Corona - iemand nog tips voor dagbesteding?

16-10-2020 13:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag.
Maar ik kan echt, echt niet meer bedenken wat we moeten gaan doen de komende tijd.
Daarmee bedoel ik vooral: iets anders dan de afgelopen maanden waarin we al heel veel hebben gewandeld, gefietst, TV gekeken, naar musea, naar de speeltuin...etc.

Kortom: hoe zorg ik in deze tijd waarin veel minder kan en mag, voor wat variatie, nieuwigheid en iets om naar uit te kijken?

NB: mijn kinderen zijn 3,6 en 8.
Ha allemaal,

Dank voor alle tips!
Veel wat jullie zeggen en voorstellen doen we ook. We wonen vlakbij het strand, dus daar gaan we vaak naartoe. Spelen met vriendjes, thuis aanrommelen, pizza bakken, naar een museum, klimbos, lego bouwen etc. De kinderen kunnen goed met elkaar dus er wordt veel samengespeeld, verkleed, hutten gebouwd. Lezen vinden de oudsten ook fijn.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik heb het gevoel dat ik al deze dingen al zooooo lang aan het doen ben. Alles heeft met thuis en gezin te maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met mijn gezin, waar ik woon, en met ons huis. Maar het voelt alsof elke dag hetzelfde is.
Helemaal nu de horeca dicht is, ik vind het zo gezellig even ergens wat te drinken, onder (andere) mensen te zijn...dat moet nu ook allemaal weer thuis.
Het is niet anders en ik sta er ook achter. Maar toch vind ik het even pittig.
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:52
Onnodige verplaatsingen. Reisbewegingen liever niet. Ik heb het Rutte heel duidelijk horen zeggen dinsdag.

Dus ga liever niet. Ik snap gewoon echt niet wat daar onduidelijk is.

Maar goed, is andere pijler voor. En ook niet TO's vraag.
Prima, maar ga dan niet zo belerend doen en dan als iemand op je ingaat, verwijzen naar een andere pijler.

En “ga liever niet op herfstvakantie” is niet het advies.
zomerkoninkje schreef:
16-10-2020 15:05
Ha allemaal,

Dank voor alle tips!
Veel wat jullie zeggen en voorstellen doen we ook. We wonen vlakbij het strand, dus daar gaan we vaak naartoe. Spelen met vriendjes, thuis aanrommelen, pizza bakken, naar een museum, klimbos, lego bouwen etc. De kinderen kunnen goed met elkaar dus er wordt veel samengespeeld, verkleed, hutten gebouwd. Lezen vinden de oudsten ook fijn.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik heb het gevoel dat ik al deze dingen al zooooo lang aan het doen ben. Alles heeft met thuis en gezin te maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met mijn gezin, waar ik woon, en met ons huis. Maar het voelt alsof elke dag hetzelfde is.
Helemaal nu de horeca dicht is, ik vind het zo gezellig even ergens wat te drinken, onder (andere) mensen te zijn...dat moet nu ook allemaal weer thuis.
Het is niet anders en ik sta er ook achter. Maar toch vind ik het even pittig.
Zelf 'restaurantje' spelen met de kinderen? Picknick in de woonkamer?
Luisterboeken luisteren en bv ondertussen tekenen. Tip: het luisterboek van de kleien kapitein (te vinden via de bibliotheek app)
Smoothies of ijsjes maken
Planten verpotten / een makkelijke moestuin beginnen / tuinkers zaaien
Gezelschapsspellen
Herfstbladeren zoeken en daarmee stempelen
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:54
Eh nee, je kan prima zwemmen want eigen regio en zeer strikte regels en maximale hoeveelheid mensen tegelijk binnen... dan onnodig te gaan verplaatsen buiten je eigen regio.
Denk dat ik meer risico loop door te gaan zwemmen in een zwembad in mijn regio dan dat ik met mn gezin in een huisje in Limburg ga zitten, in de natuur, en daar in het bos ga wandelen en ga fietsen. Snap ook dat de vakantie wat saaier zal zijn dan anders, zonder horeca of bezoek aan Maastricht, Valkenburg etc. Maar het is al fijn er even uit te zijn met het gezin. In de zomer ook niet weggeweest.
Ik zie het probleem niet. Snap heus wel wat ik wel of niet kan doen op vakantie en heb de omgeving er ook op uitgezocht.

Maar goed, sorry, ik ga teveel offtopic.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 15:14
2.63% gewijzigd
Pompoen uithollen en een gezicht erin snijden
Appels plukken bij een zelfpluk boomgaard
Koekjes bakken
Klein bakje kastanjes zoeken in het bos en dag erna er mee knutselen
Huis versieren voor herfst/halloween
Pompoenen gaan kopen langs de weg en eventueel pompoenen snijden
Thuis uit eten: pannenkoekenfeest, gourmetten etc
Ik zou het gewoon thuis wat gezelliger maken. Wat vaker spelletjes doen? Samen aan de lego etc etc. Gezellig een marathon disney films houden met popcorn erbij.
offtopic
En doooooor!
Volgens mij is het probleem niet de bezigheden voor je kinderen maar voor jezelf :)

Ik snap je wel hoor! Wat vaker bellen met vriendinnen? En uitgebreid koken of bakken al dan niet samen met je kinderen?
Positivevibes schreef:
16-10-2020 16:14
Volgens mij is het probleem niet de bezigheden voor je kinderen maar voor jezelf :)

Ik snap je wel hoor! Wat vaker bellen met vriendinnen? En uitgebreid koken of bakken al dan niet samen met je kinderen?
Nou dat snap ik ook wel hoor. Ik zie zelf ook wel op tegen periodes met slecht weer en dan kleuter en peuter thuis bezig houden. Vooral kleuter vraagt ook vrij veel aandacht, peuter kan eigenlijk beter alleen spelen...
Ik ga nu dan ook wel zoveel mogelijk met ze naar buiten, naar het bos en de speeltuin etc.
Je kan naar Griekenland, dat mag blijkbaar wel.
Wat ik graag doe met de kinderen :
Mulle slingerpaadjes fietsen in het bos
Pannenkoeken of cake bakken
Skeeleren
Poppen kleertjes samen naaien / maken
Picknicken in het bos
Dansen
Knutselen (ieder zijn eigen project)
Zichzelf vermaken ....
Ik kwam net dit tegen:

https://www.natuurmonumenten.nl/oerrr/a ... rfstpakket

https://www.clubcreo.com/nl/
Laat kinderen zich eens vervelen.
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:56
Niet uitstappen en plassen en ergens gaan eten en drinken dus. ;-).
Precies! Zo hebben we het ook gedaan, maar dat zouden we normaal ook doen.
TO: wat ik wel doe is afspreken met vriendinnen met kinderen, bij die buitendingen.

Thermoskan thee/koffie mee, wat lekkers om te eten en we zijn zo 4u in het bos.

Op een gegeven moment wil
Je gewoon ook ff wat “volwassen” contact. En dat het niet allemaal om de kinderen vermaken draait.
Madelein schreef:
16-10-2020 21:20
TO: wat ik wel doe is afspreken met vriendinnen met kinderen, bij die buitendingen.

Je gewoon ook ff wat “volwassen” contact. En dat het niet allemaal om de kinderen vermaken draait.
Ja, deed in het voorjaar ook zo.

En ga ik na de herfstvakantie ook weer doen met de jongste en haar beste vriendinnen en hun leuke moeders. Goed afstand houden, zij spelen en jij wat volwassenenpraat.
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:29
Ondanks verzoek dat liefst niet te doen? Of ga je in je eigen omgeving ofzo?
Genoeg mensen die een huisje, boot of caravan hebben hoor. En daar mag je gewoon naartoe. Alleen niet onder de mensen begeven.
Star3 schreef:
16-10-2020 14:54
En dit. Want ja, dat strand is rustig, maar dan ga je 2 uur naar het strand rijden en zal je toch ergens onderweg moet plassen, toch even in de rij staan voor een patatje/visje/ijsje etc.
Wij gaan naar ons vakantiehuis. We rijden er in een streep heen en hebben van tevoren boodschappen gedaan. Aangezien het huis letterlijk aan een zandweg ligt en de buren tweehonderd meter verderop wonen, is er genoeg ruimte voor zoon en vriend om buiten te spelen. Wij werken in en om het huis.
Madelein schreef:
16-10-2020 21:20

Precies, dat is wat ik bedoel. Even volwassenen om me heen.

Anyway. Gister zijn we aan het eind van de middag naar het strand gefietst. Het was lekker weer, windstil. Man en ik konden nog ergens iets te drinken krijgen en de kinderen hebben zich vermaakt in het zand.
Straks komen buren verderop even borrelen. Ik kijk ernaar uit :-)

Ik hoop wel dat na een maand de horeca weer voozichtig open gaat. Een boswandeling is een stuk leuker als je kan afsluiten in een gezellige tent met iets te drinken, en wat andere mensen en levendigheid om je heen.
Tja, soms is het even niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven