Chagrijnig van the flow

06-04-2010 15:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow. Prima uitgangspunt en heb ik nu al 5,5 maand met liefde toegepast. Ik word er nu echter een tikkeltje chagrijnig van. Mijn dochter is een schat van een meid, makkelijk kind, slaapt van 18-7. Het drinken echter gaat heeeeeeel moeizaam, al vanaf haar geboorte.

De eerste 4,5 maand heeft ze volledig moedermelk gehad, daarna moeder en poeder, en inmiddels is het overwegend poeder, aangevuld met de vriezervoorraad. Ik zeg expres moedermelk in plaats van borstvoeding, omdat ze vanaf maand 2 structureel de borst weigerde. Als ik in de buurt kwam met een tepel was het al brullen. Nee, geen spruw (helaas, zou ik bijna zeggen, want daar is tenminste nog wat aan te doen) (en ja, we hebben een aantal antischimmelkuren gedaan, gewoon voor de zekerheid, met nul resultaat).

Vanaf maand 2 ben ik dus gaan kolven en haar met de fles gaan voeden, met wisselend succes. Ze bleef een chagrijnige drinker die vooral minibeetjes dronk en na een uur alweer honger had. Allemaal prima, ik ging met de flow.

De laatste tijd leken die minibeetjes een beetje meer te worden en ik was helemaal blij. Tot gisteren, want het is weer bal en ik word er helemaal chagrijnig van. 70-80 cc okee, maar inmiddels is madam gezakt tot 40cc en moet ik er met een fles naast blijven zitten omdat ze na een half uur weer honger heeft. Nou, mooi niet, ik ben het zat.

Tips, graag! Ik wil graag meer doen met mijn dag dan naast mijn kind zitten met een fles voer.
*fluistertoon* Misschien zou je bijvoeding kunnen gaan proberen? Zou ze dat nemen?
Ik zou de tijd tussen de voedingen langzaam oprekken. Ineens drie uur er tussen is misschien wat hard als je zo lang op verzoek gevoed hebt, maar steeds een kwartiertje langer. Als ze langere tijd niets eet heeft ze misschien ook meer honger en drinkt ze meer.
Het is zoals het is
En inderdaad eens een fruithapje proberen, dat kan toch best met ruim 5 maanden?
Het is zoals het is
*fluistert terug* Stiekem probeer ik sinds vorige week af en toe wat, stukken wortel en banaan. Ze knaagt erop en spuugt het vervolgens weer uit. Ik vermoed dat dit net zo'n lange weg gaat worden als melk... Ik durf nog geen pap oid te geven, doe expres rapely met de gedachte dat als ze er nog niet aan toe is, ze gewoon niet eet. En dat doet ze ook niet...
Oke, dan kunnen we gewoon hardop verder.

Voor mijn Oudste werkte Rapley goed, voor Jongste totaal niet, die moest alles gepureerd hebben. En was ook zo'n eigenwijs mokkel die het liefst de hele dag aan het snacken was op mijn tepel.

Wat voor Jongste werkte, was naar de creche gaan - toen zag ze de andere babies eten en voila, binnen een week at ze zelf ook.
Zou je een ietsiepietsie beetje rijstebloem door de melk kunnen roeren en haar dat met een lepeltje geven?

Vindt ze dat misschien leuk?
Aletta!

Nooit gedacht dat ik jou nog zo'n soort topic zou zien openen

Door jou had ik juist vaak weer de moed om niet naar de klok of naar cc's te kijken, maar naar mijn kind. (die momenteel niets drinkt door noro-virus )

Klote, dat het drinkgedrag nu zo is. Hoe lang is dit al zo? Ik hou zelf steeds 2 weken aan, voordat ik me 'zorgen' ga maken. Mijn baby is door het minste of geringste van slag, en dus zijn ritme kwijt, na 2 weken zie ik vaak dat hij weer gaat drinken zoals hij normaalgesproken doet.
Misschien moet ik dan toch maar eens gepureerd gaan proberen. Wel wat vroeg, maar goed, dit is ook geen doen. Zou het helpen bij het melkdrinken?

Ik heb trouwens wel eens geprobeerd om de tijden te rekken, maar ze blijft hardnekkig weinig eten. Het enige resultaat van rekken is dat ze dan heel weinig binnenkrijgt op een dag en tussendoor enorm huilt *zucht*
O, je hebt een echte eigewijze. Het lijkt mij heel lastig en verder heb ik ook geen tips.

Heb je het al eens op het CB gevraagd? Groeit ze wel goed?
Het is zoals het is
Jee, wat ellendig AJ.

Hoe groeit ze?

Wat gebeurt er als je haar slapend laat drinken? Of half slapend?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Jorina!

70-80 per uur, no problem, maar 40 per half uur: no way Er zijn grenzen, dit is de grens. Het is pas sinds gisteren hoor, dus het valt nog wel mee, en ik maak me ook geen zorgen over haar gezondheid - ze doet het verder best prima. Ik vraag me alleen af wat de reden hiervan is. Ze kan prima een fles leegdrinken, want ze heeft het wel eens gedaan. Maar waarom doet ze het nou niet?

Ik bedenk me nu trouwens wel dat ze vorige week oorontsteking had. Die is weer over, ze krijgt nog wel druppels. Ze heeft na de ontsteking wel gewoon goed gedronken, dit is pas sinds gisteren.

Wat sneu dat je zoontje ziek is! Buikgriep ook nog, het arme jong. Hoe is hij eronder?
Misschien meer poeder dan moeder ? En aanvullen met een klein fruithapje? Hier deed Dochter bijna dansje van de fruithapjes (gestart bij 5,5 maand).

Kan me voorstellen dat je krankjorem wordt van het gedoe met eten. Wordt een dagvullend programma op die manier .
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 15:56:

Misschien moet ik dan toch maar eens gepureerd gaan proberen. Wel wat vroeg, maar goed, dit is ook geen doen. Zou het helpen bij het melkdrinken?

't Is het proberen waard, zou ik zeggen. Maar ik moet er meteen bijzeggen dat een vriendin van me ook aan het ploeteren is momenteel met haar zeven(!)maandenoude dochter, die eet nog geen anderhalve theelepel puree... én wil het liefst elk uur aan de tiet.

Tja, ehm, go with the flow enzo hè...
Oh, als het pas sinds gisteren is, zóu het een groeisprong kunnen zijn - sommige kinderen schijnen dan juist minder te eten.
quote:Supersmollie1 schreef op 06 april 2010 @ 16:03:

Jee, wat ellendig AJ.

Hoe groeit ze?

Wat gebeurt er als je haar slapend laat drinken? Of half slapend?Ze groeit vrij goed. Ze weegt ongeveer 7,5 kilo en ze is iets van 69 cm. Ze drinkt ook niet slapend trouwens; nouja, ze drinkt wel, maar net zoveel als wakend, meestal iets van 80cc en daarna spuugt ze de speen uit en houdt haar kaken stijf op elkaar. Al met al denk ik dat ze op een dag net zoveel binnenkrijgt als normale baby's, ze doet er alleen zo tergend traag over...
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 16:04:

Jorina!

70-80 per uur, no problem, maar 40 per half uur: no way Er zijn grenzen, dit is de grens. Het is pas sinds gisteren hoor, dus het valt nog wel mee, en ik maak me ook geen zorgen over haar gezondheid - ze doet het verder best prima. Ik vraag me alleen af wat de reden hiervan is. Ze kan prima een fles leegdrinken, want ze heeft het wel eens gedaan. Maar waarom doet ze het nou niet?

Ik bedenk me nu trouwens wel dat ze vorige week oorontsteking had. Die is weer over, ze krijgt nog wel druppels. Ze heeft na de ontsteking wel gewoon goed gedronken, dit is pas sinds gisteren.

Wat sneu dat je zoontje ziek is! Buikgriep ook nog, het arme jong. Hoe is hij eronder?

Hij spuugt sinds 1e paasdag alles eronder. Heb vanmorgen om 7:00 de vloer nog staan dweilen, en ondertussen heb ik op zijn matras alleen nog 2 dikke handdoeken liggen.

Hij heeft tot nu toe 160cc binnen weten te houden, maar ik vind hem zo zielig!

Nou ja, HA zij dat het donderdag waarschijnlijk al wat beter moet gaan...
Stomme vraag maar wat voor een speen gebruik je? Misschien duurt het haar zelf ook wel te lang en moet je een speentje kiezen met een groter gaatje. Ik had altijd van die avent spenen bij de eerste dus was het voor mij logisch om hier ook voor te kiezen bij de tweede. Deze bleek afschuwelijk traag te zijn met deze spenen en om het uur zat ik weer met het ventje plus fles op schoot. Ik heb toen de dental speen gekocht ( die rare vorm) en daar dronk ie als een tierelier uit ( gaatje ietsje groter gemaakt met hete naald)
Oh is juist een goede vraag, DGS. De creche verwisselde Jongstes speen een keer per ongeluk, duurde wel een week voordat ik snapte waarom ze zo sloom dronk.
quote:Jorina schreef op 06 april 2010 @ 16:10:

[...]

Hij spuugt sinds 1e paasdag alles eronder. Heb vanmorgen om 7:00 de vloer nog staan dweilen, en ondertussen heb ik op zijn matras alleen nog 2 dikke handdoeken liggen.

Hij heeft tot nu toe 160cc binnen weten te houden, maar ik vind hem zo zielig!

Nou ja, HA zij dat het donderdag waarschijnlijk al wat beter moet gaan...Ach, wat ontzettend zielig! Arm gupje! En donderdag pas beter? Dat duurt lang dan... Hele dikke knuffel, voor jou en voor hem Ik hoop dat hij snel weer wat beter is, en in ieder geval niet meer spuugt...
Uhm...ff ter vergelijk...

Ietwat meer dan 9 jr geleden mocht je dochterlief met 5, 5 maanden:

6 x 200 (voeding van 16.00 en 19.00 met 2 eetl. rijstebloem)

Fruithap tussendoor.

Met 6 maanden

5 x 200 's ochtend papfles (rijstebloem)

Fruithap, broodkorstjes (sabbelen) en in elke voeding max. 2 lepeltjes rijstebloem.

Nooit last gehad met humeurige kids, deden gewoon mee met òns ritme. Buikjes zaten altijd lekker vol.
Ik zie dat de kids met 7 maanden 4 x 200 fles hadden.

Verder 's avonds goenten aardappelen, rijst enz. meehappen.

Tussen de middag beginnen met brood.

Fruit tussendoor.

's Ochtends pap.

Wel lachen, is alweer een poos geleden.

En ja! Gaatje groter maken met een hete naald deden wij ook! Werkte goed!
Ik gebruik een Dr. Braun-6 maanden-speen, al een maand . Dat was de enige speen waar ze nog enigszins redelijk uit dronk. Maar dat is eigenlijk best een goede tip, ik ga er een extra gaatje in maken, kijken of dat helpt.

(Heb verder eigenlijk alle spenen geprobeerd, denk ik. Avent was te slap, die spuugt ze zo uit, TT snapte ze niet, dental en difrax vond ze vies. En ja, difrax en Dr. Braun zijn eigenlijk allebei kersenspenen maar difrax is net een halve cm korter, en dus Vies, met een hoofdletter.)

@Ainne: oja, een groeisprong zou inderdaad ook wel eens kunnen! Waarom heb ik daar niet aan gedacht?
quote:2Italy2 schreef op 06 april 2010 @ 16:16:

Uhm...ff ter vergelijk...

Ietwat meer dan 9 jr geleden mocht je dochterlief met 5, 5 maanden:

6 x 200 (voeding van 16.00 en 19.00 met 2 eetl. rijstebloem)

Fruithap tussendoor.

Wauw, het lukt me niet eens om er 1x 200 in te krijgen, laat staan 6x op een dag...;-) Nouja, voor de volgende dan maar. De volgende gaan we van begin af aan goed opvoeden
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 16:07:

[...]

Ze groeit vrij goed. Ze weegt ongeveer 7,5 kilo en ze is iets van 69 cm. Ze drinkt ook niet slapend trouwens; nouja, ze drinkt wel, maar net zoveel als wakend, meestal iets van 80cc en daarna spuugt ze de speen uit en houdt haar kaken stijf op elkaar. Al met al denk ik dat ze op een dag net zoveel binnenkrijgt als normale baby's, ze doet er alleen zo tergend traag over...

Misschien toch het overwegen waard om haar nog een late avondvoeding (en desnoods een nachtvoeding) te geven, slapend. Zodat de druk wat van de ketel is overdag.

Overigens kun je bij bv nooit zien wat een kind drinkt. Ik denk dat mijn Mini ook voedingen van 80 a 100 cc per keer dronk (afgekolfd nooit meer dan 120) en dan best vaak. Maar het verschil was wel dat ze dat vrij snel kon en doordat ze ook nog voor een (paar) nachtvoeding(en) kwam gaf dat overdag wel wat meer lucht.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven