Co-ouderschap en meningsverschil

04-07-2020 09:01 406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat volgend schooljaar naar de middelbare school en gaat 32km fietsen op een dag.
Ik wil haar een elektrische fiets geven omdat ze niet zo snel is en haar vriendinnen ook een elektrische fiets gaan rijden. Ik ben ook bang dat ze te veel tijd kwijt is aan fietsen terwijl ze met huiswerk ook niet zo snel ik en haar tijd goed kan gebruiken.
Maar haar vader (waar ik co ouderschap mee deel) wil dat ze op een gewone fiets gaat fietsen. Wij hebben het vroeger ook gedaan en omdat ze wat stevig is kan ze de beweging goed gebruiken.
Hij heeft goede argumenten maar toch vind ik het sneu voor haar.
Wat vinden jullie? Me erbij neer leggen of haar vader overrulen en zelf een elektrische fiets voor haar kopen?
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:19
Ze is een van de weinige kinderen die zo ver gaat voor een school. Er gaan 2 kinderen met haar mee fietsen en die krijgen een elektrische fiets. Ze zitten op een andere school in de buurt. Best kans dat met andere roosters ze wel vaker alleen moet fietsen.
Dan gaat dat argument van samen fietsen feitelijk al niet meer op dus.
Zeker een elektrische fiets. Samen met kinderen mee kunnen fietsen. Ik zou hem zeker overrulen. Dan betaald ie maar niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
04-07-2020 09:37
Gaat hij met haar trainen in de vakantie dan? In zijn week gezellig elke dag 32 kilometer fietsen met zijn dochter? Is hij rijkelijk laat mee begonnen dan.

Want de overgang naar de middelbare school is al heftig genoeg, zonder dat je ook nog conditie op moet bouwen.

En ik hoop niet dat hij tegen haar zelf zegt dat ze te dik is en dus 'als straf' maar lekker moet gaan trappen? Want dat is wat zij zal denken. Als ik dun was mocht ik er wel 1. Hoefde ik van papa niet door weer en wind af te zien.
Ik ben bang dat mijn dochter er wel zo over denkt. Hij gaat 1x per 2 weken met haar fietsen om te trainen. Ik doe dat 2x per week om het toch eerst te proberen. Maar het is iedere keer huilen. Ze weet dat ik dat gevoelig voor ben ;).
Ik ben bang dat we niet in 2 maanden haar volledig getraind krijgen.
Eigenlijk is het heel simpel. Jullie hebben co-ouderschap en dat betekent dat jullie allebei je eigen regels in je eigen huis mogen hebben.

Dus jij betaalt de elektrische fiets, hij betaalt de gewone schoolfiets, als ze bij jou is gaat ze elektrisch en komt ze nog fris en fruitig terug om haar huiswerk te doen. En als ze bij hem is, komt ze vermoeid thuis en heeft ze geen energie meer voor haar huiswerk. Maar daar mag hij dan mooi mee dealen. Want bij keuzes horen consequenties.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
04-07-2020 09:41
Eigenlijk is het heel simpel. Jullie hebben co-ouderschap en dat betekent dat jullie allebei je eigen regels in je eigen huis mogen hebben.

Dus jij betaalt de elektrische fiets, hij betaalt de gewone schoolfiets, als ze bij jou is gaat ze elektrisch en komt ze nog fris en fruitig terug om haar huiswerk te doen. En als ze bij hem is, komt ze vermoeid thuis en heeft ze geen energie meer voor haar huiswerk. Maar daar mag hij dan mooi mee dealen. Want bij keuzes horen consequenties.
Dit begint inmiddels ook mijn gedachte te zijn. Ik heb geprobeerd gezamenlijk zoveel mogelijk met elkaar op 1 lijn te zitten maar dat betekent dat ik al 7 jaar buig. Het houdt een keer op.
Alle reacties Link kopieren
Die afstand is prima te fietsen, ja het is ver maar velen zijn haar voorgegaan

Ik ben het eens met je man om haar geen elektricche fiets meteen te geven, los van dat de beweging goed voor haar is (en ze het blijkbaar kan gebruiken) is een kans op ongeluk met elektrische fiets veel groter. Een helm is dat zeer verstandig maar dat zal ze ook wel niet willen

Al haar vriendinnen wel? Dat valt te bezien natuurlijk. En wie weet zitten er op die school nog andere meiden


Een elektrische fiets kopen kan altijd nog, ik zou zeggen. Eerst zo beginnen en na fe brugklas kijken we wel


(Hier hebben enkelingen een elektrische fiets maar die houden gewoon rekening met de normale fietsers en fietsen op slakkengang. Wat dat betreft zou je kind dan helemaal geen beweging meer krijgen en dat kon ze juist goed gebruiken)
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:41
Ik ben bang dat mijn dochter er wel zo over denkt. Hij gaat 1x per 2 weken met haar fietsen om te trainen. Ik doe dat 2x per week om het toch eerst te proberen. Maar het is iedere keer huilen. Ze weet dat ik dat gevoelig voor ben ;).
Ik ben bang dat we niet in 2 maanden haar volledig getraind krijgen.
wow gaat dit om een fiets

of over dik zijn en opvoeden ?
ZijZei schreef:
04-07-2020 09:40
Zeker een elektrische fiets. Samen met kinderen mee kunnen fietsen. Ik zou hem zeker overrulen. Dan betaald ie maar niet mee.
Als je TO's reacties had gelezen, wist je dat er geen anderen zijn.
-jolijn- schreef:
04-07-2020 09:41
Eigenlijk is het heel simpel. Jullie hebben co-ouderschap en dat betekent dat jullie allebei je eigen regels in je eigen huis mogen hebben.

Dus jij betaalt de elektrische fiets, hij betaalt de gewone schoolfiets, als ze bij jou is gaat ze elektrisch en komt ze nog fris en fruitig terug om haar huiswerk te doen. En als ze bij hem is, komt ze vermoeid thuis en heeft ze geen energie meer voor haar huiswerk. Maar daar mag hij dan mooi mee dealen. Want bij keuzes horen consequenties.
Wát een bizarre reactie, zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het echt eens met je man. Die afstand is prima te fietsen en een goede conditie zal ze krijgen dat is echt wat waard hoor!!
Zeker als die nu ontbreekt.

En je kan altijd nog een elektrische fiets geven maar je kan hem niet meer weghalen
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:41
Ik ben bang dat mijn dochter er wel zo over denkt. Hij gaat 1x per 2 weken met haar fietsen om te trainen. Ik doe dat 2x per week om het toch eerst te proberen. Maar het is iedere keer huilen. Ze weet dat ik dat gevoelig voor ben ;).
Ik ben bang dat we niet in 2 maanden haar volledig getraind krijgen.
Huilen omdat ze weet dat je daar gevoelig voor bent? Van mij mag ze gewoon fietsen. Maar ik ben dan weer niet van manipulatief gedrag. Ik fietste vroeger 32 km op een dag. Ruim een uur heen en ruim een uur terug, door de polder. Heb er nog steeds mooie strakke benen van. In de winter met de bus. Echt, die watjes van tegenwoordig.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
04-07-2020 09:45
Als je TO's reacties had gelezen, wist je dat er geen anderen zijn.
Er zijn wel degelijk 2 andere vriendinnen die mee fietsen, alleen zitten ze op een andere school.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
04-07-2020 09:43
Die afstand is prima te fietsen, ja het is ver maar velen zijn haar voorgegaan

Ik ben het eens met je man om haar geen elektricche fiets meteen te geven, los van dat de beweging goed voor haar is (en ze het blijkbaar kan gebruiken) is een kans op ongeluk met elektrische fiets veel groter. Een helm is dat zeer verstandig maar dat zal ze ook wel niet willen

Al haar vriendinnen wel? Dat valt te bezien natuurlijk. En wie weet zitten er op die school nog andere meiden


Een elektrische fiets kopen kan altijd nog, ik zou zeggen. Eerst zo beginnen en na fe brugklas kijken we wel


(Hier hebben enkelingen een elektrische fiets maar die houden gewoon rekening met de normale fietsers en fietsen op slakkengang. Wat dat betreft zou je kind dan helemaal geen beweging meer krijgen en dat kon ze juist goed gebruiken)

Dit idd. Door de snelheid van de fiets moeten ze ook snel beslissingen in het verkeer kunnen nemen en als ze al niet zo snel is met alles..Zeker in de stad is het verkeer erg druk. En als een helm verplicht wordt, vindt ze het dan nog steeds leuk?
ghost79 wijzigde dit bericht op 04-07-2020 09:50
3.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
04-07-2020 09:43
Die afstand is prima te fietsen, ja het is ver maar velen zijn haar voorgegaan
En die vonden het ook k*t.
-jolijn- schreef:
04-07-2020 09:41
Eigenlijk is het heel simpel. Jullie hebben co-ouderschap en dat betekent dat jullie allebei je eigen regels in je eigen huis mogen hebben.

Dus jij betaalt de elektrische fiets, hij betaalt de gewone schoolfiets, als ze bij jou is gaat ze elektrisch en komt ze nog fris en fruitig terug om haar huiswerk te doen. En als ze bij hem is, komt ze vermoeid thuis en heeft ze geen energie meer voor haar huiswerk. Maar daar mag hij dan mooi mee dealen. Want bij keuzes horen consequenties.
Lijkt me vooral een fantastisch recept voor een heleboel gezeik.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
04-07-2020 09:44
wow gaat dit om een fiets

of over dik zijn en opvoeden ?
Fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
04-07-2020 09:49
Dit idd. Door de snelheid van de fiets moeten ze ook snel beslissingen in het verkeer kunnen nemen en als ze al niet zo snel is met alles..Zeker in de stad is het verkeer erg druk. En als een helm verplicht wordt, vindt ze het dan nog steeds leuk?
Goed argument.
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:50
Fiets.
ik denk het niet
Alle reacties Link kopieren
Iets kopen omdat iedereen het doet vind ik een onzin argument volgend jaar wil ze uit tot morgenochtend want iedereen doet dat en daarna rookt ze want iedereen rookt
Je laat gaar zien dat je eigenlijk wil dat ze fietste maar ja. Iedereen he. Dus dan ga jij ook maar overstag.

Ik zou pas een Elektrische fiets geven als ik heb gezien dat zij dat nodig heeft want ze kan gewoon fietsen niet aan

En dat zou dan mijn reden zijn.
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:49
Er zijn wel degelijk 2 andere vriendinnen die mee fietsen, alleen zitten ze op een andere school.
Andere roosters dus, en over een paar maanden waarschijnlijk ook andere vriendinnen met wie ze misschien wel liever naar school fietsen.
ikBedoelHetGoed schreef:
04-07-2020 09:45
Als je TO's reacties had gelezen, wist je dat er geen anderen zijn.
Ja hoor, 2 op een andere school dus ik heb het gelezen.

Straks op de middelbare komen er meer vrienden en anderen waar ze vast ook mee kan fietsen.

Niet meteen gaan katten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een idiote afstand om je kind te verplichten te moeten fietsen. Dat kost je een uur enkele reis! Zou je dat zelf doen naar je werk?
Zeggen dat jij vroeger ook moest vind ik onzin. Net of je het toen zo leuk vond. Mijn vader had helemaal geen fiets. Die moest naar het strand lopen, tja dat was toen, en nu hoeft dat gelukkig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was alles beter, maar nu leven we in een andere tijd. Anders zouden we allemaal nog 1 vaste telfoon hebben, niet thuis kunnen werken en de wereld vervuilen met stinkende auto's.

Ik moest ook veel fietsen. Tussen de weilanden door. Nooit een probleem geweest want je kon niet anders. Maar als ik nu terug denk aan de tijden dat ik echt op was. Net aan vooruit kwam door de wind en mij afvroeg of ik toch niet gewoon beter kon gaan lopen omdat ik net zo snel ging dan had ik toch wel graag een elektrische fiets gehad.

Als ze de beweging kan gebruiken kan ze naast de beweging van en naar school toch ook gewoon een intensieve sport gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:41
Ik ben bang dat mijn dochter er wel zo over denkt. Hij gaat 1x per 2 weken met haar fietsen om te trainen. Ik doe dat 2x per week om het toch eerst te proberen. Maar het is iedere keer huilen. Ze weet dat ik dat gevoelig voor ben ;).
Ik ben bang dat we niet in 2 maanden haar volledig getraind krijgen.
Dus hij kan het zelf maar 1x per 2 weken opbrengen, maar zijn dochter mag het straks lekker elke dag gaan doen?
Ballenbak888 schreef:
04-07-2020 09:43
Dit begint inmiddels ook mijn gedachte te zijn. Ik heb geprobeerd gezamenlijk zoveel mogelijk met elkaar op 1 lijn te zitten maar dat betekent dat ik al 7 jaar buig. Het houdt een keer op.
Het klinkt alsof hier het echte pijnpunt zit. Je bent niet voor niets van elkaar gescheiden en nog steeds bepaalt hij alles, dingen die ook op jou impact hebben. Mijn advies is om zo min mogelijk met hem te bespreken, maar gewoon je eigen leven te leiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven