Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Hoi Vrouwvan M!

Toch weer die clomid, welke dosis heb je nu?

Hoop dat de zon je inderdaad veel goed doet! Zet 'm op meissie!!!!!

dank jewel voor het succeswensen, ben erg benieuwd. Voel af en toe een druk op mijn buik, ben bang dat het weer een cyste is.....(ben aan het doemdenken omdat ik dit keer wel erg lang tussen controles in heb zitten!!!!)
He meiden!

VrouwvanM, hoop dat je snel in het ziekenhuis terecht kan! Misschien wel even de laatste ronde clomid, of zou je er wel mee door willen gaan? Ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen.

Gemini, kan me voorstellen dat je gaat doemdenken. Misschien maar beter ook (als je er niet te negatief door wordt tenminste), kan het alleen maar meevallen morgen! Hoop zo voor dat er een mooi normaal eitje(s) zit!

Hier gaat het heel erg goed, ik doe nog wel voorzichtig, en buk en til niet, maar gisteren zijn we even naar Ikea en een vriend geweest, daarna boodschappen gedaan. Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen (was ook wel laat gister) en even op de fiets de stad ingegaan. Heb wel al een oud omaatje gefietst, maar het ging lekker. Het is me echt heel erg meegevallen. Wat ik wel best vervelend vond, waren de paar uurtjes na de narcose, toen ik zo misselijk was. Maar eigenlijk was dat ook heel snel voorbij. Het enige waar ik nu wat last van heb zijn de wondjes, ze zijn wat gevoelig, maar alleen als ik er op druk of er per ongeluk een beetje hard tegenaan kom. En wat last van obstipatie, nog een nawerking van de narcose. Maar dat komt vanzelf weer, straks maar even die stoelgangs-thee van Zonnatura drinken. Maar al met al voel ik me heel goed!

Morgen hechtingen eruit, ik vind het wel vroeg, voor de zekerheid bel ik eerst de poli nog even. En dan 's middags even langs de huisarts. Ik vloei nog een heel klein beetje oud bloed, ik hoop dat dat dinsdag of woensdag wel weg is, kunnen we weer aan de klus!

Liefs,

Snoopy
MissFine, veel succes morgen bij de gyne. Ben erg benieuwd wat eruit komt! Wat er nu gaat gebeuren.

Gemini, ook veel succes morgen! Hopelijk zijn er 1 of 2 mooie eitjes te zien en gaat het deze keer gewoon lukken.

VrouwvanM, voor jou morgen dus ook spannend. Waarover ga je morgen bellen? Over hoe verder te gaan?

Snoopy, wat fijn dat je je alweer zo goed voelt. Ziet er toch wel heftig uit hoor die operatie, al die gaatjes die erin geprikt worden. Heb je geen pijn in je eierstok nu? Ben echt heel benieuwd of en wanneer je gaat ovuleren.

Zelf word ik morgen gebeld door de gyne. Dan hoor ik of ik een eisprong heb gehad of niet. Ik verwacht van wel, omdat mijn temperatuur nog steeds hoog is.
He Carpediem,

Hoeveel dagen na je eisprong heb je bloed laten prikken? Want normaal is het een week erna, misschien was het nu iets korter? Dan moet je daar wel rekening mee houden. Wel goed zeg dat je temp nog hoog is!

Ik heb trouwens 2 eisprongen gehad met clomid (en temperatuurstijging), maar progesteron te laag. Gemini heeft dat ook 1x gehad. Dus niet meteen vanuit gaan dat je een goede eisprong hebt gehad, maar ik hoop van wel voor je! De kans is wel groot hoor dat je eisprong goed was.

Ik klink nou wel heel negatief, maar zo bedoel ik het niet, alleen iets om rekening mee te houden.

Ik heb helemaal geen pijn gehad aan mijn eierstokken, je zou denken van wel he? Wel een beetje menstruatiekrampen, misschien waren dat ook wel mijn eierstokken, want die liggen er heel dichtbij. Maar ik dacht dat dat door de HSG kwam, zal misschien wel van beide zijn.

Vriendje is nog niet thuis, ik een beetje boos, hij heeft eigenlijk het hele weekend niet echt rekening met me gehouden (en dat komt er dan nu uit natuulijk... als hij er niet is). Iedereen zegt wel, laat je lekker verwennen, maar moet hij dat wel doen...

Liefs,

Snoopy
hoi dames,

ik moet pas volgende week maandag naar mn gyn, was het maar zo dat ik morgen kon! :D Ik moet nog een weekje wachten dus ... :D
Het stomme is dat ik dus niet precies weet wanneer mijn eisprong zou moeten zijn geweest. Ik heb namelijk een dag een keer vergeten mijn temperatuur te meten voordat ik opstond en toen heb ik het na het hardlopen gedaan. Toen was mijn temperatuur hoger, maar dat lijkt me logisch. Daarna is het een paar dagen 36,5 geweest, wat voor mij zowel hoog als laag kan zijn. Daarna werd het wel hoger. Als ik uitga van de hogere temperatuur na die paar dagen 36,5, dan zou mijn eisprong 19 maart geweest moeten zijn. En de 21e heb ik bloed laten prikken.

Ik wist trouwens niet dat je ook een eisprong met een te laag progesteron kon hebben! Ik dacht dat als je eenmaal een eisprong had, dat het dan ook goed was. Wat betekent het dan als je progesteron te laag is? Is het eitje dan te klein ofzo?

Wat jammer dat je mannetje niet wat meer aandacht aan je heeft besteed na de operatie. Dat had je absoluut wel verdiend! Mannen verdiepen zich volgens mij helemaal niet in het hele zwanger willen worden gebeuren. Het gaat volgens mij compleet aan ze voorbij. De mijne interesseert zich er alleen maar voor als er geklust moet worden...Het is niet dat hij geen kind wil, maar het hele gedoe eromheen, daar is hij helemaal niet mee bezig.
Ik ben net gebeld door de gyne. De uitslag van het bloedonderzoek was onduidelijk. Er was een iets verhoogde waarde te zien, dus als ik al een eisprong heb gehad, was het rond het moment van bloedprikken.

Nu moet ik dus tot 2 weken na het bloedprikken afwachten of ik ongesteld wordt. Als het niet zo is, moet ik eerst een zwangerschapstest doen en als die negatief is, moet ik beginnen met Duphaston en vervolgens met 100mg Clomid. Ik bedacht me net nog dat ik ben vergeten te vragen wat ik moet doen als ik wel uit mezelf ongesteld wordt. Moet ik dan ook een dubbele dosis Clomid nemen of niet? Als dat zo is namelijk, heb ik kennelijk wel een eisprong gehad van de Clomid.

Pfff, zo een telefoontje maakt het er niet duidelijker op. Er zit weer maar 1 ding op: wachten, wachten, wachten...
Hoi Meiden!

In het ziekenhuis vanmorgen was echt nog niets te zien. Wel raar, want de vorige keer had ik na 8 keer spuiten een ei van 21 mm, nu is er nog geen dominant eitje te zien.Donderdag moet ik weer terug, als het dan nog niet beter is, moet ik meer gaan spuiten. Zucht.
Hi again, eigenlijk niets te melden, maar dan zijn we weer wat ge-upt!
He Gemini, vervelend dat er nog geen eitje te zien was. Ben je minder gaan spuiten dan de vorige keer, omdat je toen een cyste kreeg of kan het daar niets mee te maken hebben? Hopelijk is er donderdag wel wat te zien, anders schiet het alweer niet op.

Ik heb zelf nog eens nagedacht over mijn gesprek met de gyne en ik wil haar morgen toch nog eens bellen (of met de assistente) ik heb namelijk toch nog een paar vragen:

Ik wil graag weten of ik ook 100mg Clomid moet nemen als ik wel uit mezelf ongesteld wordt

Als ik 100mg Clomid moet nemen of ik dan geen follikelmetingen hoor te krijgen (daar heeft ze het namelijk helemaal niet over gehad)

En of ik toch niet een keer Primolut mag proberen als ik niet vanzelf ongesteld wordt. Met Duphaston duurt het zo lang voor ik ongesteld wordt, maar volgens de gyne, zou dat voor andere menstruatieopwekkers ook zo zijn. Toch zou ik het een keer willen proberen...
He meiden!

MissFine, nog even wachten dus... balen hoor.

Gemini, balen dat er nog niets te zien was, hoe kan dat nou?! Maar geen cyste in ieder geval... maar ja, helemaal niets is ook handig. Ik hoop voor je dat er donderdag (toch?) meer te zien is. Hoeveel spuit je nu eigenlijk? 50 of al meer? Als je een beetje omhoog moet gaan is het niet heel erg toch? Maar alsnog heel erg balen dat er nu nog niets is...

CarpeDiem, ik heb 2x met clomid een eisprong gehad. Via de echo's werd het eitje gevolgd, groeide netjes en de follikel was ook groot genoeg (tot 20mm gevolgd). Ovutesten was ook positief, temp ging ook duidelijk omhoog, maar progesteron was aan de lage kant, dus heel weinig kans op zwangerschap. Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat er op progesteron geprikt wordt. Alles kan er zo goed uitzien, zonder die waarde weet je het nooit helemaal zeker of het ook echt goed is.

Kan je nu trouwens geen bloed laten prikken? Of is dat (waarschijnlijk) weer te laat?

Als je nu ongesteld wordt, zou ik dezelfde dosis weer nemen. Ik zou wel nog even het ziekenhuis hierover bellen voor de zekerheid. En dan hopen dat het temperaturen wel duidelijk is en anders zodra je denkt een eisprong te zien, bloed laten prikken. Met echo's is het allemaal wat duidelijker, maar dat moet je wel willen. Je moet dan best vaak naar het ziekenhuis. Ik denk dat ik het wel weer wil als ik weer aan de clomid moet, want als het temperaturen een keer niet duidelijk is, zit ik weer in de stress. Maar telkens naar het ziekenhuis en die spanning van of er iets groeit of niet, is ook best vermoeiend. Lastig hoor...

Hier gaat alles heel erg goed, vandaag zijn de hechtingen eruit gegaan. Moest ook echt wel, want ze begonnen al aardig te irriteren. Heb ook iets gekregen om mijn stoelgang op gang te brengen, ben sinds donderdagochtend niet meer naar de wc geweest voor een grote boodschap... heb vanmiddag dat poeder opgelost in water en genomen en ben net lekker naar de wc geweest! Lucht zo op! :D

Verder ben ik dus weer aan het temperaturen, zit nu telkens op 36,3 of 36,2, dus dat is duidelijk. Nu maar hopen dat het snel omhoog gaat....

Liefs,

Snoopy
quote:

Ik heb zelf nog eens nagedacht over mijn gesprek met de gyne en ik wil haar morgen toch nog eens bellen (of met de assistente) ik heb namelijk toch nog een paar vragen:

Ik wil graag weten of ik ook 100mg Clomid moet nemen als ik wel uit mezelf ongesteld wordt

Ik denk dus van niet... als 50mg heeft gewerkt, zou ik niet omhoog gaan.

Als ik 100mg Clomid moet nemen of ik dan geen follikelmetingen hoor te krijgen (daar heeft ze het namelijk helemaal niet over gehad)

Zie mijn stukje van net, aan de andere kant, stel dat je 100mg moet gaan slikken terwijl 50mg ook wel werkt, dan heb je grotere kans dat je meerdere eitjes krijgt. Sowieso lijkt het me wel prettig om follikelmetingen te krijgen als de dosis omhoog gaat. (had daar net nog niet over nagedacht...)

En of ik toch niet een keer Primolut mag proberen als ik niet vanzelf ongesteld wordt. Met Duphaston duurt het zo lang voor ik ongesteld wordt, maar volgens de gyne, zou dat voor andere menstruatieopwekkers ook zo zijn. Toch zou ik het een keer willen proberen...

Ik heb de eerste keer provera (10 dagen) gebruikt, ik werd toen op de 9e dag na het stoppen ongesteld. Daarna kreeg ik primolut (7 dagen, 3 pillen per dag) en toen werd ik op dag 3/4 na het stoppen ongesteld. Dus ik zou zeggen, probeer het ook eens. Het principe is allemaal wel hetzelfde, maar er zitten net iets andere stofjes in, waardoor je er ook anders op kan reageren. En het kan geen kwaad toch om iets anders te proberen?
Hoi!

Snoop, dus de hechtingen zijn er al weer uit, wat gaat dat toch snel!

CD, ik heb nooit follikelmetingen gehad met de clomid, ook niet toen ik 150 slikte! Ieder ziekenhuis gaat daar weer heel anders mee om. Ik vond het aan de ene kant wel een voordeel dat ik er dan minder door in het ziekenhuis hoefde te zijn, aan de andere kant wist ik telkens pas iets op dag 35 als ik ging testen, en dat vond ik dan ook wel weer erg laat.

Ben benieuwd wat je gyn zegt!

Primolut werkt bij mij altijd prima, heb eerst telkens 10 dagen lang, 3 pillen gehad, laatste keren heb ik nog maar 5 dagen lang drie pillen en dat werkt ook al goed! Gewoon een keer vragen als je dat wil!

Pittig dagje op hetw erk, ben blij dat ik morgen vrij ben! Wel al om 8:20 in het ziekenhuis zijn...

Ik spuit nu weer 50, net zoals alle andere keren. Alleen de eerste keer ben ik omhoog gemoeten naar 75, maar dat doen ze dan pas na 10 dagen spuiten om de cystes te voorkomen.
He hallo!

Gemini, het dilemma wat je noemt wat betreft wel of geen follikelmetingen, dat heb ik dus ook. Alleen temperatuur ik wel, dat scheelt. Ach ja, maar hopen dat het voor mij niet meer nodig is. En anders ga ik er dan wel weer over nadenken. Ik wil er nu nog niet teveel bij stilstaan dat ik misschien geen eisprong ga krijgen...

Het gaat inderdaad snel he, morgen alweer een week geleden, de leo. Het voelt als weken, ben ook maandag weer aan het werk gegaan en heb echt nergens meer last van. Ga morgen of overmorgen weer beginnen met sporten, wilde mijn lichaam toch nog wat rust geven.

Succes morgen! Ik hoop zo dat er nu wel wat te zien is! Ik ga voor je duimen!

En wat nou vroeg, 8:20 in het ziekenhuis... ik moet morgen weer om 7 uur op mijn werk zijn! ;) Geintje hoor, het is maar net wat je gewend bent natuurlijk....

Liefs,

Snoopy
quote:Succes morgen! Ik hoop zo dat er nu wel wat te zien is! Ik ga voor je duimen!

Ja er was er 1 te zien, van 13 mm!!! Was wel echt groter dan de anderen, dus dat is mooi! Ik hoef nu niet omhoog in dosis en moet maandag weer terugkomen. Ze verwacht eigenlijk dat ik dan de pregnyl al kan laten zetten. Ik hoop het zo!

En wat nou vroeg, 8:20 in het ziekenhuis... ik moet morgen weer om 7 uur op mijn werk zijn! ;) Geintje hoor, het is maar net wat je gewend bent natuurlijk....

7 uur....jeetje zeg, dan heb ik inderdaad niets te klagen! Mijn werkdagen zijn van 8:30-17:30, dus dat is eigenlijk best wel heel erg luxe. Op dinsdag en donderdag ben ik vrij, dan slapen we vaak tot een uur of 8, half negen. Vandaag moest ik dus gewoon op precies dezelfde dag weg als op een werkdag en dat vond ik wel een beetje jammer. Maar ja.......

Heel veel liefs van mij!
Gemini, wat fijn dat er een eitje te zien was! Hopelijk groeit ie goed door en kun je maandag al pregnyl spuiten. Zou super zijn! Eindelijk goed nieuws!

Snoopy ,wat fijn dat het alweer zo goed met je gaat. Hopelijk ga je al gauw iets merken van een eisprong. Dat zou helemaal geweldig zijn!

Hoe gaat het trouwens met Sonjabakkeren bij jullie? Ik ben nu inmiddels 2,3 kilo in 2 weken kwijt.

Ik heb gisteren ook nog met iemand van het ziekenhuis gesproken en die heeft me antwoord kunnen geven op al mijn vragen:

Ook als ik uit mezelf ongesteld wordt, moet ik een dubbele dosis Clomid nemen, want de Progesteron-gehalte was te laag.

Ik krijg geen follikelmetingen, dat doen ze in dit ziekenhuis niet bij gebruik van Clomid. Ook niet bij de hoogste dosis. Vind ik ook niet zo erg eigenlijk. Ik houd het wel een beetje bij met mijn temperatuur metingen.

En als ik wil, mag ik de volgende keer wel Primolut. Ik moet me dan gewoon even melden als ik niet uit mezelf ongesteld wordt en dan wordt eht geregeld. Dus erg duidelijk allemaal!
ha Meiden,

even een kort berichtje van mij.

Gemini, wat goed dat er een ei te zien is! Hoop dat de pregnyl haar werk goed gaat doen!

Snoop, wat fijn dat je goed bent hersteld van je LEO!

Ik hoop zo dat je cylcus nu snel op gang komt!

Ik blijf voor jullie duimen.

Kus Gansje
Hoi!

Gansje, leuk om weer van je te lezen!!!!! Alles verder goed?

CD, fijn he, als je wat meer duidlijkheid hebt!

Afvalupdate: net bleek er weer 1,5 kilo af te zijn, en dat maakt in totaal 8 kilo!

Goed ook van jou zeg!!!!Is het goed vol te houden?
He meiden!

Gemini, wat goed zeg, toch een ei! Ik ga nu heel erg voor je duimen dat ie lekker gaat groeien en dat je maandag de pregnyl kan krijgen. En dan heeeel hoog springen zodat je eitje ook springt en geen stomme cyste wordt!

CarpeDiem, fijn dat je wat duidelijkheid hebt. Maar wat ik niet snap, je hebt waarschijnlijk een eisprong gehad op dag 18 en je progesteron was te laag, waarschijnlijk omdat je te vroeg (2 dagen) hebt laten prikken, toch? Dan zou 100mg toch niet nodig zijn, een eisprong op dag 18 is toch netjes? En een paar dagen later was je progesteron misschien wel hoger geweest. Weet je ook hoe hoog je progesteron was? Want misschien was het wel echt veel te laag voor 5 dagen na een eisprong. Ik zou het anders nog even navragen. Ik heb soms ook het ziekenhuis telkens gebeld, omdat ik telkens weer vragen had. Gewoon doen.

Gansje, hoe gaat het met jou? Leuk dat je je hier weer even laat zien.

Hier gaat het goed, even een lijndipje, maar dat pak ik morgen wel weer op. Ik ben nu 6,5 kilo afgevallen, blijf nu een beetje hangen door de lijndip, maar hoop maandag in ieder geval 7 kilo kwijt te zijn, dat is dan in 6 weken. Ik vind het goed te doen.

Liefs,

Snoopy
wow snoop, jij gaat ook met een speer met die kilo's zeg!!!!

Super!
Nu ik het zo lees is het inderdaad al erg veel, 7 kilo bijna! Maar goed, ik heb er nog wel een paar te gaan... Maar vanaf morgen ga ik met goede moed weer verder!
ha meiden,

Jullie verliezen heel wat kilo's lees ik! Goed zeg!

En ik kom alleen maar aan ;)! Nog maar zo'n 2 kilo dus dat is heel netjes, volgens mij...

Leuk te lezen dat er bij een aantal van jullie weer goede hoop is. Het is en blijft spannend allemaal. Het lijkt best lang geleden dat dit voor mij speelde. Ik heb aan het schrijven met jullie veel steun gehad toen. Ik hoop zo dat jullie snel zullen volgen! Ik gun het iedereen van harte. Het is zo speciaal en mooi. Had niet gedacht dat het zoooo leuk en mooi zou zijn. 

Met mij gaat nog steeds alles prima. Ben nu 16 weken en voel met echt heel erg goed. Blijkbaar straalt dat er ook vanaf want krijg erg veel reacties van mensen dat ik straal en lichtjes in mijn ogen heb! Erg leuk om te horen natuurlijk. Buikje begint ook te bollen. Mijn spijkerbroeken zitten al een paar weken niet lekker meer en heb nu dus een zwangerschapsspijkerbroek en daarnaast draag ik veel jurkjes. ben natuurlijk ook erg trots op mijn groeiende buik!

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Het wordt heerlijk lenteweer!

Liefs Gansje
wow gansje, 16 weken al weer, wat gaat dat snel zeg!En 2 kilo er maar bij is ook erg netjes!

Leuk om te horen dat je al het gedoe rondom het zwanger worden eigenlijk heel erg snel kwijt bent als je zwanger bent.

Ben blij dat het weekend is, heb een verjaardag, een feest en een shopactie voor de boeg, best wel druk dus!
He meiden!

Gansje, fijn dat het zo goed met je gaat! En dat je je zo heel erg goed voelt, kan je lekker genieten en doe dat ook maar lekker! Ik kan helemaal wegzwijmelen bij je verhalen... dat wil ik ook! Maar onze tijd komt ook wel, daar ben ik van overtuigd. Hopelijk duur het niet al te lang meer, al kan ik me inderdaad wel voorstellen dat je die tijd ook zo vergeten bent, of dat het in ieder geval veel korter lijkt.

Gemini, lekker druk weekend dus! Wij zijn vandaag even naar Bergen op Zoom geweest, gezellig en erg lekker weer! Daarna nog naar een boer in de buurt op zoek geweest voor groente en fruit, want de prijzen in de supermarkt vind ik soms echt belachelijk! We hebben er 1 gevonden, maar die was al dicht. Volgende week misschien even langs. Maar mijn nichtje gaat hopelijk van de week bevallen, waarschijnlijk donderdag. Dus dan van het weekend naar ze toe! Ik begin al helemaal zenuwachtig te worden, het is toch altijd weer spannend. Vandaag nog wat dingetjes gekocht voor de kleine en de andere 2 meiden, anders krijgen die niets, vind ik ook zo sneu. Wil nog wat leuke kleertjes kopen, maar ik vond het heel moeilijk, mijn nichtje heeft al best veel. Ik kijk van de week nog wel even, misschien bij de Babydump, daar ben ik nog niet geweest.

Voor morgen nog niet echt plannen, vriend moet weer hockeyen, laatste keer dit seizoen, want volgende week zijn we op Texel en dan is de laatste wedstrijd. Hebben we weer lekker een heel weekend samen. Morgen ga ik denk ik lekker een stuk fietsen en wat dingetjes in huis doen.

Vanochtend, na een redelijk korte nacht (6 uur) was mijn temperatuur opeens 36,7! Meestal is die lager na een korte nacht. En mijn temp voor eisprong is rond de 36,2, na eisprong rond de 36,6. Dus of een eisprong, of mijn lichaam even van slag. Ik ga nog maar even uit van het laatste, want het zou wel erg mooi zijn, nu al een eisprong, 8 dagen na de leo. Theoretisch zou het kunnen, maar ik durf er nog niet in te geloven. Eerst de komende dagen mijn temp maar afwachten.

Fijn weekend iedereen!

Liefs,

Snoopy
Snoop, ik ben benieuwd wat je lichaam in petto heeft na de Leo. Wie weet werkt het nu wel perfect mee, je weet het niet!

Lekker dat weekendje weg volgende week, ik ga voor je duimen dat het mooi weer is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven