Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat mijn lijstje wat langer is dan dat van Dreamer. Geen chocolade, zo min mogelijk suiker, geen zoetstoffen en E'nummers en gene vrkensvlees. Daarnaast nog 4 potjes met supplementen meegekregen en een afspraak voor over een maand.

Net nog onverwachts met Bikkel bij de huisarts geweest. Hij had zijn handje op de hete kookplaat gelegd. Nu 3 vingers met blaren in het verband. Helaas waren ze ons vergeten en hebben we ruim 3 kwartier in de behandelkamer zitten wachten.

En, hoe bevalt de granenkoffie?
Je-zus, zo'n kind vergeten! Heb je ze over de balie getrokken of ben je nog beleefd gebleven?

Nee hoor Toet, je hebt niks gemist, ik had gewoon een uiterst efficient afsprakenrondje in mijn regio inderdaad Moet nu nog heel veel doen, met nieuwe klus erbij, maar zit een beetje bij te komen van al het autorijden en ouwehoeren gedegen uitleg geven. Altijd wel leuk om op stap te zijn, alleen moet ik nu al wat besproken is nog even vastleggen & doorgeven waar nodig, én zit mijn inbox helemaal vol van wat iedereen had gewild terwijl ik dus op stap was

Koffiestop doe ik niet aan, maar suikervermijdend ben ik op zich goed bezig en maakt bij mij veel uit. Was gisteren wel even verdrietig toen ik een chocoladesaus had gemaakt voor over restje ijs dat er nog bleek te zijn, en iedereen het zoooo lekker vond (Dot stopte haar hele gezicht in het bakje) en ik zat toe te kijken hóe lekker iedereen het vond en steeds maar dacht aan hoofdpijn en opvliegers en bijna zo ver kwam dat me dat geen hol meer kon schelen. Nahja, die saus is nu op, dat scheelt weer

Nog even bellenmailenschrijven, en dan opbankploffen.
Maar als jullie chocosaus willen bij het SLempweekend, dan wil ik dat wel maken
Ik heb verder de rest van de week zo ongeveer vrij genomen. Lekker hoor. Morgen alleen nog wat dingen aan achterstallige administratie en tijdschrijven enzo en verder hoef ik niks. Ga puinruimen thuis denk ik. Soort pre-lente-opruiming.

Ik vind het erg knap van je Lil, dat suikermijden, ik kon het een tijd lang heel goed, maar val weer beetje terug vrees ik.
klinkt werkelijk zalig lil, maar wel wat sneu voor jou (en andere suikeronthouders).

Ach, arme pimpeltjes.....wel sneu voor dat beest ook.....

Over zielig gesproken...dat handje met die blaren, AU!! Wat zal hij gebruld hebben....hoe gaat het nu met hem?

Nou nog 1 nachtje werken en dan ben ik wel anderhalve dag vrij (na 5 dagen werken) het moet niet gekker worden!
Nee, niemand over de balie getrokken. Ik ben te begripvol geloof ik. De baliedame merkte op dat ik wel eerder had mogen zeggen dat we er nog zaten. Tja, silly me gaat er niet vanuit dat we vergeten worden. Eerder dat ze het nog druk hebben met andere patiënten. Dat laatste had ik overigens wel minder vervelend gevonden. Voelt niet echt leuk als je vergeten blijkt te zijn als je daar met een kind met een verbrand handje zit.
Nadat de boel verbonden was heb ik hem gelukkig niet meer over pijn gehoord. Hij heeft een vrij hoge pijngrens dus dat scheelt wel. Maar het was idd wel erg sneu. Het mannetje was helemaal over zijn toeren en dat is hij (gelukkig) niet zo vaak.

Tjonge, wel anderhalve dag vrij. Kon het niet korter? Dat betekent dan hoop ik wel dat je binnenkort wat langer vrij bent?!
Huh? Ik had helemaal de berichten van Madootje en Dream gemist vanmiddag!! Jemig Madootje, arme ventje en arme jij! Pfffffff.

Granenkoffie klinkt vies, sorry Dream.

En Bentetje, ik zou willen dat ik je een vrije dag van mij kon geven....
Hm, in overleg met de Baas kan je misschien een specifiek klusje van mij overnemen, maar dat zet ik nog wel even op werkmail, Toet.

Shoot, moeten we allemaal straks tot heul oud doorwerken, hoor ik op het journaal. Ik vind werken leuk, maar om het nou tot mijn 70e te doen; ik weet niet of ik daar zo'n zin in heb. Maf vind ik dat, hoe zo'n crisis helemaal out of control slingert en er is schijnbaar geen hol aan te doen...

Sterkte met de nacht, Bentetje!

Hoe is het met Pimpel? Nog niks gebroken, Pompel niet daadwerkelijk fysiek mishandelt?

Ik ben niet heel streng suikervrij Toet, ik mijd wel de logische suikerdingen (en dat is al best veel, blijkt dan). Dat kost me niet echt veel moeite doorgaans (op zo'n chocosaus-incidentje na maar ja, moet ik het maar niet zelf gaan staan maken), omdat ik er echt niet lekker van word. Als je dat maar vaak genoeg merkt, gaat het je vanzelf tegen staan.
Hartelijk dank Kjong, Pimpel en Roque voor de post van vandaag!
Graag gedaan toeteke.

Egsielug zijn jullie met dooie beessies, intoleranties en blaarhandje!

Ken je die mop van die kjong die een ticket ging boeken?

Precies.

Die heeft 'm weer geannuleerd. (De fokkers wilden nl ineens méer geld chargen.)

Om 'm vervolgens via een andere internetsite te boeken, dat scheelde 110euro.

HA!

(Zal ik nog even melden dat ik met Turkisch Airlines ga..? )
Maar je gaat dus wél he Kjong! Jippiee

Go Pimpel

Ooh, Madootje, wat erg.. zo'n kind te vergeten.. .brr.

Vanwege mn huid was ik trouwens vorig jaar al eens gestopt met suiker, koffie, vlees en alcohol.. en dat is idd best moeilijk. Toen kon ik alcohol het minst goed volhouden, inmiddels is dat koffie en suiker geworden. Vlees eet ik nog steeds niet. Koffie drink ik nu dus weer niet en .. ik ben alweer 2 dagen suikervrij.. Kon ik me maar matigen.. dat ik af en toe wat eet/drink, maar nee.. als ik eenmaal weer aan chocolade begin, dan zit ik er weer dagelijks aan. Zo ook met koffie enzo..

Sterkte dus met het stoppen (en daarna gewoon minderen, zeg maar.. ) Madootje!

Fijne dag iedereen!!

(heb geen tijd meer verder te reageren)
Later is nu
Iedereen die hier stopt met van alles.. geen suiker, geen koffie, geen sigaretten.. Wel een beetje blijven genieten he, dames?

Morguh.. Ach, kusje op het blaarhandje, Mado.. dat doet zo'n zeer.. arm mannetje.

Gisteravond was het plan; hapje eten ergens met Bambiman. Alles bomvol! Op dinsdagavond! Wat nou crisis.. Toen de kroeg maar ingegaan en op terugweg afhaal meegenomen. Was leuk om hoofd van de oppas toen te zien.

Hoe gaat het, Pimp? Wordt het stoppen al minder moeilijk?
Ik ben weliswaar alleen gestopt met het eten van (obvious) suiker, maar ik geniet me de sufte aan vele andere dingen Bambi, maak je geheel geen zorgen om mij

Nou ja zeg, alles vol op een dinsdag, dat is ook wat... Maar kroeg ook leuk. Hebben jullie het Badkamerincident een beetje bij kunnen leggen? Goed idee om samen de deur uit te gaan, sowieso

Vanochtend kreeg ik mijn Diva niet uit bed, ze lag nog "even te lezen, mam!". Eigenwijze troela boven een Jip en Janneke, en maar ouwebeppen erbij "En toen zei de móeder; 'nee, het egeltje sláápt! Ja! En Jip vindt het egeltje heel lief, en Janneke vindt het egeltje ook héél lief"..." Toen iedereen verder al in de kleren aan ontbijt zat heb ik haar onder luide protesten toch maar naar beneden gehaald, met boek en al. Leuk dat ze op me lijkt hoor, maar nou nog even de aanpassingen aan gezinseisen en tijdmanagement erbij

Turkish is al neergestort Kjong, dus dat scheelt weer (hierbij ben ik officieel gezakt verklaard voor de onlangs genoten cursus statistiek ).

Dreamer: matigen kan ik ook maar, eh, matig. Ik dronk ook maar helemaal geen alcohol tijdens zwangerschappen, want zo'n half glas, sja: dat leidt dan veel te snel tot nog een half glas en doe dan maar meteen een hele en dat vond ik dan weer sielug voor de baby. Dus dan maar niks, dat vind ik dan per saldo makkelijker. Maar wel saai. Gelukkig ben ik nooit aan roken begonnen (ken uzelve), dat was vast ook rapwat een heuse versaving geworden.
O, geweldig Lil ! Beer leest hier regelmatig boekjes voor aan z'n beer, te schattig voor woorden

Pim, ik heb van het buurmeisje nummer 70 en 71 gekregen. Heeft Loentje die nog nodig, of heeft Kjong ze al opgestuurd? Mijn buurvrouw heeft trouwens aangegeven dat na de ruilbeurs, als ze alles compleet hebben, de rest van de kaartjes weggaan. Wil jij die hele stapel nog hebben, of zal ik ze naar Maeve sturen?

Lil, al enig idee hoe laat je morgen ongeveer komt? Moet nog even naar het stadhuis voor het paspoort van Frummel
Ik krijg die kaartjes maar niet uit handen van mijn spaargrage kinderen. LE gaat vanmiddag naar de ruilbeurs (gewoon, ook al is z'n boek vol) en LD gaat naar de AH (waar de ruilbeurs is) voor witte chocolade... (lijkt ook op mij dus)

Bambi, je zou verrast zijn, waar je allemaal nog van kan genieten, nadat je een aantal dingen in je dagelijkse voeding geschrapt hebt Leuk avondje weg hebben jullie gehad!

Hoe zit het trouwens met Meave, die was toch ook met vanalles gestopt wegens hoofdpijnen? Helpt dat al?

Vanmorgen op het werk, na maanden rustig meehobbelen, ineens een dagje 'leg alles maar op het bordje van Dreamer'.. was blij dat ik naar huis kon

Komt wel goed, weet ik wel, maar ik merk dat het dan ineens in m'n hoofd enorm óm gaat lopen.
Later is nu
zoooo en klaar is de nachtdienst. Had mijn wekker vroeg gezet, maar herriestoppers in mijn oren gedaan halverwege mijn slaap ivm, luidruchtige kinders. Echter, niet het volume van mijn wekker aangepast, niets gehoord dus! Lekker, maar nu wel te hopen dat ik vanavond nog kan slapen.

Wauw kjong, lekker weg, en ach die Turkish airlines...KLM is toch ook niet alles?

Verbaas me af en toe over de manie van de voetbalplaatjes (en ook het feit dat het hier in huis volledig genegeerd wordt), zijn jullie het nog niet zat?

Hoe is het met het beblaarde handje mado?
~meldt een update in de NAK en rent weer verder~
Wat je al niet doet als moeder. Mee naar een voetbalkaartjesruilbeurs bijvoorbeeld. Ik weet het niet zeker (zal pas blijken als de kinderen in het weekend alles gaan inplakken denk ik), maar volgens mij is dat ene boek (gelukkig, maar eentje ;) ) hier compleet. If so, dan stuur ik graag alles wat over is op naar Meave. Of iemand moet nog specifieke nummers hebben, dan wil ik nog wel een keertje uitzoeken

Bloes, ik denk dat update datgene is wat ook over werkmail ging? Dan ren ik ook weer gauw verder nu. Drie kinderen die cakejes willen bakken, en ik moet avondeten voorbereiden. De buren met buurkinderen komen eten. Gezellig.
Ze zijn niet naar de ruilbeurs. LE is ineens druk doende z'n kamer op te ruimen. Herken m'n zoon niet terug, maar houd 'm ook niet tegen Nu zijn ze aan 't frisbeeën..

Ik kan nog steeds niet in NAK
Later is nu
Poeh, al die dieeten klinken heftig zeg!

Ik vind het al heftig dat ik tijdelijk geen biefstuk, filet americain, carpaccio en het ergste...geen alcohol mag!

Hier moeten we nog wel een flink aantal voetbalplaatjes. Heeft iedereen nog veel dubbelen?

Dream, zijn het wel leuke klussen?

Mado, wat naar zeg van verbrand handje van Bikkel. Gaat het inmiddels beter?

Hier gaat het redelijk. Ben steeds zo duizelig en dat is best lastig, moet ik zeggen. Het beperkt me wel in wat ik kan doen.

Komt vast wel weer goed!
Bikkel heeft het gelukkig niet meer over pijn. Zijn handje heeft "vrij" dus hoeft even niets te doen en dat vindt hij prima zo. Morgenochtend weer naar de huisarts om te kijken. Ik ben benieud hoe het handje onder het verband vandaan komt.

Kijk Kjong, da's nogeens rap bezuinigen.

Tja, als je én geen suiker én geen zoetstoffen mag valt er behoorlijk wat af heb ik zojuist al gezien met boodschappen doen (ok, daarvoor wist ik het ook wel, maar tjonge, die meuk zit echt overal in zeg). Maar ach, het is voor een goed doel dus ik ga (voorlopig) niet klagen. Dat komt nog wel als ik mijn dagelijkse portie chocolade teveel ga missen

Klinkt schattig zo'n lezende Dot, maar kan me voorstellen dat het niet praktisch is.

Morgen de sleutel van het huis. Ik heb er zin in!
Kjong, trouwens lekker dat je weer even naar Kman kan!

(ook al zijn de omstandigheden waarom, kut)

Mado, fijn dat hij er geen pijn aan heeft.
leuk mado, leuk!!!!Gaan jullie gelijk morgen aan de klus? Ook andere plannen voor morgen las ik? Succes daarmee!

Bloes, ik kan ook niet in NAK, dus als je het op prijs stelt dat ik het lezen kan, graag even aan mailversie.
Poeh, druk, maar leuk dagje.

Kindje te spelen vanmiddag

boodschappen doen en ruilbeurzen

eten voorbereiden

nog een kindje te spelen

De buurvrouw met de kindjes komt om te borrelen en eten

eerste speelkindje weer weg

tweede speelkindje vraagt of ie mag blijven eten. Tuurlijk

Eten koken en kletsen

Met z'n allen eten (op de buurman na, want die stond heel lang in de file).

Na het eten fikkie stoken zodat we mashmellows als toetje kunnen eten

als het vuurtje lekker fikt komt de buurman ook.

Speelkindje naar huis.

Buurman gaat eten

wij kletsen weer door aan tafel.

De buurkindjes en BJ en Meis mogen in het donker (het is 7 uur) buiten spelen, vinden ze heeeel stoer.

De buren zullen om half acht naar huis

maar nemen nog een drankje

en espresso

en we kletsen nog wat

de kindjes spelen weer binnen

en pas om half negen lopen ze weg.

De kindjes willen eigenlijk niet mee

maar een logeerbelofte voor het weekend helpt een beetje.

Het vuurtje buiten is uit

maar ik voel me nog heel warm.

Alleen jammer van die afwas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven