De natuur? Hoe zit dat eigenlijk

16-09-2008 22:33 28 berichten
Rare titel, maar ik wist niks beters. Misschien herkennen jullie je in 't verhaal. Ik zat zo eens te denken vandaag over het volgende.

Toen mijn eerste kind werd geboren had ik veel gelezen over 'kinderen'. En toen had ik 'm daar, vlak na de geboorte op mijn borst liggen en ik keek naar hem en dacht "och erme, hoe ga ik dit doen!!! Ik weet helemaal niks! Weet niks van kinderen, weet niet wanneer ie moet eten, plassen, poepen ik weet niks!!! En uiteindelijk ging het 'vanzelf'... Groeide ik er in mee. Waren al mijn onzekerheidjes en angsten voor niks.

Mijn moeder zei: Volg je gevoel, je bent zijn moeder, jullie komen er saampjes wel achter wat hij wil en wanneer hij wat moet. En verrek, het was zo. Logisch ook, want eeuwen geleden deden vrouwen het ook, toen er nog niet eens schrift bestond. Ik vroeg me af, zou dat nu echt in onze 'natuur' zitten? Ik vind 't een bijzonder iets.
Alle reacties Link kopieren
on en off topic:

het is de natuur (en het zijn de hormonen) waardoor je verliefd wordt op je kind en er urenlang over kan wauwelen of forummen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar off-topic berichten verwijderd.

groet, Angel 4
Vergeet niet dat vroeger en nu nog steeds we leren door zien. Waarschijnlijk had een moeder toen nog veel meer kinderen na jou en dat zag je en daar leerde je van en bovendien moest je vanaf een bepaalde leeftijd helpen met de kleintjes.

Helaas kan ik geen advies meer krijgen van mijn moeder, maar gelukkig heb ik een vader die altijd erg betrokken is geweest met de opvoeding die mij weer dingen leert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven