Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Kiesje getrokken bij Dapper Bloesje. Ze ligt nu op de bank, gedrogeerd want flinke pijn. Vanmiddag kan ze denk ik wel naar school, kijk ik even aan. Ik ben w.s. vrij vandaag. Calamiteitenverlof, heb ik van jullie geleerd.

~trekt het uniformpje van Bentetje weer aan~
quote:meave schreef op 04 november 2007 @ 23:00:

Ik ook hoor Bloes. En meteen maar even stoom afblazen. C/P:

Gadverdegadver. Ik haat het dat ik nooit wat kan vinden. Moet nodig wat belastingdingen doen voor VT 2008 namelijk, want we krijgen nu maandelijks te weinig terug. En dat kunnen we eigenlijk niet missen. En omdat we het al het hele jaar elke maand missen, heb ik elke maand meer moeite om rond te komen. Het is nu de 4e en het is al flink mis, kon weer de kinderopvang niet betalen. Dus meteen maar vol goede moed de VT voor 2008 invullen zodat we komend jaar wel maandelijks terugkrijgen waar we recht op hebben in de hoop dat dat wat verlichting brengt.

Kan ik de WOZ-waarde van ons huis niet vinden, heb ik geen flauw idee hoeveel rente we nu precies betalen, kan ik het inlogapparaatje voor de site van de hypotheekbank niet vinden om te kijken of daar iets zinnigs staat over betaalde rente, is de map met hypotheekafschriften niet compleet, etc etc. En zo gaat het altijd. En ik neem me altijd voor in het vervolg de admin wel netjes op te ruimen. En Mav zijn deel op te laten ruimen. Maar het gebeurt dus niet. Ik doe het niet en Mav al helemaal niet.

Iemand a. een leuk idee voor een lucratieve bijbaan en b. een goed idee om voortaan wel alles gewoon op orde te krijgen en te houden.

Snert. Heb er gewoon een pesthumeur van. En dat na zo'n fijne dag.

Vriendin is inderdaad naar huis trouwens.

WBT Bijbaan: Ja, ik heb wel een idee! Waar Bentetje provisie voor zou moeten krijgen.

En wbt administratie: Ken het probleem, heel frustrerend. Mijn tip: neem een avond waarop je niets hoeft, Mav de kinderen kan handelen. Koop de Hema leeg aan ordners en tabbladen, een paar A4-formaat dozen en bakjes voor op je bureau. Gooi alle oude administratie waar je vermoedelijk nooit meer naar opkijkt in de dozen (telefoonrekeningen, dat soort crap). Doe alle dingen die wél belangrijk zijn achter tabbladen. Zet de bakjes naast je pc en gooi in de bovenste alle rekeningen die je nog moet betalen, daaronder alle dingen die je nog moet uitzoeken en nog een bakje: op te bergen. Elke week even de bakjes doorlopen, evt actie ondernemen en wegggggg frustratie. Tot je merkt dat je niet elke week in de bakjes kijkt, dan moet je ook in je outlook gaan agenderen .
Oh ja, dit heb ik ook wel eens tegen Madootje gezegd: als je nou merkt dat je vent nooit doet wat jij wilt dat hij doet en je daar steeds ruzie om krijgt: zelf doen. Scheelt een hoop frustratie en ruzie. Je wint het toch nooit. Mag hij een andere taak van je overnemen, waar jij geen zin in hebt.
Goeiemorgen!

Heee, Pim, Lotje 's nachts ook droog! Goed man! Ochchch, en die Leentje. Arme meiske, en arme jullie.... Ik kan dat gevoel (paniek?) dat je dan hebt, in no time oproepen. Vreselijk!

Gelukkig de dag daarna niets meer aan de hand. OEFFF!

Shit, Dream, van je rugpijn! Toch maar snel platte stappers kopen, dan? De Kerstgratificatie zit er aan te komen, toch?

Maarreh... hartstikke leuk en knap, man, die appel! En Bam ook al zo'n creawonder. Oh, ik zou dat ook zeer graag gehad willen hebben. Maar werkelijk, ik kan NIET tekenen of schilderen. Doe met Lieke al wel eens zo'n spelletje dat ze moet raden wat ik aan het tekenen ben. Nou, zelfs als ie af is, herkent ze mijn eendje of huisje nog niet....... Echt erg. Dus ik heb altijd heel veel bewondering voor mensen die mooi kunnen schilderen, tekenen, beeldhouwen enz. (Het enige wat ik op dat vlak heb meegekregen is een beetje muzikaliteit. Ook wel leuk, maar toch..)

Nou, dit scherm staat al 2,5 uur open... Steeds een zin, en dan staat er weer iets of iemand voor m'n bureau. Tot vanmiddag!
Bloes, wat een fijne wijze woorden!! W.b. administratie; zo doen we het al. Soms manlief, soms ik. Gaat best goed. (En overzichten waarvan ik meteen weet dat die belangrijk gaan zijn voor belastingaanvragen/opgaves doe ik trouwens METEEN in de juiste map. De rest blijft wel eens een tijdje in een bak liggen....)

W.b. manlief die iets niet doet wat ik wil dat ie doet.... GOede raad. Ga ik opvolgen. Want inderdaad; veranderen doe je 'm toch niet!

Verwen je meissie maar. Arme ziel....
Of i.p.v. zelf iets doen wat je je vent had willen laten doen: een keer extra pijpen, wil ook nog wel 'ns helpen.

Jeumig, arm klein Bloesje! Kusje erop. Moet er niet aan denken zeg, kies eruit trekken, gruwel.

Fijn dat je er weer bent, Pimp! (en dat Leentje weer oké is.. zielig zeg..) Maakte me al bijna ongerust, had je willen bellen gisteravond maar toen ik dat weer bedacht was het al middernacht.
En wat doet Pimpel dan?? Die bestelt 6 ordners bij de Hema, en tapbladen en nog een hele boel andere goede organiseerzooi en laat het vervolgens een maand in de doos zitten, die nu op zolder staat..

Maar goed, het begin is er.

Bam, tot middernacht kan je me bellen hoor.

Lotje weer droog vannacht.

Lil, wat raar zeg, nu een jaar wachten. Ik kan me voorstellen dat je daar meer over wil weten. Ergens is het wel geruststellend misschien, maar je wil natuurlijk gewoon helemaal nix geen pap en hoe eerder hoe beter.

Hier hebben we trouwens vorige week ook Halloween gevierd. Voor het eerst, er lagen flyers in de brievenbus die je op je raam moest plakken als je mee wilde doen. Het was echt zooo leuk. Ik had 1 dracula en 2 heksjes mee op pad, die niet durfde te zingen, maar wel allemaal netjes dankuwel zeiden steeds. En helemaal verbaasd waren dat ze zomaar zoveel snoep van vreemden kregen.

Hoeveel zijn jullie (ongeveer) kwijt aan boodschappen in de week?? Vanmorgen was ik weer zoveel-en-negentig kwijt en dan heb ik eten, brood, fruit en zuivel voor 4 dagen en bier. Maar verder nix bijzonders eigenlijk. Best veel, toch?
quote:pimpel schreef op 05 november 2007 @ 11:11:

tapbladen

Dáár komt het door!

Ik denk dat ik tussen de 60 en de 80 euro aan boodschappen per week kwijt ben. Maar ik eet weinig vlees (=duur) en 1 of 2 volwassenen, dat scheelt ook flink. Het meeste geld zit in sapjes, ik ben verslaafd aan Fruit2Day én Vie (slaat nergens op, I know).

Ik verdenk Toet ervan dit stiekum te noteren voor één van haar bijbanen! Hoe is het met onze Toet, eigenlijk?

Een keer extra pijpen, Goeie oplossing, Bam, maar ik meen me te herinneren dat Meave daar niet erg blij van wordt.
Ik heb ook nog voor een half jaar aan administratie liggen.

Kan ik niet een van jullie pijpen?

Of nekzuigen, want ik ben Vampirella aan het worden.

Zo verschrikkelijk ongesteld, dat ik 's ochtends dacht dat ik in een Kill Bill film gespeeld had toen ik mijn lakens en slaapkledij zag. Mijn hormonen dachten: ze wil zo graag, zet de sluizen maar open!

Heb gewoon kraamsurfplanken moeten aanschaffen.

Ik snap je hoor Bloes, en jou ook Pim.

(Lekker man, kinderen in dezelfde leeftijd.)

Chipita haar houseparty was de aanloop op 2 hysterische dagen (voor haar doen dan, hè. Ik bedoel, gewoon 2 dagen niet gelachen. En wel 2 avond/nachten veel huilen.) Ik dacht ook pijn, want met niets te troosten, maar ik merk gewoon aan haar dat ze minder baby aan het worden is in gedrag, in combinatie met heel lekker vet. Enorm groeien dus.

En wat betreft de oudste. Herkenbaar hoor. Die kan een kamervullend negatief aura creeeren. Alsof je de Megaslechthumeur-geur van de Ambipur-stekker aanzet. Het fijne is dat ik Cadi heb, met een dochter die even oud is. Als ik bij haar kom, zie ik dat het echt gewoon de leeftijd is. (Niet dat het me minder doet schreeuwen.)

Djiez. Ik moet inderdaad ook nog uitgestreken worden (zal ik mijn was mee nemen?). Oproepkaart ligt er al bijna een jaar. Maar ja, bezwangerd geweest enzo.

Laat je het weten Lil?

(Hoe is het met Bloes haar Calippo?)

Ik heb een minderwaardigheidscomplex.

Ik zie net 2 hele leuke functies staan, maar durf niet te reageren, omdat ik het gevoel heb dat ik door de mand ga vallen.

Gek genoeg zijn de eisen die ze stellen geheel op mij van toepassing, maar ik heb geen volledige ervaring. En als ik geen routine in iets heb, denk ik dat ik het niet kan.

Zoiets.

Dus ik reageer niet.

Stom he?

Krijg ook echt geen gemotiveerde letter op papier, mijn denken stopt, en dat komt (heb ik net door) omdat ik dus bang ben.

Ik geloof dat ik hier mischien wel iets mee moet...
Tipje voor WOZwaarde: gewoon even gemeente bellen, kunnen het zo voor je opzoeken, had ik ook namelijk!

Verder inderdaad organistatie: tabbladen, bakjes enzovoorts. Niets nieuws dus,. Oja, allee rekeningen meteen openmaken en indien ook maar enigzins mogelijk meteen betalen. Anders groeit het zo snel boven je hoofd.

Boodschappen: ik doe eens in de week boodschappen, ben daarbij rojnd de 75 euro kwijt. Let wel enigzins op aanbiedingen en op prijzen, maar niet superstug. Dure produkten als knorr vie koop ik helemaal niet. Hal wel nog eens in de loop van de week hier of daar wat extra bij , dus uiteindelijk zal het zo`n 100 euro max in de week zijn. Hierbij zitten luiers (grr) en wel wat van cosmetica, maar niet alles.

Heb vanmorgen eens verzonnen wat de sint dit jaar gaat geven hier in huis. Morgen bij Bart Smit (in elk geval hier) extra koopavond van 15 % korting, dat soort dingen ben ik wel gevoelig voor. Iemand nog tips over jongenskadootje (voor GG) van 5 euro?

Ga gauw kinderen ophalen, heb nog geen trek in brood, maar het schijnt alweer tijd te zijn.
Ik dacht trouwens dat het hormonen waren, maar ik ben geloof ik echt waus aan het worden.

Van geluk.

Ik vind het bijv zo jammer dat de mooigekleurde blaadjes nu van de bomen vallen, en dat een mooi hisorisch gebouw in de omgeving is ingepakt voor renovatie zodat je er niets van ziet, en zo nog een hele lijst aan dingen.

Gewoon omdat-ie komt. En hij straks saaie kale bomen krijgt, en een lelijke wegversperring/smalling, enz.

Ik heb het gevoel dat Holland wat goed te maken heeft, en zich daarom op haar best moet laten zien. Ofzo.

Wisten jullie het al?

Hij komt.

Echt.
Wat hier echt leuk gevonden wordt is een recordertje. Bij Bart Smit te halen.

Lijkt op/is een sleutelhanger. Soms in (stoer)knuffelbeertjesuitvoering, soms een hard plastic dingetje met oogjes erop geplakt. En als je op het ene knopje drukt, kun je net 2 zinnen zeggen die dat ding opneemt, en met op het andere knopje drukken hoor je jezelf.

Dan krijg je variende ingesproken verrassingen als:

poeppoeppoeppoeppoeppoep, of

Maaaaaaaaaamaaaaaaaa ik houououou van jouououou, NIET!

of hij provoceert me, en neem mij dan vervolgens op, schreeuwend of niet. Haha...?

Alles wordt stiekum onder de dekens uitgedacht en gefabriceerd.
quote:Bloesem schreef op 05 november 2007 @ 11:32:

[...]

Een keer extra pijpen, Goeie oplossing, Bam, maar ik meen me te herinneren dat Meave daar niet erg blij van wordt.Mav wordt waarschijnlijk ook niet blij van administratie bijwerken, anders had-ie het al gedaan.
Boodschappen.. ik wil niet weten wat we daaraan kwijt zijn. Veel. Op zaterdag alle basisdingen voor de hele week + weekend (meestal rond de 100 euro, incl. luiers en wasmiddelen enzo) en in loop van de week ga ik nog wel een keer of 4. Dan ben ik steeds zéker 30 euro kwijt, loop je even naar binnen voor kipfilet en kom je terug met een volle tas.. Dus ben bang dat het ruim boven de 200 komt. Zonde eigenlijk, in tijd van bezuinigingen hebben we het ook gered met 50 euro per week. (maar ja, dan heb je geen amaretto/tiramisu/andere lekkere dingen)

Bi-deman, is dat een tip voor jongetjes-kado, Bent? Dat zijn van die knikker-schietdingen. Helemaal hot hier.

*dweilt en passant bloedsporen weg*
Gek trouwens, Lil, dat je pas over jaar terug moet. Je moest vorige keer immers ook niet voor niets eerder terugkomen. Heb geen idee! Toch maar even bellen, joh.

Kjong een minderwaardigheidscomplex.. whoehahahahaa!
Jij hebt echt een stom kind, Kjong.
Kjong..... SUPER! Geniet maar.
Ook hier wekelijks boodschappen rond 100,= euro. En dat is zonder vlees! En door de week soms nog bijhalen zuivel of groente. Pfff... inderdaad belachelijk, want vroeger konden we in tijden van nood veeeeeel goedkoper.
Ik heb er 2, Bam.

Kinderen dan he. Minderwaardigheidscomplex is 1 van genoeg.

Net terug van gesprek met juf van Kjongen.

Wauw.

Gewoon wauw.

Het is zo heerlijk om je daarover geen zorgen te hoeven maken, of alleen in een positievere zin. Ik voel me gewoon verwend.

Het gaat dus meer dan uitstekend. Weer.

Een slim en sociaalvoelend kind.

Hij gaat weer verder met rekenen, zit nu in groep 6. Gaat waarschijnlijk ook letterlijk naar groep 6 tijdens de rekenuren. Gelukkig is zijn Beste Vriend er ook zo een (ze vinden zich een tweeling) dus hij gaat niet alleen.

Wat taal betreft is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar ze hebben hem behalve andere boeken, verslagjes schrijven of eigenlijk weinig echt uitdagends te bieden. Dus ik heb typeles verzonnen. Het is bezig zijn met taal (kan zijn dicteewoordjes ermee oefenen) en komt nu en later van pas. De juf had nog wel een cdtje ervan liggen, dus geregeld.

Ik bedenk me net, misschien dat ik later dit jaar ga proberen of hij met taal niet eens een ándere taal mag leren. Hij spreekt ondertussen ook Engels (door Pokemon), waarom dan geen Turks van een cdrommetje?
FIjn, Kjong. Echt fijn als je je daarover geen zorgen hoeft te maken. Typeles vind ik trouwens goed gevonden; zal het mijn zus eens doorbrieven.... Heeft ook zo'n slimme zoon, maar daarover wel sores ivm met lui worden en teweinig uitdaging...
Herkenbaar Kjong, helaas. Ook ik zie vaak vacatures waar ik zó aan zou kunnen schuiven en dan durf ik niet.. tenminste, durfde... ik heb afgelopen half jaar op al dat soort advertenties geschreven, ben niet eens uitgenodigd op gesprek

Foto's maken van mooie plekjes een idee? EN dan met fotoboek in de hand door de omgeving lopen: Kijk, zo zag het eruit, toen het mooi was

Ik had zonet, van het brieven invouwen, weer enorme last van m'n schouder/pols. De rsi dus. Ben even aan 't "Lunchfietsen" geweest ipv lunchwandelen, want ik heb hakken aan, dat wandelt niet lekker. Heerlijk uitgewaaid! Kan er weer helemaal tegen
Later is nu
Klinkt lekker Kjong! Ik heb rekentechnisch ook zo'n slimme zoon, maar hij gaat niet naar de volgende groep, daarvoor. Hij krijgt wel extra werk. Naar groep 6 zou voor LD ook niet zo leuk zijn, die zit in de groep, natuurlijk

Typeles is wel handig!

Ik weet 't trouwens niet van de boodschappen, die doet Elvis. En ik haal door de weeks nog groentes, die hij niet eet en ik lekker vind, wat extra fruit, kaas en wat me anderszins meeloopt uit de winkel. (wat Bambi zegt, je gaat voor 1 ding en komt met een tas vol de winkel uit) Tot zo'n 30 euro, denk ik.
Later is nu
quote:kjong schreef op 05 november 2007 @ 11:47:

Ik heb ook nog voor een half jaar aan administratie liggen.

Kan ik niet een van jullie pijpen?

Krijg ook echt geen gemotiveerde letter op papier, mijn denken stopt, en dat komt (heb ik net door) omdat ik dus bang ben.

Ik geloof dat ik hier mischien wel iets mee moet...

Toch geen administratieve functie he?! (inkopper, kon ik niet laten liggen!)

Maar ja: moet je wat mee (niet met het pijpen maar met de sollicitatie-vrees). Op een rij zetten waarom jij ook weer zo leuk en goed bent. No-go's op een apart lijstje (pijpen van de baas, werken in de avond en nacht en verhuizen naar een niet-Schengen-land) Dat leg je dan in je bakje, of stopt het in een ordner achter een tapblad of bakje, wat jij wilt. En dan haal je het er morgen heeeeeeeel verrast uit en begint te tikken aan je sollicitatiebrief.

Ik wil er minstens 1 per week van je in mijn mailbox, dan lees ik mee of jij jezelf wel goed verkoopt. Ok? Of moet ik ook gaan pottenbakken?
quote:kjong schreef op 05 november 2007 @ 12:06:

Wat hier echt leuk gevonden wordt is een recordertje. Bij Bart Smit te halen.

Lijkt op/is een sleutelhanger. Soms in (stoer)knuffelbeertjesuitvoering, soms een hard plastic dingetje met oogjes erop geplakt. En als je op het een knopje drukt, kun je net 2 zinnen zeggen die dat ding opneemt, en met op het andere knopje drukken hoor je jezelf.

Dan krijg je variende ingesproken verrassingen als:

poeppoeppoeppoeppoeppoep, of

Maaaaaaaaaamaaaaaaaa ik houououou van jouououou, NIET!

of hij provoceert me, en neem mij dan vervolgens op, schreeuwend of niet. Haha...?

Alles wordt stiekum onder de dekens uitgedacht en gefabriceerd.

dat klinkt als leuk voor jongetjes van 6, ga ik voor kijken.

Hoezo bloedsporen bam, ben je aangeschoten? Aangeschoten wild bedoel ik dus, dat je aangeschoten bent van de drank is niets nieuws.

Kjong wat heerlijk he, komt hij gelijk met de sint? áán bedoel ik....pffff, ben wel van de onduidelijke zinnen vanmiddag! Dat idee met foto`s van dreamer vind ik leuk. Kan hij mooi het verschil tussen de seizoenen zien. Mag je wel snel zijn, want hier worden de bomen al aardig kaal. Trots op je zoon, mooi! Fijn hoor als je daar geen zorgen over hebt. Moest laatst zo lachen om GG , hij is een zonnenkind vertelde hij. Op mijn vraag wat dat betekent, is dat je als je een maankind bent je nog moeite hebt met de stof en als je een zonnekind bent je je verder mag ontwikkelen en meer uitdaging aangeboden krijgt (exact in deze bewoordingen, duidelijk van de juf afgeluisterd). Ook een slimmerd dus.

Zit hier zo lekker in het zonnetje, het is een fraaie herfstdag vandaag.....
anoniem_7471 wijzigde dit bericht op 05-11-2007 14:03
Reden: eerst nalezen!!!!!
% gewijzigd
~zucht~Je moet jou ook álles uitleggen he!? De bloedsporen van Kjong's Doorbraak......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven