Commentaar omdat ik geen kinderen wil...

20-04-2010 13:27 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit verwacht dat ik iets op de kinderpijler zou plaatsen, maar nu is het toch zo.

Hier het volgende: Ik heb geen kinderwens en mijn vriend denkt er net zo over. Mooi toch?

Maar waarom moet de rest van de wereld dan commentaar geven? Mijn baas zegt: "Ach, later als jullie wat ouder zijn dan komt dat wel."

Uhm?! Ik word volgende week 26 en mijn vriend is 28… Alsof we daar dan nog niet serieus over na hebben kunnen denken? Alsof we te jong en onvolwassen zijn?

Vriendinnen zeggen: "Maar dan word je ook nooit oma!"…. Ja? Moet ik daar nú al over nadenken?

Mijn moeder en zus vinden het niet cool dat ik geen kinderen wil en die proberen het ook weg te wuiven met opmerkingen van: "Ach, ooit krijg jij wel kinderen."

Is het dan zo gek om bewust niet te kiezen voor kinderen? Mijn redenen om geen kinderen te willen zijn ook duidelijk en daaruit blijkt dat ik er goed over na heb gedacht.

Ik word daar zo moe van, mensen die zeggen: "Ach, dat komt wel." Alsof ik nog een onbezonnen kind ben, die dat zomaar roept om aandacht te trekken.

Vreselijk vind ik dat…

Zijn er meer mensen die hun duidelijk niet-kinderwens kenbaar hebben gemaakt en ook zulke opmerkingen kregen?

Gewoon maar niet meer over praten dan?

Hm, misschien hoort dit helemaal niet thuis op de kinderpijler bedenk ik me nu.. Daar komen eerder toch mensen die juist wél kinderen willen.

Dan maar op 'overig'.

Groetjes Thila
Mariejan, wat een heerlijk rijtje, die ga ik uit mijn hoofd leren!

Dit weekend zat ik echt mezelf in de weg...huis was niet goed, baalde van de tuin, alle was moest en zou nog op dat moment gedaan worden etcetcetc. Was echt een soort van in paniek van allelei kuldingen. En dat ik daarvan zo in paniek was was nog wel de grootste reden om me zo te voelen, maar goed. Eens in de zoveel tijd heb ik zo'n bui...al zou ik willen, op zo'n manier kun je toch ook niet eens kinderen opvoeden?!?! Ik kan mezelf soms niet eens aan

(hmm...klinkt een beetje dramatisch, het was meer gewoon een "vrouwenbui")

Mariska, wat jij zegt is ook herkenbaar...ik vind het ook heerlijk om de kinderen van anderen om me heen te hebben. Maar nog heerlijker is het als ze naar huis gaan!

Ik bedenk me net ook ineens dat ik het vroeger al niet zo vreselijk leuk vond om met mijn neefjes en nichtjes te spelen. Ja, eventjes, maar niet de hele middag. Zat liever met de volwassenen te kletsen. Terwijl mijn nichtje, die net zo oud is als ik dat úren kon. Zij heeft nu ook 2 kinderen trouwens, haha!
quote:Mariejan schreef op 23 april 2010 @ 13:20:

Wat lossere replieken:

- Maar je vind baby's en kinderen toch leuk? > Ja,ik vind olifantjes ook heel leuk maar die neem ik ook niet in huis

Hm ja, echt een vergelijk

- Niet laten steriliseren want je biologische klok gaat vast nog tikken > Precies en dan kan ik niet meer helder nadenken door die gierende hormonen, kan ik maar beter gesteriliseerd zijn en tegen mezelf beschermd zijn.

Nee, jij neemt anderen mensen wèl serieus. Even iedereen met kinderen ontoerekeningsvatbaar verklaren.

- Wie gaat dan later jouw billen wassen? Mijn kinderen! > Tja dat maakt geen verschil want mijn kinderen zouden sowieso naar het VWO gaan en geen billen wassen later.

Je kunt helemaal niet weten of jouw eventuele kinderen naar het VWO zouden gaan. En als ze dat wel zouden doen, kunnen ze later best in de zorg gaan werken. Lekker denigrerende opmerking trouwens.

- Maar wat als je spijt krijgt? > wat als jíj spijt krijgt. Wie van ons tweeën heeft dan een groter probleem?

- Dat komt nog wel als je de juiste man tegen komt > Bedankt, ik zal vanavond tegen mijn man zeggen dat jij hebt gezegd dat hij niet de juiste man voor mij is (hihi die is echt leuk, levert een leuke schrikreactie op)

- Je wilt dan zeker geen kinderen omdat je carrière wilt maken > opperste poging om het te begrijpen dus dat moet je eigenlijk niet “afstraffen” maar toch; “Nee ik ben gewoon lui”.

Wat is dat toch met vrouwen, kinderen en carriere? Ik heb nog nooit een man horen zeggen: "ik wil (nog) geen kinderen, want ik moet eerst carriere maken." Btw ken ik heel veel vrouwen die beide hebben (kinderen en carriere dus).

- Je zou zo’n goede moeder zijn! > Ik ben ook heel goed in skiën maar dat vind ik ook niet leuk.

Ergens heb ik besloten, een jaar of 10 geleden, om gewoon de strijd niet meer aan te gaan. Mijn vrienden weten hoe het zit en de rest moet maar lekker denken wat ze willen. Ik stop dus ook het gesprek na een repliek opmerking.

Ik heb er nu niet zo’n last meer van. Voordeel van ouder worden is dat mensen het niet meer durven te vragen. Ik kan immers onvrijwillig kinderloos zijn. Dus hou nog even vol, het wordt minder over een jaar of 10
Ik heb 37 jaar geen kinderwens gehad (ben overigens 19 jaar getrouwd, dus aan een partner geen gebrek). Ook manlief had niet echt een drang om zich voort te planten. Tot 2 jaar geleden (ik was dus inmiddels37) en werd het opeens een nu of nooit kwestie. In 1 maand zwanger (OMG! ) en na 9 maanden de mooiste en liefste zoon gekregen. Ik verlang nog wel eens terug naar die onbezonnen tijd, maar het is een heerlijk gevoel om moeder te zijn....

Ik heb ook al die jaren de meest achterlijke opmerkingen gekregen. Vooral op een overvolle verjaardag was het bal. Ik heb toen eens, op zo'n zelfde verjaardag, gezegd dat het bij sommige mensen niet zo makkelijk ging. En klaar was ik. Stelletje sukkels. Ik vind het zo persoonlijk dat ik dat nog nooit aan iemand heb gevraagd....

M
@ Starshine: je kunt toch hopelijk wel begrijpen dat de opmerkingen van Mariejan gewoon grappig/ironisch bedoeld zijn op de vaak totaal ongepaste bemoeienis van mensen met kinderen? Of neem je alles zo serieus?
het is beladen en een moeilijke te beantwoorden vraag omdat zo vaak verkeerd begrepen/verkeerd uitgelegd..zoals nu met starshine en mariejan. als mensen vragen wil je geen kinderen of waarom heb je geen kinderen meestal zeg ik dat ik ze lief vindt maar niet het oergevoel heb ze te willen. Vaak wordt er dan begrijpend geknikt en houden we erover op.. ha

Ik vind het niet comfortable omdat het een gevoleig onderwerp is dus met onbekenden/kennisen wil ik er niet over praten je stapt zo snel op een teen..vrienden en familie ja maar zij kennen mij, op een feestje hoeft niet van mij...
Jeetje Starshine, de replieken zijn natuurlijk uit de categorie: domme vragen, domme antwoorden. Denigrerende opmerkingen, denigrende antwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven