de dochter van mijn vriend.

26-06-2011 12:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_127830 wijzigde dit bericht op 26-06-2011 13:12
Reden: .
% gewijzigd
Overal foto's van nemen.
we hebben alles op papier gezet en zoveel mogelijk op foto gezet.

maar bedankt voor de tip
Ja, ik heb wel een tip.

Probeer je erbuiten te houden. Dit is iets tussen jouw vriend en zijn ex.

Je geeft aan dat jullie haar om het weekend zien. Nu vind je dat ook weer niet goed, omdat de kleding schoon of kapot is.

Zo blijf je bezig met negatief gedoe. Wees blij dat je vriend zijn dochter nu om het weekend ziet, trek het meisje een passend rompertje aan en geniet van haar aanwezigheid.
Daarbij impliceer je met het rompertjesverhaal dat zijn ex niet goed voor het kind zorgt. Dat is ook de zaak van jouw vriend, dat hij daar met zijn ex over gaat praten. Zij zijn als ouders verantwoordelijk voor het welzijn en de opvoeding van hun dochter.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat de ex niet goed kan doen en dat je alles aangrijpt wat binnen dat beeld past.

Hou je erbuiten, dat is fijner voor het kind, je vriend, jullie relatie en jou zelf.
dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

maar daar kan je alleen over mee praten als je in het zelfde schuitje zit.

als er zoveel over dat meisje heen gaat trek je je dat van zelf wel aan.

en genieten doen we zeker als ze er is want het is een lief meisje.

Graag verdere tips waar ik iets mee kan...

vriendelijke groet
Alimentatie is geen kijkgeld. Dus dat je vriend zijn kind weinig ziet staat daar echt los van.

Lijkt mij vrij logisch dat een baby niet uit logeren gaat naar de niet-verzorgende ouder.

Hoe communiceert je vriend naar zijn ex toe? Spreekt hij haar aan op de kleding van zijn dochter?
En als laatste: bemoei je er zo min mogelijk mee. Geef tips aan je vriend, maar laat de communicatie aan zijn ex verder aan hem over.
Wacht even, ging hij vreemd met jou terwijl het kind nog niet geboren was?

Hoe was hun relatie toen? Is hij er toen ook geweest voor haar, of lag hij met jou te rollebollen?

Niet dat dit goedpraat dat hij zijn dochtertje niet veel ziet, maar het komt op mij een beetje over alsof er nog wat meer speelt....
quote:christien1209 schreef op 26 juni 2011 @ 12:44:

dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

maar daar kan je alleen over mee praten als je in het zelfde schuitje zit.

als er zoveel over dat meisje heen gaat trek je je dat van zelf wel aan.

en genieten doen we zeker als ze er is want het is een lief meisje.

Graag verdere tips waar ik iets mee kan...

vriendelijke groetIk kan erover mee praten, want ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Kan je nu wel wat met mijn tip?
quote:kriebelbeest schreef op 26 juni 2011 @ 12:44:

Alimentatie is geen kijkgeld. Dus dat je vriend zijn kind weinig ziet staat daar echt los van.

Lijkt mij vrij logisch dat een baby niet uit logeren gaat naar de niet-verzorgende ouder.

Hoe communiceert je vriend naar zijn ex toe? Spreekt hij haar aan op de kleding van zijn dochter?Ik lees wel vaker hier dat 'alimentatie geen kiijkgeld is'. Maar ik vind het wel erg makkelijk, dat ex-en geld opeisen en vervolgens wel de touwtjes aantrekken als het om tijd met het kind gaat. Oftewel: dokken en je bek houden. Dan zie ik toch liever dat een man zijn kind vaker ziet en die E150,- per maand zelf aan het kind uitgeeft, dan dat het in de handen van de moeder komt, die het vervolgens in haar zak steekt en niet aan het kind uitgeeft. En daar is het wel voor bedoeld!
als hij haar aanspreekt over de kleding voelt ze zich aangevallen en begint meteen met dreigen.

hij blijft ondanks haar reacties normaal doen voor zijn dochter.

ik sta er verder buiten geef mijn vriend tips en kijk het allemaal aan. het is allemaal niet leuk hoe het loopt en mischien lijkt het alsof ik me overal mee bemoei maar heb me tot nu toe nog nergens mee bemoeit
Alimentatie is bijdragen aan de verzorging van je kind. Dat is in het belang van je kind. Of je het kind nu veel of weinig ziet.
kijk dat bedoel ik, zo denk ik erook over. bedanktquote:_avril_ schreef op 26 juni 2011 @ 12:48:

[...]

Ik lees wel vaker hier dat 'alimentatie geen kiijkgeld is'. Maar ik vind het wel erg makkelijk, dat ex-en geld opeisen en vervolgens wel de touwtjes aantrekken als het om tijd met het kind gaat. Oftewel: dokken en je bek houden. Dan zie ik toch liever dat een man zijn kind vaker ziet en die E150,- per maand zelf aan het kind uitgeeft, dan dat het in de handen van de moeder komt, die het vervolgens in haar zak steekt en niet aan het kind uitgeeft. En daar is het wel voor bedoeld!
quote:kriebelbeest schreef op 26 juni 2011 @ 12:44:

Hoe communiceert je vriend naar zijn ex toe? Spreekt hij haar aan op de kleding van zijn dochter?Hoezo is dat logisch, en hoezo zou hij de niet-verzorgende ouder zijn? Hij wil wil, maar de ex houdt het tegen. En het is zeker niet ongebruikelijk dat een baby ook bij de vader logeert en niet alleen bij de moeder blijft.
quote:christien1209 schreef op 26 juni 2011 @ 12:49:

als hij haar aanspreekt over de kleding voelt ze zich aangevallen en begint meteen met dreigen.

hij blijft ondanks haar reacties normaal doen voor zijn dochter.

ik sta er verder buiten geef mijn vriend tips en kijk het allemaal aan. het is allemaal niet leuk hoe het loopt en mischien lijkt het alsof ik me overal mee bemoei maar heb me tot nu toe nog nergens mee bemoeitZe hebben beiden een advocaat onder de arm genomen, denk dus dat je verder weinig kunt doen en beter daar de raad van op kunt volgen.
quote:Ises schreef op 26 juni 2011 @ 12:50:

Alimentatie is bijdragen aan de verzorging van je kind. Dat is in het belang van je kind. Of je het kind nu veel of weinig ziet.Dat is in het belang van de moeder, of het daadwerkelijk wordt uitgegeven aan de verzoring van het kind is nog maar de vraag. En ik vind het wel van wezenlijk belang of iemand zijn kind veel of weinig ziet. Ik ben geen voorstander van het model: dokken en bek houden, dansen naar de pijpen van de wraakzuchtige verbitterde ex.
Dus jouw vriend is een relatie met jou begonnen op hetzelfde moment als dat zijn dochter geboren is?

Dan lijkt me dat hier wel wat meer speelt.
En wonen jullie een beetje bij elkaar in de buurt?
quote:_avril_ schreef op 26 juni 2011 @ 12:52:

[...]

Dat is in het belang van de moeder, of het daadwerkelijk wordt uitgegeven aan de verzoring van het kind is nog maar de vraag. En ik vind het wel van wezenlijk belang of iemand zijn kind veel of weinig ziet. Ik ben geen voorstander van het model: dokken en bek houden, dansen naar de pijpen van de wraakzuchtige verbitterde ex.

Als je het vanuit jouw standpunt bekijkt, kan je alimentatie net zo goed afschaffen als je het kind weinig ziet.

Alimentatie is bijdragen aan de verzorging van het kind, zo is dat ook in de wet geregeld. Dat je bang bent dat de ex het gaat besteden aan manicures en lipgloss, is een andere discussie, mijns inziens. Daarbij hoeft de vriend zijn mond niet te houden, want hij probeert via de juridische weg omgang te regelen met zijn kind.
Ik vind het allemaal heel erg rot voor je hoor, maar toch heeft je topic me aan het lachen gemaakt.

nacht merry's mhuahauhau zijn dat enge dromen over paarden?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze altijd die kleding aan heeft. Misschien heeft ze thuis in kast wel schitterende nieuwe setjes, maar vind de moeder dat jullie de kleertjes niet net kunnen houden, denkt ze dat jullie gaan zeuren als ze dure kleertjes aan heeft (verspilling van 'zijn' geld), vind ze dat hij te weinig bijdraagt en doet ze daarom oude kleertjes aan om dat te illustreren etc tec.
En is je vriend zo jong vader geworden dan?
zijn ex is bij hem weggegaan toen ze 3 maanden zwanger was.
quote:christien1209 schreef op 26 juni 2011 @ 12:59:

zijn ex is bij hem weggegaan toen ze 3 maanden zwanger was.En waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven