December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Mette; wat vervelend weer zeg !!!! Sterkte met je meisje !!

Indian; gave foto's !!!!! Mooi meisje hoor !!!!

Nurse; hoe is het nu ??? Ook sterkte met de situatie !!!!

O.k. Hou je vast; komt ie. Wel even geknipt en geplakt van maart forum maar aan de lengte te zien zullen jullie wel snappen waarom......

Basu en Sannie; scheelt weer een hoop leeswerk :-)

Een update van onze kant: we hebben het erg naar onze zin gehad daar in het verre zuie. Ondanks het getob van onze kleinste spruit zijn/waren we toch echt een soort van uitgerust. De nachten waren wel erger dan thuis (of leken erger door de dunne wandjes van de tent) maar overdag was er veel meer gelegenheid tot uitrusten. Oftewel, niks doen. Heerlijk.

De eerste anderhalve week was het zo'n 25 graden. Wel alles buiten doen hoor maar in de schaduw en 's avonds was het echt koud. Beetje jammer dat ik met een keelontsteking aankwam en maandag gelijk een kuurtje mee kreeg van de arts. Heb de hele dag geslapen en de dagen erna ook in de middag een dutje gedaan. Moest echt bij komen. 2 Dagen later begon Floortje. Hup weer naar de arts....... Ze had echt een knalrode keel en at niet. Kuurtje. En de dag erna kon P een kuurtje halen. Timo had het in Nederland al gehad achteraf maar die sloeg zich er zo doorheen.

Het riviertje stond hoog en er stond een hele sterke stroming. Zwemmen ging niet. Toen hebben we 2 dagen alleen maar regen gehad. Dus hup, de auto in. Toeren langs de Ardeche en op leuke plekjes terecht komen. Leuk stadje bezocht, crepes gegeten, berg bewandeld (zo ver dat gaat met 2 kids), excursie door grot gedaan met Timo en onderweg mooie plaatjes geschoten. Is voor 2 dagen te doen in elk geval. Al had ik dit daar nog nooit mee gemaakt zeg. Maar gelukkig hadden we het echte mooie weer nog in het vooruitzicht. Tussen de 30 en 35 graden met uitschieters naar 37. Heerlijk. In de ochtend lekker zwemmen of boodschappen doen, als de kindjes sliepen in het rieviertje een boek lezen en 's middags met de kids zwemmen. Meestal daarna een biertje op het terras. Timo had zijn eigen portomonnee dus die ging elke middag bij het winkeltje een ijsje kopen. Vaak samen met Floortje.

Helaas heeft Floortje tegen het einde van de vakantie nog een dip gehad. Ondanks haar (2e) antibiotica kuur kreeg ze een paar dagen voor vertrek 40 graden koorts. Later ontdekte ik ook allerlei plekjes/aften in haar mond. Toch maar weer even bij de arts geweest (pfffff) maar het was (gelukkig) geen reactie op de antibiotica. Die koorts hield aan tot we weg gingen vrijdag en de nachten waren opperkut dus. Toch maar blij dat we al hadden besloten te overnachten onderweg. In Nancy. Prima gezinskamer in een Etap hotelletje en zowaar een redelijke nacht gehad. Maar ja, wat wil je als je tot 23.30 uur ligt te keten met je broer en om 7.00 uur weer op moet.......

Op de snelweg van België hebben we nog een klapband gehad met het karretje. Ook weer meegemaakt. Zijn we er gelijk achter dat we voor volgend jaar ook maar eens attributen moeten mee nemen om een wiel te kunnen verwisselen. Gelukkig zijn die Belgen zo slecht nog niet en werden we snel uit de brand geholpen. P had het wiel er gelukkig al in een 20 minuten om zitten. Uiteindelijk waren we zaterdag zo rond 15.30 uur thuis. Om 16.30 uur zat ik met Floortje bij de huisartsenpost omdat haar mond er echt heel zielig uit zag en ze ook al die dagen al niet had gegeten. Ze wilde wel maar alles deed pijn en als ze een hap nam gilde ze het uit. Het bleek een virus infectie te zijn. Niks aan te doen en het duurt een week of 2 voor het helemaal over is. We kregen wel een spulletje mee om haar tong te verdoven en zo kon ze weer wat eten. Ondertussen gaat het ook al wel weer een stuk beter gelukkig en de nachten gaan langzaamaan ook wel de betere kant op.

Floortje is heel wat woorden wijzer geworden ondertussen. Zoals bal, auto, wat namen van neefje en vriendin enz, eten, au, drinken.......Ze snapt ook heel veel opdrachtjes en zinnen. Zo leuk om te zien. Het viel me ook erg mee dat ze zo goed luisterde daar. Ze bleef aardig in de buurt en als we vonden dat ze te ver ging dan kwam ze terug als we haar riepen. Als je haar roept antwoord ze steevast; he ?? En als je dan wat vraagt zegt ze; jaaaaaa. Heerlijke meid.

Beetje jammer dat ze me nog steeds papa noemt haha.

Timo die gaat ook als een speer. Je merkt nu met deze leeftijd dat hij wel meer kindjes nodig heeft om zich echt te vermaken. Het echte spelen is begonnen. Met grote takken schieten op mensen enzo. Verder merk je dat hij veel meer snapt. Hij neemt ook echt geen genoegen meer met onzin antwoorden als hij wat vraagt. Hij wil echt serieus genomen worden. Maar zo kan je wel weer meer uitleggen en is hij wat minder snel boos of gefrustreerd.

De eerste week waren mijn ouders er en daarna kwam een oom. We hebben ook leuke mensen ontmoet waarmee we soms bij de tent/bus aten of 's avonds een biertje mee dronken. Met de kindjes klikte het ook heel leuk. Altijd een leuk onderwerp om contact te maken.

De hond heeft het ook heel erg naar zijn zin gehad. Heeft het prima gedaan. De auto rijd echt goed en heeft al heel wat kilometers op de teller nu.

Bij terugkomst bleken de katten ook nog in leven. Wat wil je nog meer :-)

Nu ben ik nog een week vrij om puin te ruimen. Maandag mag ik weer. Ben dan een maand vrij geweest.

Morgen een bruiloft en Timo mag de ringen brengen naar het paar. Ben benieuwd. Heb voor Floortje onwijze kakkineuze, witte ballerina's met een strikje er op. En Timo gaat in de zelfde kleur als de bruidegom. Roze blouse met grijze broek. Ben heel benieuwd.

Nou, denk dat dit het wel weer was voorlopig hahaha. Nu nog bijlezen......

Liefs
vandaag in het badje..samen voor de tv (met de stoeltjes houden ze tenminste afstand, anders wil Casper gelijk de tv aanraken...

even showen...

oh floddertje wat ik net vergat.. Toch fijn dat de katten er nog zijn
Hi guys!

Nou we zijn er weer, na een bloed- en bloedhete vakantie in Santorini. Onwijs leuk gehad, Leah lag echt de godganse dag in het zwembad of in de zee. Moeten toch binnenkort maar eens gaan kijken of ze hier ergens op zwemles kan!

Heb verder nog niets gelezen, alleen even de laatste bladzij geskimt, morgen doe ik uitgebreider, dan is Leah weer op de creche.

Oh lachen trouwens, Aimee en ik waren vorige week op tv hier! Gemist natuurlijk omdat we weg waren (ik kreeg tijdens de vakantie ineens allemaal sms'jes van mensen die het gezien hadden), maar heb het op internet terug kunnen vinden. Was voor een babyprogramma, ik was geinterviewed over de babymassage dat ik vorige maand met Aims deed. Dus dat was onze "15 seconds of fame", haha!

Tot gauw!

Oh, Indian, wat is Sophietje een beauty!
Mainecoon heb net even een vraag voor jou op HM gezet (niets bijzonders hoor, maar dan weet je het).
Mette: Merk je al dat het beter gaat met Nova nu je gestopt bent met de ab? Is dat iets waar ze overheen kan groeien trouwens, of zal ze haar hele leven overgevoelig blijven? Is er dan een goed alternatief?

Floddertje: Klinkt als een geslaagde vakantie, op die kwalen na dan. De Ardèche is een mooie streek, we zijn daar 2 jaar geleden geweest.

Toevallig, wij hadden ook een lekke band (geen klapband gelukkig) maar wij hadden wat minder geluk. Bij de garage hebben ze het canvas van die band gesloopt en JP was laaiend! Hij weet natuurlijk waar hij over praat, alleen leg dat maar eens uit in het Frans. Uiteindelijk een band van 300 euro kunnen weggooien en de rest van de vakantie met de reserveband gereden.

Goh, das waar ook... jij had vorig jaar dat drama met jullie kat meegemaakt.

Ainne: Hoi, jij ook welkom terug!! Was het een beetje te doen, die hitte met die kinderen?

Grappig dat je op tv was! Kun je het zelf nog wel terugzien?

Sannie: Ziet er gezellig uit, die twee!

Oef: Hier dus ook de klinken omhoog maar dan niet voor Manu, maar voor de katten...

Tis rustig hier verders... ik heb zelf ook niet bijzonder veel te melden. Ik ben vanmorgen even mijn paspoort wezen verlengen en daarvoor moest ik pasfoto's laten maken van mij en van Manu. Ging bijzonder goed, ik had verwacht dat het niet makkelijk zou zijn om hem stil in de camera te laten kijken, maar het viel reuze mee. Bij onze gemeente staat er ook zo'n hokje met een fotograaf ernaast die je helpt maar dat vond ik vorige keer zo lastig met Manuel dat ik nu maar naar een echte fotograaf ben gegaan.

Nou maar eens verder met opruimen en schoonmaken. Oh ja, weet niet meer wie het vroeg over die vakantiewasjes: Ja het worden er zoveel als je de slaapzakken ook alleen apart in de was machine krijgt, plus dan nog het beddegoed met dekens. Dan heb je al drie wassen extra. De rest was kleding, handdoeken etc... En ja, ik heb tijdens de vakantie zelfs ook nog een keer gewassen!! Thuis heb ik ook zeker wel 3 wassen in de week, soms 4, dus dan klopt het wel als je 2 weken bent weggeweest!
Hoi Meiden,

Sjee Flodder, ik had je nog wel een gezonde vakantie gewenst.. Bijna allemaal ziek geweest Gelukkig klinkt het wel als een heerlijke vakantie verder! Leuk dat Timo zo gaat spelen, en dat Floortje al lekker gaat kletsen. En dat de katten nog leven

Sannie; Wat een leuke foto's! Mooie kinderen heb je!

Tinus; Blehh vakantiewas.. Dat zijn altijd de mindere dingen van vakantie houden.. Nova is dus allergisch voor deze antibiotica, maar je hebt heel veel soorten. Dus de volgende keer krijgt ze ws gewoon een andere.

Hoe staat het eigenlijk met de verkoop van jullie Audi?

Ainne; klinkt goed zo'n vakantie! En ook nog op tv Stond je er wel leuk op, of was dat in het begin van de cursus (of was dat met de bvcursus, dat je daar in tranen was?)

Ik ben vandaag thuis aan het werk, zodat Nova lekker hier is, en ik geen vakantiedag hoef op te nemen. Ben al klaar, dus ik ga lekker even op de bank voordat ze wakker wordt.

Haar gezichtje is al minder dik, maar de vlekken zitten er nog wel, maar zijn wel al minder vurig.

x
Lieverds,

Stond zonet een postbode voor de deur met een pakketje... altijd leuk natuurlijk, maar dit was wel een heel erg leuk pakketje

Ontzettend bedankt voor de leuke cadeautjes! Echt onwijs lief van jullie
Graag gedaan Indian, met dank aan de goede smaak van Yora!
Mette,

Ik weet niet of je al weet dat dit bestaat. In Tuitjehorn is een hele mooie dierentuin.

Hier is een site met foto's enzo.

dierenpark

Wij gaan er misschien 12 juli heen. En als een grotere trip voor je moeder te vermoeiend is, kan je altijd hier heen gaan. Het ziet er op de foto's erg mooi uit.
Loewyz, ik hoop dat je je inmiddeld weer wat beter voelt....en nu al aan de positiekleding! Hoe ver ben je ook al weer? Groei je zo hard dit keer!!

Tinus, H had het er ook moeilijker mee dan ik geloof ik dat ze aan het brullen was op de gang.

Ze lijkt het al wel wat minder te doen dus wie weet heeft het toch indruk gemaakt!

Oef, dat is even schrikken ja als de voordeur ineens open staat!

Bij Justin is het nooit nodig geweest, eens kijken of het bij Amber nog zo ver gaat komen!

De buren zijn gisteren weer thuis gekomen, dus heb de kat weer af moeten staan!

We gaan naar Nijmegen (maar zijn voor de 4 daagse weer terug hihi!)

Geweldig, ik zie hem z'n favo dvd al opzetten! Amber begint ook steeds meer geintereseerd te raken in de knopjes...pas had ze blijkbaar de volumeknop van de versterker helemaal opengedraaid en toen op power gedrukt, ik dacht dat ze door het plafond vloog, ze schrok zich echt de rambam (ik ook trouwens!) ze is er toen ook een tijd vanaf gebleven, maar de laatste dagen trekt het weer!

Mette, wat een gedoe zeg met Noof, ik hoop dat ze snel weer de oude is

lekekr dat je gisteren thuis kon werken!

A1mee, Justin heeft dat ook een tijdje gebeten, inderdaad super irritant, ineens was het ook weer over...

Floddertje, dat klinkt ondanks al het gekwakkel toch wel als een lekkere vakantie!

Hoe was de bruiloft?

Sannie, leuke foto's!

Ainne, welkom terug! lekker dat jullie zo hebben genoten!

Dus je bent beroemd nu!

Indian, geniet er van!

Gisteren hebben vrienden van ons een zoontje gekregen via een geplande keizersnee (1e kindje) we gaan vanavond even om het hoekje gluren!!
Tinus; dat meen je niet !! Die Fransen zijn eigenlijk helemaal geen leuk volk he ?? Vindt ze vaak onbeschoft. Bv wel engels kunnen maar weigeren te spreken.......Heb ik het nog niet over sommige duitsers. We vroegen op het parkeerterrein een duits stel om een sluetel voor het wiel. Ze zaten te eten en het kostte ze te veel moeite om hem uit de auto te pakken want er lagen wel 2 koffers op...........$*&^%(^*&@#_($%#)$_! Zien ze je staan met 2 kleine kinderen he ?! Snap nooit dat mensen zo kunnen zijn..........

Maar even ter remainder, waar zaten jullie ook al weer ???

Indian; leuk dat je het leuk vindt !!!!

Mette; fijn dat het de goede kant op gaat met je meisje !!

Gister bruilogt gehad en naar Jan Smit geweest. Lekker ding !!

Timo krijgt nu Floortje haar firus infectie in zijn mond, vandaar dat hij de afgelopen dagen koorts/verhoging had. En heb ontdekt dat het riempje wat aan Floortje haar bovenlip zit helemaal door loopt tot tussen haar voortanden...... Hoe zit dat bij jullie kindjes ??? Dinsdag gaat de kno even kijken of het eventueel moet worden geknipt. Dan kan dat gelijk als ze buisjes krijgt de 15e........
Marloes; wat leuk voor jullie vrienden. Alles goed gegaan dus ?? Fijn dat het weer achter de rug is dan he ?! Bruiloft was wel leuk, wat attent van je !! Was niet heel bijzonder hoor want ze hebben het echt simpel gehouden. Mooie jurk met een dikke zwangere buik. Timo mocht de ringen brengen. Die sjeesde naar voren, gooide het kussen met de ringen in de schoot van de buidegom en sjeesde weer terug naar zijn stoel hahaha. Iedereen moest lachen en hij werd dus nog verlegener hahaha.....
Hahaha, wat een heerlijke actie van het ringenbrengen!

Marloes; en was het een lekkere verse baby? Vast wel, hmmm krijg ook helemaal zin in zo'n lekkere verse, haha!

Hier alles oke, ze moet uit de zon blijven met haar huid, ivm de allergische reactie. Dus we waren lekker aan het poetsen met z'n 2en.

Zondag mijn verjaardag, dus nu alvast lekker alles schoon.

x
Hey meiden!

Nou, nou, dr is hier weer flink aanloop he?!

Gezellig hoor..

Wil weer in komen stromen, tis hier allemaal in wat rustiger vaarwater alleen moet ik echt even naar mn was enzo... het is allemaal een beetje blijven liggen...

Oh, trouwens, heel apart.

Gisterochtend en avond wilde Roxanne dr papfles niet meer.

Vanmorgen ook niet.

Denk dat we hem maar niet meer aanbieden dan.

Echt typisch, Van de 1 op andere dag hoeft ze hem dus niet meer..

Zie dr dus naar uit dat wij dr alvast 1 van de fles afhebben

Nou, ga hier even snel aan de gang hoor.. M. is eerder thuis vandaag en wil ik t aan kant hebben.

Ohja, meiden, ik heb trouwens ook vort hyves! :):)

xx
Hee girlies!

Bij mij een superstil dagje op het werk. Altijd in de zomer, wel saai hoor. Ben net met collega wat plantjes voor kantoor wezen kopen. En verder druppelt er langzaam wat werk binnen, maar erg druk ben ik niet.

Floddertje: Ach wat rot dat Timo nu ook dat virus heeft. Is het een soort van spruw ofzo?

Wij zaten de eerste vakantieweek in Normandië, vlakbij Honfleur en de tweede week in Bretagne in de buurt van St Malo. En wij hadden ook goed weer gelukkig! Beter als wat we van te voren hadden gehoopt!

En ja ben het helemaal met je eens. Frankrijk is een geweldig land... alleen jammer dat er Fransen wonen...

Ook megalullig van die Duitsres trouwens... Bij ons op de camping stonden heel veel Engelsen en die vond ik wel aardig. Manu liep bij iedereen de caravan in dus een beetje begrip was wel prettig, haha!

Over dat tongriempje: nooit op gelet bij Manu. Ik heb wel begrepen dat ze dat tegenwoordig niet meer zo snel knippen, alleen als het problemen oplevert bij de spraak bijvoorbeeld.

Mette: Jammer dat Noof niet in de zon mag, het is zulk lekker weer! Nou ja, gelukkig zijn we pas aan het begin van de zomer.

Je vroeg nog naar die Audi... nou, die hebben we nog! Helaas... Er zijn wel veel geinteresseerden voor maar nog geen kopers. Hoop wel dat het een beetje opschiet want als ons spaargeld zit in dat kreng en dat hebben we nodig voor het huis, straks in september.

Marloes: Haha, wat een actie van Amber en de volumeknop! Poeh, kan me voorstellen dat ze zich rotschrok!

Nurse: Fijn dat je weer gezellig komt kletsen. Kan je het een beetje loslaten?

Leuk dat je ook op Hyves zit. Ik zal je binnenkort eens opzoeken.

Oh, toch weer werk aan de winkel... kom zo nog ff terug
Hi!

Eventjes hoor, de meiden moeten zo uit bed:)

Tinus:

Ah! toch wat te werken nog?

Ik kan het redelijk van me af zetten... al moet ik zeggen dat het wel heel veel in mn hoofd hang en ik mn meiden met regelmaat extra knuffel. en Flodder had t over het 'riempje' van je bovenlip naar dr tanden, niet t tongriempje (Toch??)

Enne, nee Flodder, heb dr nooit zo op gelet.. hoe kom je dr eigenlijk achter dat ze er last van zou hebben? Zovaak trek je je bovenlip niet op oid, wel dan?

En ondanks het getob wel een fijne vakantie gehad.. mooi

Mette:

He toch, meis, jullie hebben het wel weer voor je kiezen gehad he? En wat vervelend dat ze niet in de zon mag... lastig lijkt me.

euh...

Heb het even uit mn hoofd gedaan...

Ohja, Indian, fijn dat je t pakket leuk vond!

En idd, alle eer gaat naar Yora *maakt een buiging*

Marloes:

En!?!??!?! hoe was de kersverse beeb?!

*wil ook weer wil ook weer wil ook weer wil ook weer!*

Hahaha!

Even nog over het paspoort,

De meiden worden voor nu alleen bij mij bijgeschreven, ik moet een nieuw paspoort hij is verlopen.

De eerste 5 jaar gaan ze toch nog niet over de grens zonder mij en M. krijgt over een jaar of 3 een nieuwe dus dan worden ze wel bij hem bijgeschreven of krijgen ze over 5 jaar zelf een ID kaart.

Dit was voor nu even de meest logische keuze en de goedkoopste (nu is een nieuw paspoort voor mij 48 euro + 2 x 8 euro voor de meiden, een sticker in M. zijn paspoort is 20 euro per kind en een ID kaart is 40 euro per kaart/kind)

Oh, onze kleine meid wordt wakker heerlijk die geluidjes door de babyfoon

xx
Oh ja stom, dat riempje bij je bovenlip heeft volgens mij helemaal geen invloed op je spraak... dat is je tongriempje. Dom.

Bij mijn zus is dat ding wel geknipt trouwens toen ze een beugel moest. Maar ja... das al 25 jaar geleden ofzo.

Ik ga naar huus. Tis zo stil, ik mag weg van de baas, hoera! Wat zal ik eens doen met dat uurtje Tinus-tijd?
Tot nu toe valt het me gelukkig nog mee dat Nils weg is. Toen hij in febr. weg was naar Indonesie vond ik het zwaarder. Ik was toen misselijk en moe. Nu gaat het allemaal vanzelf. Boyd is supervrolijk en lief. Boyd is dan wel een ondernemend mannetje, maar het is er eentje die snel tevreden is, zich goed zelf kan vermaken.

Mainecoon

Ik verwachtte een filmpje over eten. Maar dit is ook heel leuk. Dat dansen doet Boyd ook graag. En zo leuk dat ze het nazegt: mooi zo. Geweldig.

Boyd was ook een laatbloeier met zitten (kon zelfs eerder staan) en was toen "jaloers" op andere kindjes die konden zitten. Als ik Davina zo hoor praten, dan heb ik dat dus ook. Dit wil absoluut niet zeggen dat ik het jammer vind dat Boyd nog niet praat, want hij heeft genoeg hele leuke andere dingen. Ik heb zelf zo'n idee dat het bij Boyd gewoon zomaar eens begint.

Floddertje

Welcome back.

3 weken vakantie gehad, heerlijk. Wil ik volgend jaar ook weer zo lang (nu al een aantal jaren 2 weken gegaan ivm tekort vakantiedagen)

Indian

Wat een schatjes heb je toch ! Ik verheug me ook weer dat ik mijn zwangere buik kwijt ben, dan ben ik weer veel mobieler om met Boyd wat te doen.

Marloes

Straffen doen we eigenlijk nog niet. Na een paar keer nee zeggen en hem weghalen en afleiden, is hij al weer druk bezig met de dingen die hij wel mag. (kijk, dat is dan weer een voordeel van een zeer ondernemend mannetje)

En op deze leeftijd hebben ze nog geen geweten en weten ze nog niet wat nee betekent, dus ben ik op dit moment niet

strafferig met in de gang zitten.

Tinus

Als Boyd ook een driftmannetje zou zijn, dan zou ik het ook zo aanpakken en op de gang zetten. (bij ons was de box even strafplek, daar zit hij toch nooit meer in).

Maar tot nu toe is Boyd wel ondeugend, maar hij luistert toch ook wel goed.

Wel 1 lijn trekken met straffen natuurlijk.

Ainne

Ook al zo'n lekkere vakantie gehad. Ik wil ook weer!
joni, hoe bedoel je straffen heeft nog geen zin. Op deze leeftijd weten ze volgens mij heel goed wat nee betekend (casper in ieder geval al een tijdje). Dat betekent niet dat ze zich er ook aan kunnen houden als jij er niet bij bent. Maar zover ik van de opvoedingsprogramma's enz heb begrepen kan je vanaf deze leeftijd beginnen met een 'straf'plek. Een plekje waar je ze zet, als ze iets doen wat niet mogen. Die koppeling kunnen ze ook leggen...

af en toe is het ook wel erg leuk... Dan kijkt casper me aan van, nee? en ik nee! en als hij dan wat anders gaat doen... voel ik me helemaal trots... (gebeurd lang niet altijd...)

nurse, helemaal met je eens met het pasport, wij hebben het ook zo gedaan... vonden we ook de goedkoopste optie...

ainne santorini, veel mooie verhalen over gehoord... m'n schoonzus is er verliefd op...

heerlijk trouwens alle vakantieverhalen.. Ik hou ze nog lekker te goed, ook leuk...

hier volgens mij geen riempjes tussen kaak en bovenlip.. Ik kan me ook niet voorstellen wat voor problemen het zou geven...

zo heerlijk weekend, ik heb er zin in...
Yora zit hier eigenlijk al een poosje op het stoeltje, op de bank, op de grond als ze het de derde keer toch weer doet. Werkt prima hier. De gang is nog niet nodig geweest.

Joni: Ik vind echt wel dat het werkt hoor 'het straffen' hier. Als er niks tegenover staat als ze niet luistert dan blijft ze het gewoon een heleboel keer doen. Echt niet makkelijk vanaf te brengen als ze alleen maar nee hoort en er verder niks gebeuren gaat.

Ze doet het soms ook echt om mij uit te dagen. Gaat ze je echt zo strak aankijken, en dan doet ze het gewoon toch. Kijken hoe ik ga reageren.

Ojaaa Joni: Yora heeft geen duim in haar mond hoor. Wel een tiet. Trouwens nog een geitenwollensokkendingetje (2e leuke woord voor galgje) maar ik heb gelezen ergens bij de geitenwollensokkenclub dat je borstvoeding ook op eczeem kunt doen. Misschien ook een huismiddeltje om te proberen?

Nurse: Als je maar niet denkt dat ik je toe ga voegen op Hyves.

Hoe gaat het trouwens met het sprrrrooooten??

Ik zag dat er eigenlijk heeeel veel te reageren valt... maar doe ik morgen wel ofzo.

IndianRose: Geweldige foto's!!

Sannie: Ook leuke foto's. Yora vind daar nog steeds niks aan, aan de tv. Moet nu eerst maar eens dat stopcontactbeveiligsdingetje uit de dvd-speler vissen voordat ik m weer eens aan ga zetten. Ik mis altijd wanneer alle leuke kinderprogramma's die ook een beetje geschikt zouden zijn voor Yora op tv zijn. Jeugdjournaal?

Maar eens speuren in de tv-gids
Oh Joni alleen ?? Had ik even gemist. Fijn dat het meevalt !!

Nou, even het verhaal van het riempje. Ik was gister met Floor op haar kamer en ze was (weer eens) erg driftig. Ze kan niet altijd aangeven of ik snap haar niet altijd. Ze wilde me slaan in mijn gezicht (zat op mijn arm). Ik weer automatisch af en pak haar armpje beet. Daarbij raakte ik haar lip. Dit ging echt niet hard maar het begon te bloeden. En niet zo'n beetje. Ik schrok me rot. Ik ging naar de badkamer waar P met Timo bezig was en het bloed droop uit haar mond. Het leek me heel sterk dat dit een tand door haar lip was want dat gebeurd hier wel vaker en bloed nooit zo heftig. De handdoek op de grond, washand, haar rokje, alles zat onder de bloed spetters. Het stopte ook wel vrij snel gelukkig en toen ze na een bad op het aankleedkussen lag zag ik dat haar riempje van haar lip tussen haar voortanden door loopt. Die van mij en Timo (gelijk even vergelijken natuurlijk) stopt ongeveer bij het begin van mijn tandvlees. Ik had blijkbaar dat riempje graakt en daar zat een scheurtje in. Daarom bloedde het zo. Echt wel heel zielig. Vanmorgen zat er ook nog wat bloed op haar overtrek. Dus ik heb het ziekenhuis gebeld omdat ik eigenlijk vandaag naar de anestesist zou gaan (ivm narcose buisjes) maar dit voor die tijd even wil laten nakijken. Werd toch geadviseerd om naar de kno te gaan.Mocht het nodig zijn dan nemen ze zo'n ingreepje mee tijden het plaatsen van de buisjes. Mijn nichtje haar tong riempje is de laatste keer dat ze buisjes kreeg geknip zonder dat ze er echt last bij had van haar spraak oid. Dus nu gaat P dinsdag ochtend naar de kno en dan gelijk door naar de anestesist. Dit moet toch omdat ze de 15e buisjes krijgt.

Soms voel je je zo'n ontaarde moeder......
Trouwens, het enige wat ik nog kan bedenken is dat het tandvlees en alles dus nog gevoelig en opgezet is van die virus infectie. Timo klaagt ook steeds over zere tanden en tandvlees. Soms gaat hij tijdens het eten ineens huilen. Wel zielig hoor.
Zo...

Vandaag en morgen vrij dus ik ga proberen weer wat te posten...

Ben geloof ik echt toe aan vrije tijd! Kom tijd tekort!

Heb wel bijgelezen hoor (via GSM!) maar posten via dat ding is niet echt makkelijk, dus dan nu maar.

(alleen ben ik nu alweer allang vergeten waar ik op wilde reageren en wat natuurlijk....)

Joni

Hier ook Ohoh! En bij elke auto is het tatoetatoe! (van de sirene) Klok en horloge is hier ook tiktak inderdaad. En vogel is kokel...(hij zei het eerst beter maar nu zegt hij dus kokel)

En Joeri is joejie....(zo grappig!) Vis is tissss.

Ik zou het toch eens proberen om Boyd later eten te geven, misschien gaat het dan beter?

Nurse

Joeri staat bij mij in mijn paspoort bijgeschreven. Kan altijd nog bij vriendlief als het nodig is of mettertijd een eigen ID kaart of zo....

Wel makkelijk als Roxanne ineens aangeeft dat ze het niet meer hoeft! Joeri heef hier al een tijdje niet meer genoeg aan de ochtendpapfles dus heb hem vanmorgen maar 2 boterhammen gegeven en een beker elk. Ging hardstikke goed!

mainecoon

hahaha! Ja, ik weet dat Joeri geen lichtgewichtje is! Die is al snel zwaarder dan de meeste kindjes hier!

10 juli hebben we weer een afspraak staan bij het consultatiebureau, ben best benieuwd!

Sannie

wij horen hier ook bijna niet anders dan ziekenhuizen of dood...

Collega is maandag overleden, 35 jaar, alvleesklierkanker.

Een andere collega gaat binnenkort de 4e vriend/familie wegbrengen in 1 jaar tijd... (alle4 kanker)

Gister te horen gekregen dat de vader van een kindje op het kinderdagverblijf huidkanker heeft.

Moeder van een collega heeft laatst te horen gekregen dat ze huid kanker heeft..

Het houdt niet op...

Hier (gelukkig) niet zo heeeel veel knuffels, wel 1 hele grote hond (wilde vriendlief kopen toen Joeri net geboren was), verder past het in een tas (hier ligt het in 1 grote mand)

Wat een heerlijke foto's!

Indian

heerlijk dat het zo makkelijk gaat allemaal! Tsja, bij de 1e is het niet erg als je een uur bezig bent met voeden, maar als er een 2e is die aandacht vraagt is het moeilijker...

Lieve foto's!

Heerlijk weer dat slapen met die armpjes oomhoog...*smelt*

Alle eer gaat zoals iedereen al zei naar Yora!

marloes

hier nog geen gang gebruikt, maar zal niet lang meer duren ben ik bang!

Enneh, gezellig zo'n buurkat!

Hoe was het gluren bij de beeb?

loewyz

knuf!

mette

balen dat Noofje een allergische reactie heeft...het houdt niet op! (tip: schrijf zelf ook op welke antibiotica dit was, voor een eventuele volgende x)

Ik snap dat je er tureluurs van wordt... Ik zou er ook pas bien van worden!

Voelt Noof zich al beter nu?

Lekker dat je thuis kon werken!

Alvast gefeliciteerd voor morgen, ben je morgen ook jarig dan?

Oef

deurklinken staan hier al een tijdje omhoog, meneer liep ook ineens in de tuin! (gelukkig horen wij dat heel goed, wij hebben hier een kralengordijn voor de deur hangen, heel goed tegen inbaken of ongewenste visite!)

De buitendeur is trouwens de enige deur met een gewone klink, de rest van de deuren zijn draaiknoppen en dat duurt ngo wel even voor Joeri dat zelf open kan maken! (zeker die van zijn eigen kamertje, die gaat best stroef!)

Is misschien best een goede tip om Joeri ook te leren hoe hij een dvd in de dvdspeler moet doen. Aanzetten weet ie al...

a1mee

hier geen bijter maar een met-het-hoofd-op-de-vloer-bonker.... Ook best vervelend...

En ja, hoe is het nu afgelopen met de gordijnen?

floddertje

gelukkig dat de katten nog leefden bij terugkomst!Foto van de bruiloft van Timo?

en jeeminee.....een maand vrij geweest....jaloers!

Behoudens de ziektes, doktersbezoekjes en klapband klinkt de vakantie wel lekker!

(Wij hadden verleden jaar op de terugweg een lekke band, ook in Belgie! Wat een drama is dat om te vervangen s'nachts in het donker, ik met Joeri en de hond aan de andere kant van de vangrail...)

Euh.....ik ben ook Frans....(nmaar snap wel wat je bedoelt hoor al heb ik dat zelf nooit ervaren)

ainne

beroemdheid!

Heerlijk dat de vakantie zo lekker was!

Zo, nu Joeri in bad doen, ikzelf douchen en dan eens kijken hoe laat het is....
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Hoi meiden,

zo vandaag alweer druk gehad, om 8.30 naar de kapper daarna lekker geshopt voor mezelf; spijkerbroek en een leuk jurkje voor erop. Helemaal naar m'n zin! En ook fijn; eerst paste ik niet meer in de Espritcollectie en nu weer wel!

Straks even boodschappen halen voor mijn verjaardag morgen, dan taarten bakken, en vanavond alvast soep maken en kruidenboter en nu hoor ik Noof al wakker worden dus ik ga de dame er maar even uithalen.

Dan zijn we ook nog bezig met 'een kankermand' Net zoiets als een kraammand (iedere dag een cadeautje) maar dan iedere chemo een cadeautje. M'n moeder heeft voor ons altijd prachtige kraammanden gemaakt, dus nu zijn we druk aan het brainstormen wat er allemaal in moet;

We denken aan:

- setje met voetverzorgingspullies oa nagellak, tenenspreider, enz.

-c.d.'tje (maken we zelf met muziek die ze leuk vindt)

-dvd van haar favo serie

- foto van onze kruimels in Volendamskostuum

- mooie pyama, lipgloss

- handwaaiertje (door de kanker heeft ze vaak warmteaanvallen)

Iemand anders nog een leuk idee? Eten oid is niet echt handig, want ze wordt ws toch ziek van de kuur.

Ik ga nu Noof uit bed halen, ze roept nu heul hard; mamaaaa

x
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 05-07-2008 15:10
Reden: toevoeging; kraammand, anders denken jullie dat we ook een kankermand hebben gehad van ons moeder haha!
% gewijzigd
Yora, ik zag net de post liggen, en wil je even zeggen dat je een ontzettend lieve schat bent! Dank je wel, Noof ging er helemaal van strálen, en zei; oooooo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven