Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
Alle reacties Link kopieren
Jij wil harmonie maar daardoor maak je het juist allemaal heel erg rommelig.
Je schrijft verschillende dingen in dit topic en het is echt lastig te beoordelen of de afspraken in het ouderschapsplan nou niet helder zijn, dat hij zich er niet aan houdt of dat jij je er (ook) niet aan houdt. Ja dat schiet dan natuurlijk niet op. Of in ieder geval gaat dat je niet helpen je probleem in de OP aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:54
Wij hebben letterlijk afgesproken dat op dagen dat kind bij de andere ouder is, er contact is met kind middels facetime of telefoon. En dat de dingen qua halen/brengen worden afgestemd middels whatsapp. Als hij dat niet meer wil of anders wil dan hoor ik dat graag maar op de vraag van mijn kant of dit zo is komt geen reactie.
Wow, dus jullie hebben afgesproken in het ouderschapsplan om elke dag contact met elkaar te hebben? Waarom zijn jullie dan uit elkaar? Want contact als kind bij de andere ouder is betekent effectief dat jullie elkaar elke dag facetimen of appen of bellen. Want kind is elke dag voor een van jullie bij de andere ouder.

Ik snap niet hoe jullie dat ooit hebben kunnen afspreken en snap heel goed dat je ex dat zat is. Serieuze vraag: ben je het zelf niet ontzettend zat, zoveel contact?
Am Yisrael Chai!
loisnvt schreef:
15-09-2019 21:57
Pfffff :facepalm: Ik begrijp ex steeds beter.
Ok dan maar even het hele verhaal. Niet quoten ik haal dit gedeelte straks weer weg. Edit - weggehaald dus-
anoniem_331295 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 23:06
Reden: zoals van te voren aangekondigd weggehaald
85.70% gewijzigd
fashionvictim schreef:
15-09-2019 22:10
Wow, dus jullie hebben afgesproken in het ouderschapsplan om elke dag contact met elkaar te hebben? Waarom zijn jullie dan uit elkaar? Want contact als kind bij de andere ouder is betekent effectief dat jullie elkaar elke dag facetimen of appen of bellen. Want kind is elke dag voor een van jullie bij de andere ouder.

Ik snap niet hoe jullie dat ooit hebben kunnen afspreken en snap heel goed dat je ex dat zat is. Serieuze vraag: ben je het zelf niet ontzettend zat, zoveel contact?
Nee met het kind. Ik hoef hem echt niet elke dag te spreken.
Pinda-Kaas schreef:
15-09-2019 22:07
Jij wil harmonie maar daardoor maak je het juist allemaal heel erg rommelig.
Je schrijft verschillende dingen in dit topic en het is echt lastig te beoordelen of de afspraken in het ouderschapsplan nou niet helder zijn, dat hij zich er niet aan houdt of dat jij je er (ook) niet aan houdt. Ja dat schiet dan natuurlijk niet op. Of in ieder geval gaat dat je niet helpen je probleem in de OP aan te pakken.
Daarom vraag ik hem ook of hij het anders ziet of het anders wil. Maar ja als ik daar 0 reactie op krijg dan blijft t koffiedik kijken.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
15-09-2019 21:57
Pfffff :facepalm: Ik begrijp ex steeds beter.
Wow, facepalm nog wel.
Hoe doe jij dat dan met je ex?
En hoeveel kinderen heb je ook alweer?
Juist!

Het zoveelste topic wat lekker uit elkaar wordt getrokken. Wat jij of ik of wij vinden is niet belangrijk.
Hoe ik of jij of wij dat doen met ex en onze kinderen is ook niet belangrijk.
TO doet het zo, het is op die manier geregeld en to wil AF EN TOE contact met haar kind.
Ex is irritant, klaar. Helaas kan je daar niets aan doen TO. Misschien als ze iets ouder is zal ze erom vragen en gaat het allemaal iets beter.
Probeer het los te laten hoe moeilijk het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:17
Nee met het kind. Ik hoef hem echt niet elke dag te spreken.
Jullie kind kan toch nog niet zelf bellen, dus dat komt neer op contact met elkaar. Ik vind het een absurde afspraak. Als jullie dagelijks jullie kind hadden willen zien en spreken hadden jullie bij elkaar moeten blijven. Je bent zelf uit elkaar gegaan, de consequentie daarvan is dat jullie allebei jullie kind niet meer dagelijks zien en spreken. Het is bespottelijk om uit elkaar te zijn maar dan toch af te spreken dat je elkaar elke dag (!!!!) gaat bellen en appen.
Am Yisrael Chai!
Mochi schreef:
15-09-2019 22:19
Wow, facepalm nog wel.
Hoe doe jij dat dan met je ex?
En hoeveel kinderen heb je ook alweer?
Juist!

Het zoveelste topic wat lekker uit elkaar wordt getrokken. Wat jij of ik of wij vinden is niet belangrijk.
Hoe ik of jij of wij dat doen met ex en onze kinderen is ook niet belangrijk.
TO doet het zo, het is op die manier geregeld en to wil AF EN TOE contact met haar kind.
Ex is irritant, klaar. Helaas kan je daar niets aan doen TO. Misschien als ze iets ouder is zal ze erom vragen en gaat het allemaal iets beter.
Probeer het los te laten hoe moeilijk het ook is.
Dat ga ik ook proberen. Het lucht wel op om het even van me af te kunnen schrijven. Want het zit me heel hoog allemaal en ik probeer er desondanks toch voor dochter wat van te maken. En zo luchtig mogelijk met ex om te gaan. Het laatste wat ik wil is haar in een loyaliteits conflict storten.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:21
Dat ga ik ook proberen. Het lucht wel op om het even van me af te kunnen schrijven. Want het zit me heel hoog allemaal en ik probeer er desondanks toch voor dochter wat van te maken. En zo luchtig mogelijk met ex om te gaan. Het laatste wat ik wil is haar in een loyaliteits conflict storten.
Zou het verhaal hierboven niet te lang laten staan. Overigens, hoe naar ook de geschiedenis, het heeft niet zoveel te maken met je OP lijkt mij. Wel met jouw reactie op dingen denk ik. Des te meer reden om het zo zakelijk mogelijk te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch proberen om zo snel mogelijk een flexibele oppas te vinden, zodat je niet meer afhankelijk van hem bent.
Ariellle schreef:
15-09-2019 22:25
Zou het verhaal hierboven niet te lang laten staan. Overigens, hoe naar ook de geschiedenis, het heeft niet zoveel te maken met je OP lijkt mij. Wel met jouw reactie op dingen denk ik. Des te meer reden om het zo zakelijk mogelijk te houden.
daarom haal ik het zo ook weg. Maar ik vind het gewoon heel erg dat er zo simpel word gedaan van Dan had je maar bij elkaar moeten blijven. Dat was nou niet echt een optie zullen we maar zeggen.
Hetismogelijk schreef:
15-09-2019 22:26
Ik zou toch proberen om zo snel mogelijk een flexibele oppas te vinden, zodat je niet meer afhankelijk van hem bent.
Mee bezig :) Want nu ben ik totaal afhankelijk. En dat zuigt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm de energie die je overhoudt, kun je besteden aan het zoeken van een fijne en flexibele gastouder. Daar zou je pas echt mee geholpen zijn. Hij heeft je nu in de tang en geniet er zo te horen van om je dat te laten voelen.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:21
Dat ga ik ook proberen. Het lucht wel op om het even van me af te kunnen schrijven. Want het zit me heel hoog allemaal en ik probeer er desondanks toch voor dochter wat van te maken. En zo luchtig mogelijk met ex om te gaan. Het laatste wat ik wil is haar in een loyaliteits conflict storten.
Mocht je er voor kiezen om af te zien van de afspraak om je dochter dagelijks te spreken, en dat los te laten, praat jezelf geen schuldgevoel aan. Je dochter voelt wel hoeveel je van haar houdt, ook als je haar niet dagelijks spreekt.

Kijk hoe ze is als ze je een paar dagen niet spreekt. Gaat dat prima, laat haar dan ook lekker bij haar vader zijn en vertrouw er op dat hij net zo veel liefde aan haar geeft als jij.
Alle reacties Link kopieren
Socra schreef:
15-09-2019 22:27
Hmm de energie die je overhoudt, kun je besteden aan het zoeken van een fijne en flexibele gastouder. Daar zou je pas echt mee geholpen zijn. Hij heeft je nu in de tang en geniet er zo te horen van om je dat te laten voelen.
Oh mosterd zie ik :$
Socra schreef:
15-09-2019 22:27
Hmm de energie die je overhoudt, kun je besteden aan het zoeken van een fijne en flexibele gastouder. Daar zou je pas echt mee geholpen zijn. Hij heeft je nu in de tang en geniet er zo te horen van om je dat te laten voelen.
Klopt. En ik heb nu ook nog geen onderhandelings positie op werk. Dat komt pas als de opleiding klaar is en ik een definitieve vaste aanstelling heb. Ik hoop dat er gastouders zijn waar je kind ook eventueel kan slapen. Als ik om 3 uur snachts eruit moet is dat namelijk wel even een dingetje. Maar wellicht dat ze die hele hele vroege diensten in de toekomst kunnen wegdraaien dat zou fantastisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:18
Daarom vraag ik hem ook of hij het anders ziet of het anders wil. Maar ja als ik daar 0 reactie op krijg dan blijft t koffiedik kijken.
Bescherm jezelf.
Verwacht geen dingen die hij niet waar gaat maken.
Hij raakt jou precies daar waar hij weet dat het raakt.

En over de post die je niet gequote wilt hebben: zo te lezen ben jij nog even heel erg afhankelijk. En is het einde daarvan in zicht. En hou je het al best lang zo vol. Nog heel even blijven doen.

Probeer geen situaties te maken waarbij jij moet blijven wachten op zijn antwoord. (Voorbeeld eerder vrij: ik ben een uur eerder vrij. Kan een uur eerder halen, anders moet je kind zelf naar mij brengen. Ik kijk 16:15 of je gereageerd hebt, zo niet dan rijd ik door naar huis en zie ik jullie wel verschijnen)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik heb je lange post gelezen maar wat maak je het jezelf moeilijk, joh.

1. Zoek een goed kinderdagverblijf of gastouder met flexibele opvang
2. Spreek met je ex vaste dagen af
3. Praat met je werkgever en leg de situatie uit

Kortom: zorg dat je zo snel mogelijk los komt van je ex en dat je het aan jouw kant gewoon goed organiseert. Dat komt contact met je ex ook ten goede want dan heb je niks van hem nodig, anders dan dat ie een leuke vader voor jullie dochter is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Weet je TO, ik snap jou best. Het lijkt me ook een ontzettend rottige situatie. Wat je nu doet werkt alleen simpelweg niet en je gaat je ex ook niet veranderen.

Dus schrijf het vooral hier van je af en probeer het verder zo zakelijk en simpel mogelijk te houden. En daarnaast zorgen dat je zo snel mogelijk niet meer afhankelijk van hem bent.
Dat laatste stukje is een goede Feow. Al zie ik hem er dan geheel voor aan om haar na het avond eten pas te komen brengen. Maar dat zal ik proefondervindelijk dan maar ondervinden. Of het geen situatie creeert waarin ik alsnog de hele dag zit te wachten. Of dat ie voor de deur staat als ik zelf even boodschappen aan het doen ben of dat soort gein. Let it go let it go dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het eerlijk gezegd benauwd van het lezen van je stukjes. Kan mij voorstellen dat je ex dat ook heeft en zich voortdurend moet verantwoorden voor wat ie aan het doen is.

Ik ken eigenlijk bijna niemand van de gescheiden ouders in mijn omgeving waarvan de andere ouder zo dwangmatig contact moet hebben met zijn kind. Laat het los! Ga genieten van de tijd die je zelf hebt. Leuke dingen dingen doen en profiteer er van dat je dochter er niet is.

Ik heb met mijn ex de afspraak dat de KINDEREN altijd contact met de andere ouder mogen opnemen als ze daar behoefte aan hebben. Het is wel een beetje sneu als je als ouder zo gaat zitten pushen. Jullie hebben een afspraak gemaakt die niet werkt. Dus neem daar afscheid van. Hou ook op met steeds je ex te spammen als ze bij jou is.
Mijn ervaring is dat de kinderen weinig contact met hun andere ouder zoeken wanneer ze bij de een zijn. Ze hebben daar immers een thuis.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
fashionvictim schreef:
15-09-2019 22:31
Joh, ik heb je lange post gelezen maar wat maak je het jezelf moeilijk, joh.

1. Zoek een goed kinderdagverblijf of gastouder met flexibele opvang
2. Spreek met je ex vaste dagen af
3. Praat met je werkgever en leg de situatie uit

Kortom: zorg dat je zo snel mogelijk los komt van je ex en dat je het aan jouw kant gewoon goed organiseert. Dat komt contact met je ex ook ten goede want dan heb je niks van hem nodig, anders dan dat ie een leuke vader voor jullie dochter is.

Punt 3 ligt op de stapel. Door het hele gedoe met de scheiding hing het vaste contract aan een zijden draadje (mijn droombaan, al sinds mijn 19e bezig geweest om dit te gaan worden. Dus ik heb begrijpelijkerwijs ook een beetje mijn gemak gehouden)

En de vaste dagen ik hoop dat de opleiding snel klaar is. Door een nieuwe examen methode en een tekort aan examinatoren loopt dat dikke vertraging op en ik kan pas in een vast rooster tot alles afgerond is, heel vervelend en team manager geeft ook aan dat ze me snapt maar dat t nu even niet anders is.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:29
Klopt. En ik heb nu ook nog geen onderhandelings positie op werk. Dat komt pas als de opleiding klaar is en ik een definitieve vaste aanstelling heb. Ik hoop dat er gastouders zijn waar je kind ook eventueel kan slapen. Als ik om 3 uur snachts eruit moet is dat namelijk wel even een dingetje. Maar wellicht dat ze die hele hele vroege diensten in de toekomst kunnen wegdraaien dat zou fantastisch zijn.
Heb je geen collega's met (kleine) kinderen waarmee je kan afspreken dat je elkaars kinderen zo nodig opvangt ?
Hoevaak moet ik nog typen dat ik mijn ex verre van spam.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:29
Klopt. En ik heb nu ook nog geen onderhandelings positie op werk. Dat komt pas als de opleiding klaar is en ik een definitieve vaste aanstelling heb. Ik hoop dat er gastouders zijn waar je kind ook eventueel kan slapen. Als ik om 3 uur snachts eruit moet is dat namelijk wel even een dingetje. Maar wellicht dat ze die hele hele vroege diensten in de toekomst kunnen wegdraaien dat zou fantastisch zijn.
Als je vaste dagen met je ex afspreekt dan kun je tegen je werkgever zeggen dat je alleen vroege diensten en nachtdiensten kunt draaien op dag X en Y , of in de weekenden van de oneven weken.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven