Co-sleeper 68cm hoog

26-05-2020 08:01 52 berichten
Ik ben een paar weken zwanger en langzaamaan aan het kijken naar spullen voor de hopelijk toekomstige baby. Ik wil graag een co-sleeper maar ons bed is 68cm hoog. Het is geen boxspring maar gewoon een hoger bed op poten. Ik wil geen omgebouwd Ikea ledikant. Dat past niet. ik hou niet van traliebedjes. En ik wil geen tweedehands.

Maar welke dan wel? Mijn oog wil ook wat maar dan kom ik bij de Bednest uit. Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de babybay (maxi). Wat mij betreft de mooiste die er is, qua aanschuifbedjes. Super fijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bednest en hij valt me nogal tegen. Het is een wankel ding door de constructie van het onderstel. Dat is op zich niet erg, want je zet het bed vast met spanbanden aan je eigen bed, maar wel slecht voor zo'n duur bedje. Verder sluit het bedje niet mooi aan op ons bed. Wij hebben een ledikant met rand van zo'n 1cm en er ontstaat een enorme kier tussen bed en Bednest. Ik heb er het duurdere matrasje bij gekocht en dat is dun en onconfortabel.
De Chicko heeft erg dichte wanden en wordt daarom afgeraden.
Als ik dit van tevoren geweten had had ik een bedje van Petit Amelie gekozen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 09:00
Dat verhaal is waarschijnlijk die over Bednest? Die ouders hadden een baby te slapen gelegd op haar buik, in een schuin bed met de rand half naar beneden :( Zo leg je toch geen baby te slapen? Ze hadden zich niet aan de voorschriften gehouden omdat ze het bed hadden geleend en de uitleners hadden de waarschuwingssticker er af gehaald. Die baby is gestikt omdat ze haar hoofdje over de rand had gekregen.

Ik wens en zoek altijd op alles en dan reduceer ik het uiteindelijk naar de bestaande mogelijkheden ;)
Even over veiligheidsvoorschriften dan. Is cosleeper wel veilig zonder borstvoeding? Ik meen van niet, maar durf dat niet met volledige zekerheid te zeggen.

Wij hebben petit amelie. En op veiligsamenslapen.nl staan geloof ik tips om hele bedje op te hogen.
Due-scimmie schreef:
26-05-2020 09:54
Even over veiligheidsvoorschriften dan. Is cosleeper wel veilig zonder borstvoeding? Ik meen van niet, maar durf dat niet met volledige zekerheid te zeggen.

Wij hebben petit amelie. En op veiligsamenslapen.nl staan geloof ik tips om hele bedje op te hogen.
Samenslapen is niet veilig zonder borstvoeding, cosleeper lijkt me wel.

DaSilva, waarom eigenlijk een cosleeper? Om een hand op buikje van baby te kunnen leggen oid?
Due-scimmie schreef:
26-05-2020 09:54
Even over veiligheidsvoorschriften dan. Is cosleeper wel veilig zonder borstvoeding? Ik meen van niet, maar durf dat niet met volledige zekerheid te zeggen.

Wij hebben petit amelie. En op veiligsamenslapen.nl staan geloof ik tips om hele bedje op te hogen.


Waarom is het gebruik van een co-sleeper niet veilig met flesvoeding? Dat is toch bij bedding-in? Dat is iets anders dan een co-sleeper.
Drijfzand_ schreef:
26-05-2020 09:57
Samenslapen is niet veilig zonder borstvoeding, cosleeper lijkt me wel.

DaSilva, waarom eigenlijk een cosleeper? Om een hand op buikje van baby te kunnen leggen oid?

Idd om even een handje te kunnen bieden of een pink of tut. Dat ging mij te onhandig met een wieg.
Maline schreef:
26-05-2020 09:44
Ik heb een Bednest en hij valt me nogal tegen. Het is een wankel ding door de constructie van het onderstel. Dat is op zich niet erg, want je zet het bed vast met spanbanden aan je eigen bed, maar wel slecht voor zo'n duur bedje. Verder sluit het bedje niet mooi aan op ons bed. Wij hebben een ledikant met rand van zo'n 1cm en er ontstaat een enorme kier tussen bed en Bednest. Ik heb er het duurdere matrasje bij gekocht en dat is dun en onconfortabel.
De Chicko heeft erg dichte wanden en wordt daarom afgeraden.
Als ik dit van tevoren geweten had had ik een bedje van Petit Amelie gekozen denk ik.

Bedankt voor je review. Ik vond weinig kritiek over de bednest behalve de overleden baby.

En over die wanden van de chicco probeer ik info te vinden maar ik kan niet vinden of het is goedgekeurd. En we zijn geen mensen die een stootrand in een ledikant hangen dus wil ik wel dat de wand ademt.

Ik verwarde de chicco met de Maxi-Cosi. Die heeft ook dichte wanden en ik kan geen info vinden over die wanden. Ze noemen het zelf ademend maar of dat genoeg is?

De dunne wand van de bednest leek mij wel wat.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 10:34
7.69% gewijzigd
Pergamon schreef:
26-05-2020 09:31
Ik heb de babybay (maxi). Wat mij betreft de mooiste die er is, qua aanschuifbedjes. Super fijn ding.

Het lijkt mij niet zo handig omdat een kant altijd open is. Dan lijkt het meer op bedding-in.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 10:05
Waarom is het gebruik van een co-sleeper niet veilig met flesvoeding? Dat is toch bij bedding-in? Dat is iets anders dan een co-sleeper.
https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes

Het nut van een cosleeper die je dichtschuift ontgaat mij trouwens want dan kun je er nog steeds geen handje op leggen.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 10:14
Het lijkt mij niet zo handig omdat een kant altijd open is. Dan lijkt het meer op bedding-in.

Er zit een hekje bij waarmee je het kan afsluiten. ik gebruik dat echter nooit omdat wij dat niet handig vinden. Voor ons is een cosleeper juist dat we er altijd bij kunnen en dat er geen hekje tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-05-2020 10:25
Er zit een hekje bij waarmee je het kan afsluiten. ik gebruik dat echter nooit omdat wij dat niet handig vinden. Voor ons is een cosleeper juist dat we er altijd bij kunnen en dat er geen hekje tussen zit.
Ja die hebben wij ook, al ligt dreumes meestal gewoon bij mij. Vandaar dat ik het me afvroeg omdat ik idee heb dat to dat wel wil nav commentaar hierboven over bedje die niet afsluitbaar is ;-)
Het bed hoeft niet altijd op 80 cm hoog. Bij sommige bedden is het niet eens mogelijk. Bij ons bed kon het denk ik ook niet en het leek mij ook niet veilig om te doen. Overal las ik dat het dan wiebelt enzo. Lijkt mij ook doodeng om met een dikke buik een opstapje te gebruiken om op een wiebelig bed te klimmen. De co-sleeper zou dan ook totaal niet aansluiten en hij was eigenlijk al iets lager dan het matras. Ik heb er bewust voor gekozen om geen klossen te nemen. Ik heb dit aangegeven bij de kraamzorg en zei hielden hier rekening mee. Ze zouden dan niet een hele lange persoon sturen en ik moest er rekening mee houden dat sommige hulp/activiteiten alleen via een stoel gedaan kan worden ipv op het bed. In mijn kraamweek ben ik nergens tegenaan gelopen en alles is netjes via het bed gegaan, geen enkel probleem.

Dus mijn tip: weet je zeker dat je klossen wil, zo niet, overleg met de kraamzorg
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 10:12
Bedankt voor je review. Ik vond weinig kritiek over de bednest behalve de overleden baby.

En over die wanden van de chicco probeer ik info te vinden maar ik kan niet vinden of het is goedgekeurd. En we zijn geen mensen die een stootrand in een ledikant hangen dus wil ik wel dat de wand ademt.

De dunne wand van de bednest leek mij wel wat.
Consumentenbond raadt de Chicco af: https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes
Volgens mij is dat hekje er voor de kraamhulp oid die vindt dat een bed veilig moet zijn ;-)

Grapje natuurlijk. Onze cosleeper heeft niet zo'n afsluitding. Heb er ook nooit echt over nagedacht dat dat onveilig zou kunnen zijn. Het is niet ik mijn dekbed opeens in de cosleeper druk.
Maline schreef:
26-05-2020 10:31
Consumentenbond raadt de Chicco af: https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes

Ik verwarde de chicco met de Maxi-Cosi. Die heeft ook dichte wanden en ik kan geen info vinden over die wanden. Ze noemen het zelf ademend maar of dat genoeg is?
Due-scimmie schreef:
26-05-2020 10:24
https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes

Het nut van een cosleeper die je dichtschuift ontgaat mij trouwens want dan kun je er nog steeds geen handje op leggen.

In die link zie ik geen info over flesvoeding? Of bedoelde je dat niet?

Mij lijkt het fijn om even een handje te geven en dan weer veilig dicht te maken. De bednest laat dat makkelijk toe. In je link staat ook dat dit beter is om te doen.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 10:38
In die link zie ik geen info over flesvoeding? Of bedoelde je dat niet?

Mij lijkt het fijn om even een handje te geven en dan weer veilig dicht te maken. De bednest laat dat makkelijk toe. In je link staat ook dat dit beter is om te doen.

Wij gebruiken dat hekje nooit en ik voel me nooit onveilig. Baby ligt in een eigen opgemaakte bedje, ik in het mijne. Mijn dekbed is nog nooit in zijn bedje beland. Ook zonder hekje is het veilig hoor. Het is echt een apart bedje en niet bij mij in bed.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 10:38
In die link zie ik geen info over flesvoeding? Of bedoelde je dat niet?

Mij lijkt het fijn om even een handje te geven en dan weer veilig dicht te maken. De bednest laat dat makkelijk toe. In je link staat ook dat dit beter is om te doen.
Nou je lijkt zo op richtlijnen te zitten, dus dacht deel even algemeen stuk want kan het borstvoedingsdeel niet vinden. En dan is discussie op hek open bedding in of niet is. Bij bedding in is met borstvoeding veiliger dan zonder

En je zegt eerder dat er een afvalt omdat die niet dicht kan. Maar als je bedje dicht is moet je alsnog over hekje heen om hand op buik te leggen (mijn arm past in ieder geval niet door spijlen heen) en ben je nut van cosleeper kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-05-2020 10:41
Wij gebruiken dat hekje nooit en ik voel me nooit onveilig. Baby ligt in een eigen opgemaakte bedje, ik in het mijne. Mijn dekbed is nog nooit in zijn bedje beland. Ook zonder hekje is het veilig hoor. Het is echt een apart bedje en niet bij mij in bed.
De mijne schoof al vanaf het begin toch altijd wel naar mijn matras toe en dan zit je met de risico's van het dekbed. Maar er zijn vast ook baby's die rustig blijven liggen waar je ze neerlegt :-$
Due-scimmie schreef:
26-05-2020 11:48
Nou je lijkt zo op richtlijnen te zitten, dus dacht deel even algemeen stuk want kan het borstvoedingsdeel niet vinden. En dan is discussie op hek open bedding in of niet is. Bij bedding in is met borstvoeding veiliger dan zonder

En je zegt eerder dat er een afvalt omdat die niet dicht kan. Maar als je bedje dicht is moet je alsnog over hekje heen om hand op buik te leggen (mijn arm past in ieder geval niet door spijlen heen) en ben je nut van cosleeper kwijt.

Ja bij bedding-in is borstvoeding veiliger. De moeder is anders qua zintuigen en de baby is borstgericht waardoor de baby minder snel door het bed gaat zwerven. Maar dat is bij ons geen optie naast geen borstvoeding. Mijn man is eens op onze kitten gerold in zijn slaap en hij had niks door. Kitten leeft nog ;)

Je kan bij bijvoorbeeld de Bednest het hekje zo neerleggen en makkelijk weer omhoog doen. Dan is dat makkelijker dan er overheen. En als de baby dan weer rustig is kan het weer dicht. https://bednest.nl/wp-content/uploads/2 ... 15x315.jpg
Due-scimmie schreef:
26-05-2020 11:51
De mijne schoof al vanaf het begin toch altijd wel naar mijn matras toe en dan zit je met de risico's van het dekbed. Maar er zijn vast ook baby's die rustig blijven liggen waar je ze neerlegt :-$

Onze eerste legde ik als baby wakker en plat op zijn rug en als hij doorsliep trof ik hem zo ook weer aan in de ochtend :heart:
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 12:02
Ja bij bedding-in is borstvoeding veiliger. De moeder is anders qua zintuigen en de baby is borstgericht waardoor de baby minder snel door het bed gaat zwerven. Maar dat is bij ons geen optie naast geen borstvoeding. Mijn man is eens op onze kitten gerold in zijn slaap en hij had niks door. Kitten leeft nog ;)

Je kan bij bijvoorbeeld de Bednest het hekje zo neerleggen en makkelijk weer omhoog doen. Dan is dat makkelijker dan er overheen. En als de baby dan weer rustig is kan het weer dicht. https://bednest.nl/wp-content/uploads/2 ... 15x315.jpg
Ja maar dan zou de baby natuurlijk ook aan jouw kant liggen en niet in het midden naast je man. En ik weet dat het met borstvoeding veiliger is ;-),

Het is dat je geen spijlen wil maar zo'n bedje met hekje dat naar beneden schuift lijkt me dan toch makkelijker. Waarom wil je geen spijlen trouwens?

Lijkt mij trouwens dat deze heel snel te klein is, of wil je dit echt voor eerste weken alleen? Zo ja zijn er ook mensen die ze verhuren geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
26-05-2020 12:02

Je kan bij bijvoorbeeld de Bednest het hekje zo neerleggen en makkelijk weer omhoog doen. Dan is dat makkelijker dan er overheen. En als de baby dan weer rustig is kan het weer dicht. https://bednest.nl/wp-content/uploads/2 ... 15x315.jpg
Ik vind dat hekje van de Bednest heel onhandig. De bovenrand is een ijzeren staaf en als het ding op je bed geklapt ligt, kun je er niet op liggen. Afstand tot baby vind ik daardoor te groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij een cosleeper veiligheid en gebruiksvriendelijkheid op 1 en 2 zetten en minder belang hechten aan het uiterlijk. Waarom ben je anti spijlen?
Alle reacties Link kopieren
al gekeken naar het Leander bedje? is in hoogte verstelbaar en geen spijlen

https://archive-store.nl/linea-side-by-side-bed.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven