Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Helleu,

Kjong's pc is stuk dus vandaar de radiostilte.

Pfff Bloes, wát gaat er volgens de Aso dan niet goed met de Bloesjes? Wat een gezeik iedere keer.. denk dat je daar ook nooit aan gaat wennen, hoor. Ex of geen ex.

Maargoe, ik kwam alleen even haaaaaai zeggen want verwaarloos jullie maar druk en weinig te vertellen terwijl hoofd toch zo vol zit met allerlei toestanden. (met moeder, gaat heel erg slecht, iedere dag kan ik telefoon verwachten dat ze er niet meer is. Slopend is dat, ook omdat ik helemaal niks kan doen)

Kus.
Oei. sterkte, Bambi!
Alle reacties Link kopieren
Ach Bambi toch :(

Sterkte!!
Het kan ook net zo goed nog een halfjaar duren hoor (al verbaasd het iedereen dat ze uberhaupt nog leeft) maar zo slecht als ze er nu aantoe is... huisarts heeft het ook opgegeven. Paar dagen geleden heeft ze zichzelf weer knock-out gedronken, what else is new en huisarts is geweest omdat haar pols niet gevonden kon worden en haar bloeddruk kon niet meer gemeten worden. Hij heeft niet meer ingegrepen, geen ambulance ofzo gebeld en zou 4 uur later terugkomen om te zien of er nu wel bloeddruk/pols was. En inderdaad, die was er weer een beetje. Ze weegt 33 kilo, eet al 3-kwart jaar niet meer (behalve af en toe iets vloeibaars) en doet niets anders meer dan drinken en stomdronken aan tafel in slaap vallen. Vreselijk.

En maar blijven ontkennen dat ze een alcoholverslaving heeft, dat ze zich moet laten opnemen. Ze is boos op de hele wereld en wil niks. Hoorde van mijn vader dat ze een notaris gebeld heeft om te informeren of ze mij kon laten onterven (geen idee wat ik fout heb gedaan.. doe niks anders dan voor haar huisarts/stichting korsakov/andere instanties en psycholoog bellen om te kijken of er echt geen mogelijkheid is tot het krijgen van hulp, ook al wil ze zelf niet) maar notaris vertelde haar dat dat onmogelijk is, vanwege kindsdeel. Heeft ze haar zus maar met haar hele sieradenkist (en dat was nogal wat aan sieraden) naar de juwelier gestuurd om de hele boel te verkopen. Zodat ik en Yentl in elk geval niks meer zouden erven. Pffff.. 2 dagen later wist ze zelf weer van niks. Korsakov.. wat een fucking klote 'ziekte'. En ze doet het zichzelf aan. Dus geen medelijden, hoor dames. Het is alleen als 'kind van' soms erg moeilijk.
Bambi, wat een drama. Kom eens hier meid, + kus, dat iemand dit zichzelf aandoet is al zo erg, en dan nog allemaal mensen die meegesleurd worden in zo'n val. Bijf voor jezelf zorgen Bam, is belangrijk.

Bloes: we hebben net al even (nou ja, 'even'... ) telefonetisch bijgepraat en we zien elkaar snel: je bent een topwijf en leg jezelf nou niet op dat je hier tegen moet kunnen. Dat kan niemand, dat is onmenselijk. Blijven ademhalen, voor jezelf en de Bloesjes blijven zorgen en proberen (het grootste deel van) je leven er niet door te laten vergallen, dat is het enige wat erop zit. En dat kan je, dat doe je nu al jaren en het gaat steeds beter in huize Bloes, volgens mij. En het ging al heel niet slecht.

Verder koffie & thee voor eenieder, ik ga weer werken...
Jemig Bam, wat heftig meis. Sterkte er mee

Lijkt me zeker zwaar als kind van.

Bloesem, ik vind de reactie van Tila echt een aanrader. Hij zijn reactie en dan kan hij vervolgens in zijn sop gaar koken.

Lamlul.
Sjessis, Bambi, wat ontzettend naar...
Blegh, wat een rotverhaal Bam. (en nee hoor, geen medelijden maar als vriendinnen mogen we toch wel meeleven? )

Zoen!
Ik reageer even niet op de mail van de Aso, ik laat het nog even zakken. En dan laat ik hem weten dat ik zijn bezorgdheid graag met hem wil bespreken met een mediator erbij. Herhaling van zetten dus (want dan gaat hij weer piepen dat hij dat niet wil) en over een poosje is het weer hetzelfde gezeik. Moet ik geloof ik mee leren leven.

En als die mongool nu nog een keer voorstelt om met zijn Breiblad en ouders en mij te gaan praten, dan neem ik jullie gewoon mee. Mag ie praten, er blijft geen spaander meer van hem heel als ik jullie loslaat.

Jullie zijn lief! Dank je, is erg fijn!
Hee, kijk nou:

Nu.nl:

Kwetsbaar kind bij scheiding in de knel

Uitgegeven: 19 mei 2008 23:25

Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 23:27

UTRECHT - Vooral kinderen uit sociaal kwetsbare gezinnen komen bij scheiding van de ouders in de knel. Daarom is het niet goed dat ouders na de scheiding in principe het gezamenlijk ouderlijk gezag over hun kinderen behouden.

Dat stelt Christina Jeppesen de Boer, die op 23 mei aan de Universiteit Utrecht op dit onderwerp promoveert.

Ze vindt dat de huidige omgangsregeling het kind geen optimale mogelijkheid biedt om in een veilige omgeving op te groeien.

Sinds 1998 wordt in Nederland het gezamenlijk ouderlijk gezag na een scheiding vrijwel altijd voorgezet, ongeacht de vraag of ouders het hierover eens zijn. Dit geldt voor zowel getrouwde als voor samenwonende stellen.

Verblijfplaats

Daarmee behouden beide ouders de mogelijkheid beslissingen te nemen over zaken zoals de verblijfplaats van het kind, schoolkeuze of het al dan niet ondergaan van medische behandelingen.

De mooie bedoelingen ten spijt hebben deze ontwikkelingen ook een negatieve keerzijde, stelt Jeppesen de Boer, die haar verhaal baseert op studie van Nederlandse en Deense wetgeving.

Gezag

Als ouders niet in staat zijn gezamenlijk gezag uit te oefenen, kunnen kinderen in gevaar komen. Jeppesen de Boer noemt als voorbeeld verslaafde kinderen, die juist veel behoefte hebben aan bescherming.

Zij is er dan ook voor om het gezamenlijk gezag na scheiding te baseren op een overeenstemming tussen de ouders.

Conflicten

Daarmee voorkom je een hoop ellende, zoals jarenlange conflicten en procedures over de concrete gezagsuitoefening, over de hoofden kinderen heen.

Jeppesen de Boer is voorstander van een terugkeer naar de regeling van vóór 1998, waarbij de ouders het gezamenlijke gezag bij scheiding expliciet moesten aanvragen.
Nou en of Bloes; ik ga graag mee met zo'n sessie om de dat wezen dat zich vader durft te noemen eens vriendelijk verbaal te fileren.

GG gaat komende zondag einde ochtend / begin middag richting zuiden voor combi bezoekje moeder & aansluitend optreden, dus allerlei mogelijkheden voor dat Dot en ik dan een combibezoekje Bloes doen . We bellen!
Ik zal een afspraak met de Aso's inplannen op zondagmiddag.
Ik wilde, voordat ik bijgelezen had, hier al een bos bloemen neerzetten voor Bambi, omdat ik bang was dat haar afwezigheid hier wel een bloemetje kon gebruiken

Maar Bloes kan óók wel een bloemetje gebruiken, vind ik, en ja, dan...

een bos voor ons allemaal. Staat gezellig kneuterig in een kroeg

Bloes, voor toekomstige mediation is het misschien wel handig als je dit soort emails bewaart. Doe je dat ook?

Ik geloof trouwens zo dat ik als kind niet gedeit / gedijt zou hebben in 2 huizen. Ik maak graag m'n eigen plekje waar ik alles bij de hand heb, dus óf ik zou 2 identieke kamers moeten hebben gehad, óf ik zou steeds per hutkoffer heen en weer zijn gereisd. (zoals ik nu met vakantie wel probeer )

Ik gaat er weer vandaar

toedels!

*kus*
Later is nu
tsk, hier stond een plaatje, werd een smiley, wazig
Later is nu
Jep, heb een map vol met Aso-geblaat in mijn outlook. Wat een feest; als je nog niet depressief bent, dan wordt je dat vanzelf van die mailbox.
Allereerst: Kjong, alsnog van harte gefeliciteerd! Als ik het had geweten, had ik er één op je gedronken!

Bam, wat een ellende weer. Ik vind het zo erg dat je steeds maar meegetrokken wordt in die korsakovzuigkracht naar beneden. Maar dan toch zo stoer en nuchter blijven. Topwijf.

Bloes, wat een vervelende nare man is het toch ook geworden. Ik blijf er iedere keer maar weer met verbazing naar kijken. Zeker omdat hij met jou getrouwd is geweest. Ik snappur helegaar niets van.

Verder nog even snel zeggen dat ik Toets bakfietsactie en dito verhalen hilarisch vind, Mims' tattoo erg, heel erg mooi vind en dat er in de AK een gezondheidupdate mijnerzijds te vinden is.

Oh, én nog steeds gestopt met roken (olé voor mij) én ik was gisteren (als verrassing van Man) bij de Indiana Jonespremière. Helemaal leuk
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
O! O! O! De Indiana Jones premiere! Dat wil(de) ik ook! O!!! (Lil-is-jaloers-en-gunt-het-Alex-helemaal.)

Grappig, jij bent ook van de Starwars, toch? (Of althans je Zoon?) Starwars & Indiana Jones, dat heb ik allemaal keer of heel vaka gezien, waarvan minimaal de helft van alle keren met mijn vader en/of mijn broertje. Toen er een nieuwe Indy aangekondigd werd hebben we ook meteen afgesproken dat we er met z'n 3en heen gaan, al gaat dat helaas nog even duren omdat mijn papa allemaal examens af moet nemen in deze tijd vh jaar en daar dag & nacht mee bezig is zo'n beetje, maar het gaat gebeuren! (GG snapt er echt niks van, dat ik dat leuk vind )
Lil, het kan nog. Hier in Grunn, bij ons voetbalstadion, de nieuwe, is morgenavond de première. Kaartjes zijn 75 euro, kleding verplicht 'black tie', je betreedt het pand via een rode lopen en naast de rode loper staat een juichploeg, zodat je je echt een celebrity voelt (mij leek het wel wat, hier zijn we beide Indiana Jonesfan, Elvis wil er ook zéker heen!)

Ik zou nu proefexamen moeten maken en ik heb helemaal geen zin. De rest van de week staat in het teken van het leren, nu wilde ik wel even pauze.. maarja, met cursus vanavond is even wat voorbereiden nog wel handig. En over 20 minuten is LD al weer thuis.

Dus.. ik zit hier nog even
Later is nu
Bam en Bloes,
quote:Bloesem schreef op 20 mei 2008 @ 12:55:

Blegh, wat een rotverhaal Bam. (en nee hoor, geen medelijden maar als vriendinnen mogen we toch wel meeleven? )

Zoen!

Oh zeker, vind ik ook heel fijn.

En Dream, bedank voor die bluumen. Je kent me al aardig. Smak.
Bam, ik vind het knap dat je je staande houdt hoor. *smak*

Geen medelijden inderdaad, maar jij zit er maar mooi mee opgescheept!

Bloes, even laten zakken en aandringen op gesprek met mediator lijkt me de beste oplossing. Dan houd je de deur naar gesprek open en je laat je tegelijkertijd niet voor zijn karretje spannen. Soort van meeveren, terugveren.

(Hier een heel moe, huilend kind, dus niet zo veel zin om op stap te gaan nog... )
ach lieve bam,....wat een ellende zeg, slopend indeed!

Ik hou het kort, moet weer door naar de volgende afspraak, 1 ding, nee bloes ik heb niet gelopen want baas was nog niet thuis (was niet de enige reden hoor!)..

KUS!
quote:Bambi schreef op 20 mei 2008 @ 17:56:

[...]

Je kent me al aardig. Smak.Hoe kan het ook?! We kennen elkaar pas een jaar of zes en spreken elkaar bijna dagelijks. (wat ik wel erg bijzonder vind; zo lang heeft mijn huwelijk niet eens geduurd! )
Jeetje Bam, wat een ellende.

En Bloes, noem de tijd en de plaats en ik ben er hoor. Ik zou die lamlul ook graag mijn ongezouten mening geven

Vandaag een erg leuke dag gehad. Hopelijk kan ik binnenkort ergens mijn handtekenng onder zetten, dan kan ik er in augustus beginnen.
*grijns*, daar zeg je wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven