Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
He hallo!

Lekker weertje zeg! Heb lekker in de tuin gezeten, mijn ouders kwamen langs en we hebben daarna met de hond in het bos gewandeld, echt lekker!

Temp was vanmorgen nog steeds 36,7, maar ik durf het (uiteraard) nog niet te geloven. Dus we wachten maar weer af... vanochtend werd ik na 6 uur slapen wakker, toen getempt en was 36,7. Daarna weer 2 uur geslapen en toen weer getempt, was weer 36,7. Dus dat klopt echt wel. Als het een eisprong was heb ik een cyclus van 33 dagen, dat zou echt helemaal te gek zijn! En daar zit de leo dan nog tussen. De HSG zou je ook wat vruchtbaarder moeten maken, maar dan moet je natuurlijk wel een ei hebben. Hoop het zo! Brrrr krijg weer helemaal de kriebels, ik hoop zo dat het nu een keer meezit allemaal. En dat hoop ik voor jullie natuurlijk ook!

Liefs,

Snoopy
Wow, Snoopy, dat zou te gek zijn als je nu al een eisprong zou hebben! Maar dan snap ik niet hoe je op een cyclus van 33 dagen komt? De Leo is toch nog veel korter geleden?

Wat mijn eventuele eisprong betreft. Ik heb bloed laten prikken op dag 23 en mijn progesteronwaarde was toen van zo'n waarde dat ik net op dat moment een eisprong gehad kon hebben, dus op dag 22 of 23. (de waarde zelf weet ik niet). Dus ik denk dat ze er vanuit gaan dat als ik een eisprong gehad heb, dat het wel wat aan de late kant was en dat ik daarom een dubbele dosis Clomid moet nemen als ik ongesteld ben geworden/of als het opgewekt is.

Wat super trouwens dat jullie allebei al zoveel afgevallen zijn! 7 kilo is ongeveer wat ik zelf wil afvallen. Dan ben ik 10% afgevallen. En ik heb wel eens gelezen dat je met het verlies van 10% van je lichaasgewicht wel eens weer vanzelf een eisprong kunt krijgen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat ook zo is, als je niet zoveel overgewicht hebt. Maar goed, kwaad kan het in ieder geval niet.
He CarpeDiem,

Ik zit nu op cyclusdag 21, de 10e dag na de leo. Ik tel nu vanaf het begin van mijn menstruatie, 12 maart, dus vandaar. Door die leo is het natuurlijk een beetje een aparte cyclus en het maakt mijn eigenlijk ook niet zoveel uit op welke dag ik een eisprong krijg, als het maar redelijk snel is! En hopelijk was dat dus afgelopen vrijdag... we zullen zien! Mocht mijn temp hoog blijven, dan vraag ik donderdag aan de gyn meteen of ik bloed kan laten prikken. En dan heb ik vlak voor m'n nod de uitslag...

Misschien was je eisprong dus wel goed, maar wel een beetje laat. Ik vind het nog wel meevallen, maar ze zullen ook wel weten wat ze doen in het ziekenhuis.

Ze zeggen inderdaad dat 10% afvallen kan helpen, daar zit ik dus ook bijna op, maar ik wil wel meer kwijt. Voor sommigen werkt het, maar vaak ook niet. Ach, het kan in ieder geval geen kwaad. En voor het zwanger worden is het ook beter om niet te zwaar te zijn, of je nu hormonen gebruikt voor je cyclus of niet.

Liefs,

Snoopy
Ok, je telt dus vanaf je laatste menstruatie? Dat had ik even niet begrepen. Ik ben heel benieuwd of je nu al een eisprong hebt gehad. Zou super zijn! Je temperatuur is nog wel steeds hoog dan? Hoeveel dagen is dat al? En op welke cyclusdag zou je eventueel gaan testen?
Hola,

Hier zijn we weer, wat een weertje is het buiten he! Heb net lekker in het zonnetje gezeten na het gesprek bij mijn gyn vanmorgen.

Ik zal hieronder even vertellen wat ze te zeggen had:

Ik krijg een nieuwe (tevens ook de laatste keer) kuur Clomid, dit keer 3 tabletjes per dag dus 150 mg. Ze wil kijken of dit aanslaat, gebeurd dat niet dan stuurt ze me door naar de hoofdgyn en dan gaan we kijken of ik andere medicijnen moet gaan slikken. Ook mijn vriend moet wat testen laten doen om er helemaal zeker van te zijn dat het probleem alleen bij mij zit. Ben vandaag gelijk aan mn primolut kuur begonnen we gaan dus weer hopen dat deze keer de Clomid wel aanslaat ( 3 maal is scheepsrecht toch :P )

Had dit ook wel verwacht dat ik weer Clomid voorgeschreven zou krijgen maar ben wel blij dat het er weer op zit en we weer vooruit kunnen, ik ga er gewoon vanuit dat het deze keer wel gaat lukken :D
He meiden!

MissFine, dus aan de 150mg, hopelijk gaat het allemaal goed. Ik had er nogal last van, ik zou ze ook 3x per dag nemen en niet in 1x. Maar het kan ook goed gaan, Gansje is er door zwanger geraakt, de 2e ronde met 150mg.

Carpediem, ik ga ongeveer 2 weken na vrijdag testen, dat is cyclusdag 33 ofzo? Hou me eigenlijk niet zo bezig met welke cyclusdag, maar gewoon ruim 2 weken na mijn eisprong zeg maar.

Mijn temp was vanochtend eerst 36,2, maar had nog maar 6 uur geslapen. Daarna nog anderhalf geslapen en toen was het 36,5. Dus niet helemaal duidelijk, maar mijn vorige eisprong ging precies zo. 2 dagen hoog, toen iets lager en daarna constant hoog. Ik hoop dat het nu ook zo is, maar ben heel erg bang dat het toch niet zo is... we zullen zien de komende dagen!

Liefs,

Snoopy
MissFine, nieuwe ronde nieuwe kansen dus!!!! IK hoop ook dat de clomid nu eindelijk wat gaat doen hoor!

Snoopy, het klinkt goed hoor!!!

Goed nieuws hier, ik had vanmorgen een eitje van 22 mm!!!!! De pregnyl is meteen gezet, dus nu is het weer even spannend...Hopelijk heeft pasen een gunstige invloed!
Snoop, het zou fantastisch zijn als je al een eisprong zou hebben. Ik hoop het voor je.

Missfine 150 mg Clomid ik hoop voor je dat je erop reageert.

Gem, een ei van 22 mm. Echt super!

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest samen met manlief. Ben nu een jaar bezig met de Clomid en reageer er wel op maar nog niet zwanger. De arts vond dat we nu een ronde verder kunnen gaan. We hebben wat folders over iui meegekregen en over twee weken moeten we weer terug. Dan gaan we of de iui-procedure in of nog alleen Clomid gebruiken. Ik moet het nog even op me in laten werken en zie nog wel wat ik ga doen.

Jullie horen nog van me.

Liefs
Wow, wat is het hier weer druk!

MissFine, was inderdaad te vewachten dat je 150 mg Clomid voorgeschreven zou krijgen. Hopelijk slaat het aan!

Je maakt het wel spannend hoor met je temperaturen. Kun je niet gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip na ongeveer evenveel uur slaap tempen? Is beter voor mijn zenuwen :P. Ik ben heel benieuwd wat je temperatuur morgen is.

Gemini, wat een supernieuws! Een eitje van 22 mm. Te gek. En nu maar hopen dat dit mooie ei bevrucht gaat worden! Met pasen zo in de buurt, kan het haast niet misgaan he?

VrouwvanM, vervelend dat je nog niet zwanger bent geworden na een jaar Clomid-gebruik. Ik ben heel benieuwd of jullie inderdaad het IUI-traject ingaan of toch nog verder gaan met alleen Clomid.

Haai meiden!!! :D

Hoe gaat het met jullie??

Met mij gaat alles goed. De verhuizing is goed verlopen, totaal geen tegenvallers gelukkig!! We zijn superblij en wonen hier heerlijk!

In de tussentijd ben ik niet meer ongesteld geworden uit mezelf.. Maar eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet toe aan nieuwe ziekenhuisbezoeken, dus ik wil er nog niet mee verder.

Ik ga eerst een afspraak maken met een homeophaat, eens kijken of die wat kan doen. Dan onderneem ik in ieder geval toch íets in de tussentijd.

Ik voel me trouwens wel gewoon goed, alleen heel soms heb ik ineens weer last van mijn hormonen, maar ik voel me de meeste tijd gewoon goed, in tegenstelling tot maanden geleden. Mijn pukkeltjes enzo lijken ook wel steeds minder te worden. :D

Pffff.. jullie zijn ook nog steeds aan het klooien las ik. Nooit behoefte aan een enorme rustpauze?? Heb wel bewondering voor jullie hoor dat jullie alsmaar doorgaan (kleine pauzes niet meegerekend)

Dikke *; 

Kitty

He meiden!

Allereerst Kitty, leuk om weer iets van je te horen! Fijn dat alles goed is gegaan en gaat!

Over die rustpauze, ik heb er 1 gehad van 4 maanden (beetje noodgedwongen, maar toch) en vond het heerlijk, maar ben ook weer blij om weer verder te gaan nu. Uiteindelijk wil ik toch heel erg graag een kindje...

Je wist trouwens al dat Gansje zwanger is toch?

Ik hoop dat de homeopaat je cyclus wat op regel kan brengen trouwens!

Gemini, goed zeg dat je ei zo mooi gegroeid was!!!! Nu maar weer duimen (en jullie nog even aan de slag)!

VrouwvanM, ben benieuwd wat je gaat doen. Ik zou zelf kiezen voor IUI, heb je toch meer kans en je bent nu al zo lang met clomid bezig... wel meer gedoe, maar dus ook meer kans op zwangerschap.

Carpe Diem, vertel me wat over die zenuwen...;) Trouwens, jij kon er ook wat van:D 

Vanochtend was mijn temp na 8 uur slapen 36,5 en 3 kwartier later 36,7. Ik heb liever de hele tijd 36,7... maar 36,5 is ook al aan de hoge kant als je altijd 36,2 hebt. Het ziet er dus wel redelijk goed uit, maar ik ben nog steeds erg bang dat het geen eisprong was. We klussen dus in ieder geval lekker door. Ik hou jullie op de hoogte...

Liefs,

Snoopy
He Kitty, fijn om weer van je te horen!!!!!

Die

rustpauze, tja, soms zorgt mijn lichaam daar zelf voor door cystes te

creeeren. Verder wil ik eigenlijk zo snel mogelijk door, ben ook al

bijna 32, wil eigenlijk niet te laat mama worden en weet nog niet wat

mijn lichaam en de medische molen nog allemaal in petto hebben voor me.

Verder gaat het wel oke, ben erg trots op mezelf omdat ik lekker aan het afvallen ben, maar hoop toch snel een keertje aan te komen, door een goede reden:P
He Snoopy, het lijkt er dus wel op dat je temperatuur nog steeds hoog is, spannend!

Ik heb zelf vanmorgen een test gedaan, maar helaas, niet zwanger. Ik had eigenlijk wel een beetje goede hoop, want sinds de dag voor het bloedprikken, is mijn temperatuur steeds hoog gebleven (vandaag al de 16e dag). Vanmorgen maar gebeld met de gyne of mijn verhoogde temperatuur dan niets zegt. Volgens haar niet en kan ik gewoon beginnen met Primolut en dan de 2e ronde met 100 mg Clomid. Heb je dit ook wel eens gehad, Snoopy? Ik vraag het jou, omdat ik weet dat jij ook regelmatig tempt. 

Mijn progesteronwaarde was trouwen 4,7 op de dag van bloedprikken, ze vertelde dat dit minstens 10 moet zijn een week na de eisprong.
He Carpe Diem,

Even snel hoor, wou eigenlijk net naar huis gaan, maar zal even antwoorden.

Bij ons in het ziekenhuis moet je progesteron minstens 20 zijn een week na je eisprong. Maar wat ik niet snap, dat ze dat bij jou zegt (bij jullie dus 10, dat kan per ziekenhuis verschillen), terwijl het bloedprikken maar een paar dagen na je eisprong was??? Dus het zegt dan erg weinig en ze moet er wel rekening mee houden dat je eisprong toen net was geweest, maar dat heb je toch wel gemeld?

Ik vind het ook raar dat ze zegt dat die hoge temp niets zegt. Op een ander forum waar ik schrijf had iemand het ook, hoge temp, niet zwanger en uiteindelijk bleek ook geen eisprong, heel vreemd allemaal. Maar meestal betekent een hoge temp wel een eisprong en eventueel zwanger als je menstruatie uitblijft. Ik zou zelf dan niet met primolut willen beginnen, maar nog even afwachten. Bij sommigen duurt het lang voordat een test positief is.

Ik zou deze dingetjes nog wel met haar bespreken, ik vind het allemaal erg vaag klinken... Niet om je ongerust te maken hoor, maar ik vind het een beetje vreemd.

Nou, ik ga lekker naar huis!

Liefs,

Snoopy

Haai!

Ik snap het van jullie inderdaad wel hoor, dat jullie doorwillen in de MM. Zeker als je leeftijd ook meespeelt. Wat dat betreft heb ik er echt wel goed aan gedaan om op mijn 25e al met de pil te stoppen. Ik heb gelukkig de tijd om pauzes te nemen...

Ik wist inderdaad dat Gansje zwanger is! Elke keer als ik weer op dit topic kom hoop ik dat er meerderen zijn, maar tot nu toe valt het zó tegen....

Een dikke *; voor jullie allemaal!!!

Liefs,

Kitty

Snoopy, ik vind het ook vaag allemaal. De gyne had na het bloedprikken dus gezegd dat of mijn progesterongehalte te laag was of ik had net op het moment van bloedprikken mijn eisprong gehad. Als het laatste het geval was, had ik vandaag ongesteld moeten worden of een positieve test in handen moeten hebben. Beide is niet het geval.

Mijn verhoogde temperatuur zegt haar niet zoveel. Volgens mij heeft zij het idee dat het niets met elkaar te maken heeft. Mijn temperatuur is namelijk hoger sinds dag 22, dan zou ik op dag 21 waarschijnlijk een eisprong gehad moeten hebben en volgens de gyne was de waarde daarvoor te laag op dag 23. Dus dat gelooft ze niet. Maar ik vind het wel raar dat mijn temperatuur hoger geworden is en ook hoger blijft. 

Ik ben net bij de huisarts geweest voor een irritante hoest die ik 3 a 4 weken heb. Hij wilde me er niets tegen geven omdat we zwanger proberen te worden. Hij vroeg hoe het ermee stond en ik legde het hem uit. Hij zie dat als je temperatuur al 16 dagen hoger is, je vrijwel zeker zwanger moet zijn of anders koorts moet hebben. Hij raadde me aan om tot na pasen te wachten, nog een zwangerschapstest te doen en dan pas te beginnen met de Primolut. Ik denk dat ik dat advies maar opvolg. In de bijsluiter van de Primolut staat ook tig x vermeld dat je het niet mag nemen als de kans bestaat dat je zwanger bent...
Hoi!

Cd, op welke cyclusdag zit jij nu? Sorry, weet het echt niet meer..:$

Ik moest altijd wachten tot dag 35, daarna kon ik beginnen met de primolut als test negatief was. Ik denk dat je dan redelijk zeker zit....wel balen hoor, dat je test negatief was na die tempverhoging.....*;

Tja, Kitty, moet zeggen dat ik, toen ik hier begon met schrijven, niet uit ging van het feit dat ik nu nog steeds niet zwanger zou zijn, helaas helaas:(
He hallo,

Even snel hoor, ga zo weg, lekker uit eten met collega's!

Carpe Diem, ik zou ook denken dat je dan zwanger bent, maar heb op een ander forum dus ongeveer hetzelfde verhaal gelezen... maar het is wel vaag allemaal wat je lichaam doet nu... En als je progesteron echt te laag was voor 2 dagen na je eisprong, dan zal dat wel kloppen. Misschien wel een eitje maar slechte eisprong, maar waar die hoge temp dan vandaan komt?

Ik hoop eigenlijk dat je lekker zwanger bent... trouwens over Primolut, beter om niet te slikken als je zwanger bent, maar heb ook een paar verhalen gehoord van meiden die na het stoppen met primolut niet ongesteld werden en zwanger waren. En bij hun gaat alles goed. Maar ja, beter is van niet.

Ik ben bij de gyn geweest vandaag, niets bijzonders, voor progesteron laten prikken, woensdag de uitslag. Dan is mijn nod ook al bijna. Temp nog altijd aan de hoge kant, vandaag weer 36,7, kijk, daar houden we van, duidelijkheid! Nu maar hopen dat het progesteron ook lekker hoog is.

Liefs,

Snoopy
Gemini, ik zit vandaag op cyclusdag 39. Mijn cycli worden op deze manier ook niet echt korter he? :(.

Ik had gisteravond last van hoofdpijn, ik had nogal een drukke dag achter de rug, dus dacht dat het daar van kwam. Aleen toen ik gisteren vlak voor ik naar bed nog ff naar de wc ging, had ik heel iets rozig bloed bij het afvegen. Dus misschien toch het teken van een naderende ongesteldheid dan. (dan heb ik vaker last van hoofdpijn) En vanmorgen heb ik wat bruinverlies. Mijn temperatuur is wel nog steeds hoog. Misschien dat ik dan morgen ongesteld wordt ofzo. Dus ik wacht nog wel ff met de Primolut, want als het vanzelf komt, is het natuurlijk sneller, dus beter . Als ik dan toch niet zwanger ben, kom dan maar gauw door met die menstruatie!
Snoopy, dat is iets dat ik heel gek vind. Een eisprong die niet goed zou zijn. Hoe kan dat nou? Is dat jou wel eens uitgelegd? Je zou toch denken, een eisprong is een eisprong en als je die hebt, is er een eitje dat bevrucht kan worden. Van jou en Gemini begreep ik al dat dat niet perse hoeft te zijn, maar toch snap ik het niet. Is eht gesprongen eitje dan te klein? Of is er iets anders mis mee?

Wat super dat jou temperatuur nog hoog is. Erg spannend! Ben benieuwd wat er uit het bloedprikken komt. Wanneer krijg je de uitslag?
O, ik zie net dat je de uitslag woensdag krijgt, wel fijn zo vlak voor je NOD, hoef je je niet zo op te vreten voor die tijd ;)
* Breaky break *

CD, net als de zaadcellen van de man zijn de eicellen van een vrouw ook onderhevig aan allerlei factoren. een eisprong hoeft niet te betekenen dat de eicel te bevruchten is. Kijk bv maar naar IVF en de eitjes die bevrucht worden. Vaak worden ze niet allemaal bevrucht. Zo kan een follikel springen bij 18 mm, maar ook bij 28 tot 30 mm en de ene keer is het klein of te groot en wordt het wel bevrucht, en de andere keer niet.. Een follikel kan ook geen eicel bevatten maar toch openspringen, waarbij je lijf denkt dat er een ovulatie heeft plaatsgevonden. Je eicel kan ipv de eileider in ook de andere kant (gehoord van de gyn) opgaan en dan verdwijnen in de buikholte.

Zelfs met behandelingen kan je lichaam je veraderlijk voor de gek houden. Ik hoop voor je dat je zwanger bent, en dat ik ietwat hiermee geholpen heb ;)

* Breaky out *
Hey dames ff snel een NOOD situatie :D

Nood valt ook wel mee maar wil even weten of jullie weten of dit klopt

Ik ben afgelopen maandag met mn primolut kuur begonnen, ze zei wil je 8 of 10 dagen vorige keer had ik 8 dagen dus ben nu ook voor de 8 dagen gegaan.

Ik kom er echter net achter dat is maar 21 pilletjes heb gekregen, 7 dagen dus... Weten jullie of dit klopt?

Ik kan me herinneren toen ik de 10 daagse kuur kreeg ik 30 tabletjes had, dus nu voor een 8daagse kuur klopt het dan toch niet dat ik er maar 21 krijg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Eerst even snel voor MissFine: Ik krijg ook altijd primolut voor 7 dagen. Zeker na gebruik van clomid is de kans groot dat je slijmvlies wel dikker is geworden en dan heb je minder menstruatie opwekkers nodig. Gemini heeft zelfs een keer een kuur gehad van 5 dagen en dat werkte ook. Volgens mij wordt vaak standaard 7 dagen voorgeschreven. Dus maak je geen zorgen!
snoopy snoopy thnx!

heb net ook ff naar het ziekenhuis gebeld maar kreeg niemand te pakken daarom ben ik erg blij met je antwoord :D

Ik had al voor mezelf besloten dat ik wel zou zien of ik ongesteld zou worden na deze 7 dagen....

mja baal ook als het er dalijk toch 8 hadden moeten zijn en dat ik dus voor niets een week de Primolut geslikt zou hebben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven