Cyclus van 55 dagen.

02-12-2010 18:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 28 jaar en sinds iets langer dan een jaar gestopt met de pil (marvelon).

Nu heb ik een regelmatige cyclus maar wel van 55 dagen!!!

Ik temperatuur iedere ochtend maar ik heb weleens gelezen dat als je temp. hoog is dat je eisprong dan de dag er voor geweest kan zijn en dat je dan al te laat bent als je zwanger wilt worden.

Weet iemand hier er meer van?

Als mijn temp. omhoog gaat wil dat toch zeggen dat er zeker een eisprong is?

Of zou ik naar de dokter moeten gaan vanwege die lange cyclus?
Ik zou naar de dokter gaan. Hoe langer je cyclus, hoe groter de kans dat er geen eisprong plaatsvindt. 'Kans' betekent hier dat je dus wel een eisprong kúnt hebben, maar dat het kan gebeuren dat je a) niet elke cyclus een eisprong hebt of zelfs b) nooit een eisprong hebt. 'Kans op geen eisprong' wil dus niet zeggen dat je niet spontaan zwanger zou kunnen raken, maar het wil wel zeggen dat voor jou, met zo'n lange cyclus, het minder onwaarschijnlijk is dat het lang duurt voordat je zwanger raakt dan voor iemand die een kortere cyclus heeft.

Hoewel het woord 'kans' best ingewikkeld is, impliceert het geenszins een een op een relatie op geen zwangerschap. In jouw geval zou ik met die 'kans' in gedachten echter sneller naar een arts stappen. Nu je al een jaar bezig bent, lijkt me de tijd zeker daar. Succes in ieder geval.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 02-12-2010 19:36
Reden: Extra uitleg over het ingewikkelde begrip 'kans'
% gewijzigd
Hoeft niet hoor Aletta, Ik had dat ook, varierend van 25 dagen tot 60 dagen. En toch zwanger geworden en dus wel een eisprong. Nu al een bijna twee jaar een zeer regelamtige cyclus van 28 a 30 dagen, wel een eisprong, maar geen zwangerschap.

Maar goed, meestal houden ze anderhalf jaar aan met proberen zwanger te worden voordat je wordt doorverwezen.
Ik weet dat het niet hoeft, daarom staat er ook 'kans' in plaats van nooit.
Voordat ik zo dom was om aan de pil te beginnen, kreeg ik maar twee keer per jaar mijn menstruatie. Toen ik eenmaal kinderen wilde, was ik binnen drie maanden zwanger en dat was voor ik aan de pil begon, dus het hoeft niets met je cyclus te maken te hebben.
.
Duurt de tussenpoos tussen de menstruaties langer dan zes weken maar korter dan zes maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die weinig menstrueren. Deze vrouwen hebben soms een eisprong, maar meestal niet. Hoe langer de tussenpoos, hoe kleiner de kans dat er een eisprong optreedt.

Bron

Als je al een jaar met de pil bent gestopt, dan zou ik nu zeker eens naar de dokter gaan.
quote:ramiaatje schreef op 02 december 2010 @ 18:54:

Hoeft niet hoor Aletta, Ik had dat ook, varierend van 25 dagen tot 60 dagen.Dat is heel iets anders dan een regelmatige cyclus van 55 dagen.
Ik had een cyclus van 48 dagen, 3 x afgewacht... Ik berekende maar iets van 6 kansen in een jaar om zwanger te worden en dat vond ik niet eerlijk dus ik ben naar de dokter gegaan... Conclusie doorverwijzing naar de gyn en daar bleek ik pcos te hebben!

Ga alsjeblieft naar de dokter als je graag zwanger wilt worden!

Mijn gyn zegt met een cyclus langer dan 35 dagen is al lastig om op een natuurlijke wijze zwanger te worden.
Ik menstrueer idd ook bijna niet.

4 dagen met erg weinig en donker bloed,ik kan gewoon met een inleg kruisje toekomen,zelfs 's nachts,dat was toen ik aan de pil was wel anders,toen bloedde ik meer en langer.

Is het niet zo dat als mijn temperatuur omhoog gaat dat ik dan per definitie een eisprong heb?

Hij gaat ook omhoog als er geen eisprong is?

Ik heb b.v. een tijd 's ochtends 36.2/36.4 en toen opeens omhoog naar 37.4 ong. en nu blijft hij 's ochtends hoog,waarschijnlijk tot ik ongesteld ben,zolang ben ik nog niet bezig met temperaturen.

Het duurt zo lang voor ik het weer word,30 januari pas.

6-11 was de eerste dag van mijn laatste menstrautie.

Ik heb de ovulatiekalender op libresse gebruikt omdat je bij de meeste online kalenders maar een cyclus t/m 44 dagen kan invullen..,die kalender geeft aan dat ik op 3-12 een eisprong zou hebben maar mijn temperatuur ging ineens omhoog op 25-11 's avonds,toen was het 36.9 en de 26e 's ochtends 37.4.

We hebben het toen maar geprobeerd omdat mijn temp. omhoog ging want het lijkt me sterk dat op 3-12 (vandaag) de eisprong is omdat mijn. temp. nu meer dan een week tussen de 37.3 en 38.0 is.

4 dagen na mijn vermoedelijke eisprong..als ik die al heb, kreeg ik wel golvende pijn in mijn buik,links onder,dat duurde maar 1 avond ook.

Ik had op internet gezocht wat dat kan betekenen en dat kon de eisprong zijn die je voelt las ik...dus nou ben ik helemaal in de war.

Ik kan beter naar de dokter gaan maar ik heb ook gelezen dat je dan van 3 maanden een temp. lijst mee moet nemen,vandaar dat ik daar nu mee begonnen ben.

Wat lijkt het toch allemaal lang te duren als je er dan eindelijk klaar voor bent.
Ik heb net toch maar gelijk de huisarts gebeld.

De assistente vond een cyclus van 55 dagen wel een reden om even langs te komen dus ik heb om 14.20uur een afspraak.

Pff ik heb gewoon helemaal trillende handen en ben meteen zenuwachtig,raar eigenlijk.

Maar dan denk ik,ik wacht even tot mijn opleiding af is en het de juiste tijd is en dan is het zover dat je er helemaal klaar voor bent,we hebben in mei een huis gekocht,dat is nu helemaal af,m'n opleiding is klaar en dan zul je zien,dan lukt het gewoon niet.

Ik ben echt benieuwd wat de arts zegt..
Ik vond temperaturen zelf een methode die erg vatbaar voor afwijkingen is. Je temperatuur stijgt niet alleen door een eisprong, maar ook door andere factoren: als je alcohol gedronken hebt, iets verkeerds gegeten hebt of als je een virus te pakken hebt.

Niet iedere gynaecoloog werkt nog met temperatuurlijsten, dan weet je dat. Succes in ieder geval bij de huisarts, en mocht hij je doorsturen, succes bij de gynaecoloog.
Dankjewel.

Hopelijk weten ze iets om me te helpen.
quote:lievelover schreef op 02 december 2010 @ 23:23:

Ik had een cyclus van 48 dagen, 3 x afgewacht... Ik berekende maar iets van 6 kansen in een jaar om zwanger te worden en dat vond ik niet eerlijk dus ik ben naar de dokter gegaan... Conclusie doorverwijzing naar de gyn en daar bleek ik pcos te hebben!

Ga alsjeblieft naar de dokter als je graag zwanger wilt worden!

Mijn gyn zegt met een cyclus langer dan 35 dagen is al lastig om op een natuurlijke wijze zwanger te worden.

Is het bij jou uiteindelijk wel gelukt?

Of heb je nog geen kinderen?
Ik ben vorige week geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dankzij de clomid wel zwanger geworden dus, maar helaas. Ik ben in okt 2009 gestopt met de pil, maart 2010 HA, mei 2010 gyn, juni 2010 clomid en ik begin in januari met puregon als het goed is... Laat je alsjeblieft doorverwijzen! Clomid is een goed middel om je cyclus in te korten!! Succes...
Oh en volgens mij is tempraturen een beetje achterhaald, om de dag sex is beter denk ik.. en ongeveer 2 weken na je eisprong word je ongesteld, dus jou vruchtbare dagen zouden dan op dag 41 zijn :( nou daar word je niet vrolijk van neem ik aan!!
Ow wat erg voor jullie,dan ben je zwanger en dan is het buiten baarmoederlijk..

Hopen dat je met Puregon meer succes hebt.

De huisarts heeft me net doorverwezen naar een gynaecoloog.

Wie weet wat me allemaal nog te wachten staat,erg blij word ik niet van deze situatie.

En ik voel me eigenlijk best rot omdat ik op mijn 14e onverwachts zwanger raakte en dat heb ik weg laten halen.

Ik heb daar geen spijt van omdat de jongen waar ik mee was niet goed was en ik was veels te jong.

Maar nu heb ik toch wel een dubbel gevoel.
Wendy, ik had een zeer onregelmatige cyclus maar dus wel een cyclus, net zoals jij. Ik ben ook doorverwezen naar de gyn en na een echo bleek ik PCOS te hebben. Heb toen ook Clomid gekregen. Gewoon een pilletje slikken voor 5 dagen in je cyclus en mijn cyclus werd toen mooi 30 dagen. Na 7 maanden met clomid zwanger, helaas geeindigd in missed abortion. Toen na curretage en 2 maanden opnieuw kunnen proberen weer zwanger en inmiddels 27 weken.

Dus het is goed dat je de stap hebt genomen want het kan (maar hoeft niet) verholpen worden met medicijnen. Ligt er natuurlijk wel aan wat de achterliggende oorzaak is van de langere cyclus. Maar hier dus ook wel een succesverhaal.

Kan me overigens heel erg goed voorstellen dat je nu met dubbele gevoelens zit. Maar 14 is wel heel erg jong hoor... Dan ben je zelf nog net een kind. En je kon toen ook niet weten hoe het nu zou lopen. Dus dat moet je jezelf echt niet aanrekenen.

Succes bij de gyn! Wanneer kun je komen?
Meid meid, 14 jaar, daar moet je je niet lullig over voelen! Je bent een keer zwanger geweest igg! Wanneer mag je naar de gyn? Waarschijnlijk krijg je een inwendige echo om je eierstokken te bekijken, kijken hoe het met je eitjes staat. En er zal wss bloedgeprikt worden om de hormoon waardes te bepalen. Dan kom je een paar weken later terug voor de uitslag en word het behandelplan besproken, als er een behandelplan is...

Goeie stap en ik denk dat je het ook moet zien als een stukje rust... 55 dagen is echt te lang!!
Bedankt,

Ik moet maandag bellen want ze zijn van de betreffende afdeling er alleen van 8 tot 13uur dus het is even afwachten wanneer ik kan komen.

Ik hoop z.s.m want ik wil graag weten of er iets aan de hand is en wat precies...
Even een update.

26-1 moet ik samen met mijn man voor het eerst naar de gyn.

Ik heb nu ineens pijnlijke/gevoelige borsten en ben erg moe.

Ik weet niet wat dat nu weer is.

6 nov. was mijn laatste menstruatie dus die verwacht ik pas 30 januari weer.
Wachten duurt altijd lang... Succes en sterkte en houd moed!! Geniet van alle mooie dingen om je heen en vooral van elkaar!!

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven