Co-sleeper 68cm hoog

26-05-2020 08:01 52 berichten
Ik ben een paar weken zwanger en langzaamaan aan het kijken naar spullen voor de hopelijk toekomstige baby. Ik wil graag een co-sleeper maar ons bed is 68cm hoog. Het is geen boxspring maar gewoon een hoger bed op poten. Ik wil geen omgebouwd Ikea ledikant. Dat past niet. ik hou niet van traliebedjes. En ik wil geen tweedehands.

Maar welke dan wel? Mijn oog wil ook wat maar dan kom ik bij de Bednest uit. Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Bednestjes zijn gevaarlijk, je kunt je kind daar alleen onder toezicht in laten slapen, dus niet ‘s nachrs als jij ook slaapt. Of is Bednest een merk Cosleeper? Ik had een Cosleeper van Petite Amelie. Deze is verstelbaar in meerdere hoogtes en eventueel kun je zelf ook nog een gaatje boren op de juiste hoogte.
Ik had de Chicco Next to me. Heel blij mee.
VergeetachtigeJan schreef:
26-05-2020 08:06
Bednestjes zijn gevaarlijk, je kunt je kind daar alleen onder toezicht in laten slapen, dus niet ‘s nachrs als jij ook slaapt. Of is Bednest een merk Cosleeper? Ik had een Cosleeper van Petite Amelie. Deze is verstelbaar in meerdere hoogtes en eventueel kun je zelf ook nog een gaatje boren op de juiste hoogte.
Bednest is een merk cosleeper.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als ik je een tip mag geven voor de rest van je ouderlijk leven..

Laat je interieurwensen maar een beetje los. Hou je niet vol en is vaak gewoon niet praktisch.

Qua co-sleeper met verstelbare poten/beetje design en geen spijltjes: maxicosy al gezien?
Alle reacties Link kopieren
VergeetachtigeJan schreef:
26-05-2020 08:06
Bednestjes zijn gevaarlijk, je kunt je kind daar alleen onder toezicht in laten slapen, dus niet ‘s nachrs als jij ook slaapt. Of is Bednest een merk Cosleeper? Ik had een Cosleeper van Petite Amelie. Deze is verstelbaar in meerdere hoogtes en eventueel kun je zelf ook nog een gaatje boren op de juiste hoogte.
Je verwart het merk bednest met een babynestje. :)

Overigens vind ik een bednest dus écht heel lelijk. :lol: en daar betaal je de hoofdprijs voor.
Alle reacties Link kopieren
Chicco next to me. Echt ideaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heb ook de Chicco. Echt fijn!
Maakt mij niet uit hoe hij eruit ziet staat vijf a zes maanden naast mijn bed. Verder gewoon een leuk kamertje
where ever you go, go with your heart
Maar de Chico is toch niet hoog genoeg? "De Chicco Next 2 Me is geschikt voor baby’s vanaf de geboorte tot 9 kg en is in 6 standen in hoogte verstelbaar, van 35cm tot 52cm"
Hou je er ook rekening mee dat je bed de eerste periode op klossen staat en dus hoger is?
VergeetachtigeJan schreef:
26-05-2020 08:06
Bednestjes zijn gevaarlijk, je kunt je kind daar alleen onder toezicht in laten slapen, dus niet ‘s nachrs als jij ook slaapt. Of is Bednest een merk Cosleeper? Ik had een Cosleeper van Petite Amelie. Deze is verstelbaar in meerdere hoogtes en eventueel kun je zelf ook nog een gaatje boren op de juiste hoogte.
Een Bednest, geen babynestje.



De co-sleeper van Petit Amélie gaat tot 64cm en is een traliebedje. Niet helemaal wat ik zoek :)
depster schreef:
26-05-2020 08:18
Hou je er ook rekening mee dat je bed de eerste periode op klossen staat en dus hoger is?

Dan moet het bed op 80cm hoogte. Maar met die eerste week wil ik geen rekening houden als de baby daarna 6 maanden naast mij/mijn man ligt. Als de co-sleeper op 80cm zou kunnen zou fantastisch zijn maar dat lijkt mij lastig te vinden.
Discover schreef:
26-05-2020 08:08
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als ik je een tip mag geven voor de rest van je ouderlijk leven..

Laat je interieurwensen maar een beetje los. Hou je niet vol en is vaak gewoon niet praktisch.

Qua co-sleeper met verstelbare poten/beetje design en geen spijltjes: maxicosy al gezien?


Ik wil mijn smaak niet loslaten want dat is gewoon te koop bij Bednest. Maar misschien zijn er nog meer opties :)

De Maxi-Cosi Iora is tot 67cm :high5: Dat komt al in de buurt!
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 08:27
Ik wil mijn smaak niet loslaten want dat is gewoon te koop bij Bednest. Maar misschien zijn er nog meer opties :)

De Maxi-Cosi Iora is tot 67cm :high5: Dat komt al in de buurt!
Die heeft wel een rand die hoger is dan het matrasje. Daarom viel de Iora voor mij af. Ik wil dat zelf gelijk hebben met mijn matras, zonder dat er iets tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Maxi Cosi Iora, heel blij mee!
leolux schreef:
26-05-2020 08:33
Die heeft wel een rand die hoger is dan het matrasje. Daarom viel de Iora voor mij af. Ik wil dat zelf gelijk hebben met mijn matras, zonder dat er iets tussen zit.


Dat is wel een minpunt. Hij kan wel schuin en het is geen traliebed.

Ik vraag mij af hoeveel ik mij ga storen aan dat de zijkant hoger is dan het matras. Aan de ene kant is het fijn als mijn hoofd gelijk ligt met baby maar aan de andere kant ga ik geen borstvoeding geven dus hoef ik de baby niet na een voeding zachtjes terug te schuiven.

Bij baby 1 had ik een wiegje en die rand was veel te hoog. Dat wil ik niet meer. Maar zo’n randje.. :-?
Ik zou zo'n opstaand randje ook niet doen. Ken een naar verhaal van een baby die daardoor overleden is.

Verder heb je een hoop duidelijke wensen, dan blijft er denk ik gewoon niet zo veel over ;-)

Ik vind de Bednest wel mooi trouwens. En je kan hem daarna altijd weer verkopen aan iemand die wel tweedehands wilt.
Ik heb een cosleeper van calido safetyfirst. Ons bed is ook 68 cm en van de kraamverzorging hoeft ons bed niet op klossen. Cosleeper past perfect.
Drijfzand_ schreef:
26-05-2020 08:53
Ik zou zo'n opstaand randje ook niet doen. Ken een naar verhaal van een baby die daardoor overleden is.

Verder heb je een hoop duidelijke wensen, dan blijft er denk ik gewoon niet zo veel over ;-)

Dat verhaal is waarschijnlijk die over Bednest? Die ouders hadden een baby te slapen gelegd op haar buik, in een schuin bed met de rand half naar beneden :( Zo leg je toch geen baby te slapen? Ze hadden zich niet aan de voorschriften gehouden omdat ze het bed hadden geleend en de uitleners hadden de waarschuwingssticker er af gehaald. Die baby is gestikt omdat ze haar hoofdje over de rand had gekregen.

Ik wens en zoek altijd op alles en dan reduceer ik het uiteindelijk naar de bestaande mogelijkheden ;)
Zwartepiste schreef:
26-05-2020 08:42
Wij hebben de Maxi Cosi Iora, heel blij mee!


Heb je last van het randje?
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 09:00
Dat verhaal is waarschijnlijk die over Bednest? Die ouders hadden een baby te slapen gelegd op haar buik, in een schuin bed met de rand half naar beneden :( Zo leg je toch geen baby te slapen? Ze hadden zich niet aan de voorschriften gehouden omdat ze het bed hadden geleend en de uitleners hadden de waarschuwingssticker er af gehaald. Die baby is gestikt omdat ze haar hoofdje over de rand had gekregen.

Ik wens en zoek altijd op alles en dan reduceer ik het uiteindelijk naar de bestaande mogelijkheden ;)
Oh, zoiets zou het kunnen zijn ja. Wist niet dat dat dan met die Bednest was.
Cin88 schreef:
26-05-2020 08:57
Ik heb een cosleeper van calido safetyfirst. Ons bed is ook 68 cm en van de kraamverzorging hoeft ons bed niet op klossen. Cosleeper past perfect.


Komt het matras van de co-sleeper op 68cm? Ik had alleen gevonden dat deze tot 61cm kwam. En volgens reviews voelt het wat gammel. Geen last van?
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 08:46
Dat is wel een minpunt. Hij kan wel schuin en het is geen traliebed.

Ik vraag mij af hoeveel ik mij ga storen aan dat de zijkant hoger is dan het matras. Aan de ene kant is het fijn als mijn hoofd gelijk ligt met baby maar aan de andere kant ga ik geen borstvoeding geven dus hoef ik de baby niet na een voeding zachtjes terug te schuiven.

Bij baby 1 had ik een wiegje en die rand was veel te hoog. Dat wil ik niet meer. Maar zo’n randje.. :-?
Ook als je geen borstvoeding geeft moet je baby ‘s nachts gevoed worden toch?
SallySpectra* schreef:
26-05-2020 09:11
Ook als je geen borstvoeding geeft moet je baby ‘s nachts gevoed worden toch?


Klopt alleen kan je bij borstvoeding liggen en dat ken ik niet bij flesvoeding. En bij liggend voeden kan je de baby dan zachtjes terug schuiven van matras op matras en als je zit en voed maakt zo’n randje misschien toch niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hetzelfde probleem, alleen is ons matras 80 cm hoog :) Niks voor te vinden, en een co-sleeper op een (aanzienlijke!) verhoging zetten vond ik een ronduit gevaarlijke gedachte.

Wij hebben gewoon een houten (spijlen ;) ) wieg van de Prenatal gekocht. Dan maar niet gelijke hoogte....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven