Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
Phineas schreef:
19-09-2019 21:42
Dat is niet wat je hierboven schreef...
Ik heb hem gemaild over de dinsdag en de woensdag omdat ik dan vroege dienst heb. De zondag en de vrijdag helemaal buiten beschouwing gelaten omdat ik zoiets had van dat staat al in onze afspraken. Vervolgens begint hij moeilijk te doen over de vrijdag. Dus ik reageer met de vraag wat vrijdag dan het probleem is. Hij begint ineens over maandag halen. Waardoor ik zoiets had van ok euhm dus
én je draait je voor de tigste keer onder de vrijdagavond uit én ineens is t maandag? Twee avonden waarop ik zelf iets had kunnen doen zoals een keer met een vriendin op pad, etc. En dan nog zwijgen als ik dan vraag hoe laat ze maandag wordt gehaald zodat ik die maandag ook kwijt ben qua iets met dochter ondernemen, voor mij part boodschappen doen. De balans is daardoor als volgt. Allebei fulltime werken. Hij om het weekend van vrijdag tm zondag (soms maandag) geheel voor zichzelf. De nachten neemt zijn zoon waar. Ik ben in Februari voor het laatst in een weekend keer wat gaan doen. Wil ik vaker weg, dan gaat me dat dus verlof kosten. Dat is nu dus plan B. Hier en daar een dagje vrij nemen in een weekend dat ze bij hem is en er mijn mond over houden.
fashionvictim schreef:
19-09-2019 21:44
Eh.. jij vertelt nogal onduidelijk, hoor. Je schrijft dat je - JIJ dus - vraagt of je haar zaterdagochtend op weg naar je werk zal brengen. Dan ga ik er dus ook vanuit dat het zo gegaan is als je zelf zegt.

Als ie zegt dat ie zondagavond te moe is zeg je: ja, dan bel je je moeder of ze op wil passen, ik ben er om 7 uur, tot dan! Echt, hoe moeilijk kan het zijn?

Maar ik snap denk ik al wat het probleem is: ik heb de indruk dat je er hier niet bij vertelt hoe vaak hij buiten de afspraken om jouw roosterproblemen oplost en dat dat de reden is waarom je niet op je strepen durft te staan. Is dat soms ook de reden dat hij alleen maar nachten werkt? IS dat wellicht omdat hij naast de zorg ook de financiën voor een groot deel draagt?
Mijn roosterprobleem laat ik door hem oplossen? Nou wordt ie helemaal mooi. Waarvan denk je dat ik mijn rekeningen betaal en voor ons kind zorg? We hebben BEIDEN afgesproken dat mijn werkrooster leidend is. Daar staat zijn handtekening ook onder. Ik had dit werk al voor wij uit elkaar gingen. Moet ik dan maar stante pede ontslag nemen omdat ons kind ineens alleen mijn verantwoordelijkheid is? In scheidings gevallen is bot gezegd 9 van de 10x de vrouw de lul. De man gaat dan 1x in de 2 weken even een weekendje de leuke papa uithangen en dat vind iedereen dood normaal. Als je als vrouw participatie verwacht in het opvangen van het gezamelijke kind dan kan je naar de maan lopen. Hij is geen veredelde oppas hij is haar bloedeigen vader. Die imho dit probleem gecreeerd heeft door een baan te nemen nadat we al uit elkaar zijn die voor geen meter aansluit. Terwijl hij eerst nog tegen me zei Dit bedrijf werkt 24 7 dus hartstikke handig dan kunnen ze mij contra inplannen aan jou en is er altijd iemand voor dochter. Puntje bij paaltje doet hij dat niet. En ben ik dus alleen maar aan het plannen en schipperen in alles.

Als hij gewoon normale tijden was blijven werken, dan had ze alleen af en toe daar hoeven slapen en s ochtends naar de opvang gebracht hoeven worden die letterlijk 100 meter bij m vandaan zit. Stel ik heb van 4:25 tot 11:52 dienst, dan had ik haar bijvoorbeeld na het eten gebracht, had ze daar kunnen slapen, ontbijten, naar kdv voor de ochtend en danhad ik haar weer opgehaald. De middag verzorgd etc. Per saldo heeft ie er dan amper werk aan. Door de rare werktijden heb ik relatief heel veel overdag tijd met mijn dochter wat aan de ene kant pittig is maar aan de andere kant vind ik het fijner dan dat je haar om 1800 ophaalt , nog een uurtje samen hebt en dan alweer bedtijd. Daar klaag ik ook niet over. Het is zijn goed recht om zelf ook nachtdiensten te willen gaan draaien maar dan creeer je toch een probleem? Is het dan zo raar dat ik wat medewerking verwacht in het oplossen daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:50
Ik heb hem gemaild over de dinsdag en de woensdag omdat ik dan vroege dienst heb. De zondag en de vrijdag helemaal buiten beschouwing gelaten omdat ik zoiets had van dat staat al in onze afspraken. Vervolgens begint hij moeilijk te doen over de vrijdag. Dus ik reageer met de vraag wat vrijdag dan het probleem is. Hij begint ineens over maandag halen. Waardoor ik zoiets had van ok euhm dus
én je draait je voor de tigste keer onder de vrijdagavond uit én ineens is t maandag? Twee avonden waarop ik zelf iets had kunnen doen zoals een keer met een vriendin op pad, etc. En dan nog zwijgen als ik dan vraag hoe laat ze maandag wordt gehaald zodat ik die maandag ook kwijt ben qua iets met dochter ondernemen, voor mij part boodschappen doen. De balans is daardoor als volgt. Allebei fulltime werken. Hij om het weekend van vrijdag tm zondag (soms maandag) geheel voor zichzelf. De nachten neemt zijn zoon waar. Ik ben in Februari voor het laatst in een weekend keer wat gaan doen. Wil ik vaker weg, dan gaat me dat dus verlof kosten. Dat is nu dus plan B. Hier en daar een dagje vrij nemen in een weekend dat ze bij hem is en er mijn mond over houden.

Stel jezelf eens niet zo slachtofferig op, zeg. Want als ik het zo lees is het dus inderdaad hoe ik al dacht: hij heeft haar dus al heel veel om jouw roosterproblemen op te lossen.

Het is natuurlijk best logisch dat als ze buiten de omgangsregeling om ook al op maandagavond daar slaapt en op dinsdagavond ook omdat jij moet werken, dan is het niet onredelijk van hem dat hij dan wil dat jij de vrijdagavond pakt. Want hij heeft al 2 avonden extra voor jou opgepakt.

Het is heel simpel, als jij ook weekenden vrij wil -wat een hele logische wens is - zul je de weken zelf moeten oplossen, OF een echt co-ouderschap afspreken met ene week bij jou en andere week bij hem.

Maar jij wil EN elke dag contact als je dochter daar is, EN dat hij jouw roostergaten opvangt, EN een weekend regeling, EN dat hij dat allemaal ook nog eens flexibel doet.

Eigenlijk wil je dus gewoon nog met hem omgaan als je zou doen wanneer jullie een relatie zouden hebben, waarbij je overlegt "ik moet dan werken, blijf jij dan thuis? En ik ga dan sporten, ben jij dan thuis? Oh, en bel je even als jullie klaar zijn met eten?" Dat soort omgang is normaal als je een relatie hebt. Maar newsflash: die hebben jullie niet meer.
Am Yisrael Chai!
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:59
Mijn roosterprobleem laat ik door hem oplossen? Nou wordt ie helemaal mooi. Waarvan denk je dat ik mijn rekeningen betaal en voor ons kind zorg? We hebben BEIDEN afgesproken dat mijn werkrooster leidend is. Daar staat zijn handtekening ook onder. Ik had dit werk al voor wij uit elkaar gingen. Moet ik dan maar stante pede ontslag nemen omdat ons kind ineens alleen mijn verantwoordelijkheid is? In scheidings gevallen is bot gezegd 9 van de 10x de vrouw de lul. De man gaat dan 1x in de 2 weken even een weekendje de leuke papa uithangen en dat vind iedereen dood normaal. Als je als vrouw participatie verwacht in het opvangen van het gezamelijke kind dan kan je naar de maan lopen. Hij is geen veredelde oppas hij is haar bloedeigen vader. Die imho dit probleem gecreeerd heeft door een baan te nemen nadat we al uit elkaar zijn die voor geen meter aansluit. Terwijl hij eerst nog tegen me zei Dit bedrijf werkt 24 7 dus hartstikke handig dan kunnen ze mij contra inplannen aan jou en is er altijd iemand voor dochter. Puntje bij paaltje doet hij dat niet. En ben ik dus alleen maar aan het plannen en schipperen in alles.

Als hij gewoon normale tijden was blijven werken, dan had ze alleen af en toe daar hoeven slapen en s ochtends naar de opvang gebracht hoeven worden die letterlijk 100 meter bij m vandaan zit. Stel ik heb van 4:25 tot 11:52 dienst, dan had ik haar bijvoorbeeld na het eten gebracht, had ze daar kunnen slapen, ontbijten, naar kdv voor de ochtend en danhad ik haar weer opgehaald. De middag verzorgd etc. Per saldo heeft ie er dan amper werk aan. Door de rare werktijden heb ik relatief heel veel overdag tijd met mijn dochter wat aan de ene kant pittig is maar aan de andere kant vind ik het fijner dan dat je haar om 1800 ophaalt , nog een uurtje samen hebt en dan alweer bedtijd. Daar klaag ik ook niet over. Het is zijn goed recht om zelf ook nachtdiensten te willen gaan draaien maar dan creeer je toch een probleem? Is het dan zo raar dat ik wat medewerking verwacht in het oplossen daarvan?

Die medewerking ga je niet krijgen, dat is duidelijk.
Blijft er maar 1 ding over, en dat is nieuwe afspraken maken. En dat hij zijn zoon laat oppassen is misschien niet jouw idee, maar dat is aan hem. Al laat ie een heel weekend iemand oppassen.

Kort en goed, jullie zijn zelf verantwoordelijk voor jullie dagen en de invulling daarvan.
Bovendien lijkt me dit voor je kind ook een stuk overzichtelijker, want die wordt nu ook van hot naar her gesleept.
Waarom zijn zijn nachtdiensten het probleem? Als hij overdag zou werken, zou het programma voor je dochter toch precies hetzelfde zijn? Dan haalt hij haar ook op van het kdv, eet ook met haar, en dan is het ook klaar, want bedtijd. Nu heeft hij werken en slapen omgeruild, maar dat maakt voor de opvang weinig uit. (Dat wil zeggen, als je er oke mee bent dat ze dan alleen thuis is met een 19-jarige).

Jouw diensten zijn lastig, omdat jij 's nachts of in de vroege ochtend geen 19-jarige achtervang hebt, waardoor ze dus wel naar haar vader moet.

Maar wat hier al eerder werd geschreven: je kunt opvang voor de tijd dat ze bij jou is natuurlijk ook zelf organiseren. Bijvoorbeeld in de vorm van een gastouder bij wie ze kan slapen.
Conclusie is dus dat hij het goed geregeld heeft want grote zoon past op als hij moet werken. En jij hebt geen oppas als jij buiten de kdv uren werkt en dus een probleem.

Gewoon je eigen probleem gaan oplossen dus. Flexibele gastouder zoeken of 9-5 baan.
fashionvictim schreef:
19-09-2019 22:03
Stel jezelf eens niet zo slachtofferig op, zeg. Want als ik het zo lees is het dus inderdaad hoe ik al dacht: hij heeft haar dus al heel veel om jouw roosterproblemen op te lossen.

Het is natuurlijk best logisch dat als ze buiten de omgangsregeling om ook al op maandagavond daar slaapt en op dinsdagavond ook omdat jij moet werken, dan is het niet onredelijk van hem dat hij dan wil dat jij de vrijdagavond pakt. Want hij heeft al 2 avonden extra voor jou opgepakt.

Het is heel simpel, als jij ook weekenden vrij wil -wat een hele logische wens is - zul je de weken zelf moeten oplossen, OF een echt co-ouderschap afspreken met ene week bij jou en andere week bij hem.

Maar jij wil EN elke dag contact als je dochter daar is, EN dat hij jouw roostergaten opvangt, EN een weekend regeling, EN dat hij dat allemaal ook nog eens flexibel doet.

Eigenlijk wil je dus gewoon nog met hem omgaan als je zou doen wanneer jullie een relatie zouden hebben, waarbij je overlegt "ik moet dan werken, blijf jij dan thuis? En ik ga dan sporten, ben jij dan thuis? Oh, en bel je even als jullie klaar zijn met eten?" Dat soort omgang is normaal als je een relatie hebt. Maar newsflash: die hebben jullie niet meer.
Nou idd zeg....

To doe je ook iets met de tips die gegeven worden?

Nogmaals ik denk dat jullie er goed aan doen hele duidelijke vaste afspraken te maken. Dit geeft voor alle partijen rust. Op deze manier worden jullie beiden nog gefrustreerd.
Kies voor co ouderschap, week op week a of bijv. Ma,di en woe op de week bij papa do vrij mama en km het weekend. Zo weet iedereen waar hij/zij aantoe is. Hij zorgt zelf voor opvang als hij werkt en jij doet dat voor de dagen dat jij werkt. Zo weet iedereen waar ie aantoe is en hoeven jullie niet continue in overleg.
fashionvictim schreef:
19-09-2019 22:03
Stel jezelf eens niet zo slachtofferig op, zeg. Want als ik het zo lees is het dus inderdaad hoe ik al dacht: hij heeft haar dus al heel veel om jouw roosterproblemen op te lossen.

Het is natuurlijk best logisch dat als ze buiten de omgangsregeling om ook al op maandagavond daar slaapt en op dinsdagavond ook omdat jij moet werken, dan is het niet onredelijk van hem dat hij dan wil dat jij de vrijdagavond pakt. Want hij heeft al 2 avonden extra voor jou opgepakt.

Het is heel simpel, als jij ook weekenden vrij wil -wat een hele logische wens is - zul je de weken zelf moeten oplossen, OF een echt co-ouderschap afspreken met ene week bij jou en andere week bij hem.

Maar jij wil EN elke dag contact als je dochter daar is, EN dat hij jouw roostergaten opvangt, EN een weekend regeling, EN dat hij dat allemaal ook nog eens flexibel doet.

Eigenlijk wil je dus gewoon nog met hem omgaan als je zou doen wanneer jullie een relatie zouden hebben, waarbij je overlegt "ik moet dan werken, blijf jij dan thuis? En ik ga dan sporten, ben jij dan thuis? Oh, en bel je even als jullie klaar zijn met eten?" Dat soort omgang is normaal als je een relatie hebt. Maar newsflash: die hebben jullie niet meer.

Ik heb eerder al uitgelegd dat dit letterlijk zo is afgesproken. Het rooster is leidend. Hij vult dus niks in. Hij betaalt ook geen alimentatie of niks. De weekend regeling wilde hij om dat hij vind recht te hebben om de twee weken een weekend vrij te hebben. De verdeling op papier heeft de mediator alleen gemaakt omdat dit volgens haar nou eenmaal zo moet in een ouderschaps plan. Met als kanttekening dat de daadwerkelijke dagen dus rooster afhankelijk zijn.
Dit kan niet anders tenzij ik ontslag hier neem. Wat ik niet ga doen want dan kan ik mijn huis niet meer betalen. Wij hebben geen co ouderschap omdat ze vaker bij mij is dan bij hem ook middels deze constructie. Co ouderschap is verplicht 50.50 en dat gaat bij ons sws niet. En dat wilde hij ook niet. Een keer wat voor een ander opvangen helemaal prima. Maar wel graag in overleg. Nu werkt het 1 kant op. Als het rooster écht leidend was... Dan was ze elk weekend bij hem bij wijze van. En als er echt overleg mogelijk was dan kon ze sporadisch in zijn weekend ook een keer een nachtje blijven slapen ofzo zodat ook ik een leven kan opbouwen naast werken en moeder zijn. Maar dat is alleen aan gescheiden mannen toebedeeld dat recht volgens mij als ik om me heen kijk bij gescheiden mensen.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:59
Mijn roosterprobleem laat ik door hem oplossen? Nou wordt ie helemaal mooi. Waarvan denk je dat ik mijn rekeningen betaal en voor ons kind zorg? We hebben BEIDEN afgesproken dat mijn werkrooster leidend is. Daar staat zijn handtekening ook onder. Ik had dit werk al voor wij uit elkaar gingen. Moet ik dan maar stante pede ontslag nemen omdat ons kind ineens alleen mijn verantwoordelijkheid is?

De praktijk wijst uit dat die afspraak voor jullie beiden niet werkt. En wat doe je verongelijkt joh? Het is heel normaal dat je je eigen opvang regelt als je uit elkaar bent, ik ken echt geen enkel gescheiden stel die op de manier die jij voorstaat met elkaar omgaan. Dat is toch ook helemaal niet haalbaar? Jouw werkrooster is leidend, dus hij moet, terwijl hij geen relatie met je heeft en niet met je samenwoont, zijn volledige werkleven en sociale leven aanpassen aan jouw onregelmatige rooster dat hij ook nog eens op het laatste moment hoort?

Je hoeft geen ontslag te nemen, je hoeft alleen maar opvang te regelen of goede afspraken met je werk te maken. Het is natuurlijk absurd en onredelijk om te verwachten dat je ex je onbetaalde, flexibele oppas is.

In scheidings gevallen is bot gezegd 9 van de 10x de vrouw de lul. De man gaat dan 1x in de 2 weken even een weekendje de leuke papa uithangen en dat vind iedereen dood normaal. Als je als vrouw participatie verwacht in het opvangen van het gezamelijke kind dan kan je naar de maan lopen. Hij is geen veredelde oppas hij is haar bloedeigen vader.

Jij bent anders degene die hem als een oppas behandelt. Zowel in de flexibiliteit die je van hem verwacht, als in de manier waarop je bijna een soort "overdracht" als op de crèche wil en de manier waarop je contact wil zoeken in zijn tijd. Je komt totaal niet over alsof je respecteert dat hij gewoon een eigen leven heeft, waar jij helemaal niks over te zeggen hebt en ook gewoon niet meer bij hoort.

Die imho dit probleem gecreeerd heeft door een baan te nemen nadat we al uit elkaar zijn die voor geen meter aansluit. Terwijl hij eerst nog tegen me zei Dit bedrijf werkt 24 7 dus hartstikke handig dan kunnen ze mij contra inplannen aan jou en is er altijd iemand voor dochter. Puntje bij paaltje doet hij dat niet. En ben ik dus alleen maar aan het plannen en schipperen in alles.

Het is me inmiddels duidelijk dat jij van jezelf vindt dat je heel erg schippert en doet, maar op mij kom je echt niet zo over. Ik heb meer het idee dat je ex heel veel schippert en dat jij daar niet alleen geen oog voor hebt, maar het ook niet waardeert of respecteert.

Als hij gewoon normale tijden was blijven werken, dan had ze alleen af en toe daar hoeven slapen en s ochtends naar de opvang gebracht hoeven worden die letterlijk 100 meter bij m vandaan zit. Stel ik heb van 4:25 tot 11:52 dienst, dan had ik haar bijvoorbeeld na het eten gebracht, had ze daar kunnen slapen, ontbijten, naar kdv voor de ochtend en danhad ik haar weer opgehaald.

Echt, heb je zelf niet door hoe respectloos dit is? Zou je dit precies zo aan je moeder of een buurvrouw of een vriendin ofzo durven voorstellen? Ja, dan breng ik haar na het eten, dan slaapt ze bij jullie, en als je haar dan ontbijt geeft haal ik haar wel op 's middags! Doei doei!

Natuurlijk past je ex daarvoor, hij is toch geen hotel ofzo?

Ik zou dat zelf ook echt never nooit accepteren, ik zou je echt vragen of je een tik van de molen hebt gehad en je het nummer van de oppascentrale gegeven hebben. Doei, ik ben geen asiel. Ook niet voor mijn eigen kinderen. Als ik mijn kinderen naar bed moet brengen en ' ochtends naar crèche of school moet brengen dan wil ik ook gewoon tijd met ze doorbrengen.


Is het dan zo raar dat ik wat medewerking verwacht in het oplossen daarvan?


Ik vind inderdaad dat je hele bijzondere ideeen hebt.
Am Yisrael Chai!
Ik ben het in deze volledig met FV eens (je gelooft het niet :proud: ).

Ik schrijf hier echt niet om je rot te laten voelen, maar ik ben inmiddels 10 jaar gescheiden en spreek echt vanuit ervaring dat dit niet gaat werken zo. Je verwacht teveel van iemand die je partner niet meer is.

Maak een nieuw plan, mét alimentatie zodat jij een oppas kunt betalen en regelen.
Phineas schreef:
19-09-2019 22:08
Waarom zijn zijn nachtdiensten het probleem? Als hij overdag zou werken, zou het programma voor je dochter toch precies hetzelfde zijn? Dan haalt hij haar ook op van het kdv, eet ook met haar, en dan is het ook klaar, want bedtijd. Nu heeft hij werken en slapen omgeruild, maar dat maakt voor de opvang weinig uit. (Dat wil zeggen, als je er oke mee bent dat ze dan alleen thuis is met een 19-jarige).

Jouw diensten zijn lastig, omdat jij 's nachts of in de vroege ochtend geen 19-jarige achtervang hebt, waardoor ze dus wel naar haar vader moet.

Maar wat hier al eerder werd geschreven: je kunt opvang voor de tijd dat ze bij jou is natuurlijk ook zelf organiseren. Bijvoorbeeld in de vorm van een gastouder bij wie ze kan slapen.

Zijn nachtdiensten zijn het probleem omdat hij rond 20.00 begint en vaak pas naar eigen zeggen rond 0700 terug is. Heb ik late dienst dan begin ik rond 1700. Heb ik vroeg dan begin ik rond 0400. Zou hij dagadiensten werken dan sliep ze daar. Hoefde hij haar alleen maar naar kdv te brengen wat om 7 uur opengaat en kon ik haar daaruit ophalen. Nu laat hij zoon oppassen wat verder mijn zaak niet os maar het komt ook voor dat die niet kan en dat hoor ik dan last minute en dat geeft heel veel stress. Het is gewoon op deze manier elke week onzeker hoe het gaat lopen.

Flexibele gastouder ben ik nu mee bezig. Zoals ik al aangaf ben ik tijdje huisloos geweest en daarna tijdelijke woning en nu dan een permanente. 2x verhuist in nog geen half jaar tijd en nog geen vaste baan. Nu die in the pocket is kan ik de opvang gaan tackelen.

Mijn punt met ex is dat we echt wel duidelijke afspraken hebben gemaakt maar dat de communicatie erover niet loopt. Heb m er regelmatig op aangesproken ook of hij het liever anders ziet.

In het begin toen we net uit elkaar waren was het trouwens andersom met dat videobellen. Elke avond vaste prik en toen had ik het grote lef om keer niet op te nemen want ik stond richting mijn moeder keihard in de file en toen was ie super boos. Sindsdien belt hij haar helemaal niet meer s avonds Joost mag weten waarom. Maar goed als hij dat wel weer zou willen helemaal prima. Ik geef haar die telefoon en ga even alvast aan de afwas of even de was ophangen. Snap het probleem werkelijk waar niet. Win zijn uit elkaar maar ze heeft 2 ouders die zo goed mogelijk voor haar dienen te zorgen en moeten pro beren welke teringhekel ze mogelijkerwijs aan elkaar hebben zoveel mogelijk buiten beschouwing te laten. Dat probeer ik ook echt wel maar deze communicatie problemen daar erger ik me dus kapot aan. Leuk dat een forum dan vind dat ik hem voor mijn rooster problemen zou laten opdraaien maar als dat het probleem was geweest dan had ie daar tijdens de mediation wat van moeten zeggen of alsnog het gesprek met me kunnen aangaan. Zelf een dag ouderschaps verlof op gaan nemen of desnoods allebei dat wil hij ook niet. Dus ik ga proberen minder te gaan werken zodat ik het zoveel mogelijk zelf kan gaan opvangen en hem zo min mogelijk nodig heb. Andere baan zoeken wil ik niet. En kan ik niet. Vast contract bij een van de betere werkgevers van Nederland met super secundaire arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in- en uitademen en dat dan blijven doen. Je bent gescheiden, TO.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Je wil iets wat gewoon niet haalbaar is als je gescheiden bent. Dit is als getrouwd stel al lastig rond te breien laat staan als je gescheiden bent en dus los van elkaar wil komen. Deze regeling vraagt zoveel overleg, dat is bijna onmogelijk.
Hij heeft nog een sociaal leven. Om het weekend 3 dagen. Ouders die op 30 min wonen.

Ik heb helemaal niks. Zit hier in dit kutgat omdat ik van hem niet mag verhuizen. Ver van mijn familie of mensen die kunnen oppassen.

Maar goed hij is zielig. Hij is net zo goed vader als dat ik moeder ben.

Dus moet ik maar ontslag nemen en mijn werktijden op de zijne gaan aanpassen? Dan is ze dus wederom altijd bij mij want hij zal nog steeds zijn vrije weekend eisen. Het is me een mooie. Eerst word je er met kind en al uit geflikkerd omdat je je grens aangeeft en vervolgens mag ik mijn droombaan aan de wilgen hangen omdat kind alleen mijn probleem is.

En ik doe wel degelijk wat met de tips. Berust me in het niet meer bellen met kind (wat geen bal met hem te maken heeft) en ik ga flexibele opvang regelen. Verder communiceer ik niet meer met m over de app.

En ja ik vind m een kneus. Als je al te lam bent om gewoon een tijd te typen hoe laat je komt als je toch bezig bent. Dan vind ik dat echt mega kinderachtig.

Nogmaals hij heeft mij eruit gezet he ik ben echt niet gescheiden voor mijn lol. Meerdere mensen hebben zijn absurde gedrag voor en tijdens de scheiding gezien. Denk aan dreigen en mijn dieren op MP zetten. Maar hulp zoeken ho maar. Ik ga het allemaal wel regelen. Krijgt ie lekker toch zijn zin want van mijn sociale leven is helemaal niks meer over. En ondertussen doet hij maar wat m uitkomt wanneer het m uitkomt.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 22:42
Hij heeft nog een sociaal leven. Om het weekend 3 dagen. Ouders die op 30 min wonen.

Ik heb helemaal niks. Zit hier in dit kutgat omdat ik van hem niet mag verhuizen. Ver van mijn familie of mensen die kunnen oppassen.

Maar goed hij is zielig. Hij is net zo goed vader als dat ik moeder ben.

Dus moet ik maar ontslag nemen en mijn werktijden op de zijne gaan aanpassen? Dan is ze dus wederom altijd bij mij want hij zal nog steeds zijn vrije weekend eisen. Het is me een mooie. Eerst word je er met kind en al uit geflikkerd omdat je je grens aangeeft en vervolgens mag ik mijn droombaan aan de wilgen hangen omdat kind alleen mijn probleem is.

En ik doe wel degelijk wat met de tips. Berust me in het niet meer bellen met kind (wat geen bal met hem te maken heeft) en ik ga flexibele opvang regelen. Verder communiceer ik niet meer met m over de app.

En ja ik vind m een kneus. Als je al te lam bent om gewoon een tijd te typen hoe laat je komt als je toch bezig bent. Dan vind ik dat echt mega kinderachtig.

Nogmaals hij heeft mij eruit gezet he ik ben echt niet gescheiden voor mijn lol. Meerdere mensen hebben zijn absurde gedrag voor en tijdens de scheiding gezien. Denk aan dreigen en mijn dieren op MP zetten. Maar hulp zoeken ho maar. Ik ga het allemaal wel regelen. Krijgt ie lekker toch zijn zin want van mijn sociale leven is helemaal niks meer over. En ondertussen doet hij maar wat m uitkomt wanneer het m uitkomt.

Ja, dat is kut. Maar dat is een vechtscheiding ook.
Je gaat hem gewoon niet zover krijgen dat hij met jou mee beweegt.
Met al die rancune kom je over alsof je deze op rooster gebaseerde omgangsregeling mede door wil drukken om hem dwars te zitten.

Ook in een kutgat wonen mensen, vind nieuwe vrienden en bouw je leven op.
Alle reacties Link kopieren
De meeste ouders die een paar jaar (of een paar jaar meer) gescheiden zijn weten wel beter dan een kant te kiezen bij de scheiding van anderen.

Je bent gewoon gescheiden, TO. En in flagrante tegenstelling tot wat jij beweert heeft hij z’n kind er niet uitgeflikkerd. Get a grip.

Je bent teleurgesteld in de situatie waarin je je nu bevind en dat is niet vreemd. Die situatie is echter wel het gevolg van je eigen keuzes en je eigen gedrag. Je zit heel erg in je emotie, terwijl een situatie als die van jullie vraagt om pragmatisme.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
En ja, ik heb ook 10 jaar geen sociaal leven gehad en een hoop gezeik. Ook dat gaat voorbij.
Rust voor de blagen was hier het belangrijkste en dat is aardig gelukt. Je kunt jezelf niet op nr.1 zetten in een dergelijke situatie.

Het kost je nodeloze energie om te denken dat jij nog enige grip hebt op zijn situatie, dus je zult het hoe dan ook zelf moeten regelen. En weet je, als je dat eenmaal kunt accepteren brengt dat rust.
Vanzai schreef:
19-09-2019 22:50
De meeste ouders die een paar jaar (of een paar jaar meer) gescheiden zijn weten wel beter dan een kant te kiezen bij de scheiding van anderen.

Je bent gewoon gescheiden, TO. En in flagrante tegenstelling tot wat jij beweert heeft hij z’n kind er niet uitgeflikkerd. Get a grip.

Je bent teleurgesteld in de situatie waarin je je nu bevind en dat is niet vreemd. Die situatie is echter wel het gevolg van je eigen keuzes en je eigen gedrag. Je zit heel erg in je emotie, terwijl een situatie als die van jullie vraagt om pragmatisme.

Gos, nou ben ik het nog met jou eens óók @(
Tijd voor een borrel :proud:
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 19-09-2019 23:00
0.29% gewijzigd
Ik werd stelselmatig genegeerd in dit huwelijk. Silent treatment. Geschreeuw in mijn gezicht. Hij moest er altijd bij zijn als ik een vriendin uitnodigde. Als ik zelf weg ging was het huis te klein. Werd gecontroleerd in telefoon. Beschuldigd van affaires met collega's waarvan de jongste een ventje van 19 zo oud als mijn stiefzoon. Totaal van de.pot gerukt. Hij ging soms door het lint buiten de deur. Vechten waar de kinderen bij waren. Is laatst op een jaar na voor mijn deur met iemand op de vuist gegaan want die man vroeg of hij de autodeur dicht kon doen dan kon ie er langs met zijn fiets. Wilde nergens meer mee naartoe alleen nog maar gamen. In die tijd woonde ik zowat op het forum en op internet want ja had s avonds geen moer te doen. En er werd niet tegen me gepraat. Als ik m aansprak werd ie woedend want ja ik moest niet zeuren. Het enige wat ik wilde was dat hij hulp zocht. Intussen was ik begonnen aan mijn huidige baan heel pittig opleiding traject wat aan alle kanten werd gesaboteerd want ja die voelde ook wel aan dat dit van een ander kaliber was dan een parttime baantje wat amper verdiende. Hij heeft alle kansen gehad ik wilde mijn kind niet in een scheiding storten maar het houdt een keer op. Ik laat me niet negeren en kleineren en wanneer hij niet acuut zijn zin krijgt in mijn gezicht schreeuwen en de deur uit zetten. Ik denk dat hij nog steeds probeert het zo lastig te maken dat ik alsnog moet stoppen met datgene wat ik sinds mijn 19e al wilde worden . Puur machtsspelletjes spelen omdat hij weet hoe hij me op de kast moet krijgen. Maar dit wordt uiteraard in alle toonaarden ontkend. Dus moet ik nu straks mijn kind per week in 3 verschillende bedjes laten slapen omdat hij zo nodig ineens ander werk moet wat alleen maar s nachts kan. Hij had een prima baan. En binnen zijn huidige baan is contra aan elkaar werken ook geen enkel probleem dat heeft ie me zelf verteld.

Ik laat het hierbij.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 22:55
Ik werd stelselmatig genegeerd in dit huwelijk. Silent treatment. Geschreeuw in mijn gezicht. Hij moest er altijd bij zijn als ik een vriendin uitnodigde. Als ik zelf weg ging was het huis te klein. Werd gecontroleerd in telefoon. Beschuldigd van affaires met collega's waarvan de jongste een ventje van 19 zo oud als mijn stiefzoon. Totaal van de.pot gerukt. Hij ging soms door het lint buiten de deur. Vechten waar de kinderen bij waren. Is laatst op een jaar na voor mijn deur met iemand op de vuist gegaan want die man vroeg of hij de autodeur dicht kon doen dan kon ie er langs met zijn fiets. Wilde nergens meer mee naartoe alleen nog maar gamen. In die tijd woonde ik zowat op het forum en op internet want ja had s avonds geen moer te doen. En er werd niet tegen me gepraat. Als ik m aansprak werd ie woedend want ja ik moest niet zeuren. Het enige wat ik wilde was dat hij hulp zocht. Intussen was ik begonnen aan mijn huidige baan heel pittig opleiding traject wat aan alle kanten werd gesaboteerd want ja die voelde ook wel aan dat dit van een ander kaliber was dan een parttime baantje wat amper verdiende. Hij heeft alle kansen gehad ik wilde mijn kind niet in een scheiding storten maar het houdt een keer op. Ik laat me niet negeren en kleineren en wanneer hij niet acuut zijn zin krijgt in mijn gezicht schreeuwen en de deur uit zetten. Ik denk dat hij nog steeds probeert het zo lastig te maken dat ik alsnog moet stoppen met datgene wat ik sinds mijn 19e al wilde worden . Puur machtsspelletjes spelen omdat hij weet hoe hij me op de kast moet krijgen. Maar dit wordt uiteraard in alle toonaarden ontkend. Dus moet ik nu straks mijn kind per week in 3 verschillende bedjes laten slapen omdat hij zo nodig ineens ander werk moet wat alleen maar s nachts kan. Hij had een prima baan. En binnen zijn huidige baan is contra aan elkaar werken ook geen enkel probleem dat heeft ie me zelf verteld.

Ik laat het hierbij.

Maar dat is allemaal jouw zaak niet meer.
Ik kan je echt maar 1 ding aanraden, ga in therapie en maak een werkend ouderschapsplan.
Het is hartstikke slecht voor je dochter om een moeder met zoveel woede naar haar vader te hebben.
En voor jou trouwens ook.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 19-09-2019 22:59
0.02% gewijzigd
Vanzai schreef:
19-09-2019 22:50
De meeste ouders die een paar jaar (of een paar jaar meer) gescheiden zijn weten wel beter dan een kant te kiezen bij de scheiding van anderen.

Je bent gewoon gescheiden, TO. En in flagrante tegenstelling tot wat jij beweert heeft hij z’n kind er niet uitgeflikkerd. Get a grip.

Je bent teleurgesteld in de situatie waarin je je nu bevind en dat is niet vreemd. Die situatie is echter wel het gevolg van je eigen keuzes en je eigen gedrag. Je zit heel erg in je emotie, terwijl een situatie als die van jullie vraagt om pragmatisme.
Heeft ie wel. Hij app te toen ik op cursus was Ik wil nu dat je me garandeert dat je niet bij me weggaat.

Toen antwoordde ik En ik garandeer niks tot je in ieder geval openstaat voor hulp.

Kreeg toen letterlijk de tekst Dan kom je je kind en je spullen maar halen want dan wonen jullie hier niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me verstandig
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
the_Wicked_Witch schreef:
19-09-2019 22:58
Maar dat is allemaal jouw zaak niet meer.
Ik kan je echt maar 1 ding aanraden, ga in therapie en maak een werkend ouderschapsplan.
Het is hartstikke slecht voor je dochter om een moeder met zoveel woede naar haar vader te hebben.
En voor jou trouwens ook.
Alsof ik dat ook maar een seconde laat blijken waar ze bij is. Bij het wissel moment ben ik vrolijk ik vertel wat ze allemaal heeft gedaan e.d. en niks van dit alles wordt besproken waar ze bij is. Als ik hier al mensen 0ver spreek is het op de app of telefoon als ze allang op bed ligt. Als we koekjes bakken gaat er een trommeltje mee naar papa en ik zal en dat zweer ik op alles nooit een seconde laten merken wat ik van m vind. Sterker nog soms roept ze dat ze er niet heen wil en dan ben ik juist heel enthousiast dan zeg ik "Ja maar bij papa ga je vast ook leuke dingen doen en dan zie je je broertjes weer en dan kunnen jullie lekker knuffelen" en dan draait ze weer bij. Kind mag nooit de dupe worden van t feit dat ik zelf boos ben.
Ik heb je net een pb gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven