Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Thanks meiden! Als het goed is, gaan de follikels vanzelf terug in grootte...ik ben benieuwd!
Gem, al een beetje van de schrik bekomen? Ik schrok echt toen ik het las! Hopelijk wordt het een beetje mooi weer zodat je lekker kan ontspannen in je hangmat! Even nergens aan denken. Daar is yoga trouwens ook goed voor, vandaag geweest voor onszelf zeg maar. Tijdens de ontspanningsoefening niet eens aan Eva gedacht, terwijl ze toch naast me lag! Misschien toch een idee voor je om nu al yoga te gaan doen. Ik moest heel erg wennen in het begin, maar vind het nu erg lekker! Ik werd natuurlijk een beetje emo tijdens de ontspanningsoefening, want dan leg je je handen op je buik, waar je baby niet meer in zit (dat zei ze ook zo). Moet je niet tegen me zeggen hoor!

Twinkel, zal wel een hele geruststelling zijn, dat je temp nu hoog is! Spannend nu hoor!

De prikjes vielen mee, bij het aankleden viel Eva daar in slaap, zo schattig! Bij de yoga was ze rustig, thuis was het even brullen en veel drinken, maar nu ligt ze lekker bij mij te slapen. Het gaat vandaag trouwens super met drinken en we denken te weten wat het is, de wijkverpleegkundige kwam ermee. Omdat ik veel melk heb en Eva snel drinkt, is ze meestal na 5 minuten klaar. Maar ze heeft dan nog wel haar zuigreflex, waardoor ze wel telkens hapt. Dus zodra ze dit de eerste doet en 'boos' wordt, is het klaar en krijgt ze haar speentje. We zullen dan wel zien hoe het gaat. Ze groeit goed, nu 5760 gram! Een moeder bij het cb dacht dat ze 3 maanden was, maar Eva is zelfs 3 dagen jonger dan haar zoontje... de wijkverpleegkundige vond ook dat Eva wijs om zich heen kijkt en voorspelt dat het een pittige dame gaat worden... we zullen zien! Mijn vriend had dat idee ook al trouwens.

Ik heb net trouwens staartjes in haar haar gemaakt

Liefs,

Snoopy
Ik schrijf niet meer zo fanatiek, maar ik lees nog wel regelmatig. En nu moest ik toch echt ff Gemini een hart onder de riem steken. Gemini, want ontzettend balen van die overstimulatie. Wanneer doet dat gekke lijf van jou nou een gewoon goed mee met de behandelingen die er bedacht zijn?

Een hele dikke digi-knuf van mij!
Dankjewel CD! !Hoe gaat het bij jou???

Ik moet zeggen dat ik het idee heb weer een beetje teruggeveerd te zijn. Ik voel me steeds beter en sterker weer. Laat nu die menstruatie maar komen (zou toch echt leuk zijn als mijn lichaam daarin wel een keer z'n best deed)
Met mij is het goed hoor, wij hebben nu pauze. Eens kijken of het zaad van mijn man over nu nog ongeveer anderhalve maand weer beter is. En dan bekijken we of we verder gaan met IUI, IVF of ICSI.

Fijn, dat je er alweer wat bovenop lijkt te komen. Ik kan me voorstellen dat je nu "blij" zou zijn als je menstruatie nu wel doorbreekt. Sterkte meis!
Hoe gaat het verder met iedereen? het is zo stil hier!

Nurse, hoe gaat het met jou? Alles goed? Jammer dat je hier niet meer zoveel bent.....
Hai,

Ben heel druk op mijn werk, en heb daarom gen tijd voor uirgeberiede reacties... sorry...

wilde even zeggen dat mijn temperaturen mooi hoog blijven, het is nu dus duidelijk dat ik echt een eisprong heb gehad... rond 12 maart moet ik ongesteld worden of testen...

Mijn temperatuur is trouwens érg hoog, stuk hoger dan in andere cycli waarin ik een eisprong had gehad. Zou dat komen doordater 2 eitjes zijn gesprongen?
Ik ben zo benieuwd twinkel!!!!!! Ik duim gewoon door!
He meiden,

Hier alles goed hoor. Eigenlijk gaat alles z'n gangetje hier en dat is wel erg lekker! Het drinken gaat ook een stuk beter, gister heb ik Eva anders aangelegd, ik onderuit gezakt op de bank en zijn op haar buik op mij, alsof ze kruipt zeg maar. Dan werkt de zwaartekracht een beetje tegen en lukt het beter om te drinken. 's Avonds is ze vaak een beetje hangerig en drinkt dan eigenlijk helemaal niet. Gisteravond heeft ze wel gedronken, maar ze bleef alsnog hangerig .

Ze wordt wakker, ik ga even met haar kletsen .

Liefs,

Snoopy
Hoi!

Snoop wat fijn dat het drinken wat beter gaat!

Lekker weer weekend!

Straks komt mijn neefje hier logeren (9), da's meestal erg gezellig, maar hoop ook aan mijn rust toe te komen morgen. Week heeft er toch wel ingehakt!
Hey gemini en het weekend overleeft ? :D Hier weinig nieuws.... nog niet ongesteld, als het 'goed' is niet zwanger, en donderdag weer naar de gyn...

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen daar....
He meiden,

Hoe ist het iedereen? Hier gaat het wel lekker, Eva heeft gister de hele dag niet geslapen, maar 's nachts weer wel, zoals altijd de afgelopen weken. Dus dat is wel heel erg lekker. Het is wel vermoeiend overdag, vooral om te zien dat Eva moe is, maar niet kan slapen, ik word er echt moe van om naar te kijken . Verder is ze eigenlijk heel gezellig en ze kletst lekker veel. Op de site staat ook een nieuw filmpje. Kunnen jullie meteen beoordelen of ik mee kan doen met Idols . En wat vinden jullie van mijn nieuwe avatar? Ik vind 'm zo schattig!

Liefs,

Snoopy
da's echt een lieve avatar zeg!!!!!

Hier alles prima, eigenlijk weinig nieuws!
hoi hoi

nou, ben bij de gyn geweest, en behoorlijk verdrietig nu...

dit is het verhaal...

Hij wil nog 3 maanden aankijken of de LEO operatie er toch nog voor gaat zorgen dat ik ongesteld ga worden... Persoonlijk denken mijn gyn en ik beiden van niet, maar hij zegt dat het altijd nog zou kunnen gebeuren... Na deze 3 maanden is er nog maar 1 stap voor mij en dat ik Hormonen spuiten, alleen omdat ik pas 24 ben heeft dat teveel gevaarlijke gevolgen voor hem... Als je namelijk wat ouder bent ( zijn worden ) is er minder risico dat je eierstokken te groot worden... Doe je dit al op je 24ste, is het voor jezelf levensbedreigend.... Kortom het kwam er dus opneer dat we serieus na moeten gaan denken of we dat het allemaal waard vinden.....

Ook zei hij dat PCOS, in mijn geval over 10 jaar over kan zijn, dat je er als het ware overheen groeit. Maar ja we willen niet nog eens 10 jaar wachten!

Echt een superslechte dag dus, en we weten op het moment ff niet wat we ervan moeten denken. Eerst maar even rustig worden en hier en daar wat informatie opvragen....

Wat ook nog een optie was is IVF maar omdat ik daar ook die hormoonspuiten bij nodig heb, was het beter hier nog een paar jaar mee te wachten.... Ik vind deze 3 maanden wachten al veel te lang, hoe moet ik dan nog een paar jaar wachten... weten het echt ff niet meer :(
miss Fine, wat een rare uitleg zeg van die gyn!!!!! Ik vind dat echt niet kunnen, als ik jou was zou ik een keer een second opinion aanvragen! Misschien is het goed om via Freya (.nl erachter voor de site) ervaringen van anderen te vragen, want daar zouden dan toch veel meer mensen mee moeten zitten...moet zeggen dat ik dat nog nooit gehoord heb hoor!

Niet meteen de moed opgeven dus, ook al snap ik dat dat erg moeilijk is naar zo'n gesprek........hele dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!
MissFine, wat een rare uitleg van je gyn!!! In dat topic waar ik de link voor doorgaf, zijn ze allemaal binnen een half jaar na de leo zwanger geraakt, met of zonder clomid, maar spuiten was nog helemaal niet ter sprake geweest. Ik zou dus zeker eerst clomid proberen. En hoeveel jonge meiden zijn er wel niet zwanger geworden met hormonen spuiten?! Ik zou het er echt niet bij laten zitten, desnoods naar een andere gyn/ziekenhuis.

Hier gaat het wel goed, na wat behoorlijke dipdagjes gehad te hebben. Vanaf vannacht gaat het gelukkig weer stukken beter. En voor het eerst heeft Eva vanavond geslapen! Meestal is ze tussen 17 en 21-23 uur klaarwakker. Maar nu ligt ze al boven in bed!!!

Liefs,

Snoopy
Ik zie nu dat Gem en ik ongeveer dezelfde eerste zin hebben, was niet bewust .
thnx voro je berichtje, ik heb echter volgens mij een erg goede gyn namelijk Dr Jansen, hij is een wat oudere gyn, die ook veel te maken heeft gehad met het IVF naar nederland te halen en ook met de LEO operaties begonnen is hier....
Hebben jullie misschien een paar sites voor me waar ik meer informatie kan vinden over 'jongeren' die hormonen hebben moeten nemen ? Ik heb al wel zitten googlen , maar misschien hebben jullie al een paar goede sites?
Misschien op freya.nl? Ik weet dat daar wel veel informatie staat en er zijn genoeg jongeren die ook hormonen hebben gespoten. Misschien moet je dan even zoeken op Puregon, GonalF of Menopur. Of op 'spuiten' dan zal je ook wel een hoop vinden. Of plaats zelf een berichtje op het forum daar of op zwangerschapspagina.nl (bij vruchtbaarheidsbehandelingen). Ik weet zeker dat er nog veel meer meiden zijn van onder de 25 die hormonen spuiten/hebben gespoten!

Liefs,

Snoopy
Thnx snoopy ik ga zeker dit weekend overal informatie vandaan halen want was behoorlijk down na gisteren! :D
MissFine, ik was ook 31 toen ik met spuiten begon, dus ook nog niet zooooo oud! Ik denk dat je via Freya wel wat antwoorden kunt krijgen op je vragen!

Bij controle bleek mijn baarmoederslijmvlies goed te zijn, maar er zaten nog wat follikels van 11 mm, en dat is te groot. Dit moet zeker onder de 10 mm zijn en is dan nog afhankelijk van hoe iedere dokter het inschat. Op zich was ik wel al blij dat mijn lichaam zelf het eerste stapje gemaakt heeft. Nu moet ik as donderdag terug. Arts had wel echt tijd voor mij, vond ik wel erg prettig. Hij vertelde dat het echt moeilijk is bij mij om de juiste hoeveelheid te vinden van hormonen. Op mijn vraag of ik er niet te weinig ging krijgen met 112,5 eenheden, antwoordde hij dat hij het bij mij het meest ideaal zou vinden om 4 follikels te hebben (terwijl ik altijd dacht dat dat te weinig was). Hij vertelde er ook heel duidelijk bij, dat het meer om een fingerspitzengefuhl ging om te weten wanneer je wat moest doen bij mij, dat kun je niet helemaal vantevoren beredeneren en objectief vaststellen. Hij was er wel van overtuigd dat het echt wel goed zou komen, maar dat het dus vooral ging om of ik het allemaal zou trekken of niet.
Hoi Missfine,

Ik ben al sinds het begin een meelezer van dit topic.. Ook begonnen met clomid en na 3 rondes zonder resultaat (er gebeurde bij mij helemaal niets) ben ik met hormoon-injecties begonnen (gonal-f). Ik ben 27 jaar en heb nooit van mijn gyn gehoord dat dit kwaad zou kunnen. Ik ben de tweede ronde zwanger geworden en inmiddels alweer acht maanden een hele trotse mama! Ik heb geen pco, maar mis het FSH hormoon.

Ik zou als ik jou was ook verder informeren en geen tien jaar wachten!

Veel sterkte (ook voor de anderen!)
hey dames,

Ik heb zoals Gemini ook al zei even geinformeerd op Freya, ook daar was er niemand die hier ooit van gehoord had! Ik ben echt een beetje boos opmijn gyn, nu weet ik natuurlijk niet of ik dezelfde 'problemen' heb die andere ook hebben , of het dus bij mij meer risico heeft, maar dat lijkt me zo sterk! Hij gooide het er echt op dat ik er te jong voor ben en het nog maar aan moet kijken tot ik wat ouder ben. Een rare opmerking van hem was dat sowieso elke zwangerschap risico's heeft, waaraan je kan overlijden maar dat dat net zo goed kan gebeuren als je naar buiten stapt en onder de bus komt....

Toen had ik echt zoiets van waar gaat dit nou over! Mijn probleem is alleen dat de arts die ik heb goed staat aangeschreven ik weet niet of jullie hier van hem gehoord hebben maar het is Dr Jansen, hij heeft veel invloed op IVF gebied e.d.

Ik denk dat ik volgende week even naar mijn huisarts ga en aan hem vraag wat ik het beste kan gaan doen, ik kan wel weer 3 maanden gaan zitten wachten, maar in die 3 maanden kan ik misschien ook al hormonen spuiten! Ik laat het jullie nog weten!
miss Fine, ik vind t echt een gek verhaal.. ik zou echt zehggen: seccond opinion!!

ja, spuiten heeft een risico op overstimulatie, maar als je met ecjos goe dgevolgd wordt is dat prima te beheersen.

Er zijn gevallen bekend van vrouwen die overPCS heen groeien. Maar dat zijn er niet zo veel. Ik had t op mijn 16e, ben nu bijna 33 en heb t nog steeds.

Ik vind het echt bezwaarlijk dat sommige gyns (ik hoor t wel vaker) de kinderwens van jongere vrouwen minder seriues nemen, omdat ze toch nog alle tijd hebben. Juist door jouw leeftijd is IVF nu heel erg kansrijk!

En ik zei je al eerder, bij mij is ook sprake geweest van LEO (ging toen op t nippertje niet door) en mijn gyn ging er vanuit dat ik ook na de LEO 100 mg clomid nodig had, hij zou dat direct na de LEO voorschrijven.

Ik zou echt eens bij een andere gyn ten rade gaan. Al heeft jouw gyn een goede reputatie, hij kan toch een afwijkende mening hebben over jouw specifieke geval.

Mijn nieuws: ik ben helaas gisteren ongesteld geworden. Ik had er al geen goed gevoel over deze cyclus, dus ben bij dat ik nu weer op nieuw kan beginnen. Vorige cyclus was 36 dagen, deze 33, dus t is op zich goed gegaan.

Ik heb goede hoop dat t binnen een paar maanden wel lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven