, maakt het lastig, want dan 'zie' je je baby niet meer. Ondertussen heeft Apple wel de functie dat je een klein schermpje in je telefoon kan zetten, en de rest gewoon kan gebruiken. Maar dat was destijds nog niet (of ik kende het niet).
reden om er wel voor te kiezen is het bereik. Onze babyfoon met camera had geen enorm bereik. Bij de buren neerzetten was geen echte optie.
Thanks voor je reactie

donderdag 26 november 2020 om 10:38
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑26-11-2020 10:25Ik zou vooral uitzoeken hoe het zit met de beveiliging van een gewone camera die op WIFI of 3G zit. Kunnen anderen daar op "inbreken"?
Bij ons moet je op beide toestellen 'toestemming' geven. Pas dan werkt de app.

donderdag 26 november 2020 om 10:40
DaSilva86 schreef: ↑26-11-2020 10:36Ahw wat sneu dat schrikken![]()
Maar de terugpraatfunctie wil ik niet voor de baby, maar voor mijn man. Op Viva hebben de meeste vrouwen een zeer ontwikkelde en lumineuze vent die precies weten waar alles ligt, welke maat er nodig is of hoe iets hoort. Die heb ik niet, die vent. En dan hoor ik hem op zijn Viva’s in zijn sop gaar te laten koken, of ik neem een walkietalkie voor volwassenen![]()
Wat een vertrouwen in je man zeg.

Maar misschien zal hij het wel sneller door hebben en weet hij het allemaal wel of zoekt hij even.
donderdag 26 november 2020 om 10:43
Ik heb de camerafunctie alleen gebruikt bij onze oudste (van baby tot hij ouder werd) met epilepsie.
Bij onze tweede, die gezond was, was een normale babyfoon voldoende. Maar ik snap dat het een leuke gadget is hoor. Voor mij was het voldoende om te horen dat de baby wakker was en hem dan uit bed te halen.
Bij onze tweede, die gezond was, was een normale babyfoon voldoende. Maar ik snap dat het een leuke gadget is hoor. Voor mij was het voldoende om te horen dat de baby wakker was en hem dan uit bed te halen.
Stressed is just desserts spelled backwards

donderdag 26 november 2020 om 10:43
Ga je die man dan ook niet alleen laten met je kind? Of neem jij de camera mee als je weg gaat zodat je je man kunt zien en hem kunt vertellen waar de luiers liggen?DaSilva86 schreef: ↑26-11-2020 10:36Ahw wat sneu dat schrikken![]()
Maar de terugpraatfunctie wil ik niet voor de baby, maar voor mijn man. Op Viva hebben de meeste vrouwen een zeer ontwikkelde en lumineuze vent die precies weten waar alles ligt, welke maat er nodig is of hoe iets hoort. Die heb ik niet, die vent. En dan hoor ik hem op zijn Viva’s in zijn sop gaar te laten koken, of ik neem een walkietalkie voor volwassenen![]()

donderdag 26 november 2020 om 10:44
Nou ik had de hoop nog dat hij het allemaal door zou krijgen bij de eerste maar die is inmiddels 4 jaar oud. Als mijn man of ik iets wil vragen dan creëer ik daar graag een makkelijke optie voor waarvoor we niet de trap op hoeven of door het huis te roepen.

donderdag 26 november 2020 om 10:46
watdachtjehiervan schreef: ↑26-11-2020 10:43Ga je die man dan ook niet alleen laten met je kind? Of neem jij de camera mee als je weg gaat zodat je je man kunt zien en hem kunt vertellen waar de luiers liggen?
Ons kind. En de camera meenemen als ik weg ga lijkt mij niet nuttig.

donderdag 26 november 2020 om 10:48
watdachtjehiervan schreef: ↑26-11-2020 10:43Ga je die man dan ook niet alleen laten met je kind? Of neem jij de camera mee als je weg gaat zodat je je man kunt zien en hem kunt vertellen waar de luiers liggen?
Zullen vast vrouwen zijn die dat doen. Vreselijk!
Als je je man geen vertrouwen geeft en zijn zelfvertrouwen in zijn kunde als vader afbreekt dan krijg je zoiets.

donderdag 26 november 2020 om 10:56
We zijn niet allemaal raketgeleerden. Hij wel en andere dingen snapt ie minder.
Dus als we elkaar kunnen helpen op een hele makkelijke manier, is daar toch niks mis mee?

donderdag 26 november 2020 om 10:56
TJongejonge zeg, waarom zou je niet een ander gezichtspunt willen weten, van iemand die erover heeft nagedacht en er niet voor heeft gekozen? Je vraagt er toch om? Ook andere meningen helpen je vaak om je eigen mening helderder te krijgen.

donderdag 26 november 2020 om 11:00

donderdag 26 november 2020 om 11:01
Nee helaas. Maar ik schrijf hem niet af op dat hij dat niet kan. En gelukkig hij mij ook niet om de dingen die ik niet kan.

donderdag 26 november 2020 om 11:02
ninanoname schreef: ↑26-11-2020 10:56TJongejonge zeg, waarom zou je niet een ander gezichtspunt willen weten, van iemand die erover heeft nagedacht en er niet voor heeft gekozen? Je vraagt er toch om? Ook andere meningen helpen je vaak om je eigen mening helderder te krijgen.
Die wil ik dus wel weten maar dat gaven die reacties niet.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 11:10
0.40% gewijzigd

donderdag 26 november 2020 om 11:03

donderdag 26 november 2020 om 11:08
donderdag 26 november 2020 om 11:10
waarom geen terugkijk functie? gewoon beeldbellen dus?captain_hindsight schreef: ↑26-11-2020 10:28Haha ja die terugpraatfunctie heb je echt niks aan.
Misschien als ze beide boven de vier zijn, jij bij de buren oid bent, en ze snappen hoe het zit als je zegt "ik kom eraan".
gewoon Zoom met je kind!
(denk ik als kinderloze)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.

donderdag 26 november 2020 om 11:14
docotrandus schreef: ↑26-11-2020 11:10waarom geen terugkijk functie? gewoon beeldbellen dus?
gewoon Zoom met je kind!
(denk ik als kinderloze)