Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
fashionvictim schreef:
19-09-2019 22:15
De praktijk wijst uit dat die afspraak voor jullie beiden niet werkt. En wat doe je verongelijkt joh? Het is heel normaal dat je je eigen opvang regelt als je uit elkaar bent, ik ken echt geen enkel gescheiden stel die op de manier die jij voorstaat met elkaar omgaan. Dat is toch ook helemaal niet haalbaar? Jouw werkrooster is leidend, dus hij moet, terwijl hij geen relatie met je heeft en niet met je samenwoont, zijn volledige werkleven en sociale leven aanpassen aan jouw onregelmatige rooster dat hij ook nog eens op het laatste moment hoort?

Je hoeft geen ontslag te nemen, je hoeft alleen maar opvang te regelen of goede afspraken met je werk te maken. Het is natuurlijk absurd en onredelijk om te verwachten dat je ex je onbetaalde, flexibele oppas is.





Jij bent anders degene die hem als een oppas behandelt. Zowel in de flexibiliteit die je van hem verwacht, als in de manier waarop je bijna een soort "overdracht" als op de crèche wil en de manier waarop je contact wil zoeken in zijn tijd. Je komt totaal niet over alsof je respecteert dat hij gewoon een eigen leven heeft, waar jij helemaal niks over te zeggen hebt en ook gewoon niet meer bij hoort.





Het is me inmiddels duidelijk dat jij van jezelf vindt dat je heel erg schippert en doet, maar op mij kom je echt niet zo over. Ik heb meer het idee dat je ex heel veel schippert en dat jij daar niet alleen geen oog voor hebt, maar het ook niet waardeert of respecteert.





Echt, heb je zelf niet door hoe respectloos dit is? Zou je dit precies zo aan je moeder of een buurvrouw of een vriendin ofzo durven voorstellen? Ja, dan breng ik haar na het eten, dan slaapt ze bij jullie, en als je haar dan ontbijt geeft haal ik haar wel op 's middags! Doei doei!

Natuurlijk past je ex daarvoor, hij is toch geen hotel ofzo?

Ik zou dat zelf ook echt never nooit accepteren, ik zou je echt vragen of je een tik van de molen hebt gehad en je het nummer van de oppascentrale gegeven hebben. Doei, ik ben geen asiel. Ook niet voor mijn eigen kinderen. Als ik mijn kinderen naar bed moet brengen en ' ochtends naar crèche of school moet brengen dan wil ik ook gewoon tijd met ze doorbrengen.







Ik vind inderdaad dat je hele bijzondere ideeen hebt.
Tuurlijk mag het ook langer maar dat wil ie zelf niet. Jemig wat ben jij goed in mijn woorden verdraaien. Het ging me er om dat dit het scenario is waarom hij het minst hoeft te doen. En het zo min mogelijk zijn probleem is.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:05
Alsof ik dat ook maar een seconde laat blijken waar ze bij is. Bij het wissel moment ben ik vrolijk ik vertel wat ze allemaal heeft gedaan e.d. en niks van dit alles wordt besproken waar ze bij is. Als ik hier al mensen 0ver spreek is het op de app of telefoon als ze allang op bed ligt. Als we koekjes bakken gaat er een trommeltje mee naar papa en ik zal en dat zweer ik op alles nooit een seconde laten merken wat ik van m vind. Sterker nog soms roept ze dat ze er niet heen wil en dan ben ik juist heel enthousiast dan zeg ik "Ja maar bij papa ga je vast ook leuke dingen doen en dan zie je je broertjes weer en dan kunnen jullie lekker knuffelen" en dan draait ze weer bij. Kind mag nooit de dupe worden van t feit dat ik zelf boos ben.

Maar ze voelt het wel.
Ik deed precies wat jij deed, maar reken maar dat mijn kinderen wel voelden dat ik pislink was.
Of van slag na wéér een mail die me tot op de enkels afbrak.

Maar goed. Je bent vooral boos. Dat kan, maar met een gedegen plan zijn jullie allemaal beter af.
Maar dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Wij waren akkoord met dit plan. Ik hou me eraan. Hij zat erbij toen dit plan werd gemaakt. Dan kunnen jullie vinden dat het een kutplan is maar het gaat erom IK heb met hem wat afgesproken middels een plan. Of dat nu is dat de dagen waarop ze bij hem is rooster afhankelijk is of dat hij haar elke dag moet schminken als een roze olifant. Hij is hier geen willoos object in. Heeft het voor hemzelf prima geregeld. Mijn vraag was hoe om te gaan met afspraken die niet worden nagekomen. Niet wat jullie van onze afspraken vinden. Een volwassen vent is prima in staat lijkt me om alsnog zijn mond open te trekken als ie vind dat er wat veranderd moet worden in de afspraken.
Frekkel je hebt pb
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:18
Frekkel je hebt pb
En weer terug.
Terug naar de mediator wil ie niet. En wat voor zin heeft nieuwe afspraken maken eigenlijk als hij zich er toch niet aan houdt. Heel simpel als hij alleen km het weekend voor haar zorgt en ik het op de rest van de dagen dien te fiksen dan gaat er qua alimentatie sws flink wat veranderen. En laat ie die niet willen betalen. Dus het is helemaal niet in zijn belang terug te gaan naar mediation. Ik voel me erin geluist want ik heb vrijwillig afgezien van partner alimentatie en gedoog het niet betalen van kinder alimentatie om dat ze regelmatig ook daar is en omdat we een ouderschaps plan hadden waarin de zorg voor dochter centraal leek te staan . Verandert dat dan heeft dat voor hem financiële consequenties en dat wil hij niet.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:17
Maar dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Wij waren akkoord met dit plan. Ik hou me eraan. Hij zat erbij toen dit plan werd gemaakt. Dan kunnen jullie vinden dat het een kutplan is maar het gaat erom IK heb met hem wat afgesproken middels een plan. Of dat nu is dat de dagen waarop ze bij hem is rooster afhankelijk is of dat hij haar elke dag moet schminken als een roze olifant. Hij is hier geen willoos object in. Heeft het voor hemzelf prima geregeld. Mijn vraag was hoe om te gaan met afspraken die niet worden nagekomen. Niet wat jullie van onze afspraken vinden. Een volwassen vent is prima in staat lijkt me om alsnog zijn mond open te trekken als ie vind dat er wat veranderd moet worden in de afspraken.
Zorgen dat je ze zelf wel na komt en dat je voor je eigen leven op geen enkele wijze afhankelijk bent van zijn grillen. Dus: eigen oppas regelen, je werk zo inrichten dat je het altijd kunt doen ook al doet hij niet meer mee aan afspraken, zoveel verdienen dat je nooit afhankelijk bent van eventuele alimentatie, nergens over in discussie gaan.

Je moet gewoon zorgen dat hij een nice to have wordt en nooit een need to have is. Dan boeit het namelijk voor geen meter wat hij wel of niet doet en raak je ook nooit gefrustreerd. En, ook niet onbelangrijk, dan kun je oprecht blij zijn voor je kind als hij ervoor kiest om wél mee te doen.
Am Yisrael Chai!
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 22:55
Ik werd stelselmatig genegeerd in dit huwelijk. Silent treatment. Geschreeuw in mijn gezicht. Hij moest er altijd bij zijn als ik een vriendin uitnodigde. Als ik zelf weg ging was het huis te klein. Werd gecontroleerd in telefoon. Beschuldigd van affaires met collega's waarvan de jongste een ventje van 19 zo oud als mijn stiefzoon. Totaal van de.pot gerukt. Hij ging soms door het lint buiten de deur. Vechten waar de kinderen bij waren. Is laatst op een jaar na voor mijn deur met iemand op de vuist gegaan want die man vroeg of hij de autodeur dicht kon doen dan kon ie er langs met zijn fiets. Wilde nergens meer mee naartoe alleen nog maar gamen. In die tijd woonde ik zowat op het forum en op internet want ja had s avonds geen moer te doen. En er werd niet tegen me gepraat. Als ik m aansprak werd ie woedend want ja ik moest niet zeuren. Het enige wat ik wilde was dat hij hulp zocht. Intussen was ik begonnen aan mijn huidige baan heel pittig opleiding traject wat aan alle kanten werd gesaboteerd want ja die voelde ook wel aan dat dit van een ander kaliber was dan een parttime baantje wat amper verdiende. Hij heeft alle kansen gehad ik wilde mijn kind niet in een scheiding storten maar het houdt een keer op. Ik laat me niet negeren en kleineren en wanneer hij niet acuut zijn zin krijgt in mijn gezicht schreeuwen en de deur uit zetten. Ik denk dat hij nog steeds probeert het zo lastig te maken dat ik alsnog moet stoppen met datgene wat ik sinds mijn 19e al wilde worden . Puur machtsspelletjes spelen omdat hij weet hoe hij me op de kast moet krijgen. Maar dit wordt uiteraard in alle toonaarden ontkend. Dus moet ik nu straks mijn kind per week in 3 verschillende bedjes laten slapen omdat hij zo nodig ineens ander werk moet wat alleen maar s nachts kan. Hij had een prima baan. En binnen zijn huidige baan is contra aan elkaar werken ook geen enkel probleem dat heeft ie me zelf verteld.

Ik laat het hierbij.
Altijd zo bijzinder dat als een TO niet te horen krijgt wat ze wil horen er ineens een hoop ellende omhoog komt.
Die iets aan je boosheid, geef duidelijke grenzen aan, hou je aan de afspraken en maak een vast plan zodat jullie niet meer van elkaar afhankelijk zijn. Tenminste jij niet van hem voor oppas.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:17
Maar dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Wij waren akkoord met dit plan. Ik hou me eraan. Hij zat erbij toen dit plan werd gemaakt. Dan kunnen jullie vinden dat het een kutplan is maar het gaat erom IK heb met hem wat afgesproken middels een plan. Of dat nu is dat de dagen waarop ze bij hem is rooster afhankelijk is of dat hij haar elke dag moet schminken als een roze olifant. Hij is hier geen willoos object in. Heeft het voor hemzelf prima geregeld. Mijn vraag was hoe om te gaan met afspraken die niet worden nagekomen. Niet wat jullie van onze afspraken vinden. Een volwassen vent is prima in staat lijkt me om alsnog zijn mond open te trekken als ie vind dat er wat veranderd moet worden in de afspraken.

Maar de plannen werken in de praktijk niet. Dus moet je ze bijstellen. Om de tafel, met een mediator of advocaat, tot je een plan hebt wat wél werkt.
In mijn geval ben ik terug gegaan naar het plan wat er lag, nul flexibiliteit meer en alle problemen waar ik tegenaan liep heb ik zélf opgelost.
Leuk, nee. Sociaal leven, nee.
Maar wel rust in de tent.

De flexibiliteit die jullie hebben afgesproken rondom jouw rooster geeft duidelijk teveel gedoe. Dus moet het anders.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 19-09-2019 23:27
0.04% gewijzigd
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:22
Terug naar de mediator wil ie niet. En wat voor zin heeft nieuwe afspraken maken eigenlijk als hij zich er toch niet aan houdt. Heel simpel als hij alleen km het weekend voor haar zorgt en ik het op de rest van de dagen dien te fiksen dan gaat er qua alimentatie sws flink wat veranderen. En laat ie die niet willen betalen. Dus het is helemaal niet in zijn belang terug te gaan naar mediation. Ik voel me erin geluist want ik heb vrijwillig afgezien van partner alimentatie en gedoog het niet betalen van kinder alimentatie om dat ze regelmatig ook daar is en omdat we een ouderschaps plan hadden waarin de zorg voor dochter centraal leek te staan . Verandert dat dan heeft dat voor hem financiële consequenties en dat wil hij niet.

Hij heeft niet zoveel te willen, want daar is de rechtbank voor.
Echt, neem een advocaat, regel die alimentatie en regel daarme je oppas.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 23:22
Terug naar de mediator wil ie niet. En wat voor zin heeft nieuwe afspraken maken eigenlijk als hij zich er toch niet aan houdt. Heel simpel als hij alleen km het weekend voor haar zorgt en ik het op de rest van de dagen dien te fiksen dan gaat er qua alimentatie sws flink wat veranderen. En laat ie die niet willen betalen. Dus het is helemaal niet in zijn belang terug te gaan naar mediation. Ik voel me erin geluist want ik heb vrijwillig afgezien van partner alimentatie en gedoog het niet betalen van kinder alimentatie om dat ze regelmatig ook daar is en omdat we een ouderschaps plan hadden waarin de zorg voor dochter centraal leek te staan . Verandert dat dan heeft dat voor hem financiële consequenties en dat wil hij niet.
Mediation is sowieso een wassen neus als je zo'n slechte verstandhouding hebt als jullie blijkbaar hebben.

Ik ga het nog maar eens zeggen: ga gewoon naar een advocaat en laat het gewoon door de rechter vastleggen allemaal. Dan heb je namelijk ook een machtsmiddel in de vorm van een beschikking van de rechter. Dan hoef je ook nooit meer in discussie maar kun je gewoon zeggen "tja, zo is het nu eenmaal bepaald. Ben je het er niet meer mee eens dan moet je bij de rechtbank zijn."

Dit werkt niet, dus regel het gewoon zakelijk en haal er niet allerlei niet terzake doende emotionele toestanden bij.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Je mag best boos zijn hoor to.
Even uitrazen en goed gillen.

En daarna zorgen dat je het zelf kan. Zonder hem.

Toen mijn peuter naar de opvang ging zag ik m de hele dag niet. Dat is normaal. Bij uit logeren langer, ook normaal.
Kind is bij de vader, dus in één van de twee huizen.

Dat je met kind wil spreken, ik zou een prepaid overwegen en praat Whatsapp leren.

Maar 1x per dag is echt genoeg.
Madderijn schreef:
19-09-2019 23:30
Je mag best boos zijn hoor to.
Even uitrazen en goed gillen.

En daarna zorgen dat je het zelf kan. Zonder hem.

Toen mijn peuter naar de opvang ging zag ik m de hele dag niet. Dat is normaal. Bij uit logeren langer, ook normaal.
Kind is bij de vader, dus in één van de twee huizen.

Dat je met kind wil spreken, ik zou een prepaid overwegen en praat Whatsapp leren.

Maar 1x per dag is echt genoeg.
Ik doe mijn best. in feite is het de flexibele opvang regelen en dan ben ik er wel. Als het dan ook nog lukt qua geld met het minder werken that is. En elke dag bellen hoeft ook niet. Vind het gewoon fijn als ze meerdere dagen daar is om wel contact te kunnen hebben. En met meerdere dagen heb ik t over een dag of 4. Ik ga echt niet elke dag bellen of vragen of ik mag bellen. Dat is ook nooit zo aan de orde geweest.
Frekkel schreef:
19-09-2019 23:07
Ik heb je net een pb gestuurd.
Best wel irritant dat je elkaar in een topic moet attenderen of doe ik iets verkeerd dat ik geen meldingen ervan krijg als er iets nieuws binnen is.
Alle reacties Link kopieren
Voor het bellen geef ik je groot gelijk, maar van iemand vragen om contra aan jezelf te werken met zo'n wisselend rooster die pas kort vantevoren bekend is, vind ik in een relatie al teveel gevraagd..
laat staan als je gescheiden bent. Je overvraagt hem hiermee.
Ik denk ook dat dat helemaal niet zo makkelijk te regelen is op zijn werk als je zegt, ik zie het niet voor me in ieder geval.

Dat je niet mag verhuizen is niet leuk maar wel terecht, want in belang van kind. Vwb die vrije tijd, als je een avondje weg wil kun je dan niet gewoon een oppasmeisje regelen? Dat hoeft niet per se vader te zijn? Zou dat niet wat ruimte geven?

Jammer dat jullie communicatie zo bagger is. Ging dit tijdens de relatie wel goed?
Tijdens de relatie was er op het eind amper communicatie. En het overvragen qua rooster hij had een regelmatige baan. Ik had deze al. Hij gaat niet de deur uit en zijn enige hobby is gamen. Hij heeft geen vrienden en zijn oudere kids zitten altijd op hun kamer. Het is dus niet zo dat hij ook maar iets hoeft te laten of te veranderen. Hij was akkoord met mijn rooster en dit is nou eenmaal het werk wat ik doe. Als ik klaar ben met de opleiding weet ik voor een jaar vooruit wat mijn vrije dagen gaan zijn. Hij heeft haar om het weekend en vangt de ochtenden dan wel avonden op dat ik moet werken. Als hij dat tijdens de scheiding had geweigerd dan had ik de partner alimentatie never laten vallen en dan was er ook een heel andere kinderalimentatie uitgekomen. Hij heeft maximale korting gekregen op basis dat kind gemiddeld 3 dagen per week daar is. In de praktijk is ze om de twee weekenden daar voor 1.5 dag en dan 2 avonden per week. De rest van de tijd overdag gaat ze naar opvang. Dus prima als het anders moet. Maar dan zal hij ook moeten gaan betalen voor het feit dat ik de zorg anders moet gaan regelen.
Horror-Clown schreef:
20-09-2019 07:27
Tijdens de relatie was er op het eind amper communicatie. En het overvragen qua rooster hij had een regelmatige baan. Ik had deze al. Hij gaat niet de deur uit en zijn enige hobby is gamen. Hij heeft geen vrienden en zijn oudere kids zitten altijd op hun kamer. Het is dus niet zo dat hij ook maar iets hoeft te laten of te veranderen. Hij was akkoord met mijn rooster en dit is nou eenmaal het werk wat ik doe. Als ik klaar ben met de opleiding weet ik voor een jaar vooruit wat mijn vrije dagen gaan zijn. Hij heeft haar om het weekend en vangt de ochtenden dan wel avonden op dat ik moet werken. Als hij dat tijdens de scheiding had geweigerd dan had ik de partner alimentatie never laten vallen en dan was er ook een heel andere kinderalimentatie uitgekomen. Hij heeft maximale korting gekregen op basis dat kind gemiddeld 3 dagen per week daar is. In de praktijk is ze om de twee weekenden daar voor 1.5 dag en dan 2 avonden per week. De rest van de tijd overdag gaat ze naar opvang. Dus prima als het anders moet. Maar dan zal hij ook moeten gaan betalen voor het feit dat ik de zorg anders moet gaan regelen.
Dus je conclusie moet zijn dat het niet werkt. Allereerst ga je er dan dus voor zorgen dat je zelf je opvang regelt, zodat je niet afhankelijk van hem bent.

Op de tweede plaats kun je naar de rechter stappen voor een hogere KA. Zorg er dan voor dat je hebt bijgehouden hoe vaak hij in de praktijk jullie kind opvangt. Nadeel van deze stap: een advocaat is niet goedkoop, en de kans bestaat dat er meerdere zittingen voor nodig zijn als je ex een trukendoos opentrekt (ervaring uit mijn directe omgeving). Daarnaast kan de dreiging van een zitting er ook voor zorgen dat je ex ervoor zorgt dat hij wel ineens drie dagen kind opvangt en voor een rechter de voorbeeldige vader uit gaat hangen. Een vervelende ex kan het je heel moeilijk maken, dus overweeg dit goed.
Horror-Clown schreef:
20-09-2019 07:27
Tijdens de relatie was er op het eind amper communicatie. En het overvragen qua rooster hij had een regelmatige baan. Ik had deze al. Hij gaat niet de deur uit en zijn enige hobby is gamen. Hij heeft geen vrienden en zijn oudere kids zitten altijd op hun kamer. Het is dus niet zo dat hij ook maar iets hoeft te laten of te veranderen. Hij was akkoord met mijn rooster en dit is nou eenmaal het werk wat ik doe. Als ik klaar ben met de opleiding weet ik voor een jaar vooruit wat mijn vrije dagen gaan zijn. Hij heeft haar om het weekend en vangt de ochtenden dan wel avonden op dat ik moet werken. Als hij dat tijdens de scheiding had geweigerd dan had ik de partner alimentatie never laten vallen en dan was er ook een heel andere kinderalimentatie uitgekomen. Hij heeft maximale korting gekregen op basis dat kind gemiddeld 3 dagen per week daar is. In de praktijk is ze om de twee weekenden daar voor 1.5 dag en dan 2 avonden per week. De rest van de tijd overdag gaat ze naar opvang. Dus prima als het anders moet. Maar dan zal hij ook moeten gaan betalen voor het feit dat ik de zorg anders moet gaan regelen.

Dit soort argumenten erbij halen gaat er niet voor zorgen dat jij jouw gelijk gaat halen.

Niet bij hem, niet bij een eventuele rechter, maar ook niet hier op Viva.

Redeneer vanuit jezelf zonder dingen voor hem in te vullen.
Horror-Clown schreef:
20-09-2019 07:27
Tijdens de relatie was er op het eind amper communicatie. En het overvragen qua rooster hij had een regelmatige baan. Ik had deze al. Hij gaat niet de deur uit en zijn enige hobby is gamen. Hij heeft geen vrienden en zijn oudere kids zitten altijd op hun kamer. Het is dus niet zo dat hij ook maar iets hoeft te laten of te veranderen. Hij was akkoord met mijn rooster en dit is nou eenmaal het werk wat ik doe. Als ik klaar ben met de opleiding weet ik voor een jaar vooruit wat mijn vrije dagen gaan zijn. Hij heeft haar om het weekend en vangt de ochtenden dan wel avonden op dat ik moet werken. Als hij dat tijdens de scheiding had geweigerd dan had ik de partner alimentatie never laten vallen en dan was er ook een heel andere kinderalimentatie uitgekomen. Hij heeft maximale korting gekregen op basis dat kind gemiddeld 3 dagen per week daar is. In de praktijk is ze om de twee weekenden daar voor 1.5 dag en dan 2 avonden per week. De rest van de tijd overdag gaat ze naar opvang. Dus prima als het anders moet. Maar dan zal hij ook moeten gaan betalen voor het feit dat ik de zorg anders moet gaan regelen.
En stuk terug zeg je nog dat hij met vrienden weg gaat en dat hij daarom pas zaterdag op jullie kindje kan passen. Dat hij gewoon kan doorgaan met zijn sociale leven terwijl hij stil staat. Wat is het nou?

Maar wil niet horen dat je ik een aandeel hebt in dit probleem. Zet je boosheid opzei, regel het goed voor jezelf.
Je komt echt enorm boos en verbitterd over. Ga daar alsjeblieft mee aan het werk, dat is echt niet goed voor je kind.

En verder, er zijn genoeg adviezen gegeven, aan jou de keus.
Alle reacties Link kopieren
Ik prijs je dat je je kind probeert erbuiten te houden door je happy face op te zetten bij de wisselmomenten, maar als je die vulkaan binnenin niet oplost, zal ze op een leeftijd komen dat ze gaat merken dat het niet klopt.

Blijkbaar heb je tijdens de relatie teveel moeten geven en sta je daarom nu op je strepen. Dat begrijp ik wel, maar wees eerlijk: waar het je het meeste aan: gelijk of geluk ? (ja, die heb ik van Dr Phil gepikt).

Dus: blijf niet zeggen "dat hadden we zo afgesprooooooken". Maar zorg dat je een alternatief (zonder hem) vindt dat wel werkt. Neem je leven volledig in eigen hand en reken niet meer op hem. Het zal je een hoop frustratie gaan schelen, want deze man heeft prima door dat hij je nog steeds in de tang heeft.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld: ik snap je woede en frustratie. Ik ben zelf een gescheiden moeder met co-ouderschap over de twee kinderen die ik met mijn ex-man heb en ik weet hoe het is om dingen te moeten regelen met iemand die zijn kont constant tegen de krib lijkt te willen gooien.

MAAR: ik vind wat jij van je ex vraagt niet helemaal realistisch. Jullie zijn gescheiden, dus je moet zelf zorg dragen voor de issues mbt werk in combinatie met je kind. Jullie hebben afspraken gemaakt, maar die werken dus in de praktijk niet. Dat vind ik niet gek, want het komt op mij allemaal heel ingewikkeld over. Waarom niet gewoon een week op, week af regeling instellen? Heel duidelijk voor iedereen en dan weet je ook: in de week dat je kind bij jou is, is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je kind wordt opgevangen als jij moet werken. En dus niet door je ex. Hij hoeft de onregelmatigheid van jouw rooster niet op te vangen, want jullie zijn niet meer samen. JIJ moet dat opvangen. Hij is het niet aan jou verschuldigd een regelmatige baan te hebben of te nemen, omdat jouw baan onregelmatig is. In een relatie stem je dat op elkaar af, maar niet als je niet meer samen bent. Dat kun je helemaal niet van hem vragen.

Als mijn kinderen bij hun vader zijn spreek ik ze eigenlijk vrijwel niet. Ik zie ook niet in waarom dat nodig is. Ze hebben het prima bij hem, hij zorgt goed voor ze en het is zijn week. Hij en ik hebben onderling contact over lopende zaken en uiteraard als er incidenten zijn. Tijdens vakanties langer dan een week bellen we vaak wel even, maar anders niet. En mijn ex en ik hebben vriendschappelijk contact, dus het zou makkelijk kunnen. Maar ik zou niet weten waarom het nodig is. Als mijn ex zou eisen dat ik hij om de dag de kinderen mocht (video)bellen en me vervolgens ging stalken als ik niet opnam zou ik daar ook zeer geïrriteerd van raken.

Co-ouderschap vormgeven kan zeer lastig zijn, zeker als je nog niet zo lang uit elkaar bent. Er speelt dan nog veel oud zeer en dat kan ervoor zorgen dat je niet meer constructief met elkaar kunt communiceren. Ik ben inmiddels vijf jaar gescheiden en heb een heel goede band met mijn ex. Ik heb geleerd dat je alles zoveel mogelijk bij jezelf moet houden, je eigen regie moet voeren. Zoals in dit topic al meerdere keren is gezegd: zorg dat jij je zaakjes allemaal goed geregeld hebt zodat je voor niks van hem afhankelijk bent. Pas dan kun je echt afstand nemen en een constructieve, nieuwe relatie met hem opbouwen. Het doet er niet zoveel toe hoe hij de dingen aanpakt, hoe hij zijn leven leidt en wat zijn keuzes zijn, het gaat erom wat JIJ doet om JOUW leven met je dochter goed te laten verlopen.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
20-09-2019 10:01
Je komt echt enorm boos en verbitterd over. Ga daar alsjeblieft mee aan het werk, dat is echt niet goed voor je kind.

En verder, er zijn genoeg adviezen gegeven, aan jou de keus.
Inderdaad doe hier iets mee. Je klinkt als mijn schoonmoeder die 45 jaar na de scheiding nog steeds met boosheid over haar scheiding praat. Verschrikkelijk voor haar kinderen (en ook schoon/kleinkinderen). Elke gelegenheid word het hele verhaal weer verteld hoe vaak je het ook afkapt ze begint er steeds weer over.
Regel zelf alles goed en val niet steeds terug op hem.
Jij moet verder met je leven en hij ook. Misschien hoort daar een baanwissel bij van hem zijn kant dat is zijn goed recht. Jullie zijn niet meer getrouwd. Dan moet je inderdaad een andere oplossing vinden voor jouw rooster maar het klinkt alsof je dat niet wilt omdat er ooit afspraken zijn gemaakt. Hoe zou je andersom reageren als jij van baan zou veranderen of werk vraagt ander werktijden mogen de afspraken dan wel omgegooid worden of ook niet?
Ik vind het werkelijk waar echt bijzonder dat hier moeders tussen zitten die vinden dat het niet erg is als kind 3 à 4 dagen niks van haar moeder hoort. Echt bizar!
Een kind is op die leeftijd nog zo gericht op zijn/haar ouder en is dan vaak met name nog veel op de moeder gericht.
En dat dit in ieder geval de behoefte is van TO, vind ik alleen maar heel mooi! Het is toch ook logisch dat je wil weten hoe de dag van je kind is verlopen? Echt, snap niet dat er mensen zijn die dit onzin vinden.
We hebben het niet over een volwassen kind, maar over een kindje van net 3!

Ook kan ik me niet voorstellen dat het meisje haar moeder niet mist. Lijkt mij, met hoe liefdevol ik jou over je kindje hoor praten TO, dat ze goed gehecht is. Dan is het logisch dat jullie meisje behoefte heeft jou dagelijks even te zien middels videobellen.

Hoe verloopt het afscheid met jou als ze naar je ex toegaat?
Gisteren had het niet zo veel zin geloof ik, dus nu nog maar eens proberen. Je kan het afschieten omdat je uit tegen-telefoon-principe of niet-afgesproken-zo principe niet wil, maar je kan het ook eens echt overwegen omdat je ook contact met je kind wil op dagen dat ze bij vader is.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 11:02
[...]
Qua dochter een telefoon geven: Ze is 3 ze weet niet hoe hij aan moet ze weet niet hoe hij aan de lader moet en ze weet verder helemaal niks van die dingen. Ja hoe ze in Whatsapp video op het rode hoorntje moet drukken om op te hangen thats it. Bovendien heeft ze nog 0 tijdsbesef en zie ik haar niet constant met zo'n ding lopen. Of andersom dat ze me 300 x achter elkaar belt terwijl ik op mijn werk zit en keihard moet opletten. Niet handig.
En jij weet dat ook niet dus je kunt het haar helaas niet uitleggen :nooo:
Een kind van 3 kan je een 'aan' en een 'uit' knopje aanwijzen. Je kan haar ook de telefoon 'aan' meegeven als ze naar vader gaat als dat te moeilijk is. En opgeladen. Als ze er alleen 1x 5 min met jou mee belt gaat 'ie heus niet leeg. Dus naast het rode 'ophangen' knopje moet ze er dan bij leren dat het groene het 'bellen' knopje is.
Mocht dat op je werk een keer gebeuren dan zeg je dat je nu niet kan bellen maar wel die avond voor ze naar bed gaat (ofzo).

Je loopt hier stoom van je af te blazen met alles wat je niet zint, en dat is misschien wel nodig en als je een topic daar voor opent is dat natuurlijk prima. Maar je doet alsof je tips wil maar eigenlijk wil je vooral horen dat jij het zwaar hebt (dat geloof ik ook zeker) en je ex een zak hooi is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven