December 2006 - per 5/1/2010

05-01-2010 10:56 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Link naar vorig deel:

december 2006

WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 Knorretje"J"

"M"03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel

Emilie13-dec-06

07-jan-10 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06
oh, dat klinkt al minder erg... (ik dacht even dat je dus voorin zonder stoeltje wilde.. en alleen de stoelverhoger in het midden (de zijsteun heb je al van de andere stoeltjes...)
nee joh ik zou nooit B zonder stoeltje voorin doen. Ik heb al moeite om m zonder stoeltje achterin te doen.

Je idee van alleen de verhoger is erg goed moet ik zeggen. Dat zou wel s kunnen werken! tnx!
we doen ondertussen ook wel eens, wanneer er een vriendinnetje mee moet (500 meter ofzo), een kind zonder stoel in hetmidden (en dan gaat Renske in het midden en de vriendin in een echte stoel), want stel dat er wat gebeurd, mag er zeker niets gebeuren met het kind van de ander...
Goedemorgen!

Hier is alles oke, lekker een dagje helemaal niets hoeven, heerlijk!

Morgen met Noof naar de kno-arts.

Sannie; even een vraagje; Stef kreeg van de antibiotica aan het infuus allemaal rode vlekken, nu is dat weg, maar nu is zijn huidje net een schuurpapiertje. Kan dit de nawerking zijn van die uitslag? Ik heb hem nu maar ingesmeerd met Noof d'r vette creme, hij is nu net een paling

Tinus; wat schrikken van je moes! O wat zal dat zeer hebben gedaan, brr krijg er helemaal de rillingen van. Hoe is het nu met haar?

Jammer dat het nu is, en dat jij nog in je kraamtijd zit. Kan je ook niet zo makkelijk naar haar toe, en zij niet naar jou..

Knuf voor jou.

Hoe is het met Emilie? Ik vind het zo'n prachtige combi met Manuel, echt waar!

Oef; ik wilde nog steeds wat schrijven over B. en dat hij het soms moeilijk heeft om opeens grote broer te zijn van 2 ondernemende baby's.

Tot een jaar of 4/5 zijn alle kinderen nog behoorlijk egoistisch, dat zit gewoon in de ontwikkeling. Dus zoals je al zei, het is helemaal niet raar dat B. soms heel boos kan zijn. En ik vind het zo knap van hem, dat hij dat dan zo vaak zo goed kan vertellen tegen je.

Nu hebben wij hier zo'n klein speeltentje staan, dat is Noof haar domein. Misschien ook een idee'tje voor Brian?

Wij hebben er Ikea krukjes in, en spulletjes waar hij niet mag aankomen enz. Als ze even 'zelf' wil spelen, dan gaat ze daar even lekker in. 'Deurtje' gaat dicht, en als Stef haar dan niet ziet, is zijn aandacht ook weer snel op iets anders gericht.

En soms, als ze lief is geweest, kom ik bij haar picknicken in de tent. Dat vindt ze helemaal leuk.

KM: Wanneer komen de konijnen wonen bij kinderboerderij KM?

Leuk hoor!

O ja Tinus, soms zijn kinderen op een verticale groep, 'uitgekeken' op het materiaal, en is er op dat moment misschien niet zoveel tijd om met hem wat 3+ activiteiten te ondernemen. Dan kunnen kinderen soms wat drukker worden, en zelf niet meer goed tot spelen komen.

Ik merk het aan Nova op dinsdag, dan zijn er veel kleintjes, en is ze veel drukker dan op woensdag. Op woensdag zijn er namelijk 5 meisjes van net 3, en Stef

Dan is ze superzoet, want dan dagen ze elkaar uit, qua spel.Urenlang vader/moedertje spelen enz. En is er genoeg tijd om activiteiten te ondernemen die bij hun leeftijd past. En op dinsdag is die tijd er gewoon niet, omdat ze dan zoveel 'verzorgende taken' hebben aan de kleintjes, zodat Nova zich wat gaat vervelen.

Falcon; al nieuws? Ik ga wel even kijken op HM.

Ik hou het hier even bij, Stef wordt wakker.
Even een teken van leven. Lekker druk en een gare laptop die steeds uitvalt.

Alles gaat helemaal volgens plan hier !!
O dat heb ik helemaal gemist denk ik.. Heb je wel de sleutels gekregen?

Aan je berichtje te lezen wel denk ik, top! Ben heel erg benieuwd!

Ik ga even een frisse neus halen met de kinders,
HM!

sorry, geen tijd verder, morgen kom ik uitgebreid reageren!
Hallo!

Zo de kraamhulp is weg. Blij toe eigenlijk, we hebben ons huis en vrijheid weer terug haha! Met die tweede kraam hadden we niet zo'n klik. Ze deed vooral heel graag 'een bakkie' haha!

Mijn paps mailde vanmorgen foto's van mijn moeders enkel. Gruwel!! Bont en blauw met een soort stellage van pinnen en ander ijzerwerk. Hier zal ze 6 weken mee moeten doen en daarna is het afwachten wat ze gaan doen (nog een keer opereren of gipsen). Ze moet zeker een week in het zh blijven nog. Ik hoop morgenochtend even langs te gaan als Manu op de crèche is.

Mette: Volgens mij heeft Manuel wel wat leeftijdsgenootjes. Hij heeft het vaak over bepaalde kindjes en de leidsters vertellen ook vaak dat hij met die en die zo leuk heeft gespeeld. Ik wil binnenkort zelf eens gaan navragen wat ze nou bedoelden met die opmerking en hoe ze daar mee omgaan.

Oef: Waarom rijd je niet even langs de garage voor die airbag? Waarschijnlijk hebben ze dat ding in een paar tellen uitgeschakeld. Of is het Peet al gelukt?

Gaaaap! Toch wel vermoeiend zo'n baby hoor...
Halloooooo!

Zo, eindelijk weer eens tijd!

Tinus, beterschap voor je moeder! Balen zeg, dat is echt kaa uu tee inderdaad!! Dikke knuf voor jou en je moemsie! Fijnd at je nu nog even verlof hebt, maar pak wel je eigen rust ook hoor!

Lekker, je eigen huis weer terug en de rust weer laten wederkeren in huis! Pft...M is pas 10 maanden oud, maar kan me nu al bijna niet meer herinneren hoe het was toen ze er net was! Leek net alsof ze er altijd al was!

J is ook best bijdehand vind ik, maar ja, dat zal wel zijn omdat moeders vaak bevooroordeeld zijn... Puzzels vind ie wel leuk, maar boekjes lezen vind ie leuker! Het is wat Oeffie denk ik ook wel zegt, het is de leeftijd, als ze ineens bepaalde dingen kunnen lijken ze ook meteen stukken groter...

Spannend Oeffie, nog 2 weekjes en dan gaan D en R ook naar het kinderdagverblijf! Dat zal je weer veel vrije tijd geven!!! Hoe vonden ze het tijdens het wennen? En wat fijn dat B nu gewoon zonder problemen gaat...en zindelijk, fijn! Ik heb nu ook een 2ling buggy (geleend) en ik vind hem super! Dit is een Maclaren en ik vind hem echt super. Schoonzus heeft Koelstra maar is daar niet tevreden over. Zeker niet als je hem wat langer wil gebruiken, dan kun je beter investeren f kiujken voor een 2ehands maclaren, dat schijnen echt de beste te zijn voor 2 ling buggys.

Sannie modern! Hahaha! Grappig!

Klets

wij hebben ook de wii maar ik kom er niet eens meer aan toe! Best jammer maar goed, komt vast wel weer...

Mette

Lekker zo'n dagje niets hoeven!

Misschien heb je het al gezegd hoor, maar waarom gaan jullie met Noofje naar de KNO arts?

Fijn dat het nu beter gaat met Stef, kan me voorstellen dat je nog niet rustig slaapt...

Wat een goed idee van dat tentje voor Noof! Wij zetten J dan op de bank, dan kan M er niet bij. Of zij gaat de box in. (wij hebben een opvouwbare box zonder bodem zeg maar, de vaste box hebben we al weggdaan, was al snel veel te klein voor M, die ging de hele box door)

Floddertje

tijd voor een nieuwe laptop, hoort bij een nieuw huis!

M begint nu al af en toe los te staan....gekke meid is morgen pas 10 maanden!

Ze eet ook als een bootwerker trouwens, ze eet nu al min of meer met de pot mee, soms is ze te moe en dan krijgt ze en papfles van mij, lijkt ze tenminste nog een beetje klein, hahaha!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
*echooooo*
Hahaha Knor, zit je op je praatstoel is de rest er niet !!
Maar goed dat ik voor de zekerheid even belde naar het nieuwe cb. Moet er morgen zijn maar anders was ik met het verkeerde kind gekomen . Moet met Floortje en niet met Pepijn. De ogentest. Timo weigerde die altijd maar denk dat Floortje het heel serieus gaat nemen :-)

Boven ligt het laminaat !!! Zaterdag behangdag......

Sannie; ben de maart meiden kwijt !!
Hier weer een prima nachtje gehad! Ik blijf het zeggen: hoop zoo dat het zo blijft! Wat wel zielig is is dat Emilie iedere avond na een voeding een tijd lang krampjes heeft. Gisteren was het echt pittig, had echt met haar te doen. Ze viel om 22u in slaap, heb haar om 3u gevoed en toen pas weer om 6.30. We hebben allemaal dus best goed geslapen!!

Wel irritant: Manu naar bed krijgen is iedere avond een strijd. Dat was het al een paar weken maar de laatste dagen is het helemaal erg. Gelukkig kan hij niet zelf zijn kamer uit komen, want hij komt nu dus wel zijn bed uit. Helaas voor hem laten we hem gewoon staan brullen. (ik word daar steeds makkelijker in) En na 10 minuten is de ergste woede bekoeld en gaat hij meestal wel liggen. Maar gezellig is het zo niet...

Oh ja: hoera ik pas alweer in 1 spijkerbroek! (Tis wel proppen met buik die over het randje bulkt hihi...) Blij toe want positiekleding is echt te groot en ik heb weinig meer om aan te trekken omdat ik het meeste oud spul nog lang niet pas.

We gaan straks even met Emilie naar mijn moeder op bezoek. Manuel is weer een dagje naar het kdv.
Fijn Tinus dat het zo lekker gaat met Emilie! Ja, die krampjes zijn niet altijd even fijn, ik herinner het me nu weer van M. Die kon er ook best last van hebben. Balen dat Manu alleen zo vervelend doet met naar bede brengen maar aan de ene kant ook wel begrijpelijk. Voor hem is het ook een hele omslag....

Jippie, spijkerbroek 1 is al overwonnen!!! Vond ik ook zo fijn!!!

Veel plezier bij je moeder! Kan ze even genieten van haar nieuwe kleindochtertje en even haar gedachten verzetten!

J is hier lekker met de waterverf aan de gang, een tekening maken voor de diensthond van vriendlief die hij nu halen is! Spannend!!! M is lekker aan het slapen, die is de laatste nachten weer een beetje aanhet spoken...waarschijnlijk droomt ze want ze doet het in haar slaap... Ik heb haar vanmorgen wakker gemaakt rond 8 uur, nu slaapt ze alweer een klein uurtje. Hopelijk vanmiddag nog even, gister op het inderdagverblijf had ze maar 1 x geslapen....ik denk dat dat toch nog te weinig is voor haar. Ze gaat maar door en is wel moe maar valt niet zomaar in slaap tijdens het spelen of zo (je hebt zo van die kinderen die tijdens het spelen zo ineens in slaap vallen, nou madam dus niet). Je moet haar echt in bed leggen en dan is ze wel zo vertrokken. Als ze te lang slaapt ga ik haar wel weer wakker maken want het is niet de bedoeling dat ze vannacht weer gaat spoken!

Floddertje

ja, met 3 kids is het af en toe maar zoeken met wie je nu maar weer naar het consultatiebureau moet, hahaha!

Succes met de ogentest! J moet 10 feb voor de herkansing!
Mijn moeder kwam gisteravond langs. Ze had allemaal spulletjes gekregen voor Y. van een collega. En ik heb van mijn moeder een Wii gekregen Ze had er zelf een gekocht en nu heeft ze er nog een gekregen bij een abonnement op haar telefoon. Ik heb gisteravond lekker Zelda zitten spelen

Het is alleen wel jammer dat ik een grote laptop koop die eigenlijk te zwaar is om mee te nemen en dan krijg ik een gewone pc van mijn moeder, dan koop ik zo'n spelding voor Y. en dan krijg ik een Wii van mijn moeder

Volgende keer als ik iets duurs ga kopen ga ik eerst eens overleggen met mijn moeder

Wat een k*ttopic zeg is dat show hier een foto van jezelf vind ik. Iedereen haalt steeds de foto's weer weg dus dan moet je of de hele tijd blijven zitten of gewoon niet teruglezen om te kijken wie je gemist hebt

Tinus ik vind het knap hoor dat je alweer een spijkerbroek past. Ik ben nu nog steeds bezig met op mn oude gewicht komen. Nog een kilo of 5 en dat vind ik nog een hele goede reden om geen kinderen meer te willen. Ik heb geen zin om weer helemaal uit te blubberen (want zo is het bij mij wel)

Ik denk dat als er ooit nog kinderen zouden komen dat dat dan geen biologische kinderen hoeven te zijn wat mij betreft.

Mette ik moest wel lachen om je kinderboerderij KM

Maar het is leeeeeuk al die beestjes in huis. Ik vind dat echt veel gezelliger. Het is hier nog steeds een bende hoor maar de kattenbakken/konijnentoestanden houd ik wel goed bij.

En als ik de tuin afgezet heb dan mogen de konijnen mooi naar buiten.

Y. roept dat ze gepoept heeft dus ik mag even gaan vegen...
Hoi!

Tinus:

Aaah nee, wat ontzettend klote en pijnlijk voor jullie mam! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig... auw auw zeg!

Fijn dat jullie meiske het zo goed doet! We willen we regelmatig een foto zien hoor Die kleintjes veranderen zo snel zo veel!!

Mette:

Hoe was het met Nova bij de kno arts?

Fijn dat het weer goed gaat met Stef, heb jij inmiddels weer wat rust in je lijf?

Laat het hier even bij, ben net weze sporten (jaja, mn goede voornemen wel uitvoeren he! )

Vanavond gaan we weer es een keertje stappen, heb dr zin in!

Kuss!
Noof d'r knoafspraak was goed. Haar amandelen zijn zo groot dat haar huig scheefligt, en ze een opening heeft van ongeveer 1cm.

Daarbij heeft ze al 3x keelontsteking gehad, en dat hoort niet tot je vierde jaar ofzo. Daarom moest ze doorgestuurd worden.

Aardige arts, we kijken het nog even aan met weghalen omdat ze door haar bloedbeeldafwijking vaker een ontsteking heeft dan een ander kind, kan het zo zijn dat het straks weer rustig wordt. Omdat haar bloedbeeld ook weer herstellende is, kan het zijn dat ze straks nergens meer last van heeft, en vinden wij het best een heftige ingreep.

Van de grote van de amandelen heeft ze opzich niet veel last.

Wel had ze veel vocht achter haar oren, ze hoort ook iets minder goed de laatste tijd. Dus daar moeten we nog even voor terug.

O ik moet gaan, ik moet nog naar de apotheek en het is al laaaat!
flodder: en hier gaan we verder...

tinus, gefeliciteerd met je buik en broek. leuk kaartje!!!
De kleintjes liggen op bed, B is naar de gym dus mooi even tijd om hier weer s bij te praten.

Mette hoe gaat het met jullie allemaal. Kunnen jullie weer een beetje slapen 'snachts?

LIef dat je schrijft dat je het zo knap vind van B dat hij goed kan vertellen dat hij boos is. Dat vind ik ook. Ik ben supertrots op m. Met 2 bijna 1-jarigen om je heen is het gewoon niet zo makkelijk om lekker rustig te spelen. OP het kdv moet hij al steeds 'vechten' voor zn plekje in een groep en nu moet hij dat thuis ook. Maar het gaat hartstikke goed hier hoor sinds het bloedneus-incident

Hij is er zelf ook erg van geschrokken maar we hebben het er niet meer over gehad. Als nu 1 van de twee valt oid dan schrikt hij nog wel erg en moet ik wel steeds zeggen dat het niet zijn schuld was. En dan komt ie troosten. Heel lief

Je idee van een tentje is wel superleuk. We hebben nog een iglo tentje voor in de tuin die ga ik van de week eens binnenhalen.

Mm vervelend van de amandelen van Noof. Ja ik snap wel dat jullie ze er niet meteen uit laten halen als ze er geen last van heeft. Ik heb er vroeger heel veel last van gehad en ze zijn er pas uitgehaald toen ik 17 was. ook niet ideaal moet ik zeggen.

Vocht in haar oren hoe kan dat opgelost worden? Buisjes?

Flodder fijn dat alles volgens plan gaat! wanneer is ook weer de verhuisdatum?

Ah Tinus wat een heerlijk rustig kind heb je erbij. En oh dat verhaal van die enkel. Wat zal dat pijn gedaan hebben zeg.

Knor het wennen van D en R ging nog niet zo goed. Hoewel.. D ging wel lekker spelen tussen het huilen door en R ging alleen maar gillen haha. B erbij gehaald uit de andere groep maar dat hielp ook niet echt. Woensdag een nieuwe poging.

Ja ik ga ook voor een maclaren, sterker nog ik ga m vanmiddag kopen. Ik koop een nieuwe en ook nog de duurste. Ja ik ga m veel gebruiken, doe ontzettend veel lopend en ik had al van de leidsters op het kdv gehoord dat die koelstra niet super is.

Bizar zeg dat M al los aan t staan is! Ik heb wel gehoord dat je het niet te vroeg moet stimuleren (iets met o-benen) maar als ze het uit zichzelf doet is het natuurlijk prima lijkt me.

Hoe is de nieuwe huisgenoot?

Klets haha inderdaad voortaan maar even overleggen met je moeder zeg. Wel superleuk een wii.

Gisteren zijn we op een basisschool hier vlakbij wezen kijken en praten. Ik was er niet zo happig op omdat het een protestants-christelijke school is. Maar het is er superleuk! Ik denk dat t m gaat worden.

Het is geen zwarte-kousen-school wat ik dacht. Ze doen natuurlijk wel uit de bijbel voorlezen maar verder wordt dat op een leuke manier vertaald naar het dagelijks leven van kleuters en opgroeiende kinderen. Verder merk je dr niks van haha.

Oh ja de kinderen mogen geen oorlogsspeelgoed mee naar school en geen army-prints dragen. Eigenlijk vind ik kleding-codes vreselijk maar oke deze vind ik niet zo erg heb ik zelf ook een hekel aan.

Het is een prachtig nieuw gebouw, laptops voor alle kinderen van de bovenbouw, een aantal laptops voor de kleintjes, digiborden nou ja gewoon lekker bij de tijd zeg maar. Het enige nadeel is dat er wel veel kinderen op zitten zo rond de 400.

B was mee en die wilde er eigenlijk wel meteen naartoe want hij vond het aquarium daar zo mooi haha.

De meeste kinderen uit onze buurt gaan naar die school en dat vind ik toch ook we een groot pluspunt.

We gaan ook nog kijken bij een andere school iets verder op waar mn zus haar kinderen zitten. Ik denk dat die school vergelijkbaar is dus dat de keuze dan toch op de eerste gaat vallen.

Nou dat was t weer even. Op naar de buggywinkel zometeen.
oh ja wilde ik nog vragen aan jullie.

Heeft een van jullie ervaring met een fietsstoeltje voor een kleintje voor achterop? Als de tweeling met de fiets meegaat moet er toch eentje achterop vandaar. Niet gezellig maar wel handig. Moeten ze maar gaan afwisselen.

Maar goed ik weet dat Joni Boyd altijd achterop had maar die zal niet reageren denk ik.
Oef, om op je laatste vraag te reageren: ik zou gewoon een bobike zitje kopen voor achter, die zijn lekker stevig rondom het hele lichaam. Ik vond het verschil tussen de zitjes achter en voor daar niet zo groot, het is vooral voor de gezelligheid dat een kind voorop gaat denk ik. Als een kind achterop in slaap valt in een bobike is dat niet erg, lekker beschermd. Gordel goed strak aantrekken. Kan prima, kind van bijna een jaar achter!

Maar goed, ik ken alleen maar bobike.
En verder voor Oef:

Wij hebben ook een Maclaren, natuurlijk geen tweeling, maar hij bevalt goed. Toen we hem net hadden twijfelde ik nog of we niet beter de (lelijker) versie hadden gekocht waarbij de benensteun horizontaal kan, want voor een heel kleintje is het zo vermoeiend als de benen bungelen, maar ach, toen M eenmaal wat groter was was ik blij met de mooie kleur (donkerbruin).

Verder gaan wij nu ook maar de scholen bekijken in die hopleijk toekomstige buurt. Net als jullie twijfelen we over prot.chr, maar we gaan toch kijken omdat het een hele goede school is en omdat het chr wel wat mee zal vallen. En M mag wel wat chr cultuur meekrijgen, zijn familie is tenslotte gereformeerd. We gaan dan ook nog naar de openbare school kijken.

Tinus: wat rot voor je moeder! Auw auw auw. En jammer de timing... zag je www op hyves, en ja, dat is niet zoals je het je had voorgesteld. Heerlijk dat het slapen zo goed gaat! 1 x per nacht eruit om te voeden is prima te doen he. Hopelijk kun je daardoor zo goed uitrusten en opknappen dat je straks als je weer moet werken helemaal fit bent en klaar voor de ratrace ;) Maar dat duurt nog eeuwen natuurlijk, week voor week aanzien he.

o ja, heeeel mooi kaartje! Dankjewel, erg leuk. H vond het maar gek, een kaart van een virtueel iemand.

Even teruglezen hoor.. (en intussen tandenpoetsen en even naar de stad)
je bent niet virtueel natuurlijk, haha, maar je begrijpt wat ik bedoel
Oef; je hebt ook langere bagagedragers zodat je 2 stoeltjes kan doen achterop......

Verder went het snel hoor een kind achter. Je hebt ook mooie stevige stoeltjes.

Floortje is geslaagd hoor voor haar ogen. Is 96 cm en 15,6 kilo.

Nu ff naar het huis !!
Sannie; ik heb trouwens al een oplossing voor de kaartjes. Je hoort het wel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven