Clomid en bijwerkingen

23-11-2010 20:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Helaas is het ons nog niet gelukt om zwanger te worden.

Daarom ben ik met clomid begonnen.

Lang geen last gehad van de bijwerkingen maar nu de dosis hoger word krijg ik steeds meer last.

Wie heeft er ook ervaring met clomid en heeft misschien nog wel tips.

Eigenlijk weet ik niet precies wat ik wil, maar erover schrijven helpt denk ik al :-)

Groetjes Visje66

P.s. misschien is er al een topic over maar kon zo niks vinden.
klotsende oksels en humeurig ?
Ik heb ook Clomid gebruikt en ik werd er heel erg licht van in mijn hoofd en ik kreeg vreselijke stemmingswisselingen. Het werd erger naarmate de dosis hoger werd.

Daarna ben ik overgegaan op hormonen spuiten (Puregon) en toen had ik nergens last meer van.
Veel janken en opvliegers

Oh ja; hebben anderen ook last van een 'metalige' smaak in de mond?
Stemmingswisselingen en slecht slapen waren mijn ergste bijwerkingen. Toen ik naar 150 mg ging vreesde ik het ergste, maar ik had minder last dan toen ik nog 50 mg gebruikte.

Succes!
Ik had hele erge bijwerkingen. Ik kon al uit mijn slof schieten als het gordijn een beetje scheef hing.

Verschrikkelijk was dat. Ik was echt een heks.

En janken.. nooit geweten dat iemand zo kon huilen.
Ah know`t, tha shunt
Wat wel gek is, is dat op sommige sites of bijsluiters staat dat depressieve gevoelens soms of zelden een bijwerking zijn. Terwijl ik vrijwel van iedereen hoor dat ze last van stemmingswisselingen hebben. De gynaecoloog bevestigt dit ook.
Hier ook enorme bijwerkingen!! Opvliegers.... En bijna einde relatie... wat werd ik er ongelovelijke heks van zeg!! Echt waar ik had het gevoel alsof de duivel in me naar boven kwam en dat er 666 boven mijn hoofd hing!! (Alleen tegenover mijn vriend uiteraard)

Het recept van Puregon is al binnen en ik ga er ook vanuit dat het allemaal beter wordt!!

Waar heb jij eigenlijk last van? Zelfde als hierboven is geschreven? Hoe lang gebruik je al clomid? Ik heb zelf aangegeven dat het niet meer goed ging en daarom mocht ik overstappen!!
Ook ik had bijwerkingen. Werd er enorm chagerijnig van en kon soms echt om vrijwel niets heel heel boos worden, dan kookte ik echt! Vooral tegenover mijn man.

Lichamelijk niet zoveel klachten, wel zag ik lichtflitsen, vooral 's avonds.

Nu ben ik net puregon aan het prikken, daar nog geen bijwerkingen van. Stuk beter dus!

Succes!
Ik kon slecht slapen. ´s Avonds in bed had ik het idee dat ik heel klein werd en het bed heel groot. Dat mijn man echt mijlenver van me weg lag in bed. Ik voelde me er echt heel erg eenzaam door. Soms dacht ik dat ik gek werd.

Van chagerijnige buien heb ik geen last gehad.

Gelukkig was 1 keer een cyclus met clomid (wel dubbele dosis) genoeg om het gewenste effect te bereiken.

Hoop dat het bij jullie ook snel lukt!
Wat fijn om wat herkenning te lezen.

Ik heb een aantal mensen die weten dat het niet zo makkelijk gaat.

Maar die kennen het niet, dus herkennen doen ze het niet.

In het begin had ik er geen last van maar nu de dosis een stuk hoger is wel.

Ik kan inderdaad ook huilen om niks. Verder heb ik graag mijn man om me heen. En vooral als het donker word.

Mijn man werkt ploegendienst en nooit geen problemen gehad met de nachtdienst.

Net in de week van de nachtdienst clomid gebruikt en ik was flink angstig ook kon ik niet slapen.

En dit is niks voor mij. Ben geen bangerik en ook niet zeurderig.

Moet ook wennen dat ik dat nu wel ben :-)

Stopte de klachten bij jullie zodra je met de clomid stopte?
ohh wat een herkenning hier.

Ik werd ook echt een heks van clomid. Ik kon mijn man wel killen om echt niets, hij deed echt niets goed.

Gonal spuiten (volgens mij net zoiets als puregon) had ik veel minder last van, wel wat vaker huilen maar dat is beter dan zo'n heks zijn!

Toen ik stopte met clomid was het meteen over.

Overigens ben ik nu even gestopt met alle rommel, na bijna 3 jaar nog altijd niet zwanger maar ivm een emigratie en de wens om even rust te hebben nu even niets.
Wat een moeilijke beslissing Floortje, om je wens stil te zetten en jezelf even de rust te gunnen.

Al begin zo langzamerhand wel te begrijpen dat het er erg inhakt.

Ik heb er nooit makkelijk of licht over gedacht. Maar dat het zo moeilijk zou zijn had ik me ook niet voorgesteld.
visje, ik vind het heel erg moeilijk hoor. Ik ben zelf verloskundige (werk nu even niet in mijn vakgebied) maar soms dan is dat heel erg zwaar.

Het allermoeilijkste heb ik het als ik mijn man met kindjes zie, hij zou zo'n geweldige papa zijn ik zou niets liever willen dan hem dat te kunnen geven. (ik krijg tranen in mijn ogen als ik dit schrijf).

Maar kennelijk is het ons nog niet gegeven.

De rust is denk ik goed om ons te richten op ons nieuwe leven hier dat is namelijk ook een droom die uitkomt. Maar vooral ook op wat er straks komen gaat. Ik vrees dat we het IVF traject ingaan en dat is volgens mij erg zwaar. Nu kunnen we ons daar mentaal op voorbereiden. Wij hebben het "geluk" dat we nog niet echt een leeftijdsdruk hebben, we zijn nu beide 29. En wie weet komt het toch nog vanzelf. Ik hoop het met heel mijn hart!
Ik hoop ook zo voor je mee.

En je werk gebied ligt wel erg dichtbij. En je word er dan altijd mee geconfronteerd.

En dat van je man met andere kids zien dat vind ik ook erg moeilijk. Gelijk tranen in mijn ogen als ik het lees.

Hij is ook zo leuk met kids. En kids zoeken hem ook altijd op.

WIj zijn 33 en 32. Volgens het ziekenhuis is het nog tijd genoeg.

Maar ik vind het nu toch wel laat genoeg.

Fijn dat je je kan richten op een droom die uitkomt. Dan heb je toch de afleiding.

Wij zijn afgelopen jaar getrouwd en merkte dat ik er toen toch minder mee bezig was als nu. Het regelen van de bruiloft nam veel tijd in beslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven