December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
KM, ik denk dat je er ook anders over zou denken als je "gewoon" zou werken.

Toen ik nog studeerde hing die studie altijd als een zwaard boven mijn hoofd. Altijd in je achterhoofd hebben dat je nog dingen moest doen.

Als je werkt kunt je, in de meeste banen, gewoon de deur achter je dicht trekken aan het eind van de dag, knopje omzetten en naar huis.

Tijdens mijn zw-verloven kon ik enorm genieten van de "nutteloze" dingen, ik had geen druk dat ik iets anders moest doen.

Dit doet me trouwens denken aan een quote van een schrijfster (Ayelet Waldman), die was haar kind aan het duwen op de schommel en vroeg aan de moeder naast haar "isn't this the worst thing ever?", die vond daar gewoon geen reet aan, dat soort nutteloze dingen. Ze heeft net een boek gepubliceerd, Bad Mother en heeft enorm veel shit over zich heen gekregen door haar eerlijkheid. Ik heb het nog niet gelezen, maar hij lijkt me wel interessant.
Ik wil dat boek zeker lezen Ainne! Maar het wordt uiteindelijk wel leuker als ze groter wordt...

klopt denk ik wel wat je zegt... over studie

Ik vond het trouwens helemaal niet bedoelt als thuis/werk discussie...

dus dan maar even voor alle werkende dames... hebben jullie het soms ook zo gehad op je werk?
Hoi,'

Vandaag met Stef naar de kinderarts geweest, en hij had daar ook een huilbui, dus ze kon zien hoe hij nou is zo thuis. Ze vond dat hij erg veel pijn had en wilde ze hem eigenlijk opnemen voor observatie om dat het toch wel erg heftig was. Ik wilde dat niet, hij is niet ziek, en ik kan hem thuis ook de verhoogde medicatie geven. Dus dat gaan we doen, hij krijgt weer een verhoging in z'n medicatie en dan volgende week weer, en dan hebben we weer een afspraak. Als het in de tussentijd niet minder wordt, dan moeten we aan de bel trekken.

Bloeduitslagen waren wel goed, hij ziet wel heel erg bleek maar dat komt doordat hij een fysiologische dip (?) heeft van het beenmerg oid.. Sannie weet jij hier iets van?

Als het goed is hersteld zich dit weer met een maandje ofzo.

Hij heeft ook in rust een te snelle/oppervlakkige ademhaling maar dit komt ws door de benauwheid van de reflux.

Als de reflux over 6 weken niet beter onder controle is, dan wordt hij misschien geopereerd.

Hij was wel na z'n huilbui (toen hij weer recht overeind zat) ontzettend aan het sjansen met de kinderarts, zooo schattig

Nursie; ik denk juist dat jij een heel leuk leven hebt! Heerlijke kindjes, mooi huis en fantastische tuin, geen financiele zorgen, je eigen keuze om thuis te zijn.

Weet je, iedereen heeft weleens wat te klagen, jij wilt misschien weleens wat meer tijd voor jezelf en iemand die meer werkt die wilt misschien wel eens wat meer tijd met de kinders.

Ik zou mezelf met Noof heel goed kunnen vermaken, ik hou ook van 'gekoetel' zoals we dat hier zouden zeggen. Ik ben denk wat dat betreft hetzelfde type als jij Nursie. Ik ben al tevreden als m'n kindjes blij zijn.

Ik heb het idee dat ik van beide werelden alles heb, een leuk klein baantje met wat uitdaging en gezelligheid met collega's voor mij, en lekker veel thuis. En de mogelijkheid om flexibel te werken als er eens 1 ziek, is en straks als Noof naar school gaat, de mogelijkheid om binnen de schooluren te werken zodat ze na school mee naar huis kan.

Joon: Hoe was het? Ben benieuwd!

Oef; zo dat was vroeg! Nu brak?

Tinus; Is je misselijkheid erger met dit warme weer?

Sannie; Ga je eigenlijk nog richting NoordHolland deze vakantie, of doen jullie dat nou altijd in de herfst?

KM: Hoe is het met de zindelijkheid van Y. gegaan vandaag?

Ik las net het topic van Zoyla en ben er helemaal van aangedaan, afschuwelijk dat de kanker terug is bij Iris.. Oneerlijke rotziekte is het.

O ja Ainne; Over Facebook; hoe ik er nou bij kwam dat je een hele andere achternaam had dan dat je hebt. . Ook bij die kleine profielfoto op Facebook dacht ik nog, najaa wat een gekke foto van die meiden, en ik wist helemaal niet dat ze zo rood waren.

Ooo lekkere actie weer van mij, haha!

Nursie; bedankt... Tututututuuuuu turetutuu tutututu, Tututututuuuuu, turetuturetutututuuu. Na het teruglezen, de hele tijd gedacht, hoe ging dat liedje ook al weer van de tandenborstelshow? Nou ik weet het weer...

*neuriet verder turetututuuu..*

Nog even iets,

Tris vroeg wat ik voor m'n verjaardag wil hebben, heb echt even geen idee..

Wat hebben jullie je laatste verjaardag gekregen van je man/vriend? Misschien doe ik nog een leuk idee op
Hey meiden,

Ben lang niet geweest om te kletsen, maar heb wel geprobeerd mee te lezen (wat lang niet altijd makkelijk was, met jullie geklets )

Hier gaat het allemaal lekker, al merk ik dat de kids wel genoeg hebben van de warmte! Veel piepen en weinig geduld. René had afgelopen week al vakantie, dus ik heb wat extra uren gewerkt. Morgenavond gaan we weg, dus nu druk druk druk met wassen, drogen en inpakken. Wat dat betreft is de warmte wel handig, want alles is na een uurtje al droog

Stijn had vorige week wat waterpokjes, maar het heeft niet doorgezet. Het is maar bij een stuk of 20 pokjes gebleven. Nu vraag ik me af of hij het nog een keer kan krijgen of niet. Iemand een idee?

Sophie gaat sinds een weekje helmloos door het leven en heeft een flink bos haar Dus druk in de weer met speldjes en elastiekjes. Het valt ons nu ook pas op dat ze rossig is, maar dat staat haar erg schattig..

De kids gaan morgenochtend nog naar de creche, dus ik hoop dat ik dan even tijd heb om nog even wat op jullie te reageren...

Fijne avond!

Veel liefs
Ik ken het probleem van niets weten te vragen voor je verjaardag. Dus ik lees even mee met Mette.

Het gesprek vanmiddag ging goed. Maar daar zag ik ook niet tegenop. De baan is dus echt 32 uur, minder is niet mogelijk.

Wel is de salarisschaal 1 schaal lager, maar ik heb nog wat garanties van mijn vorige werkgever. (update: het woningbedrijf van de gemeente is toendertijd verkocht aan deze woningcorporatie en hebben ik garanties meegekregen).

Personeelszaken gaat voor mij berekenen hoe het financiele plaatje gaat worden bij 32 uur en dan is het afwachten of dat gunstig uitpakt.

Mijn beslissing om 32 uur te werken is nu definitief, maar het financiele plaatje moet daarbij wel gunstig zijn, anders doe ik het niet. Het blijft spannend.
Hey Indian,

Wat leuk dat je weer eens langskomt!

Ik ben benieuwd naar de foto's van het waarschijnlijk prachtig ronde bolletje van Soof!

En ook nog rossig, net als Noof! Leuk dat je nu los kunt gaan met speldjes en elastiekjes
Oe Spannend Joon!
He nee, tis veelste heet om een discussie te voeren...

Ik denk dat idd de manier waarop wij wonen er mede voor dat ik me lekker voel bij het TBM-schap...

Dat koetelen (lief woord) waar Mette het over heeft, daar geniet ik ook erg van en kan me zo ook prima vermaken, klinkt misschien niet ambitieus of spannend maar blijkbaar mis ik dat nu niet.

Dus nee, KM, ik mis werken niet, tis wel dat ik tijd tot tijd even kindvrij wil zijn maar dat lossen we op door regelmatig iets te ondernemen zonder kindjes, gelukkig gaat dat nu weer makkelijker omdat A. doorslaapt en de fles goed drinkt.

Maar verder, jep, laat mij maar lekker nog bij m'n kindjes.

En Ainne, hoe kan ik zoiets verkeerd opnemen? je gaf een compliment Dankjewel.

Mette:

Ach wat een lekker bikkeltje hebben jullie toch

Maar jeee, misschien een operatie? Wat gaan ze dan doen?

en jaaa wat een irritant deuntje he?!

Maar volgens mij ging het zo:

''Tada-tata-tadaada, tatdatadatataadada, tadatadatataaada, tadadad tadada.''

(woehaha! je moest eens weten hoe ik dit heb zitten typen, moest even hardop zingen )

En een cadeautje? Eeehh, misschien iets alvast voor de trouwerij? mooie ketting?

Ik heb pas een stofzuiger gekregen; Leeuuk!!

Indian:

Hi!

Wat fijn dat Sophie helmloos is! Zeker met zo'n heet weer lijkt het me echt een verschrikking.... Schattig dat ze rossig is Ons Y. ook, zeker als de zon erin schijnt. R. heeft het ook gehad en volgens mij is Nova ook een tijdje rossig geweest.

Wil eigenlijk nu wel een foto zien van jullie meissie!

Enne, volgens mij maakt t niet uit hoeveel pokken je krijgt, pokken zijn pokken.. ofdat je nu 10 dikke hebt of 1000 kleine.

Waar gaan jullie eigenlijk op af? (vakantie neem ik aan?)

Oh, was vandaag naar de Xenos geweest, ze zijn te klein... Grmbl. Moet dus gaan ruilen.

Fijne avond nog en weltrusten alvast!

xx
Hey, dr is ondertussen weer volk geweest!

Spannend Joon!

Ben benieuwd!

Oh, kijk, Nova is dus nog steeds rossig

Enne, dat van de Xenos, ik had het over horren, die zijn te klein.

xx
Gehehe, lees nu nog een keer terug en zie dat Mette, Sophie; Soof noemt...

Noof en Soof...

Was leuk geweest als Stef een meisje was geweest!

Wat voor meidennaam hadden jullie eigenlijk?

(of vertel je die nog niet? )
Jeetje Mette wat sneu voor Stef weer. Gelukkig nemen ze hem niet op. Ik hoop dat de medicatie hem helpt. Wat voor operatie zouden ze eventueel kunnen doen tegen die reflux?

Klets hoezo wat t helemaal fout dat Y bij jou wilde blijven? Of bedoel je dat ze bij jou op de bank in slaap viel? Nou het doel was bereikt toch. Ze zal wel onwijs moeten wennen aan dr nieuwe bed of niet?

Ik lig regelmatig even bij Brian in bed de laatste tijd. Hij heeft nog steeds schrik van dat noodweer een tijd geleden en een paar dagen daarna zette de buurman de boor in zijn muur toen hij net lag te slapen. Sindsdien is hij angstig met inslapen.

Net ook even bij m gelegen, tussendoor af en toe weg. Neeee mama mag niet weg. Toch gegaan en een knuffel de opdracht gegeven om op Brian te passen terwijl mama weg was. Uiteindelijk (na een keer of 4 terug en weer weg) is hij om kwart voor 9 in slaap gevallen.

Joni wat spannend joh die sollicitatie! Dus toch 32 uur. Ik hoop dat het financieel goed genoeg is. Ik gun jou echt een baan waar je plezier in hebt, je zit al zo lang met tegenzin in je huidige baan.

Hey Indian leuk dat je weer eens langskomt. Fijn dat Sophie van haar helm af is! leuk hoor staartjes en strikjes. Fijne vakantie alvast!

Goed zo Tinus geen 2e hands positiekleding meer! Wij hebben voor Brian het dekbedje van Ikea gekocht. NIet echt 4 seizoenen maar warm genoeg en met dit weer ligt hij toch alleen onder een laken.

Oe een basisschool die zwemles geeft zou bij mij ook veel punten scoren ja.

Knor heb je t een beetje uit kunnen houden vandaag? En waarom maak je van die vijver niet een mooie zandbak? Is toch veel rustiger als hij wel zelf de tuin in en uit kan?

Nou s ff denken wat heb ik vandaag nog gedaan.

Nou ja vroege ochtend dus. Mn moeder kwam helpen vandaag dus alle kinderen in bad, fruithapjes en flessen voor David en Rosanne en daarna even boodschappen gedaan met Brian. Daarna broodje eten. Om een uur of 1 zijn Brian en ik even gaan slapen. 2 uur dr weer uit. Mn moeder weer naar huis. De middag hebben we in de tuin/huiskamer gehangen en gespeeld. Ik heb David en Rosanne de hele dag in de kinderwagen laten slapen want ik had de puf niet om steeds weer naar boven te lopen (en dan vooral dat Brian continu MEEEEEE wil om ook te helpen).

Oh ja vandaag een hele lekkere koude pastasalade gemaakt was 10 minuten werk en stond al in de koelkast te wachten toen het etenstijd was.

Zo ook wel s leuk om gewoon je hele dag eens samen te vatten.

Ik ga weer ff verder misschien kom ik straks weer even kletsen.

x
hi nursie! balen van die horren maar het idee was goed. En we hebben dr weer een pagina over vol gekregen.
oh mette ik vroeg aan Peet terwijl ik jou berichtje zat te lezen "ja wat heb ik eigenlijk voor mn verjaardag gekregen van jou?" (op zo'n toon dat hij midden in een gesprek zat met jullie haha) Antwoord "huh eh nou ja dat zat ik pas ook te denken, ik geloof niks"

hahaha

Maar goed toen was Brian erg ziek met die longontsteking en hebben we helemaal geen verjaardagen gevierd.

Het jaar ervoor een DS
Ik heb het ook even gevraagd, hij is nu nog steeds aan het denken
Oh, Ryanairvlucht naar Londen. Klinkt romantischer dan het is, want daar zitten we drie keer per jaar, bij zijn moeder
quote:Ainne schreef op 02 juli 2009 @ 22:28:

Oh, Ryanairvlucht naar Londen. Klinkt romantischer dan het is, want daar zitten we drie keer per jaar, bij zijn moeder

Ik ga em platleggen.

(oftewel, ik ga naar bed! )

xx
trusten nurse..

net weer helemaal vrolijk 30 min gelopen, alleen iets te laat want ik was weg geweest ivm dienst. nu kwam ik bijna in het donker aan... ik zit heel erg te twijfelen of ik nu deel 2 ga doen, of leuk de 30 minuten blijf lopen...

hopelijk gaat het nu echt beter met de medicatie mette.. babies hebben voor de geboorte een ander soort hemoglobine, met een andere zuurstofbindingscapaciteit (want in de baarmoeder moet het andders werken dan erbuiten) en een andere levensduur. nu komt er normaal hemoglobine, en dat wordt nu aangemaakt.

dit jaar wil ik een fotoreportage met de kinderen voor mijn verjaardag... en een mand op mijn fiets

fijn dat het gesprek goed ging, spannend weer, als ze gaan rekenen..

vandaag hebben ze weer eens heerlijk met water gespeeld.. casper wilde iedereen nat gooien, maar werd boos als ze hem natgooiden...

kanker is een klote ziekte, zeker bij kinderen. as zondag ga ik de hele dag helpen bij de kikamarkt op ons kdv, ter herinnering aan een overleden kindje...
Goeiemorgen!
Meldplicht Nurse?
Hey goedemorgen meiden,

Stijn en Sophie zitten op de creche, René is naar de kapper en ik ben net klaar met de laatste dingen inpakken... dus nu even tijd voor mezelf.

@ Mette, voor jullie! Wat vervelend dat Stef zoveel pijn heeft en zulke huilbuien heeft. Duim echt dat de reflux binnen zes weken onder controle is en hij niet geopereerd hoeft te worden. Is Noof nog steeds zo gek met haar broertje? Ik heb trouwens niets gekregen voor mijn verjaardag dit jaar, maar wat ik bij de geboorte van Sophie heb gekregen vond ik erg leuk. Een gouden armbandje met van die kinderhoofdjes eraan. Je moet het maar net leuk vinden natuurlijk, maar ik ben er erg blij mee

@ Joni, spannend hoor! Wanneer hoor je nu meer?

@ Nurse, ik zal zo even kijken of ik nog een recente foto van Sophie op de pc heb staan. Wij vertrekken vanavond naar midden Frankrijk, zo'n 150 kilometen onder Lyon. Daar hebben we voor 2 weken een stacaravan gehuurd. We gaan samen met mijn zus en gezin, dus dat is wel handig qua oppas enzo

@ Oef, voor jou was het inderdaad erg vroeg gisteren. Maar wel leuk en lekker dat je moeder 's ochtends even kwam helpen en jij even een uurtje kon tukken.

@ Ainne, leuk verjaardagscadeautje zeg

@ Sannie, wil je dan samen met de kids die fotoreportage doen? Of de kids alleen? Wel een leuk idee trouwens.. ga ik onthouden!

Veel liefs
Een mooi rond bolletje

Taartje eten op haar verjaardag!

Lekker knoeien

Mijn boefje met een waterpistool

quote:Kletsmajoor schreef op 03 juli 2009 @ 08:56:

Meldplicht Nurse?
Indian wat een mooie kindjes hebben jullie!

Sophie heeft idd een prachtig rond bolletje!

(van alle kanten trouwens ) En jullie Stijn heeft prachtige ogen, vind het erg mooi als een jongen(tje) donkere ogen heeft

Hele fijne vakantie gewenst! Klinkt als een lekker vooruitzicht!

Zo, ik heb net de meiden met een Disney film (Jungle Book) op de bank gezet, hebben net alweer bijna 2 uur buiten in de tuin/badje gespeeld maar nu begon het weer erg warm te worden dus nu weer naar binnen waar t wat koeler is, tv kijken en ik ff huishouden

xx
Mainecoon! Betrapt in 'Wie Hier' !!!

Hahaha!!
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 03-07-2009 11:04
Reden: kleurtje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven