Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
Heb je verhaal gelezen en excuses voor mijn eerdere facepalm. Daarnaast konden wij de voorgeschiedenis ook niet ruiken en imo staat dit ook los van je vraag in je openingspost.

Net wat FV zegt, ze geeft goeie tips!
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 22:40
36.71% gewijzigd
Ariellle schreef:
15-09-2019 22:35
Heb je geen collega's met (kleine) kinderen waarmee je kan afspreken dat je elkaars kinderen zo nodig opvangt ?
Ook daar ga ik naar kijken. Het is dan wel essentieel dat ik een duidelijker rooster krijg. nu krijg ik op donderdag pas te horen hoe de week van de maandag tm zondag loopt. Heb dus maar 3 a 4 dagen om een draaiboek voor die week in elkaar te flansen.
Daarnaast heb ik dit ook bewust (nog) niet gedaan omdat de afgelopen maanden heel hectisch zijn geweest voor onze dochter. Ben 2x verhuist, heb daarvoor met kind bij diverse vriendinnen gelogeerd etc. Maar nog een paar maandjes door ploeteren en dan hopelijk meer duidelijkheid en rust in de tent.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk ook even dat als jij nu anders gaat reageren, je ex daar ook weer op gaat reageren. Als hij het gevoel krijgt de controle te verliezen, gaat ie wellicht nieuwe manieren zoeken om je toch weer in de tang te krijgen.
Ken je mensen in je directe omgeving bij wie je terecht kunt?
loisnvt schreef:
15-09-2019 22:39
Heb je verhaal gelezen en excuses voor mijn eerdere facepalm.

Net wat FV zegt, ze geeft goeie tips!
Geen probleem en waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Ik besef dat ik fel overkom maar dat is deels ook gewoon de stress. De afgelopen jaren zijn niet makkelijk geweest. Ik heb met man en macht tot mijn inmiddels ex proberen door te dringen. Maar er was niks mogelijk. Alles kwam op mij neer. Dochter, werk, opleiding, hij zat op de bank met een boos gezicht en kon niks en wilde niks. Ik maak me zorgen om kind daarin. Het is niet echt een gezellig warm huis waar ik haar naartoe breng. Dat is ook waarom ik (niet elke dag) maar toch zeker 1x per een wat langer verblijf daar, eventjes met haar wil bellen. Mijn eerste plan was omwille van haar mijn tijd uit te zitten en pas weg te gaan als ze groter was. Maar dat was op gegeven moment niet meer te doen. Je dondert mij maar 1x het huis uit zullen we maar zeggen. Dan is mijn grens toch echt wel bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:00
Ja dan ga ik het toch maar zo aanpakken. Ik ben hoe het nu gaat echt helemaal moe. Dan maar echt heel zakelijk.
Dat is toch niet 'zakelijk'. Dat is wat jullie afgesproken hebben omdat jullie beiden overeen gekomen zijn dat dat het beste voor jullie kind is. En daar loop jij in te stoken. Ja stoken. Geen wonder dat hij intussen nog meer lak aan je heeft. *

* Ik lees nu je lange ' niet quoten' post. Die info summier in de OP was wel handig geweest. En dan bedoel ik niet zijn 'tekort kom stuk' maar het feit dat jij je je dus niet aan 'vaste' afspraken kan houden omdat je rooster steeds onduidelijk is. Voor je ex is dat jouw probleem. Als hij zich aan de gemaakte afspraken houdt, dan los jij het verder maar op. Jullie zijn ouders maar geen partners meer. En hij hoeft dus de gemaakte afspraken niet te laten varen omwille van jouw grillige omstandigheden. Daar moet jij mee roeien en oplossingen voor zoeken zonder hem.
oudblond wijzigde dit bericht op 15-09-2019 22:58
42.91% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:32
Dat laatste stukje is een goede Feow. Al zie ik hem er dan geheel voor aan om haar na het avond eten pas te komen brengen. Maar dat zal ik proefondervindelijk dan maar ondervinden. Of het geen situatie creeert waarin ik alsnog de hele dag zit te wachten. Of dat ie voor de deur staat als ik zelf even boodschappen aan het doen ben of dat soort gein. Let it go let it go dan maar.
De eerste keren calculeer je dat dus in en ga jij geen boodschappen doen.
En je weet zelf vast het beste of het beter is om met je allermooiste tandpastaglimlach volledig te negeren dat hij te laat is of juist met je killanddestroyblik. (Niet wat fijn voelt voor jou, maar wat het meest waarschijnlijk maakt dat hij je de volgende keren niet op deze ,ander zal proberen te raken)

En verder: van je afschrijven is helemaal goed enzo. Maar wat mij (en belangrijker: mijn kind) uiteindelijk in de moeilijkste tijden het meeste hielp was het, ondanks alles, zien van de positieve dingen van haar vader. De redenen waarom het het uiteindelijk toch waard was.
En het is hier ook heel moeilijk geweest, maar gek genoeg zijn we inmiddels (en dat had ik nooit gedacht toen) al weer heel wat jaren weer vrienden. Dat lukt natuurlijk lang niet overal (is ook geen verdienste, maar vooral geluk), maar het kán dus wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Socra schreef:
15-09-2019 22:42
Bedenk ook even dat als jij nu anders gaat reageren, je ex daar ook weer op gaat reageren. Als hij het gevoel krijgt de controle te verliezen, gaat ie wellicht nieuwe manieren zoeken om je toch weer in de tang te krijgen.
Ken je mensen in je directe omgeving bij wie je terecht kunt?
Nee niet echt. Ben wel bezig met nieuwe contacten zoeken maar door mijn rooster is dat vrij lastig. En ik heb ook weinig energie. Het duurt wel even voor je met nieuwe mensen zo vertrouwd bent dat je op een level komt dat je ze kan inschakelen voor last minute situaties met kind. Ook die mensen moeten werken en hebben een leven. Ik heb nog 1 vriendin over. Die woont redelijk dichtbij maar heeft echt dus een hekel aan kinderen. Soort Red-Bulletje van t forum :) Mijn moeder en broer wonen op 2 uur rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
15-09-2019 20:40
Ik vind jou eerlijk gezegd redelijk dwingend over komen. Jij 'wenst' dingen, belt blijkbaar diverse keren achter elkaar als hij niet snel genoeg reageert, wil dat hij contact met jou heeft als kind bij hem is etc. etc., kan me best voorstellen dat hij daar geen trek in heeft. Er dan wel vanuit gaande als er iets aan de hand is hij dat natuurlijk wel laat weten. Welterusten zeggen snap ik dan nog wel, maar lijkt mij eigenlijk ook niet zo handig, al snel aanleiding voor kind om juist dan heimwee te krijgen.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat het beter is dat kind went aan de situatie zoals die is: bij vader met vader en bij moeder met moeder. En als kind er zelf om vraagt, dat er dán gebeld wordt. Maar dat moet dan volledig uit het kind komen en niet omdat moeders van te voren al vraagt of kind gaat bellen.
Volgens mij is TO degene die er last van heeft, is het haar belang dat ze geschaadt voelt. Niet dat van het kind.


TO, jullie zijn niet meer samen, probeer dan ook niet dagelijks contact te zoeken. Ook niet met je kind als het bij de vader is.
En spreek één keer goed af om bijvoorbeeld standaard het kind naar de andere ouder te brengen. Daarmee laat je indirect zien dat jullie het helemaal prima vinden dat kind bij de andere ouder gaat zijn. En dan hoef je daar ook niet over te appen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
15-09-2019 22:44
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat het beter is dat kind went aan de situatie zoals die is: bij vader met vader en bij moeder met moeder. En als kind er zelf om vraagt, dat er dán gebeld wordt. Maar dat moet dan volledig uit het kind komen en niet omdat moeders van te voren al vraagt of kind gaat bellen.
Volgens mij is TO degene die er last van heeft, is het haar belang dat ze geschaadt voelt. Niet dat van het kind.


TO, jullie zijn niet meer samen, probeer dan ook niet dagelijks contact te zoeken. Ook niet met je kind als het bij de vader is.
En spreek één keer goed af om bijvoorbeeld standaard het kind naar de andere ouder te brengen. Daarmee laat je indirect zien dat jullie het helemaal prima vinden dat kind bij de andere ouder gaat zijn. En dan hoef je daar ook niet over te appen.
Of je leest het hele topic even. :sarcastic:
Ik ga mijn bed in en proberen wat te slapen. Er staan zeker nuttige tips in dit topic waarmee ik aan de slag ga. Dank daarvoor. Maar ik merk dat ik verder in een kringetje praat en er constant wordt gezegd dat ik elke dag contact met hem zoek. Wat helemaal niet zo is. Kijk had ik duidelijkheid over het werkrooster en wat meer vastigheid daarin dan was het allemaal al een stuk makkelijker.

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:44
Nee niet echt. Ben wel bezig met nieuwe contacten zoeken maar door mijn rooster is dat vrij lastig. En ik heb ook weinig energie. Het duurt wel even voor je met nieuwe mensen zo vertrouwd bent dat je op een level komt dat je ze kan inschakelen voor last minute situaties met kind. Ook die mensen moeten werken en hebben een leven. Ik heb nog 1 vriendin over. Die woont redelijk dichtbij maar heeft echt dus een hekel aan kinderen. Soort Red-Bulletje van t forum :) Mijn moeder en broer wonen op 2 uur rijden.
Ja dat is voor de korte termijn dan geen oplossing. Red-Bulletjes kun je er idd ook maar beter niet mee lastig vallen. :hihi: De meeste kans maak je nog door toch op je werk te vragen om wat meer vaste tijden. Welk deel van het land woon je?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:48
Ik ga mijn bed in en proberen wat te slapen. Er staan zeker nuttige tips in dit topic waarmee ik aan de slag ga. Dank daarvoor. Maar ik merk dat ik verder in een kringetje praat en er constant wordt gezegd dat ik elke dag contact met hem zoek. Wat helemaal niet zo is. Kijk had ik duidelijkheid over het werkrooster en wat meer vastigheid daarin dan was het allemaal al een stuk makkelijker.

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Er zijn altijd van die types die alleen de eerste post of bladzijde lezen. Die kun je het beste verder maar negeren.

Ik denk dat niemand het leuk of geen probleem vindt en de meesten het ook moeilijk vinden. Ik persoonlijk ben blij dat mijn kinderen inmiddels groot zijn. Het werd makkelijker toen ze zelf konden appen. Maar dat duurt bij de jouwe nog wel een tijdje. Tot die tijd zit je het uit. Het is niet anders. Af en toe flink spuien bij een vriendin en weer door.
anoniem_253985 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 22:55
5.15% gewijzigd
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:48
Ik ga mijn bed in en proberen wat te slapen. Er staan zeker nuttige tips in dit topic waarmee ik aan de slag ga. Dank daarvoor. Maar ik merk dat ik verder in een kringetje praat en er constant wordt gezegd dat ik elke dag contact met hem zoek. Wat helemaal niet zo is. Kijk had ik duidelijkheid over het werkrooster en wat meer vastigheid daarin dan was het allemaal al een stuk makkelijker.

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Ik zou mijn kind niet bij iemand willen laten waarbij het discutabel is of het veilig is. Als dat het geval is moet je daar stappen in ondernemen. Tussentijds contact hebben lijkt mij weinig opleveren in dat geval.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
15-09-2019 21:13
Wat kost je het je als ouder voor moeite om af en toe een fotootje van je kind te appen?
Geen zal het juiste antwoord wel zijn.
Maar als mens kost het wel veel moeite om constant aan je ex te moeten denken, daar de hele tijd rekening mee te houden ook al maakt die geen deel meer uit van je leven, en de hele tijd weer een foto te sturen, terwijl diezelfde ex een paar dagen later gewoon zelf 100den foto's kan maken als ie daar zin in heeft.
Dus wie doet dat nou, behalve iemand die het contact met ex vooral vast probeert te houden.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Zou trouwens nog wel even die post weghalen voordat je gaat slapen :)
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:48
(...)

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Ik denk dat de meesten zich dat wel voor kunnen stellen. Maar je ziet je dochter als ze terug komt: is ze vrolijk? Dan doet je ex blijkbaar toch iets goed.

Jouw wrok is verder ook begrijpelijk, maar helpt je niet verder.
Heb hem een korte mail gestuurd en aangegeven dat hij haar morgen kan brengen. En dat ik alleen nog updates stuur indien hij er zelf om vraagt. Bovendien aangegeven dat zodra ik zekerheid heb over het rooster ik een lange termijn planning voorstel wie haar wanneer haalt en brengt. En dat verder contact op whatsapp of telefoon alleen is in geval van dringende zaken.

Bedankt.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:48

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Ik vond dat eerst ook lastig en nee bij ex liep het ook niet altijd goed. Maar het is wel zoals het is. Ik had niets liever gehad dat er in goede harmonie met elkaar om konden gaan maar helaas. Maar loslaten is echt het enige wat je kan doen. Je hebt niks met met hem en zijn leven te maken als je kind daar is, net zo min dat hij nog invloed op jouw leven kan en mag uitoefenen.

Ik vind je vrij dwingend overkomen in jouw handelen. Je maakt bijvoorbeeld een heel probleem over dat uurtje eerder ophalen terwijl dat in de kern niet eens de afspraak was. Zelf zou ik echt niet blij zijn als mijn ex zo vaak contact zou zoeken en afspraken zou wijzigen.

Je schrijft in je stuk wat we niet mogen quoten dat hij zich niet aan de afspraken houdt maar in hetzelfde stuk zeg je dat hij op de kleine past terwijl hij eigenlijk maar een om het weekend papa zou zijn. Wanneer het je zelf uitkomt wijk je dus ook af van de afspraken en mag hij als oppas komen opdraven .
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 22:48
Ik ga mijn bed in en proberen wat te slapen. Er staan zeker nuttige tips in dit topic waarmee ik aan de slag ga. Dank daarvoor. Maar ik merk dat ik verder in een kringetje praat en er constant wordt gezegd dat ik elke dag contact met hem zoek. Wat helemaal niet zo is. Kijk had ik duidelijkheid over het werkrooster en wat meer vastigheid daarin dan was het allemaal al een stuk makkelijker.

Maar wat ik me dan afvraag he, zijn er echt moeders hier die het totaal geen probleem vinden om dagenlang geen contact met kind te hebben in een situatie waarbij er bij de ex toch wel het een en ander aan problematiek speelt? Ik vind dat dus heel erg moeilijk.
Mijn dochter was 3 toen we gingen scheiden en ik had het geluk dat ex bij zijn ouders introk. Alleen was het hem niet gelukt, vanuit het ouderlijk huis is hij weer gaan samenwonen. In het begin vond ik het natuurlijk wel lastig om mijn kind niet meer dagelijks te zien, maar dat went.
Natuurlijk doet je ex dingen anders dan jij, maar hij zal waarschijnlijk net als jij het beste met zijn kind voor hebben.
Oudblond schreef:
15-09-2019 22:42
Dat is toch niet 'zakelijk'. Dat is wat jullie afgesproken hebben omdat jullie beiden overeen gekomen zijn dat dat het beste voor jullie kind is. En daar loop jij in te stoken. Ja stoken. Geen wonder dat hij intussen nog meer lak aan je heeft. *

* Ik lees nu je lange ' niet quoten' post. Die info summier in de OP was wel handig geweest. En dan bedoel ik niet zijn 'tekort kom stuk' maar het feit dat jij je je dus niet aan 'vaste' afspraken kan houden omdat je rooster steeds onduidelijk is. Voor je ex is dat jouw probleem. Als hij zich aan de gemaakte afspraken houdt, dan los jij het verder maar op. Jullie zijn ouders maar geen partners meer. En hij hoeft dus de gemaakte afspraken niet te laten varen omwille van jouw grillige omstandigheden. Daar moet jij mee roeien en oplossingen voor zoeken zonder hem.
Die omstandigheden waren er tijdens ons huwelijk al en ik heb de baan genomen met de zekerheid dat hij regelmatig werkte op tijden dat hij altijd haar kon halen of brengen naar kdv. Dat hij na de scheiding dan ineens ook grillige tijden gaat werken, daarmee maakt hij alles mijn probleem. Mijn omstandigheden zijn niet veranderd. De zijne -bewust- wel.
Tess1981 schreef:
15-09-2019 23:05
Ik vond dat eerst ook lastig en nee bij ex liep het ook niet altijd goed. Maar het is wel zoals het is. Ik had niets liever gehad dat er in goede harmonie met elkaar om konden gaan maar helaas. Maar loslaten is echt het enige wat je kan doen. Je hebt niks met met hem en zijn leven te maken als je kind daar is, net zo min dat hij nog invloed op jouw leven kan en mag uitoefenen.

Ik vind je vrij dwingend overkomen in jouw handelen. Je maakt bijvoorbeeld een heel probleem over dat uurtje eerder ophalen terwijl dat in de kern niet eens de afspraak was. Zelf zou ik echt niet blij zijn als mijn ex zo vaak contact zou zoeken en afspraken zou wijzigen.

Je schrijft in je stuk wat we niet mogen quoten dat hij zich niet aan de afspraken houdt maar in hetzelfde stuk zeg je dat hij op de kleine past terwijl hij eigenlijk maar een om het weekend papa zou zijn. Wanneer het je zelf uitkomt wijk je dus ook af van de afspraken en mag hij als oppas komen opdraven .
Nee zo is het niet gegaan. Op papier heeft de mediator een fictieve verdeling ingevuld. Met als toevoeging Het werkrooster is leidend. Dit omdat ik deze tijden/ rooster al had ten tijde van ons huwelijk. Je kan geen ouderschapsplan maken op dagen die niet van te voren vast staan, daarom is het op deze manier afgesproken. Maar, als hij moeilijk WIL doen dan kan hij dus wel roepen van Kijk dit staat er in de verdeling. Dat is mijn angst. En het me uitkomt? Het is bittere noodzaak. Met deze baan verdien ik genoeg om zonder een cent van hem en zonder een cent KA rond te komen. Ik had ook achter de kassa kunnen gaan zitten en de volledige mep van m kunnen eisen. Dan had ik waarschijnlijk de komende jaren bij de advocaat gezeten en geen dak boven mijn hoofd gehad. Want zolang je niet gescheiden bent kun je naar urgentie bij de woningbouw fluiten (dit is geen lulverhaal, toen onze scheiding nog niet geregeld was en ik dakloos was konden ze me niet helpen).
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 23:05
Heb hem een korte mail gestuurd en aangegeven dat hij haar morgen kan brengen. En dat ik alleen nog updates stuur indien hij er zelf om vraagt. Bovendien aangegeven dat zodra ik zekerheid heb over het rooster ik een lange termijn planning voorstel wie haar wanneer haalt en brengt. En dat verder contact op whatsapp of telefoon alleen is in geval van dringende zaken.

Bedankt.
Je hebt het nu al gedaan.
En ik ben hier niet om je af te branden.

Maar ik wil je wel adviseren om voortaan eerst tot 100 te tellen, de tijd te nemen om na te denken, even te laten bezinken en opnieuw na te denken en daarná pas iets te doen.
Nu zit het je tot hoger-dan-hier en reageer je na forummen...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb nu na 20 jaar dromen mijn droombaan te pakken. Eentje waar ik op de lange termijn voor altijd mezelf en mijn kind mee kan bedruipen. Nu daarmee stoppen betekent dat ik op de korte termijn weliswaar huurtoeslag vang en hoger kindgebonden budget maar op de lange termijn is dat helemaal niet handig. Bovendien zit ik nu tegen de rand van de sociale huurgrens. Ze hoeven de huur maar een tientje te verhogen en het recht op huurtoeslag vervalt helemaal. En dan kan ik met mijn 9 tot 5 baan de huur en de vaste lasten hier niet meer betalen. Bij deze werkgever zit ik geramd. En over een paar jaar en een paar treden erbij kan ik me met parttime echt prima redden en zelfs terug naar 3 dagen in de week. Daarom is het dus nog even flink door de zure appel heen. Zodat ik eindelijk los ben van hem ook al hebben we een kind. Want dat is het probleem. Ik heb jarenlang onder die duim gezeten en alles van m gepikt in de hoop dat t nog wel ging verbeteren. Me bijna monddood laten maken en bijna mijn toekomstplannen in het water zien vallen. En dat is klaar. Hij is niet meer de baas. Hij bepaalt niet meer wat ik doe en hoe laat en wanneer en met wie ik wel praat en met wie niet en hoe laat ik thuis ben. Geen doorgeknipte simkaarten meer geen trackers op mijn telefoon waar ik uithang. Klaar. En ik ga ook niet meer uit angst voor repressailes in alles redelijk proberen te blijven. Ik heb te lang de schijn naar de buitenwereld opgehouden dat het leuk was bij ons. Dat we het gezellig hadden. De vuile was binnenskamers gehouden. Niemand zag het aankomen want we waren toch zo leuk samen?
Na een pagina of twee ben ik afgehaakt met meelezen, dus wellicht ben ik hopeloos mosterd.
Maar ik vroeg me af: kan je kind niet een eigen telefoon/iPad of ander soort ding geven om mee te videobellen? Een 3-jarige kan je al aardig uitleggen hoe het werkt. Dan alleen op wifi laten en allerhande andere apps er vanaf gooien. Een paar keer samen met haar oefenen. En dan dat ding bij papa op het nachtkastje. Dan hoeft hij er niet mee te dealen, en je spreekt met dochter af dat jullie even kunnen bellen als ze gaat slapen.
feow schreef:
15-09-2019 23:21
Je hebt het nu al gedaan.
En ik ben hier niet om je af te branden.

Maar ik wil je wel adviseren om voortaan eerst tot 100 te tellen, de tijd te nemen om na te denken, even te laten bezinken en opnieuw na te denken en daarná pas iets te doen.
Nu zit het je tot hoger-dan-hier en reageer je na forummen...
Ik moet toch wat gezien ik anders morgen een uur rondjes kan rijden voor ik kind op kan halen. Hij brengt haar maar. Ik zie in dat ik ondanks alles wat er gebeurd is nog steeds door hem over me heen laat lopen om de lieve vrede maar te laten bewaren en in de hoop dat hij wel bijdraait. Terwijl ik diep van binnen echt wel weet dat het niet gaat gebeuren. Hard maar waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven