Chagrijnig van the flow

06-04-2010 15:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow. Prima uitgangspunt en heb ik nu al 5,5 maand met liefde toegepast. Ik word er nu echter een tikkeltje chagrijnig van. Mijn dochter is een schat van een meid, makkelijk kind, slaapt van 18-7. Het drinken echter gaat heeeeeeel moeizaam, al vanaf haar geboorte.

De eerste 4,5 maand heeft ze volledig moedermelk gehad, daarna moeder en poeder, en inmiddels is het overwegend poeder, aangevuld met de vriezervoorraad. Ik zeg expres moedermelk in plaats van borstvoeding, omdat ze vanaf maand 2 structureel de borst weigerde. Als ik in de buurt kwam met een tepel was het al brullen. Nee, geen spruw (helaas, zou ik bijna zeggen, want daar is tenminste nog wat aan te doen) (en ja, we hebben een aantal antischimmelkuren gedaan, gewoon voor de zekerheid, met nul resultaat).

Vanaf maand 2 ben ik dus gaan kolven en haar met de fles gaan voeden, met wisselend succes. Ze bleef een chagrijnige drinker die vooral minibeetjes dronk en na een uur alweer honger had. Allemaal prima, ik ging met de flow.

De laatste tijd leken die minibeetjes een beetje meer te worden en ik was helemaal blij. Tot gisteren, want het is weer bal en ik word er helemaal chagrijnig van. 70-80 cc okee, maar inmiddels is madam gezakt tot 40cc en moet ik er met een fles naast blijven zitten omdat ze na een half uur weer honger heeft. Nou, mooi niet, ik ben het zat.

Tips, graag! Ik wil graag meer doen met mijn dag dan naast mijn kind zitten met een fles voer.
Geen internet (grr Telfort, ik kaap nu de buren) morgen uitgebreide post, heb lang gerekt, maar zonder huilen. Ga morgen weer rekken.

Jorina: fijn! Hoop dat hij morgen beter is!
Goed, de update: gisteren is ze om 15u gaan slapen, ze werd om 16.30u wakker, waarna ik haar wat wortelpuree heb gegeven. Daarna zijn we gaan spelen met spiegels en konijnenachterwerken, tot ze om 18.15 in haar razende honger 250cc dronk Ik voed vermoedelijk echt te vroeg.

Vanmorgen had ze weer geen honger, dus heb er met moeite 120cc ingekregen. Ze is nu op het kdv. Ben benieuwd wat ze daar doet, en hoeveel ze vanavond drinkt. Ik ga in ieder geval haar verzoeken iets minder snel honoreren. Het lijkt te werken!

Jo: hoe is het met je wurm? Al spuugvrij?
Goed zo Aletta, fijn dat het werkt! ( voor nu...X-D )

Jorina, ik denk dat dat idd het beste uitgangspunt is, doen waarvan jij vind dat dit het beste is voor je kindje. Wel wil ik er een kleine toevoeging bij plaatsen, namelijk : zonder een ander te veroordelen als zij anders denken dan jij

Jij voed je kindje op verzoek wanneer jij vind dat jouw kindje dit nodig hebt. Anderen doen dit ook alleen vinden pas dat het kindje het niet elk half uur nodig heeft ( om maar een voorbeeldje te noemen hoor).

Allemaal tevree toch?
Wat goed dat uitstellen toch werkt Aletta!

Ik vond het in het begin ook zielig om te doen, maar uiteindelijk ging het daardoor gewoon veel beter met hem. Maar het is inderdaad wel een parade van speentjes, liedjes en andere spelletjes. Ook dat werd trouwens minder na een tijdje, toen was hij er denk ik meer aan gewend.
Het is zoals het is
Proficiat Aletta!! Fijn dat het uitstellen met Nijn haar achterwerk zo z'n vruchten afwerpt. Mooi. Mams blij, dochter blij, iedereen blij. Nog ff volhouden nu en ze zit in een prima ritme....het wordt steeds gemakkelijker qua voeding.
quote:Jorina schreef op 06 april 2010 @ 20:28:

[...]

Ow, daar twijfel ik niet aan

Ik vind het alleen niet fijn, of hij daar nou direct wat aan zal overhouden of niet. Overigens begint het geheugen pas na een paar jaar te werken, dus als je een baby 2 dagen lang in zijn blote kont in de sneeuw neerzet, zal hij daar ook niet persé iets aan overhouden. Naar mijn mening kun je best kritisch kijken of je baby echt honger heeft, maar krijsen en paars aanlopen van de honger is voor mij geen optie.

Maar nogmaals, een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.Dat paarse kwam niet van de honger maar van de woede, voorproefje van de fase van de leeftijd 3 tot 4 jaar. Jaja, die mini's maxi's van mij hebben temperament (was te verwachten).
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 08:22:

Goed, de update: gisteren is ze om 15u gaan slapen, ze werd om 16.30u wakker, waarna ik haar wat wortelpuree heb gegeven. Daarna zijn we gaan spelen met spiegels en konijnenachterwerken, tot ze om 18.15 in haar razende honger 250cc dronk Ik voed vermoedelijk echt te vroeg.

Vanmorgen had ze weer geen honger, dus heb er met moeite 120cc ingekregen. Ze is nu op het kdv. Ben benieuwd wat ze daar doet, en hoeveel ze vanavond drinkt. Ik ga in ieder geval haar verzoeken iets minder snel honoreren. Het lijkt te werken!

Jo: hoe is het met je wurm? Al spuugvrij?

Vandaag is hij bij opa geweest, heb gisteren de hele middag getwijfeld of ik vandaag aan het werk moest gaan of niet.

Hij had geen koorts, dus toch maar weggebracht, op voorwaarde dat ze direct zouden bellen als hij heel veel huilde.

Niet meer gespuugd, totaal to nu toe 480cc gedronken, wat al een hele verbetering is. Ligt nu lekker te slapen, zal vanavond even kijken of 'ie nog wat lust.

Maar de vooruitzichten zijn positief

Fijn dat de nieuwe methode goed werkt!
Wat fijn dat je zoon weer wat beter is!

Let heeft gisteren op het kdv 3x200cc gedronken (jawel!) en vandaag tot nu toe 100 - 120 en 150. Dus er zit progressie in. Ze doet het bij mij niet zo goed als bij vreemden, maar al beter dan eergisteren. Ik probeer er minstens drie uur tussen te laten zitten en dat gaat eigenlijk heel redelijk. Ik ben blij met mijn nieuwe methode!
Goed de score van vandaag:

100 - 120 - 150 - 160 - 190, wat ons brengt op een totaalscore van 720. Lang niet slecht. Vanavond nog 100 en ze heeft er een redelijk normale baby-eet-dag opzitten.

Ik heb vandaag broccoli, sperziebonen, courgette, kiwi en banaan gepureerd en ingevroren; ik heb Let hier en daar een hapje gegeven, tot groot genoegen (behalve de sperziebonen, daar kreeg ze nogal kokhalsneigingen van )
Okay, hier een dikke vette edit op gisteren.

Hij is vandaag blijkbaar de hele dag niet echt happy geweest op het KDV, loop ik na mijn werk met hem nog even naar de Appie, zie ik hem rood aanlopen en alle voeding komt er weer uit... :(

Ging toch nog niet zo goed dus.

Morgen had ik toch cursus, dus blijf ik thuis, en hoef pas woensdag weer te werken, kan hij lekker even thuis uitzieken.

Hardnekkig, dat virus....
Ach, het arme jong! En midden in de AH ook nog...

(kient ie lekker uit )

Duurt wel lang nu, dat virus. De ha had donderdag gezegd toch? Misschien toch maar weer even bellen morgen? Krijgt hij al met al nog wel genoeg binnen?
quote:AlettaJacobs schreef op 08 april 2010 @ 19:24:

Ach, het arme jong! En midden in de AH ook nog...

(kient ie lekker uit )

Duurt wel lang nu, dat virus. De ha had donderdag gezegd toch? Misschien toch maar weer even bellen morgen? Krijgt hij al met al nog wel genoeg binnen?

Ik kijk even hoe het morgen gaat, als ik dan geen duidelijke verbetering zie bel ik weer.

Hij drinkt nu +/- 500cc op een dag, de huisarts heeft me even laten zien hoe ik kan zien of hij uitdroogt, maar dat is niet het geval.

Hij heeft net nog 150cc gedronken, hopelijk blijft het er in...
quote:AlettaJacobs schreef op 06 april 2010 @ 15:34:

Go with the flow. Prima uitgangspunt en heb ik nu al 5,5 maand met liefde toegepast. Ik word er nu echter een tikkeltje chagrijnig van. Mijn dochter is een schat van een meid, makkelijk kind, slaapt van 18-7. Het drinken echter gaat heeeeeeel moeizaam, al vanaf haar geboorte.

De eerste 4,5 maand heeft ze volledig moedermelk gehad, daarna moeder en poeder, en inmiddels is het overwegend poeder, aangevuld met de vriezervoorraad. Ik zeg expres moedermelk in plaats van borstvoeding, omdat ze vanaf maand 2 structureel de borst weigerde. Als ik in de buurt kwam met een tepel was het al brullen. Nee, geen spruw (helaas, zou ik bijna zeggen, want daar is tenminste nog wat aan te doen) (en ja, we hebben een aantal antischimmelkuren gedaan, gewoon voor de zekerheid, met nul resultaat).

Vanaf maand 2 ben ik dus gaan kolven en haar met de fles gaan voeden, met wisselend succes. Ze bleef een chagrijnige drinker die vooral minibeetjes dronk en na een uur alweer honger had. Allemaal prima, ik ging met de flow.

De laatste tijd leken die minibeetjes een beetje meer te worden en ik was helemaal blij. Tot gisteren, want het is weer bal en ik word er helemaal chagrijnig van. 70-80 cc okee, maar inmiddels is madam gezakt tot 40cc en moet ik er met een fles naast blijven zitten omdat ze na een half uur weer honger heeft. Nou, mooi niet, ik ben het zat.

Tips, graag! Ik wil graag meer doen met mijn dag dan naast mijn kind zitten met een fles voer.

Tell me about it. Ik heb een kind dat zo eigenwijs is dat hij zichzelf uithongert van van febr. t/m juni 2009 een sonde heeft ingehad wegens flesweigering. (maar hij heeft ook reflux).

En ik heb ook een kind met reflux in combinatie met een slechte drinktechniek, die kon gewoon niet drinken.

Je moet inderdaad een heeeeeeeeeeeeeeele lange adem hebben en vaak voelen ze ook nog spanning bij jou want je gaat tegen het voeden opzien natuurlijk. Zo'n vicieuze cirkel wordt het dan.

Mijn belangrijkste tip:

Zoek astjeblieft zo snel mogelijk een goede logopediste, die kunnen hier heel veel mee doen!!! Niet alle logopedisten behandelen overigens zuigelingen, dus daar wel op letten, maar je CB weet er vast wel een.

En ik denk ook direct "heeft ze niet verborgen reflux?" (google hier maar eens op) Maar ja, ik heb 4 kinderen waarvan 3 met reflux, (waaronder ook 1 met verborgen reflux) dus ik denk dat al snel

Verder, wanneer je kind oorpijn heeft kan het ook minder gaan drinken, want pijn bij het drinken. Is je kindje verder wel gezond?

Ik zou in jouw geval ook eerder (nu dus) met bijvoeden beginnen, wie weet is het meer een 'hapjeskind' dan een 'flessenkind'.
Whatever, I do what I want
Dikke vette mosterd ben ik hier.

Ik zou zelfs 4 uur tussen de flessen laten, deed ik met die leeftijd al lang.

.
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven