Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Hie hoi Gem! Dat is geweldig nieuws!!! Ik duim keihard voor je!

Hier gaat t raar. ik voel mijn ei niet meer, en mijn temp doet raar. Ik vraag me af of er wel een eisprong aankomt. Ik heb t tijdens de paasdagen niet vol kunnen houden om geen suiker te eten , en ben bang dat dat nu veroorzaakt dat t misloopt deze maand.

(metformine werkt beter met een laag-koolhydraard dieet. dat volg ik nu dus al sinds november, maar had er even genoeg van, ook omdat ik niet zeker wist of t iets uit zou maken als ik geen suiker zou eten, ik dach, ik probeer eens wat er gebeurt als ik t wel doe, anders zit ik mezelf voor niks al die tijd te kwellen...)
wat onzeker nu voor je Twinkel, maar het kan toch niet zo zijn dat dat ei ineens weg is door het eten van suiker? Hoop ik niet!!!! Ik duim voor je!
Gemini wat spannend!! Ze zeggen hardlopers zijn doodlopers. Dat ze er dus maar even over doen en dan wel groot genoeg zijn. Ga hier ook heel hard voor je duimen dat maandag de punctie plaats kan vinden!!

twinkel ik ben idd al bijna op de helft. Zit nu op 19w4d! gaat zo snel allemaal he. We zijn langzaam aan bezig met spulletjes enzo. En over twee weekjes ga ik flik shoppen en wat kleertjes inslaan! haha. Heb tot nu toe namelijk nog niks zelf gekocht. Alleen maar gekregen.

Ben idd erg blij met het contract. Uren komen er hopelijk later nog bij en als het niet zo mocht zijn dat zie ik dan wel weer. Hoef me nu in elk geval geen zorgen te maken tijdens mijn verlof over hoe en wat verder. Is al een grote geruststelling!
Opes deel vergeten... Twinkel. Ik kan me dat ook moeilijk voorstellen dat je door een weekendje meer suikers te eten nu ineens misschien geen ei hebt. Is dat zo strikt dan allemaal?
ja ik weet t niet. toen ik zwanger werd had ik 4 weken helemaal geen zuiker gegeten en weinig koolhydraten. weet niet of t daar aan lag. feit is dat metformine eigen,lijk een medicijn i tegen suikerziekte, en dat PCO aan de basis waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een kleine afwijking in de suikerstaofwisseling.

we zullen zien. gisteren had ik een bijna positieve ovulatietest. ( en ze worden bij mij nooit echt helemaal positief) vandaag wilde ik op nieuw etesten, doet die stomme test t niet! er loop gewoon helemaal geen vloeistof door t afleesvenstertje! en ik had maar een test mee naar mn werk genomen natuurlijk...

Nurse, heb je echt nog helemaal geen kleertjes gekocht zelf!! snel gaan doen hoor! is echt zo leuk om te doen!!

gemini, ben zo benieuwd of je maandag een pick-up krijgt, en hoe de oogst zal zijn! een vriendin van mij belde vorige week, ze hebben het hartje van hun kindje zien kloppen, ze is zwanger geworden van haar 1e ICSI!
ik ben benieuwd wat je test zegt als je van het werk af komt....spannend!!!!!!!
copy paste:

heel slecht nieuws hier. Alles is van de baan, mijn lichaam heeft zelf besloten dat het alles weer af gingen breken. Baarmoederslijmvlies nog maar 6 mm, follikels allemaal nog kleiner dan woensdag. Het ziet er naar uit dat ik vanzelf ongesteld ga worden nu (zoiets als de vorige keer). Ik kan niet ophouden met huilen. Als ik dacht dat die cystes telkens tegenvallers waren, wist ik nog niet hoe dit voelt. Moet eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen, gelukkig is dit nog steeds geen poging. Ik heb nu een spuit Lucrin gehad, die dezelfde werking heeft als een maand lang iedere dag de decapeptyl spuiten. Scheelt weer gedoe en geeft ons de kans om na volgende week er een paar dagen uit te gaan. 12 april weer op controle om te kijken of ik weer kan beginnen. Wat een ontzettende tegenvaller, we zaten met ons hoofd al bij de punctie....
Ff weer een 'kleine' update, vandaag in het andere ziekenhuis geweest.... Zoals we eigenlijk al een beetje verwachten kregen we een assistente en die kon eigenlijk nog niet veel voor ons betekenen, wel konden we ons verhaal aan haar kwijt en zij ging gelijk met de gynecoloog zelf overleggen en die wil ons zsm 'overnemen' daardoor kunnen we volgende week maandag alweer bij hem / haar terecht! Krijgen dan een extra lange afspraak zodat wel ook aan hem / haar ons verhaal kunnen doen en dan gaan we verder kijken! Best positief gevoel over dus! Volgende week horen jullie meer :D
Fijn dat je je zo gehoord voelde, MissFine!

Waar is iedereen verder??????????????HEt is wel echt dramatisch stil hier!
Aaaaargh Gemini dat is echt gewoon weg KLOTE!!!!

Echt enorm veel balen!! Had zo gehoopt dat je gisteren een goede uitslag zou krijgen te horen. Nu zit je er zo tegen aan te hikken om hopelijk door te kunnen gaan met punctie en dan dit! Gevoelsmatig zit je dan denk ik inderdaad verder dan met de cystes terwijl het eigenlijk ook afwachten was. He he meid verdomme! Vandaag nog steeds zo'n klote gevoel als gisteren of heb je het wel goed van je af kunnen praten thuis?

hele dikke voor jou!!!
Ik breek even in op jullie topic, ik schrijf zelf mee met 'clomid wel en wee'. Ik heb een vraagje aan 75twinkel:

Ik las dat je een laag-koolhydraat dieet volgt en je verteld dat je zwanger werd in de periode dat je geen suiker nam. Ik heb het vermoeden dat er bij mij (ook pco ) ook een verband zit tussen mn suikerinname en mn cyclus, zeg maar. Vlak voor ik op vakantie ging ben ik een aantal kilo afgevallen (even bikini-proof worden haha) door bijna geen suiker te eten en prompt werd ik tijdens die vakantie ongesteld, wat bij mij bijna nooit spontaan gebeurd! Sindsdien heb ik dus dat vermoeden. Nu slik ik clomid en probeer erg op mn voedsel patroon te letten (lees: weinig suiker) maar ik vind dat wel lastig hoor! Daarom was mn vraag aan jouw eigenlijk, welk dieet gebruik jij? Zoiets als Atkins? Ik vind dat toch allemaal best wel ingrijpend hoor geen brood meer enzo, maarja het doel heiligt alle middelen zeggen ze dan he...

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het met pasen even zat was hoor, wees niet te streng voor jezelf en voel je daar absoluut niet schuldig om! Ik lees het wel!

Groetjes Robien
Hoi Robien, ik kan je niet verder helpen met je vraag, maar wens je veel succes met de clomid! Ik hoop dat het snel goed werkt voor je!

Hier gaat het best wel goed. Verheug me helemaal op de ingelaste (ik moest er echt even uit) vakantie van manlief en mij. Hij heeft alles geregeld en we gaan 5 daagjes naar Barcelona! Jieha!
Barcelona!!! Daar ben ik nog nooit geweest, maar lijkt me wel hartstikke gezellig!! Wanneer vertrekken jullie? Geniet er maar goed van! Heb je ook verdiend!! Lekker doen waar je zin in hebt. Met beetje geluk heb je nog fijn weer ook. Kan je lekker door de stad slenteren, gezellige restaurantjes en cafeetjes. Heerlijk! Super voor je!
Veel plezier Gemini in Barca... tis echt heel leuk vooral de haven bij het ramblas moet je zien ( zitten leuke winkeltjes ) :D
Gemini, ik lees net je bericht dat je kennelijk vanzelf ongesteld wordt. Wat ongelofelijk balen zeg! Jemig, wanneer doet je lichaam nou eens ff lekker mee! Je verdient het zo om ook zwanger te worden. Ik vind het heel moedig van je dat je toch steeds weer opnieuw begint. Een heel dikke knuffel van mij.

En Barcelona lijkt me een heel goed idee! Even lekker eruit en genieten van een paar heerlijke dagen daar. Barcelona is een superstad!

Heel veel liefs,

carpediem
ja lekker is dat he, vooruitzicht op Barcelona! Dank voor de tips!

En ik ga inderdaad lekker met manlief genieten, zijn we wel aan toe!

Thanks meiden!
Snoop, alles goed???? Je bent al even hier niet meer geweest, en ook niet op je site....
hoi allemaal, ik ben ff een weekje weg en hoop dat er toch wel wat meer berichtjes hier staan als ik weer terug kom ! Ik heb op alle topics wel eens gehad dat het wel eens rustig was, maar hier tot nu toe niet....

veel liefs!
Gemini hele fijne vakantie! Ik ben als jij terug komt een weekje weg maar ik zal ff een update geven.

Ben vandaag overgestapt naar een andere gyn , dus ook naar een ander ziekenhuis. Had vandaag een half uur afspraak staan en daar hebben we alles in kunnen vragen.

Wat zijn nu de verdere stappen... ik ga nog 1 x 150mg clomid innemen, om te kijken of dat misschien zin heeft na de LEO operatie, mocht niet dit helpen dan mag ik hormonen gaan spuiten en wordt ik uiteraard goed in de gate gehouden. Toen ik vertelde dat mijn andere gyn zei dat er jaarlijks 10 mensen aan overlijden vond ze dat maar vreemd en zei dat dat absoluut niet waar is. Ze zei wel dat er natuurlijk wel risicos aan zitten... zoals het vocht wat je lichaam opneemt ervoor akn zorgen dat je uitdroogt.... dat je als je eierstokken te groot worden ze kunnen gaan draaien en hierdoor af kunnen sterven... maar ze zei er wel bij dat dit allemaal uitersten waren en dat ze het onzin vond om er niet aan te beginnen. Ze vond wel dat ik even de Clomid moest proberen, zeker na de LEO....

Ben dus echt gerustgesteld nu en heel erg blij dat er toch nog hoop voor ons is!
Hai meiden, sorry dat ik hier een tijdje niet geweest ben...

Heeft te maken met heel erg veel hectiek op mijn werk. Ik internet niet veel thuis, maar kom afen toe even spieken als ik een paar minutjes relax nodig heb op mijn werk. Maar de afgelopen weken zat dat er niet in.

Miss Fine, ik vind t goed nieuws! Goe dat je naar die andere gyn bent gegaan. Blijf je nu bij deze? Ik hoop dat t je veel goeds brengt!!

Gemini, wat ontzettend KUT. sorry voor t woord, maar zo is t gewoon. wat een goed besluit dat jullie er even een weekje tussenuit zijn! Ik hoop dat t je lukt weer nieuwe moed te verzamelen. hele dikke knuffel van mij!!

Robien , hoi! Ik ben er heel zeker van dat t bij mij met suiker te maken heeft. Uit onderziek is ook gebleken dat PCOS in feite veroorzaakt wordt door een kleine, vaak haast onmeetbare verstoring in de suikerstofwisseling. Voor mij is t deze maand nog weer eens duidelijker geworden, want ik heb door t suiker eten met pasen inderdaad geen goede eisprong gehad. Ik ben vandaag wel ongesteld geworden (tot mijn verrassing) maar ik t is een eisprong van slechte kwaliteit geweest, want ik heb geen temperatuurstijging gehad.

Ik volg het insuline tolerantie dieeet. Dat is niet zo heel drastisch. je mag wel brood, alleen moet tegen ele hoeveelheid koolhydraten een bepaalde hoeveelheid eiwitten staan, en er zit een maximum aan de hoeveelheid koolhydraten die je in één keer mag eten, daarna moe je 2 uur wachten op meer koolhydraten. .(ik weet de hoeveelheden even niet, want zo strikt volg ik t niet, ik doe t een beetje op mijn gevoel. maar zal vanavond de hoeveelheden even voor je opzoeken.)

Komt ongeveer neer op brood met kaas of vlees, en niet meer dan 2 boterhammen tegelijk. En weinig rijst pasta of aardappels met veel eiwitrijke saus. Ik val er ook heel hard door af

Werkt Clomid bij je? Mocht t niet werken dan zou ik je zeker adviseren om je gyn voor te stellen er metformine bij te nemen. Veel succes!
Oh , Robien, ik heb t dieet uit dit boekje, 17,- bij BOL

http://www.nl.bol.com/is-...000919281&Section=BOOK_EN
Hola! Ben weer thuis en meteen weer kunnen starten met de gonal F! nu weer op dinsdag, donderdag en zaterdag op controle, oftewel, meteen weer vol er tegen aan!
Halloooo!!

Gemini dacht nog ff snel een berichtje te kunnen plaatsen voor je weer thuis zou zijn. Dacht heb je eindelijk weer wat te lezen hier Maar je bent me al voor.

Hoe was je mini vakantie? gedaan wat je je hebt voorgenomen? Dus lekker relaxen, luieren, slenteren, genieten enz enz enz? Hoop dat je ff goed hebt kunnen bijtanken en dat je lijf er weer helemaal klaar voor is!

Je bent weer begonnen met de Gonal F. Betekent dat dat je inderdaad uit jezelf ongi bent geworden? Hopelijk hebben je eitjes deze vakantie ook lekker uit kunnen rusten en zijn ze wel in voor wat actie! :-) hihi.

Miss Fine wat fijn dat je je goed voelt bij deze gyn! Is toch ook erg belangrijk. Nu voel je je tenminste gehoord. Hopelijk brengt het ook veel succes met zich mee!

Twinkel? op welke dag zit je nu in je cyclus? Al iets kunnen merken van een tempstijging? Ook voor jou: Keep my fingers crossed!

Ben toch ook wel erg benieuwd hoe hte toch met Snoopy gaat! Is toch alweer een hele poos geleden geweest dat ze hier is geweest. En op haar site is ook al even niks nieuws meer geschreven of fotootjes geplaatst. Hoop dat alles wel goed gaat!

Hier gaat alles goed! Zit nu op de 22 weken en we hebben afgelopen week de screeningsecho gehad. Alles was goed. Erg fijn om te horen dus. We weten wat het gaat worden en de hele wereld mag mee genieten haha. We worden de trotse ouders van een lief jongetje! We krijgen een zoontje! Ik ben er heel blij mee. Als het een meisje was geweest net zo hoor haha. Vriendlief is ook echt helemaal in de wolken! Hij doet af en toe zo stoer maar is wat dat betreft toch echt een softie geworden haha.

Verder wel regelmatig last van harde buiken maar geniet boven al van alles! de klachtjes horen erbij maar neem ze voor lief en waardeer het allemaal des te meer. Meiden hoop dat jullie ook snel flink getrappel kunnen voelen!!!! Blijf voor jullie duimen!!!

liefs
Hoi!

Was ik je voor Nurse

Barcelona was geweldig, we hebben veel gezien (veel Gaudi, leuke winkeltjes, strand etc) maar vooral genoten van het feit dat we niets hoeven. Heerlijk!!!!! En lekker weer, was ook erg fijn!

Gefeliciteerd, een zoontje voor jullie dus! En alles helemaal goed, wat geweldig om te horen! Inderdaad ben je al over de helft nu, dat schiet echt op!
oja, ik ben niet uit mezelf ongesteld geworden, maar baarmoederslijmvlies en follikels waren genoeg uit zichzelf teruggegaan om weer te starten!

En Nurse, ik maak me dus ook echt zorgen om Snoop!!! Zeker omdat ze haar site ook niet bij houdt....hoop dat we snel wat van haar horen!
anoniem_47194 wijzigde dit bericht op 15-04-2008 13:38
Reden: nog stukje vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven