Crazyracende mede-mama......

29-12-2008 22:18 10 berichten
De mama van een kindje op Moppekinds' school is een wegpiraat.

Zouden jullie er wat van zeggen ?

Niet 1x, maar vandaag zelfs binnen 1 minuut 2 keer géén voorrang verleend aan de auto van Moppegezin. Moppeman herkende haar auto al op een afstandje en zij stopte op het allerlaatste moment toch maar, ze was al anderhalve meter de weg opgedraaid, en Moppeman week uit, anders had ze ons in de flank gereden.

Wij reden rustig door over de voorrangsweg, zij besloot door de woonwijk te gaan racen (waar een aantal snelheidsbeperkers ligt, waar je behoorlijk op stuitert).

Zo'n vermoeden hadden we al, en ja hoor, wij waren later de wijk ingeslagen en vermoedden dat ze eraan kwam. Zij van links, wij van rechts op die verhoging in de weg. En wéér geen voorrang gegeven, ze vloog echt over die hobbel heen. Minstens twee kinderen in haar auto, het konden er ook wel meer zijn, ze heeft een hok vol.

Dit soort "taferelen" zien we nu al meer dan een jaar, ook heb ik haar wel eens uit de auto zien stappen, met de baby in de gordel óp de bestuurdersplaats, vlugvlug, blijkbaar geen tijd gehad om een maxicosi te installeren, want de kinderen moesten naar school.

Zou ze nou gewoon knettergek zijn, of zal ik haar aanmelden voor een cursus time-management ? Altijd haast-haast-haast en bijna-ongelukken. Daar kun je zelf toch ook niet gelukkig van worden ?

P.S. We weten waar ze woont, en konden daardoor de door haar af te leggen route (inclusief verkeersdrempels en benodigde tijd) schatten.
Alle reacties Link kopieren
Ehhh, is dit serieus?

Jeetje, wat een stresskip dan zeg.

Ik zou er zeker een keer wat van zeggen, op een aardige manier eerst. Vragen of ze het allemaal wel redt qua tijd en planning. Zoiets.

Ik ken er ook een paar die de kids gewoon los achterin hebben en overal doorheen racen. Zelfs voor de school langs waar het druk is.
Ja, het is helaas serieus. Ze heeft Moppeman ook wel eens bijna geschept op weg naar school (hij had Moppekind achterop). Vandaar dat Moppeman zéér getriggerd is op die auto, dan wel de bestuurster.
Als ik mezelf ken, zou ik, als ik in de auto zit denken dat ze niet goed wijs is maar als het op de fiets gebeurd, zou ik zeker wat kreten de lucht in sturen die niet bestemd zijn voor jonge kinderen! Maar even normaal gesproken, ik zou er wel wat van zeggen, maar wel moeite hebben om netjes te blijven..lastig geval dit
.
Je zou het eerst op school kunnen aankaarten, algemeen.

Zodat zij bijvoorbeeld aan álle ouders een brief sturen met iets als;

Na diverse malen geconstateerd te hebben dat in straten en wijken rondom onze school onveilig gereden wordt, willen wij in het belang van onze kinderen u vragen om uw snelheid te beperken. Anders zien wij ons genoodzaakt de politie te vragen om regelmatige controles uit te voeren binnen een straal van 2 km rond onze school.

Zo'n brief helpt dan een week of 2. Daarna kijken of de politie inderdaad eens een controle kan uitvoeren. Of beter nog, van te voren al regelen.

En nee, deze dame zal echt niet de enige zijn. Let er maar eens op hoeveel bestuurders bij de zebrapaden gewoon doorrijden. Dat zijn er zoveel dat bijna elke school tegenwoordig klaar-overs neerzet. Maar eigenlijk zou dat helemaal niet nodig moeten zijn!
ben blij dat bij ons niemand met de auto komt, ik haal er altijd een sleuteltje langs als iemand me snijdt...
Weet je, ik wil gewoon geen stennis lopen maken. Ze woont vlakbij, er is een grote kans dat onze kinderen bij elkaar in de klas komen, etc. etc.

Ik zal eens een gesprek beginnen of zij het óók als zo lastig ervaart, kinderen op tijd afleveren, werk en huishouding, en het dan eerst op mezelf betrekken. En dan tips uitwisselen om één en ander soepeler te laten lopen ofzo ('s avonds al brood, tassen, kleren etc klaarzetten, dat soort gedoe).

Bedankt in elk geval voor jullie reacties.
Moeilijk hoor, om iets over iemands slechte gewoontes te zeggen. Zeker als het met opvoeden te maken heeft.

Maar je kan haar best vragen of ze wel weet dat je, als je van de Bosweg naar de Dorpsstraat (ofzo) rijdt, je voorrang moet geven. Je schrok erg toen je hard in de remmen moest om haar niet te raken.

Maar een baby in de gordels zonder autostoeltje?! Vreselijk, dat iemand dat risico durft te nemen! Dan liever 2 minuten later en mijn kind veilig in zn stoeltje.

@Mamalelie, ik denk niet dat de school dit onder zijn verantwoordelijkheid kan nemen. Ik merk zelf dat ouders onze eigen schoolbrief al slecht lezen, laat staan een extra brief over verkeersveiligheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven