Chagrijnig van the flow

06-04-2010 15:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow. Prima uitgangspunt en heb ik nu al 5,5 maand met liefde toegepast. Ik word er nu echter een tikkeltje chagrijnig van. Mijn dochter is een schat van een meid, makkelijk kind, slaapt van 18-7. Het drinken echter gaat heeeeeeel moeizaam, al vanaf haar geboorte.

De eerste 4,5 maand heeft ze volledig moedermelk gehad, daarna moeder en poeder, en inmiddels is het overwegend poeder, aangevuld met de vriezervoorraad. Ik zeg expres moedermelk in plaats van borstvoeding, omdat ze vanaf maand 2 structureel de borst weigerde. Als ik in de buurt kwam met een tepel was het al brullen. Nee, geen spruw (helaas, zou ik bijna zeggen, want daar is tenminste nog wat aan te doen) (en ja, we hebben een aantal antischimmelkuren gedaan, gewoon voor de zekerheid, met nul resultaat).

Vanaf maand 2 ben ik dus gaan kolven en haar met de fles gaan voeden, met wisselend succes. Ze bleef een chagrijnige drinker die vooral minibeetjes dronk en na een uur alweer honger had. Allemaal prima, ik ging met de flow.

De laatste tijd leken die minibeetjes een beetje meer te worden en ik was helemaal blij. Tot gisteren, want het is weer bal en ik word er helemaal chagrijnig van. 70-80 cc okee, maar inmiddels is madam gezakt tot 40cc en moet ik er met een fles naast blijven zitten omdat ze na een half uur weer honger heeft. Nou, mooi niet, ik ben het zat.

Tips, graag! Ik wil graag meer doen met mijn dag dan naast mijn kind zitten met een fles voer.
1x was genoeg
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
1x was wel genoeg.
Joh, ik heb ook wel eens met samen geknepen billen in mijn bed gelegen om het "gekries" van kinderslief om de fles zo tegen 5 uur 's ochtends uit te stellen.

Ach ja, wisseldagen....

Echt, het is een paar dagen volhouden en simpelweg flestijden uitstellen (en ozo niet gezellig in huis) maar dan zitten ze weer op de rit. Brullen tot ze zowat paars achter de oren waren....ik heb wat afgewandeld
Wat ook wil helpen om weer een ritme te pakken is ( jaja is wel een beetje zielig) haar even laten wachten met eten. Desnoods liedjes zingen om haar af te leiden zodat ze ECHT honger heeft als je haar de fles geeft. Zo krijgt ze weer een keer een volle maag waar ze een paar uur op voort kan en komt ze dus pas weer als ze honger heeft.

Nu heb ik het idee dat ze gewoon onverzadigd is en dus elk half uur tot een uur wat wil drinken omdat haar maagje niet vol is.
Psies, daarvoor zijn speentjes ook zo handy...
quote:2Italy2 schreef op 06 april 2010 @ 16:30:

Joh, ik heb ook wel eens met samen geknepen billen in mijn bed gelegen om het "gekries" van kinderslief om de fles zo tegen 5 uur 's ochtends uit te stellen.

Ach ja, wisseldagen....

Echt, het is een paar dagen volhouden en simpelweg flestijden uitstellen (en ozo niet gezellig in huis) maar dan zitten ze weer op de rit. Brullen tot ze zowat paars achter de oren waren....ik heb wat afgewandeld

!?

Lekker barbaarse methode. Ik zou daar niet gelukkig van worden, en mijn kind al helemaal niet.
Nee, het lijkt barbaars maar mijn ervaring is dat het met die hummeltjes allemaal wel mee valt, 2 á 3 dagen elke dag een half uur rekken en ze zitten op de rit.

Mams rust, kind rust, manlief gezellig en meer tijd voor andere dingen.
quote:2Italy2 schreef op 06 april 2010 @ 16:30:

Ach ja, wisseldagen....

Echt, het is een paar dagen volhouden en simpelweg flestijden uitstellen (en ozo niet gezellig in huis) maar dan zitten ze weer op de rit. Brullen tot ze zowat paars achter de oren waren....ik heb wat afgewandeld Het schijnt dat honger bij baby's pijn doet. Serieuze pijn.
-tijdens die drie dagen is het dus niet gezellig in huis en ben je super druk met aandacht afleiden, maar goed, dat is te overzien-
quote:Supersmollie1 schreef op 06 april 2010 @ 16:39:

[...]Het schijnt dat honger bij baby's pijn doet. Serieuze pijn.

Knappe baby die dat kon vertellen.

Trouwens, als een kind voldoende krijgt heeft het geen honger.
quote:dangeensuus schreef op 06 april 2010 @ 16:30:

Wat ook wil helpen om weer een ritme te pakken is ( jaja is wel een beetje zielig) haar even laten wachten met eten. Desnoods liedjes zingen om haar af te leiden zodat ze ECHT honger heeft als je haar de fles geeft. Zo krijgt ze weer een keer een volle maag waar ze een paar uur op voort kan en komt ze dus pas weer als ze honger heeft.

Nu heb ik het idee dat ze gewoon onverzadigd is en dus elk half uur tot een uur wat wil drinken omdat haar maagje niet vol is.

Ja, dat denk ik ook: ze drinkt inderdaad niet tot ze verzadigd is, maar tot een ander moment. Tot ze geen zin meer heeft? Tot ze het saai vindt? Haar maag is in ieder geval niet vol, nee.

Ik heb een aantal weken geleden geprobeerd om de tijd ertussen te rekken, maar dat hielp niet in de hoeveelheid (en ik vond het zielig). Misschien dat het nu wel iets doet, ik zet het op het lijstje.

@SS We hebben de avondvoeding er alweer terug ingestopt, we maken haar tegenwoordig om 23u wakker. Dan drinkt ze 80 slapend. Niet heul veul, maar zo heeft ze per dag in ieder geval genoeg.
quote:2Italy2 schreef op 06 april 2010 @ 16:39:

Nee, het lijkt barbaars maar mijn ervaring is dat het met die hummeltjes allemaal wel mee valt, 2 á 3 dagen elke dag een half uur rekken en ze zitten op de rit.

Mams rust, kind rust, manlief gezellig en meer tijd voor andere dingen.

Nee, ik VIND het barbaars. Een baby laten huilen terwijl hij honger heeft vind ik gewoon heel gemeen. Je baby is nog zo weerloos, kan niet praten, en je gebruikt de macht die je hebt als ouder voor je eigen gerief.

Ik zou het ook kut vinden als ik dagelijks alleen maar bezig was met de voeding van de baby, maar in plaats van tijd rekken, kan je ook, zoals AJ doet, kijken of er een oorzaak is voor het veranderende drinkgedrag.
quote:Jorina schreef op 06 april 2010 @ 16:48:

[...]

Nee, ik VIND het barbaars. Een baby laten huilen terwijl hij honger heeft vind ik gewoon heel gemeen. Je baby is nog zo weerloos, kan niet praten, en je gebruikt de macht die je hebt als ouder voor je eigen gerief.

Haha, je macht als ouder gebruiken voor je eigen gerief! Jij weet het wel heel ernstig te maken.

Er is niets mis mee om tijden voor drinken op te rekken. Als een kindja dan even moet huilen, tja, dan moet jij als moeder haar op een andere manier zien te troosten dan met voeding. Een liedje zingen, in bad doen, knuffelen, samen even t.v. kijken. Ja, het vraagt veel van je aandacht en je energie maar je krijgt er een evenwichtig kind voor terug. Juist maar weer een fles geven om een kindje tevreden te stellen is gemakkelijk, VIND ik.
Jorina ik vind je erg heftig in jouw overtuiging wat goed is voor een baby en wat niet. Jij hebt recht op jouw manier, maar dat wil niet zeggen dat andere manieren barbaars zijn.

Een half uurtje liedjes zingen om de tijd te rekken zodat het kindje echt honger heeft kan echt geen kwaad. Het is niet zo dat je het kind laat kreperen. En als een kindje elk half uur wat slokjes drinkt heeft het geen honger maar is het onverzadigd. Als een kindje na een nacht van 8 uur wakker word voor een flesje en je laat de kleine dan nog een half uur tot een uur liggen is het idd honger.
2italy2, hilarisch ja, echt om over de grond te rollen van het lachen.

Ik schrijf bewust schijnt, omdat ik het ook niet weet. En nee, ze kunnen dat niet vertellen, maar jij praat hier over krijsen en paars aanlopen. Heel veel meer manieren tot communiceren heeft een baby niet.

En hoe weet je of een baby genoeg heeft? Dat kan ie je ook niet vertellen.

Suus, ik vind een half uur rekken erg lang. Maar dat komt misschien omdat ik altijd bv op verzoek heb gegeven. Mini heeft nooit langer dan 5 minuten op een drankje hoeven wachten.
quote:dangeensuus schreef op 06 april 2010 @ 17:04:

Jorina ik vind je erg heftig in jouw overtuiging wat goed is voor een baby en wat niet. Jij hebt recht op jouw manier, maar dat wil niet zeggen dat andere manieren barbaars zijn.

Een half uurtje liedjes zingen om de tijd te rekken zodat het kindje echt honger heeft kan echt geen kwaad. Het is niet zo dat je het kind laat kreperen. En als een kindje elk half uur wat slokjes drinkt heeft het geen honger maar is het onverzadigd. Als een kindje na een nacht van 8 uur wakker word voor een flesje en je laat de kleine dan nog een half uur tot een uur liggen is het idd honger.

Dit weet je dus niet, of dat kwaad kan. Ik ben van mening dat het wel kwaad kan. Maar natuurlijk mag ieder zijn eigen methodes hanteren, naar gelang wat je denkt wat goed is voor je baby en voor jou.

Ik reageer zo heftig omdat mijn maag omdraait bij de gedachte van een baby die paars aanloopt en krijst van de honger.

Ik rek ook wel eens tijd, maar heb dit nog nooit gedaan totdat hij paars aanliep van frustratie. Maar dat is mijn methode.
Zojuist hebben dochter en ik Experiment Gepureerde Wortel uitgevoerd, en ze heeft zowaar wat gegeten (ze deed uit zichzelf haar mond open, wauw ). Haar vorige voeding is nu toch al gauw weer een uur geleden, dus da's mooi. Ik ben benieuwd hoeveel ze zometeen eet.

Een beetje tijd rekken door haar af te leiden vind ik overigens best kunnen (en heb ik nu ook gedaan door haar te wortelen ), maar ik laat mijn dochter niet huilen van de honger. Ze huilt eigenlijk nooit echt, ik voeder haar daarvoor al. Hmmm, zou ik te snel zijn?
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 17:41:

Zojuist hebben dochter en ik Experiment Gepureerde Wortel uitgevoerd, en ze heeft zowaar wat gegeten (ze deed uit zichzelf haar mond open, wauw ). Haar vorige voeding is nu toch al gauw weer een uur geleden, dus da's mooi. Ik ben benieuwd hoeveel ze zometeen eet.

Een beetje tijd rekken door haar af te leiden vind ik overigens best kunnen (en heb ik nu ook gedaan door haar te wortelen ), maar ik laat mijn dochter niet huilen van de honger. Ze huilt eigenlijk nooit echt, ik voeder haar daarvoor al. Hmmm, zou ik te snel zijn?

Wortelen...

Ik wacht met voeden totdat hij echt duidelijk aangeeft dat hij honger heeft. Als ik ga voeden bij de eerste handsabbel, dan drinkt hij idd maar 100cc, en wil na een uur weer wat.

Ik laat hem niet huilen, maar hij geeft meestal wel even een schreeuw. Dan weet ik dat het écht honger is
Wat is het signaal om haar te voeden?
Hoe is het met haar oortjes? Heb je ze al eens laten bekijken bij de HA?
Het signaal om haar te voeden is het volume van haar stem. Zodra ze hard gaat piepen is het tijd. Vond ik, tot vanavond.

Ik heb na de wortels pas gevoed toen het bedtijd was (iets na zessen), en haar gepiep maar eventjes afgeleid met andere boeiende dingen zoals haar spiegelbeeld en Nijntjes kont (doet het altijd goed hier). En nouja zeg: 250 in een keer

Dus... ik moet maar eens wat langer wachten, denk ik. Nou is haar afleiden ook een non-stop taak, maar wie weet is het een investering. Waard om even te proberen in ieder geval. Bedankt voor jullie tips! Ik zal morgen nog even laten weten hoe het is gegaan.
Hoe lang heb je haar af moeten leiden? Blijkbaar toch wat te snel geweest...
Jorina, ik heb het even gevraagd net aan mijn mannen en ze kunnen zich geen van allen een trauma herinneren aan wiegeliedjes tijdens het rekken voor de voeding... Ze doen het allemaal nog prima.
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 20:13:

Het signaal om haar te voeden is het volume van haar stem. Zodra ze hard gaat piepen is het tijd. Vond ik, tot vanavond.

Ik heb na de wortels pas gevoed toen het bedtijd was (iets na zessen), en haar gepiep maar eventjes afgeleid met andere boeiende dingen zoals haar spiegelbeeld en Nijntjes kont (doet het altijd goed hier). En nouja zeg: 250 in een keer

Dus... ik moet maar eens wat langer wachten, denk ik. Nou is haar afleiden ook een non-stop taak, maar wie weet is het een investering. Waard om even te proberen in ieder geval. Bedankt voor jullie tips! Ik zal morgen nog even laten weten hoe het is gegaan.

Sjonge, 250 in 1x!

Ik probeer de dingen in mijn dag vaak zo te plannen dat ik ze als afleiding kan gebruiken. Wil ik bijvoorbeeld even naar de stad, dan doe ik dat nadat hij geslapen heeft. (Maar die van jou sliep overdag niet volgens mij?)

Hij begint vaak te 'miepen' als hij voeding heeft gehad, en daarna heeft geslapen, ook al zijn we dan nog maar 1,5 uur verder. Vaak is het dan niet echt honger, ik neem dan een voeding mee voor de zekerheid, maar als we eenmaal op weg naar de stad zijn blijkt meneer ineens 4 uur tussen zijn voedingen te kunnen laten zitten

PS; AJ, de kleine heeft de laatste 2 voedingen zowaar binnen gehouden! Zonet hem maar even wakker gemaakt om te kijken of hij nog wat wilde voor het slapen gaan, er ging nog 75cc in, nu maar hopen dat het morgen iets beter gaat...
quote:dangeensuus schreef op 06 april 2010 @ 20:20:

Jorina, ik heb het even gevraagd net aan mijn mannen en ze kunnen zich geen van allen een trauma herinneren aan wiegeliedjes tijdens het rekken voor de voeding... Ze doen het allemaal nog prima.

Ow, daar twijfel ik niet aan

Ik vind het alleen niet fijn, of hij daar nou direct wat aan zal overhouden of niet. Overigens begint het geheugen pas na een paar jaar te werken, dus als je een baby 2 dagen lang in zijn blote kont in de sneeuw neerzet, zal hij daar ook niet persé iets aan overhouden. Naar mijn mening kun je best kritisch kijken of je baby echt honger heeft, maar krijsen en paars aanlopen van de honger is voor mij geen optie.

Maar nogmaals, een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven