Camera ipv babyfoon

donderdag 26 november 2020 om 09:47
Wie heeft er een beveiligingscamera ipv een babyfoon in gebruik? En zo ja, welke? En zo nee en je hebt het wel overwogen, waarom niet?
Ik ben een beetje aan het neuzen naar andere opties dan een babyfoon. Ik wil er graag eentje met nachtvisie en terugspreekfuntie. Ook lijkt het mij handig om iets buitenshuis ook bereik te hebben. Temperatuuraanduiding of muziekjes vind ik niet nodig.
Ik ben een beetje aan het neuzen naar andere opties dan een babyfoon. Ik wil er graag eentje met nachtvisie en terugspreekfuntie. Ook lijkt het mij handig om iets buitenshuis ook bereik te hebben. Temperatuuraanduiding of muziekjes vind ik niet nodig.

donderdag 26 november 2020 om 11:37
Oh haha ik zou inderdaad de babyfoon aan mijn kant dan uitzettenDaSilva86 schreef: ↑26-11-2020 10:36Ahw wat sneu dat schrikken![]()
Maar de terugpraatfunctie wil ik niet voor de baby, maar voor mijn man. Op Viva hebben de meeste vrouwen een zeer ontwikkelde en lumineuze vent die precies weten waar alles ligt, welke maat er nodig is of hoe iets hoort. Die heb ik niet, die vent. En dan hoor ik hem op zijn Viva’s in zijn sop gaar te laten koken, of ik neem een walkietalkie voor volwassenen![]()

Dan heeft ie zeker een heel simpel baantje, als ie dat niet kan.

donderdag 26 november 2020 om 11:49
Heul ingewikkeld, zo'n baby hoor!
donderdag 26 november 2020 om 11:58
Ik had met camera wel ouderwets gewoon een kleine tv want ik heb het over 15 jaar geleden.
Maar ik vond het ideaal zeg voor mijn tweeling.
Het gaf me rust om te weten of ze gewoon aan het mormelen waren of aan het keten, zonder camera had ik mijn oren heel erg gespitst staan op geluidjes van boven.
Het scheelde heel veel loopjes naar boven om aan hun deur te luisteren.
Maar ik vond het ideaal zeg voor mijn tweeling.
Het gaf me rust om te weten of ze gewoon aan het mormelen waren of aan het keten, zonder camera had ik mijn oren heel erg gespitst staan op geluidjes van boven.
Het scheelde heel veel loopjes naar boven om aan hun deur te luisteren.
donderdag 26 november 2020 om 12:05
Wat grappig trouwens dat die babyfoon fabrikanten allemaal trots melden dat ze ene terug spreek functie hebben, en vrijwel iedereen hier (en die ik zelf ken) dat echt nooit gebruikt omdat de kinderen zich rot schrikken.
Ik heb nu net ook naar zo’n camera zitten kijken, maar ik wil niks wat via een verplichte site (met vaak een abonnement) loopt. En dan kom je toch al snel weer op een babyfoon uit. Dus toch de babyfoon maar weer opgehangen.
Oh, en voor wie vroeg waar die camera’s voor nodig zijn: dat dacht ik ook altijd. Maar sinds mijn dochter er is, gebruik ik eigenlijk juist alleen de camera, het geluid heb ik meestal uit staan. Ik hoor kind namelijk toch wel, maar ik vind het heel prettig om even te kunnen zien of ze echt wakker is, of gewoon in haar slaap huilt. Dat heeft ze soms, en dan moet ik vooral niet naar binnen gaan om te kijken, want dan maak ik haar echt wakker.
Hetzelfde met wakkere periodes s nachts. Ze is wel eens een half uurtje wakker of zo, en een beetje aan het kletsen. Daar hoef ik niks mee. Maar ze heeft ook al twee keer haar bed onder gespuugd zonder dat ze daarna gaat huilen of schreeuwen. Wederom: fijn om dat even te kunnen checken zonder haar te storen.
Ik kan echt best goed loslaten, al zeg ik het zelf. De babyfoon staat hier ook grotendeels uit. Zet hem alleen in gevallen als hierboven even aan om te checken.
Ik heb nu net ook naar zo’n camera zitten kijken, maar ik wil niks wat via een verplichte site (met vaak een abonnement) loopt. En dan kom je toch al snel weer op een babyfoon uit. Dus toch de babyfoon maar weer opgehangen.
Oh, en voor wie vroeg waar die camera’s voor nodig zijn: dat dacht ik ook altijd. Maar sinds mijn dochter er is, gebruik ik eigenlijk juist alleen de camera, het geluid heb ik meestal uit staan. Ik hoor kind namelijk toch wel, maar ik vind het heel prettig om even te kunnen zien of ze echt wakker is, of gewoon in haar slaap huilt. Dat heeft ze soms, en dan moet ik vooral niet naar binnen gaan om te kijken, want dan maak ik haar echt wakker.
Hetzelfde met wakkere periodes s nachts. Ze is wel eens een half uurtje wakker of zo, en een beetje aan het kletsen. Daar hoef ik niks mee. Maar ze heeft ook al twee keer haar bed onder gespuugd zonder dat ze daarna gaat huilen of schreeuwen. Wederom: fijn om dat even te kunnen checken zonder haar te storen.
Ik kan echt best goed loslaten, al zeg ik het zelf. De babyfoon staat hier ook grotendeels uit. Zet hem alleen in gevallen als hierboven even aan om te checken.
donderdag 26 november 2020 om 12:41
Ik kan geen reactie geven op camera want wij hebben een babyfoon zonder camera, alleen met geluid. Wilde niet zo'n moeder zijn (nee niet iedereen is dat die een camera heeft) die om de haverklap op t scherm zit te turen, genoeg irritaties bij vriendinnen gehad haha.
Loop liever zelf een keertje extra naar boven als ik iets niet vertrouw of een naar gevoel heb en laat het verder met rust.
MAAR
Ik snap die terugpraat functie/man wel. Wij praten idd niet terug tegen dreumes want die gaat huilen. Maar we gebruiken het over en weer. Als ik boven ben en denk shit zn knuffel ligt nog beneden vraag ik even of de knuffel beneden ligt en hoor ik van hem wel hoe of wat.
Of andersom, als man boven is en even iets niet weet of niet kan vinden (is onmogelijk hier op viva maar hey chaoot als ik legt alles overal en nergens) dat ie het even vraagt terwijl kind op commode ligt en ik gewoon antwoord kan geven. Is ook gewoon een stukje gemak. Heeft compleet niks te maken met man niet alleen willen laten oid.
Loop liever zelf een keertje extra naar boven als ik iets niet vertrouw of een naar gevoel heb en laat het verder met rust.
MAAR
Ik snap die terugpraat functie/man wel. Wij praten idd niet terug tegen dreumes want die gaat huilen. Maar we gebruiken het over en weer. Als ik boven ben en denk shit zn knuffel ligt nog beneden vraag ik even of de knuffel beneden ligt en hoor ik van hem wel hoe of wat.
Of andersom, als man boven is en even iets niet weet of niet kan vinden (is onmogelijk hier op viva maar hey chaoot als ik legt alles overal en nergens) dat ie het even vraagt terwijl kind op commode ligt en ik gewoon antwoord kan geven. Is ook gewoon een stukje gemak. Heeft compleet niks te maken met man niet alleen willen laten oid.
donderdag 26 november 2020 om 12:49
Wij gebruiken ook een oude telefoon met een babyfoon app. De app kostte eenmalig 5 euro (per gmail account).
Voordelen: overal bereik, heeft een nachtmodus waarbij pas na 5 sec het geluid doorgezet wordt, zo wordt je niet wakker van elk hoestje. Heeft ook een terugspreekfunctie maar die gebruiken wij nooit. Ik heb de app standaard aan op mijn telefoon, hoef er nooit aan te denken om de babyfoon aan te zetten.
Nadelen: heeft geen nachtkijkfunctie, maar je kunt wel op afstand het lampje van de telefoon aanzetten
Voordelen: overal bereik, heeft een nachtmodus waarbij pas na 5 sec het geluid doorgezet wordt, zo wordt je niet wakker van elk hoestje. Heeft ook een terugspreekfunctie maar die gebruiken wij nooit. Ik heb de app standaard aan op mijn telefoon, hoef er nooit aan te denken om de babyfoon aan te zetten.
Nadelen: heeft geen nachtkijkfunctie, maar je kunt wel op afstand het lampje van de telefoon aanzetten
donderdag 26 november 2020 om 12:55
https://www.bol.com/nl/p/orretti-x3-clo ... 1232/?s2a=
Wij hebben sinds een week deze, maar die gaat alleen over WiFi met een telefoon als ouderunit.
Beveiligingscamera’s hebben vaak geen mogelijkheid om geluid te detecteren en dat wilde ik wel.
Wij hebben hem trouwens alleen maar echt nodig als we aan het werk zijn (bedrijf aan huis). Daar horen we de geluiden vanuit huis niet en standaard babyfoons halen vanwege het dikke plafond oid het kantoor vaak niet of heel slecht qua verbinding
Wij hebben sinds een week deze, maar die gaat alleen over WiFi met een telefoon als ouderunit.
Beveiligingscamera’s hebben vaak geen mogelijkheid om geluid te detecteren en dat wilde ik wel.
Wij hebben hem trouwens alleen maar echt nodig als we aan het werk zijn (bedrijf aan huis). Daar horen we de geluiden vanuit huis niet en standaard babyfoons halen vanwege het dikke plafond oid het kantoor vaak niet of heel slecht qua verbinding
donderdag 26 november 2020 om 13:21

donderdag 26 november 2020 om 13:30
captain_hindsight schreef: ↑26-11-2020 10:15Wij gebruiken de 3G babyfoon app op de ipad. Dat werkt prima. We gebruiken die nu vooral als we bij de buren zitten oid.
Toen de kinderen klein waren, hadden we een gewone babyfoon. Ook omdat we onze telefoons niet in onze slaapkamer hebben.
Dat gebruikten wij ook. Groter bereik vindt je niet. Al zit je 100 km verderop, zolang je internet hebt, heb je bereik.

donderdag 26 november 2020 om 13:31
Terugspreekfunctie gebruik ik heel veel. Dochter is bijna 9 en ik vraag of ze komt eten, of het wat rustiger kan boven, of ze wat te drinken wil enz. Vroeger ook wel om haar te sussen als ze lag te huilen. Hielp niet altijd, soms wel. Of als ze midden in de nacht begon te huilen zei ik dat ik eraan kwam. Dan hield ze vaak al op met huilen tot ik boven was (vooral bij mijn ouders, groot huis, slapen op verschillende verdiepingen daar). Camera nooit gehad, ook niet gemist.

donderdag 26 november 2020 om 15:32
Maar gebruik je dan bij een 9 jarige nog steeds een babyfoon?Whomi schreef: ↑26-11-2020 13:31Terugspreekfunctie gebruik ik heel veel. Dochter is bijna 9 en ik vraag of ze komt eten, of het wat rustiger kan boven, of ze wat te drinken wil enz. Vroeger ook wel om haar te sussen als ze lag te huilen. Hielp niet altijd, soms wel. Of als ze midden in de nacht begon te huilen zei ik dat ik eraan kwam. Dan hield ze vaak al op met huilen tot ik boven was (vooral bij mijn ouders, groot huis, slapen op verschillende verdiepingen daar). Camera nooit gehad, ook niet gemist.

donderdag 26 november 2020 om 15:49
PietjeBello schreef: ↑26-11-2020 15:32Maar gebruik je dan bij een 9 jarige nog steeds een babyfoon?
Dan noem je het de intercom. Hadden wij vroeger ook (groot huis). Dan zat je lekker als puber met je vrienden op je kamer, schalde ineens je moede door de kamer “het eten is klaar, beneden komen!”.
donderdag 26 november 2020 om 15:53

donderdag 26 november 2020 om 17:17
Vooral inderdaad als intercom. Maar dochter wil nog weleens rond een uur of 10 “wakker” schrikken en gaan gillen in bed ofzo. Dat horen we beneden echt niet als de tv ook aan staat. Betonnen vloeren hier. Dus daarvoor staat hij er ook nog. Dan gaat 1 van ons even naar boven om d’r gerust te stellen en is het weer goed. Denk dat ze dan droomt ofzo, ze roept ook de raarste dingen somsPietjeBello schreef: ↑26-11-2020 15:32Maar gebruik je dan bij een 9 jarige nog steeds een babyfoon?

donderdag 26 november 2020 om 17:51
Ik gebruikte hem juist heel veel, bij allebei de kinderen. Als ze huilden en we gingen naar ze toe, was het feest en gingen ze niet slapen, wilden ze knuffelen en spelen. Als we door de babyfoon zachtjes tegen ze praatten en wat sussende geluiden maakten, werden ze rustig. Ook hadden we altijd hetzelfde liedje op de babyfoon als ze gingen slapen, dat hoorde echt bij het ritueel en werkte ook als ze s nachts wakker werden.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 26 november 2020 om 21:46
Dit is precies wat ik ook wou zeggen.VickyP schreef: ↑26-11-2020 17:51Ik gebruikte hem juist heel veel, bij allebei de kinderen. Als ze huilden en we gingen naar ze toe, was het feest en gingen ze niet slapen, wilden ze knuffelen en spelen. Als we door de babyfoon zachtjes tegen ze praatten en wat sussende geluiden maakten, werden ze rustig. Ook hadden we altijd hetzelfde liedje op de babyfoon als ze gingen slapen, dat hoorde echt bij het ritueel en werkte ook als ze s nachts wakker werden.
Wij hebben eerst een tijdje onze nest camera gebruikt maar dat was toch niet zo handig.
De babyfoon werkt veel prettiger. En ik dacht ook dat ik de terugspreekfunctie en muziekjes nooit zou gebruiken maar daar ben ik dus volledig van teruggekomen. Het muziekje is echt heilig voor de nachtrust hier thuis

donderdag 26 november 2020 om 22:05
Jazeker! Mamaaaa ik heb dorst, ik wil ....PietjeBello schreef: ↑26-11-2020 15:32Maar gebruik je dan bij een 9 jarige nog steeds een babyfoon?
En terug: doe je je lamp uit als je deze bladzijde uit hebt? En dan even later zegt kind welterusten. En dat zonder van de bank te komen of te roepen.
S ochtends bij aankleden: mama waar is mn... en dan kan ik gewoon antwoorden.
Net m walkietalkie
Een zebra is geen paard met strepen