Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 11:08
Aan de deur is hij dus steeds poeslief en sussend en als ik dan vraag waarom dit zo moet komt er geen concreet antwoord. Als ik vraag of en hoe hij het anders wil switcht ie van onderwerp. Er komt gewoon tot mijn zeer grote frustratie geen zinnig woord uit.
Nee, er komt geen niet door jouw gewenst antwoord uit. Dat is iets heel anders.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Een door mijn gewenst antwoord is heel simpel. Welke dagen is ze bij hem en hoe laat wordt ze gehaald danwel gebracht. Meer niet.

Voor komende week is het weer raak. Ik geef mijn werkdagen aan. Aankomend weekend is ze volgens de verdeling bij mij. Maar maandag ben ik ook vrij. Op maandag is hij ook vrij want hij gaat maandag avond weer de nacht in. Het weekend erop is zijn weekend. Ik vraag of ik haar zondagavond kan brengen. Hij zegt nee ik haal haar maandag. Ik vraag hoe laat. Geen antwoord. Hij vraagt Hoe zit het vrijdag? Vrijdag ben ik namelijk ook vrij maar het weekend werk ik. Maar het is afgesproken met de mediator dat zijn weekend op vrijdagavond begint. Dus ik vraag wat hij met vrijdag bedoelt. Geen antwoord. Dus ik vraag Is het nu de bedoeling dat ik haar zaterdag ochtend breng dan op weg naar werk? Hij zegt Yep. Ik vraag waarom ik haar dan niet zondag avond kan brengen (dan heb ik ook wee je gebeente 1 avondje voor mezelf) Geen antwoord.

Het komt er dus op neer dat ik of werk of dochter is bij me. Hij eist dat hij om het weekend kindvrij is want zo zei hij me paar maanden terug 'ik werk hard en wil ook weleens wat voor mezelf doen'. Ok prima. Ik leg me er maar bij neer. Nu weet ik dus nog niet hoe laat ze maandag wordt gehaald. Het zal allemaal wel weer. Zondagavond kan hij haar niet halen zegt ie want hij gaat dit weekend op pad en dan is hij zondagavond moe.

Dit had in mijn ogen echt in 1 mailtje gekund. Zus en zo laat haal ik haar en zus en zo laat kan jij haar brengen. Klaar. Ik hoef geen oeverloos verhaal. Alleen duidelijkheid zodat ik ook een planning kan maken. Net even stoom afgeblazen bij een vriendin en ik berust me er maar in dat vrije tijd iets is wat ik uit mijn woordenboek kan schrappen. Met liefde dat dan weer wel. Ik heb een geweldige dochter en ik geniet van elk moment met haar. Heb net voor ons tweetjes een museumkaart aangeschaft dat we voor het komend jaar voorzien zijn van leuke uitjes. Als ik dan volgend jaar minder ga werken en super hard op mijn geld moet letten dan heb ik dat maar vast gecovered. Zelfgesmeerd bammetje mee en een flesje drinken en hoppatee.

En ik ben niet zo'n moeder die haar kind wil dumpen en alles maar voor haar eigen vrije tijd wil. Ik ben een moeder die fulltime werkt op de gekste tijden en het hoofd boven water probeer te houden. Een huishouden probeert te runnen daar bovenop en in een half af huis zit omdat tijd om er verder aan te klussen me gewoon ontbreekt. Evenals puf. Het komt wel goed zodra ik meer zekerheden heb en tot die tijd laat ik ex maar zoveel mogelijk links liggen. Geen idee hoe ik dan wat moet plannen maar goed.
anoniem_331295 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 00:18
Reden: x
2.13% gewijzigd
Wat je hier schrijft is alniet te volgen. Als jullie communicatie ook zo gaat snap ik waar de frustraties vandaan komen.

Van wanneer tot wanneer loopt het weekend. Daar hebben jullie toch wel iets over afgesproken. Echt, ga terug naar de mediator en maak echte afspraken.
Inderdaad. Maak strakke afspraken en regel daar tussendoor oppas voor de dagen dat ze bij jou is. Dit is het recept voor gedonder.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 20:21
Een door mijn gewenst antwoord is heel simpel. Welke dagen is ze bij hem en hoe laat wordt ze gehaald danwel gebracht. Meer niet.

Voor komende week is het weer raak. Ik geef mijn werkdagen aan. Aankomend weekend is ze volgens de verdeling bij mij. Maar maandag ben ik ook vrij. Op maandag is hij ook vrij want hij gaat maandag avond weer de nacht in. Het weekend erop is zijn weekend. Ik vraag of ik haar zondagavond kan brengen. Hij zegt nee ik haal haar maandag. Ik vraag hoe laat. Geen antwoord. Hij vraagt Hoe zit het vrijdag? Vrijdag ben ik namelijk ook vrij maar het weekend werk ik. Maar het is afgesproken met de mediator dat zijn weekend op vrijdagavond begint. Dus ik vraag wat hij met vrijdag bedoelt. Geen antwoord. Dus ik vraag Is het nu de bedoeling dat ik haar zaterdag ochtend breng dan op weg naar werk? Hij zegt Yep. Ik vraag waarom ik haar dan niet zondag avond kan brengen (dan heb ik ook wee je gebeente 1 avondje voor mezelf) Geen antwoord.
Maar waarom ga je over dit soort dingen in discussie? Komend weekend is jouw weekend en als ik het goed begrijp is een weekend bij jullie van vrijdagavond tot zondagavond. Nou, dan haal je haar dus op vrijdagavond en breng je haar op zondagavond. Dat is namelijk de afspraak. Als hij vraagt "hoe zit het vrijdag" via de app of mail dan reageer je gewoon niet. Dat zet namelijk de deur alleen maar open voor discussie. Je gaat gewoon op de afgesproken tijd erheen en brengt dochter. Klaar.
Am Yisrael Chai!
Jullie zullen echt tot vaste afspraken moeten komen dit is echt geen doen zo. Jullie klinken allebei echt heel moeilik en waarom ga je niet op je strepen staan? Zolang je elke keer blijft toegeven zal hij over je grenzen blijven gaan.

Het is lastig, ik weet het uit ervaring maar de ervaring maakt je wijzer. Dus, volgens de mediator gaat jouw weekend in op vrijdag dus ik kom haar vrijdag brengen. In het begin Geef ik zulke gesprekken kracht bij door dan bijvoorbeeld te zeggen want ik heb een afspraak.
Ik kan er ook geen touw aan vast knopen, eerlijk gezegd. Bijvoorbeeld: je vraagt of je haar zondagavond kan brengen. Daarmee suggereer je dat je afwijkt van een bestaande afspraak. Of is de afspraak dat je steeds opnieuw vraagt wanneer je haar kan brengen?

En als bij de mediator is afgesproken dat zijn weekend vrijdagavond begint, waarom vraag je dan of je haar zaterdagochtend moet brengen? Als hij over vrijdagavond begint, waarom refereer je dan niet naar de afspraken in plaats van te vragen of je haar op zaterdag moet brengen?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 11:02
Als dat zou kunnen wel. Maar dan wil ik wel dat hij stopt met alleen maar nachtdiensten draaien. Want hij is snachts niet thuis. De tijd bij hem ziet er zo uit: Ze zit overdag in kdv als ik werk. Dan haalt ie haar op, eten ze en dan gaat ze naar bed en hij richting werk. De zorg wordt uitbesteed aan zijn werkeloze zoon van 19 uit eerder huwelijk. Voor de band met papa hoeft ze daar niet echt heen. Daarom wil ik ook minder gaan werken. Deze constructie vind ik 3x niks. Het idee dat er snachts nooit een papa in de buurt is. Nou is 19 niet heel jong voor een oppas en ik weet dat ik geen reet te zeggen heb over wie hij laat oppassen maar het voelt heel verkeerd. Mijn diensten zijn vaak of vroeg of deels laat dus door zijn nieuwe zelfverkozen rooster van nachtdiensten kom ik eigenlijk met elke werk dienst in de knoop. Als ik hem daar op aanspreek krijg ik een "dan had je maar niet bij me weg moeten gaan" . Terwijl ik dan zoiets heb van ho even, als ik daar nog had gewoond en hij had dit rooster gekozen dan hadden we qua niet aansluitende werktijden exact hetzelfde probleem gehad.

Qua dochter een telefoon geven: Ze is 3 ze weet niet hoe hij aan moet ze weet niet hoe hij aan de lader moet en ze weet verder helemaal niks van die dingen. Ja hoe ze in Whatsapp video op het rode hoorntje moet drukken om op te hangen thats it. Bovendien heeft ze nog 0 tijdsbesef en zie ik haar niet constant met zo'n ding lopen. Of andersom dat ze me 300 x achter elkaar belt terwijl ik op mijn werk zit en keihard moet opletten. Niet handig.
Oh, ik had dit nog niet gelezen. Als dit mijn kind betrof ging ik naar de rechter om een andere, veel kleinere, omgangsregeling af te dwingen en eenhoofdig gezag. Mijn advies is dan ook om eens naar een advocaat te gaan, advies te vragen en een procedure op te starten.
Am Yisrael Chai!
...
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 22:07
Reden: Hier werd er in de discussie totaal overheen gelezen, nog maar eens proberen
99.56% gewijzigd
Superuser2018 schreef:
19-09-2019 21:09
Wat je hier schrijft is alniet te volgen. Als jullie communicatie ook zo gaat snap ik waar de frustraties vandaan komen.

Van wanneer tot wanneer loopt het weekend. Daar hebben jullie toch wel iets over afgesproken. Echt, ga terug naar de mediator en maak echte afspraken.
Weekend loopt van vrijdag na het eten t/m zondag na het eten om de week. De rest is rooster afhankelijk. De ene week ben ik maandag vrij dan weer de woensdag en donderdag de ene week draai ik vroeg, de ander laat en 1x per 9 weken heb ik 4 dagen nachtdienst. Dit was allemaal bekend bij ex en is ook meegenomen in het mediation traject. Met mijn werkgever tot een andere verdeling komen kan in dit stadium echt niet.
En dan ga ik er dus in mee om haar zaterdag ochtend te brengen want geen zin in nog meer gezeik. Maar op de doodsimpele vraag Hoe laat kom je haar maandag halen...geen antwoord. Wordt er dan écht van me verwacht dat ik de hele dag thuis ga blijven? Is het dan echt zo moeilijk als je dan toch aan het terug mailen bent om te zeggen Maandag om 1300? Hij lapt al aan zijn laars dat ze zondagavond zijn kant op zou komen normaliter.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:30
Weekend loopt van vrijdag na het eten t/m zondag na het eten om de week. De rest is rooster afhankelijk. De ene week ben ik maandag vrij dan weer de woensdag en donderdag de ene week draai ik vroeg, de ander laat en 1x per 9 weken heb ik 4 dagen nachtdienst. Dit was allemaal bekend bij ex en is ook meegenomen in het mediation traject. Met mijn werkgever tot een andere verdeling komen kan in dit stadium echt niet.
Maar in all fairness: hij moet ook zijn leven kunnen opbouwen en jullie zijn uit elkaar dus het is niet redelijk om van hem te verwachten dat hij zijn leven aanpast aan jouw wisselende rooster. Dat is, cru gezegd, echt helemaal je eigen probleem. Jij moet aan jouw kant organiseren dat in jouw tijd je kind opgevangen wordt of dat je zelf thuis bent.

ik vind wel dat je zelf echt een hele grote verantwoordelijkheid hebt in het feit dat het niet goed loopt. Regel je zaken gewoon zonder op hem te leunen, jullie zijn uit elkaar!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:34
En dan ga ik er dus in mee om haar zaterdag ochtend te brengen want geen zin in nog meer gezeik. Maar op de doodsimpele vraag Hoe laat kom je haar maandag halen...geen antwoord. Wordt er dan écht van me verwacht dat ik de hele dag thuis ga blijven? Is het dan echt zo moeilijk als je dan toch aan het terug mailen bent om te zeggen Maandag om 1300? Hij lapt al aan zijn laars dat ze zondagavond zijn kant op zou komen normaliter.
Nee, JIJ lapt het aan je laars. JIJ begint ineens over maandag brengen of zaterdag brengen. Hoe moeilijk is het om je gewoon aan de afspraak te houden? Djiez.
Am Yisrael Chai!
Van alle weekenden die we tot nu toe in 3 kwart jaar hebben gehad is het nog nooit zo geweest dat ze van vrijdag avond tot zondag avond daar was. Altijd wel wat. Omdat mijn werkrooster al een crime is qua planning als je wél met iemand kan communiceren word ik hier dus echt gewoon doodmoe van.
Hij pakt de ruimte die je hem geeft.

Ik denk ook dat je hele concrete afspraken zal moeten gaan afspreken m.b.v. een advocaat. Vrijdag 18:00 en zondag 20:00 bijvoorbeeld. Houdt hij hier zich dan niet aan dan kun je weer verdere juridische stappen ondernemen. En vervolgens niet gaan vragen of hij zich aan de afspraak gaat houden maar hem houden aan de afspraak door voor consequenties te zorgen.
Waarom kunnen jullie je gewoon niet houden aan jullie afspraken?

Vrijdagavond na het eten rond 7 uur breng je je kind naar hem, zondag rond 7 uur brengt hij haar weer bij jou.

Dan kan iedereen gewoon weer plannen maken in zijn/haar weekend.

Hoeven jullie alleen nog 5 weekdagen te verdelen. Of kies ervoor om dat ook vast te leggen en ieder zijn/haar eigen probleem te laten oplossen.
anoniem_371483 wijzigde dit bericht op 19-09-2019 21:43
Reden: Aanvulling
23.17% gewijzigd
fashionvictim schreef:
19-09-2019 21:37
Nee, JIJ lapt het aan je laars. JIJ begint ineens over maandag brengen of zaterdag brengen. Hoe moeilijk is het om je gewoon aan de afspraak te houden? Djiez.
Je leest niet. IK heb het er over dat ze vrijdagavond door mij gebracht dient te worden en dat ik haar zondagavond naar hem toe breng.

HIJ geeft aan dat ik haar in plaats daarvan zaterdag ochtend dien te brengen als ik naar mijn werk rijd, en dat ie zondagavond te moe is en haar maandag zelf wel komt halen. Als ik dan vervolgens om een tijd vraag omdat ik geen zin heb de hele godganse dag thuis te zitten, hoor ik niks meer.
Superuser2018 schreef:
19-09-2019 21:39
Waarom kunnen jullie je gewoon niet houden aan jullie afspraken?

Vrijdagavond na het eten rond 7 uur breng je je kind naar hem, zondag rond 7 uur brengt hij haar weer bij jou.

Dan kan iedereen gewoon weer plannen maken in zijn/haar weekend.
precies mijn voorstel :)
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:34
En dan ga ik er dus in mee om haar zaterdag ochtend te brengen want geen zin in nog meer gezeik. Maar op de doodsimpele vraag Hoe laat kom je haar maandag halen...geen antwoord. Wordt er dan écht van me verwacht dat ik de hele dag thuis ga blijven? Is het dan echt zo moeilijk als je dan toch aan het terug mailen bent om te zeggen Maandag om 1300? Hij lapt al aan zijn laars dat ze zondagavond zijn kant op zou komen normaliter.
Hoezo ga jij daarin mee? Zoals je het opschrijft heb je hem zelf gevraagd of hij dat wilde. Wijs hem gewoon op de afspraken voor wat betreft de weekenden.
Phineas schreef:
19-09-2019 21:41
Hoezo ga jij daarin mee? Zoals je het opschrijft heb je hem zelf gevraagd of hij dat wilde. Wijs hem gewoon op de afspraken voor wat betreft de weekenden.
Gedaan. Maar als het wordt geweigerd moet ik kind dan maar op de stoep zetten en wegrijden op vrijdagavond? I dont think so.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:40
Je leest niet. IK heb het er over dat ze vrijdagavond door mij gebracht dient te worden en dat ik haar zondagavond naar hem toe breng.

HIJ geeft aan dat ik haar in plaats daarvan zaterdag ochtend dien te brengen als ik naar mijn werk rijd, en dat ie zondagavond te moe is en haar maandag zelf wel komt halen. Als ik dan vervolgens om een tijd vraag omdat ik geen zin heb de hele godganse dag thuis te zitten, hoor ik niks meer.
Dat is niet wat je hierboven schreef...
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:40
Je leest niet. IK heb het er over dat ze vrijdagavond door mij gebracht dient te worden en dat ik haar zondagavond naar hem toe breng.

HIJ geeft aan dat ik haar in plaats daarvan zaterdag ochtend dien te brengen als ik naar mijn werk rijd, en dat ie zondagavond te moe is en haar maandag zelf wel komt halen. Als ik dan vervolgens om een tijd vraag omdat ik geen zin heb de hele godganse dag thuis te zitten, hoor ik niks meer.
Eh.. jij vertelt nogal onduidelijk, hoor. Je schrijft dat je - JIJ dus - vraagt of je haar zaterdagochtend op weg naar je werk zal brengen. Dan ga ik er dus ook vanuit dat het zo gegaan is als je zelf zegt.

Als ie zegt dat ie zondagavond te moe is zeg je: ja, dan bel je je moeder of ze op wil passen, ik ben er om 7 uur, tot dan! Echt, hoe moeilijk kan het zijn?

Maar ik snap denk ik al wat het probleem is: ik heb de indruk dat je er hier niet bij vertelt hoe vaak hij buiten de afspraken om jouw roosterproblemen oplost en dat dat de reden is waarom je niet op je strepen durft te staan. Is dat soms ook de reden dat hij alleen maar nachten werkt? IS dat wellicht omdat hij naast de zorg ook de financiën voor een groot deel draagt?
Am Yisrael Chai!
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:42
Gedaan. Maar als het wordt geweigerd moet ik kind dan maar op de stoep zetten en wegrijden op vrijdagavond? I dont think so.
Ja, want jij hebt een afspraak vrijdagavond.
Horror-Clown schreef:
19-09-2019 21:42
Gedaan. Maar als het wordt geweigerd moet ik kind dan maar op de stoep zetten en wegrijden op vrijdagavond? I dont think so.
Zou hij zijn kind echt wegsturen als het -geheel volgens de afspraak- voor de deur zou staan? Dat denk ik niet. En als hij dat wel doet, is het tijd om de afspraken open te breken.
Ik weet van een ander topic dat die tot de politie belde als ze met haar kind voor een dichte deur stond. Zo had ze bewijs.
Bij genoeg bewijzen is een rechtzaak over de omgangsregeling zinvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven