Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Sjee longontsteking.

Hij vond het niet ok genoeg om naar een arts aldaar te gaan?

Mims, voortaan doe je een Kjong goes Dutch:

Aardappel puree a la minute (alleen water erbij en roeren, roeren kan jij wel, dat kan ik ook)

Blik doppertjes (tot net aan de kook, is met electrischeinductielavawarmtebron even wat langer wachten maar als het begint te borrelen, de pan eraf halen)

Blik knakworst (zelfde handelingen als doperwten, maar dan niet tegelijktijd in 1 pan)

En een pak vanillevla toe.

Hollandser dan dat zal je mij niet zien koken.

Wat me doet denken aan een straatvraag:

Wat is jóuw makkelijkste, snelste en toch heel gezonde recept?
Hey Etosha!

Lief hoor, maar die aanschaf heb ik gedaan van het vakantiegeld in mei. Het boel heeft dus een half seizoen liggen verstoffen. Maar is nu weer schoon(geblazen, oh nee, hij is netter dan ik, ook niet zo heel moeilijk eigenlijk)

En wat betreft inburgeren:

jullie hebben het over inburgeren in NL, niet over inburgeren in het buitenland.

(Mm. Dat is toch echt zoooo'n contradictie: inburgeren in het buitenland.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is diepvriesspinazie-a-la-creme, tagliatelle, eetlepel kruidenkaas erdoorheen, gerookte zalm gesnippert erbij. Eten de Bloesjes altijd supergoed (en snaaien de gerookte zalm van het aanrecht als ik even niet kijk) en is in een kwartier klaar.
Inburgeren in het buitenland. WIE bedenkt zoiets eigenlijk??? En ehm, waarom met een Turk wel maar met een Marokkaan niet? En waarom zijn we zo bang dat turken hier willen wonen en halen we wel expats binnen? En thaise mokkels.nl en filipini's in bikini's? En waarom staat de Lidl altijd vol met poolse gastarbeiders? De volgende generatie om bang voor te zijn en te weren als de pest?

En waarom zijn Polen altijd zo lélijk? (ik sla door, sorry) Ze zijn kleur- en vormeloos, lopen altijd met een plastic tasje over straat (waarom nooit een leuke tas van het uitzendbureau?), de mannen zijn altijd ongeschoren en dragen in die plastic tas een 6 pack bier en een blik würst. De vrouwen hebben altijd een flets gezicht en vet haar.

~haalt een doekje over de bar en begint aan de afwas~

Wezelijke vragen. Niet zo wezelijk als de straatvraag van Kjong (want waarom zijn we daar niet eerder op gekomen??? Het wemelt hier van de drukke moeders....

Wat ik me ook afvraag: bestaat er een winkel waar je schoenen kunt kopen op rekening van een ander? Stel; de Aso vindt dat ik schoenen moet kopen voor de Bloesjes en zegt dat hij ze op komt halen (de arme schapen in lompen, je weet wel) en nieuwe schoenen gaat kopen op mijn rekening. Omdat de kinderbijslag binnen is dus moet het kunnen.

Nou is er één avond in de week geen Kleerkast in huis (want die tannist op donderdag ) gaat ie dreigen om langs te komen. Om de toffe papa uit te hangen met mijn geld.

Hier kan toch geen drank meer tegenop , mensen....
quote:Bloesem schreef op 30 oktober 2008 @ 22:30:

Inburgeren in het buitenland. WIE bedenkt zoiets eigenlijk??? En ehm, waarom met een Turk wel maar met een Marokkaan niet? En waarom zijn we zo bang dat turken hier willen wonen en halen we wel expats binnen? En thaise mokkels.nl en filipini's in bikini's? En waarom staat de Lidl altijd vol met poolse gastarbeiders? De volgende generatie om bang voor te zijn en te weren als de pest?

En waarom zijn Polen altijd zo lélijk? (ik sla door, sorry) Ze zijn kleur- en vormeloos, lopen altijd met een plastic tasje over straat (waarom nooit een leuke tas van het uitzendbureau?), de mannen zijn altijd ongeschoren en dragen in die plastic tas een 6 pack bier en een blik würst. De vrouwen hebben altijd een flets gezicht en vet haar.

Euhm.

...

...

Ik weet gewoonweg niet aan welk vooroordeel te beginnen.
Shoppen op andermans rekenenign kan alleen als je sugardaddy je zijn creditcard heeft meegegeven de PC in.

En natuurlijk op het internet als ze je gegevens hebben weten te onderscheppen.

Of het moet een heel vuil misdadig spelletje zijn.

Dus het antwoord is: nee.

Lijkt me ook best een beetje gek. Als ik een winkel binnen loop en bij de kassa een willekeurig iemand aanwijs en zeg, dat hij/zij wel betaald, en ik met kekke hakjes de deur uitloop.
Eigenlijk was het eten best te nassen vanavond.... met je ogen dicht, dat wel.

Longontsteking was nog niet zo hevig eergisteren, Kjong. Pas in het vliegtuig werd hij steeds beroerder, en met het openbaar evrvoer terug (lees; wachten op een tochtig perron) terwijl hij uit 42 graden kwam en dus 30 graden in buitentemperatuur zakte, terwijl hij geen winterjas bij zich had (~wederom rollende oogjes~), heeft hem geen goed gedaan. Duh..

Hier als snelle hap.. euh..de chinees.

Of 2 blikjes pittige tonijn-op-groente, 2 courgettes in stukjes en 2 blokjes Monchoukaas lekker laten sudderen, net zo lang tot de pasta klaar is, beetje italiaanse keukenkruiden erbij; en klaar.

Of een potje Kidneybonen met mexicaanse groenten verwarmen, samen met een in plakjes gesneden rookworst. Eventueel rijst erbij; klaar!

Ik vind trouwens die vragen, maar vooral die antwoorden bij die inburgering echt tenenkrommend. Vooral omdat je ze letterlijk over moet schrijven. En dus leren we al onze nieuwe medelanders dat Anne Frank beroemd is omdat ze een dagboek schreef. C'est tout.

Kjong, it sucks. Big time! Hopelijk binnenkort ook in het echie...

Bammydearest, waarom neem je nooit op als ik je bel.. Heb je soms nummerherkenning???
Wat wilde ik nou toch typen?
Wat dacht je van de vraag:

'Welk land is kleiner. Nederland of Turkije.'

En die vraag ook voor Chinezen, Afrikaners en Cubanen.

Wie is de voorzitter van de raad van ministers?

Al sloeg je mij het licht uit mijn ogen, ik had het je niet kunnen zeggen. En dit is dan een vraag, in het Nederlands, voor iemand die niet meer niveau hoeft te hebben dan: Waar is de trein? Of, graag een kopje thee.

Het antwoord, want jullie wisten het ook heus niet: minister president.

Oja, alsof je dat wist.

Nou weet je dan deze:

Hoelang bestaat de Nederlandse staat ongeveer?

Nounounounou?

Wat is typisch Nederlands in het verkeer?

Ik dacht, in deze volgorde: files, agressie.

Het antwoord: fietsen.

Of:

Waren de VOC schepen voor de visvangst of de handel?

Handel.

Van slaven, landjepik, zeeslagen zeggen ze er niet bij.

Of:

Wat leert u in de Nederlandse taalles?

Nederlands

Of een lekkere van Verdonk herself, vraag 98:

Geeft men elkaar bij een gesprek eerst een hand of gaat men direct zitten.

Eerst een hand geven.

Dat heb ik eens getest.Ik heb twee weken niemand een hand gegeven, alleen knikkend gegroet. Niemand keek op of om.

Tsk.
Ach waar hebben we het over.

Het leven is als een Hairflip

Hey, die van rookworst en kidneybonen doe ik ook. Wel met een zak voorgesneden (Italiaanse) groente van de appie erbij.

En soms ter variatie, ipv 1min magnetronbasmati rijst, een wrap eromheen. Of een zakje chili con carne kruiden. Easy piezie.
quote:Bloesem schreef op 30 oktober 2008 @ 22:30:

Bang voor turken die hier heenkomen ben ik niet (dus geen we; maar zíj(?) en zelfs dat vraag ik me af) voor dit soort vooroordelen ben ik echter DOODSbang!

Ik ken wel polen, maar niet één zoals jouw omschrijving.
Straatvragen (ik loop een rondje achter)

In principe ga ik het liefst zelf mee als een kind naar de dokter moet, maar hangt er wel vanaf waarvoor. Het gedoe met Leentje bij de kinderarts, of vorig jaar Lotje met haar hart, daat moet ik bijzijn (en hij ook, dus doen we samen) maar Loentje had laatst een Ploeink (zo noemden wij zijn wratachtige ding) en daarmee moest hij naar de huisarts: nou dan liever Pompel, hoor. En achteraf was ik daar zeker blij om, want de huisarts heeft de Ploeink er gewoon afgeknipt. :puke:

En makkelijk eten: wij koken sowieso heel veel gerechten voor twee keer tegelijk, dus bij haast kunnen we altijd iets uit de vriezer trekken. Verder pasta. En dan zoiets als Bloes, maar dan anders: spekjes met veel peper en knoflook bakken, champignons erbij, spinazie en roomkaas erbij met pasta. Óf spekjes, champignons, ei, en cremefraiche en tomaten. Óf gewoon spaghetti Bolognese... Volgens mij zijn dat hier de haastrecepten.

Oh Vissticks met spinaza a la bloep en aardappelpurree uit een zakje.

En vandaag, niet snel klaar maar wel erg Hollands: ovenschotel met prei, gehakt en kaas enzo.

Gehaktballen maak ik trouwens met veeeel peper, beetje zout, veel mosterd, ei en paneermeel. Yummie en dan ook weer flink in de mosterd dopen.
Weet je wat ik een eng volk vindt? Volendammers. Lijken allemaal op elkaar, is pure inteelt.

Maar altijd nog beter dat Tukkers, die hebben zich zo klemgezopen dat de eerst komende generaties ook geen hersencellen meer hebben.

En breek me de bek niet open van die stugge, onbeschofte Friezen. Arrogante lui zijn het, met hun eigen taal. Dat stugge is pure arrogantie, wat ik je brom. De rest van Nederland is ze te min.

Pff, en die Limburgers met dat zemelige taaltje. Die zijn zo allemachtig lui. Het enige goeie uit Limburg is de vlaai, en zelfs die is matig!

Maar Limburgers hebben ten minste nog manieren, dat kun je van Hagenezen niet zeggen. Zoek onbeschoft in het woordenboek op en je ziet een plaatje van Den Haag.

En Amsterdammers dan. Doen alles wat god verboden heeft en verwarren ongeïnteresseerdheid met tolerantie. Als het je simpelweg niet boeit wat je buren doen wil dat niet zeggen dat je tolerant bent; alleen maar egoïstisch. Amsterdammers leven allemaal op hun eigen Pampus.

En Brabo's. Over nietszeggend gesproken. Alhoewel; zeiden ze maar niets dan hoorde je dat gekke taaltje van ze niet. Zelfs als ze in de stad wonen blijven het een stel achterontwikkelde boeren.

Oh, en dan ligt er nog dat eilandje in het IJsselmeer. Nou, dat kunnen ze net zo goed weer onder water laten lopen, met de bevolking erop; gaat niets aan verloren. Zeg nou zelf; het ligt er al jaren en wat heeft de bevolking ervan gemaakt? Niets! Ze forensen als domme werkslaven gewoon heen en weer.

Nee hoor, ik ben blij met al die allochtonen uit welk deel van de wereld ook. Dat biedt een beetje toekomstperspectief voor ons kikkerlandje.. Mij kun je dus niet betrappen op vooroordelen.

~oh ja... ik ben cynisch~
Met sommig 'cynisme' moet je uitkijken wie je kwetst.

Godzijdank ben jij de achterhoekers vergeten.
Ach, dat vind ik hetzelfde pot nat/droog als Tukkers. Of is dat de ergste belediging?

Nou ja, moet ik er bijzeggen dat ik een nepamsterdammer ben die tijdenlang een nepbrabo heeft proberen te zijn, en dol is op verschillende vrouwen uit alle uithoeken/achterhoeken van het land? Nee toch?

Of moet ik er ook nog mijn vooroordelen bijzetten over dikke vrouwen? Blonde vrouwen? Dikke, blonde vrouwen?

Of kom ik dan te dom over?

Omdat vooroordelen dom zijn, bedoel ik, hé.. Niet omdat ik dik en blond ben. Natuurlijk niet! Duh!
quote:mimsey schreef op 31 oktober 2008 @ 00:23:

Ach, dat vind ik hetzelfde pot nat/droog als Tukkers. Of is dat de ergste belediging?

Dat weet ik niet... ik hoor nét nergens bij...

quote:mimsey schreef op 31 oktober 2008 @ 00:23:

Nou ja, moet ik er bijzeggen dat ik een nepamsterdammer ben die tijdenlang een nepbrabo heeft proberen te zijn, en dol is op verschillende vrouwen uit alle uithoeken/achterhoeken van het land? Nee toch?

Nee, dat hoeft niet... dat weet ik...
En wat schrikken van je paps, Mims! (Niet eerder op gereageerd, was maar met half oog aanwezig vanavond ivm Dan Karaty )

Hoe is het nu met hem? Is hij opgenomen? Ben jij nog bij je ouders dan? Of weer lekker thuis?
Oh en... ik vind dat Monster een dikke buik heeft!

Volgens Pompel zie ik ze vliegen (is weer eens wat anders dan ze zien lopen, want dat doe ik dan weer niet..) en kán Monster helemaal niet zwanger zijn (want dat dacht ik dus even..) want ze is nog te jong en ook nooit krols geweest, maar toch dacht ik dat eventjes... maar goed, ze kan ook gewoon vet zijn.
Karaty? Karate? Que Manuel?

Mims, ik snap de bedoeling van je cynische stukje niet zo.
Euhm, Heb je Pompel wel eens van mij verteld?

Weet je hoe ik Chip noem...? Mhm, monster...
quote:kjong schreef op 31 oktober 2008 @ 00:50:

Euhm, Heb je Pompel wel eens van mij verteld?

Weet je hoe ik Chip noem...? Mhm, monster...Oh.. Leentje heet hier Draak, zou een leuk koppel zijn: Monster en Draak.
En Dan Karaty is jurylid van So you think you can dance... en werkelijk: je kunt me opdweilen elke donderdag avond weer. Wat is die man Geil. (Of beter: wat word ik Geil van die man!) best dom dat ik hier dan zit te forummen terwijl Pompel in slaap ligt te vallen...
Ok ok, gaan jullie maar slapen, wij dweilen het dek nog geven.

Nemen nog een afzakkertje

en komen er dan ook aan.

Sorry ochtendploeg. De afwas staat er straks weer. Maar het dek is schoon om te ontbijten.

Mits we niet kapseizen.
Hee Mims, heb je gebeld op mijn huisnummer? Op 06 geen gemiste oproepen. Ik lag vanaf 20.30u tot anderhalfuurtje terug te slapen en Bambi-man is me ook al vrij snel gevolgd dus mijn naam is Haas. Probeer je het weer als je weer ff tijd hebt?

Vooroordelen.. zohee.

Doet pijn aan je ogen! Vind het wel heftig wat je roept, Bloes, of was dat ook cynisme?

Makkelijk en heerlijk recept.. vanavond was er zo 1.

(komt ie weer.. pasta) met als saus: kipfilet, veel knoflook, prei in ringen gesneden, 2 bakjes boursin cuisine en perzik uit blik erdoorheen. Salade erbij, klaar.

En de áller-allersnelste.. en echt veel lekkerder dan met gekookte aardappels (vinden wij..) is rauwe andijvie-stamppot met spekjes maar dan met aardappelpuree (variant met creme-fraiche en bieslook). Da's echt binnen 10 minuten op tafel.
He Bent!

Ben nu de levensvatbare periode ingegaan: bijna 27 weken. Nog een week of 13 dus! (En ik heb al een buik om mee te bevallen...Iedereen slaat stijl achterover als ik zeg dat ik pas in februari ben uitgerekend én ik kom nauwelijks mijn fiets meer op als fietsstoeltje erop zit... )

Bloes, goed te horen dat het lekker gaat, met jou, de liefde en het werk! Mocht ook wel een keer . Enne... je bent nog iets vergeten. In je vooroordeelstukje. Die polen die jij beschrijft zijn allemaal vrachtwagenchauffeurs (Maar hé, zet de gemiddelde trucker uit Nederland er naast - niet te verwarren met een tukker - en je ziet niet wie de pool is uiteraard )
O, en mijn "snel-klaar-altijd-goed" recept: Mihoen koken, kip-in-stukjes in de pan flikkeren, Bahmikruiden erover, voorgesneden prei, doperwten, sojasaus erbij en op het bord afmaken met geraspte kaas. Binnen tien minuten op tafel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven