December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Vandaag voor de laatste keer naar de chinese arts geweest met Boyd. Ik wilde het gaan afsluiten omdat de chinese kruiden toch niet echt de uitwerking hebben die ik had gehoopt.

Gelukkig gaat het nu met z'n eczeem heel goed. Ik ben trouw aan het smeren 2-3x per dag met de zalf van de dermatoloog en dat heeft zeker effect. Zijn benen zijn nog wel rood, maar ze voelen al veel zachter aan. Heerlijk om te voelen.

En als ik hem in bed leg, dan gaan zijn handjes en beentjes al vanzelf omhoog zodat ik kan smeren. Of hij pakt zelf de tube en doet zijn vinger op het gaatje en gaat zichzelf insmeren. (bij wijze van).

Gisteravond had hij toch wel een half potje op. En vanavond had ik weer zelfgemaakte broccoli gemalen. En dat ging er ook zo in. Hij had 'smiddags weinig brood gegeten (waren bij opa en oma en hij had helemaal geen tijd om te eten, want had alle aandacht voor opa die gek deed)

De oplossing is dus om hem overdag gedoseerd eten te geven (uiteraard wel ontbijt en lunch en fruit) en dan heeft hij 's avonds trek in groenten. Zo went hij in ieder geval aan de 3x per dag eten en als het goed blijft gaan, kunnen we weer wat tussendoortjes proberen.

Mette

Ik las in de krant van Clowntjesdag, was woendagmiddag ook even in H. Bij de Leen Bakker. Twijfelde nog of ik de binnenstad in zou gaan, maar ik had helemaal geen kinderwagen of drinken ofzo mee. Dus maar niet gedaan. Volgend jaar maar.

Naar de kermis wil ik ook dit jaar met Boyd. Is dat te doen met een kinderwagen in de drukte?

En wat wordt Nova al een grote meid! Boyd lijkt daarbij vergeleken nog zo'n jochie. En dat dansen, prachtig! Heb je een videocamera?

Is je moeder nog in de mogelijkheid om op Nova te passen?

Yora

Heb ik iets gemist? Heb je een interessant iemand?

Tinus

Net als Yora dacht ik van de week nog over het overlijden van je schoonpa.

Ainne

Altijd vervelend als je kleintje huilend naar de creche gaat. En al met de pot mee-eten, toemaar. En allebei full-time werken, knap hoor met 2 kinderen.

Nurse

Haha, jullie hebben geklust......
Ainne, lekker dat je taken zo goed zijn overgenomen!

Ik hoop dat Leah snel went in haar nieuwe groep, misschien scheelt het als haar vriendje er ook bij is.

Sannie, gezellig weekend dan maar!

Mette, Gezellig samen een dagje shoppen!! Nog wat leuks gekocht?

Nurse, je hebt nog gelijk ook, het is veel te mooi weer om te computeren!

Tinus, jeetje dat is ook wat dat die man zo alleen deze wereld verlaat...

Lekker rosetje op vanmiddag??

Loewyz, maar nu is het lekker weekend, geniet er van!

Floddertje, is Timo vanavond wel lekker gaan slapen zonder speen? stoer hoor dat hij hem echt heeft meegegeven!

Ik ben vanmorgen lekker met de kids wezen zwemmen! Er was een binnen en buitenbad, maar het buitenbad was nog best fris (vooral voor Amber) dus we zijn vooral binnen wezen zwemmen en dan lekker buiten spelen in het speeltuintje!

Later nog de eendjes eten wezen geven, Amber is gebeten door een eend die het brood uit haar hand kwam eten, brullen! het was gelijk niet meer leuk...je zag er niks van trouwens!
Jippiiiieeeeeee Vent en de babies zijn weg dit weekend, dus het rijk alleen hier en kan morgen lekker zo lang blijven liggen als ik wil (zul je zien dat ik om 7 uur klaarwakker ben, maar goed). 't Is alvast een voorproefje op het babyvrij zijn; volgend weekend komen mijn ouders over en gan dan twee weken in een vakantiehuisje hier in het zuiden zitten met de meiden! Dat wordt voor het eerst dat ze ergens logeren zonder ons, en dan nog twee weken ook. Slik. Nah, gaat wel goed! Wij gaan zelf de eerste twee nachten ook daar slapen dus dan hebben ze alle tijd om te wennen.

Joni, jammer dat de chinees niet het gewenste effect had, maar gelukkig dat zijn eczeem wel goed gaat. Fijn dat ie ook iets beter lijkt te eten.

Enne dat fulltime werken is niet zo moeilijk hoor, doet bijna iedereen hier, 't is maar net waar je je op instelt eigenlijk.

Marloes, oowww zielige Amber! Leah is ook gek op eenden maar vooral als ze te dicht bij de ganzen komt vind ik het maar niets, enge beesten!

Nou ik ga de tuin in met de krant, supermooi weer hier. Is het te vroeg om nu al de rosé open te trekken? ;o)

Oh Leah ging trouwens gisteren al wat beter in de creche, ze hoefde maar heel even te huilen toen ik haar weg bracht, dus dat was ok. En vanaf volgende week komen de kinderen van haar oude groep hele dagen in de peutergroep (de huidige peuters schuiven dan op naar de kleuters om daar weer te wennen), dus dat zal ook al een boel schelen, haar ouwe maatjes weer terug.
Oh Aimee is vandaag zes maanden, wat gaat het hárd!
Hoi skatten,

Vandaag met m'n moeder, zus en vriendin (en de kinderen natuurlijk) naar Artis geweest. Héérlijke dag gehad; zo gezellig maar wel erg warm.

We waren er om 10.00 en gingen om 17.30 met souvenir weer naar huis. Toen nog even bij de Mac gegeten, 1 groot feest dus voor de kinderen.

Tris is bbq'en, en ik heb net Nova in bad en naar bed gegaan, zelf in bad geweest, en zit nu met een kopje thee op de bank. Lekker csi kijken en vroeg naar bed!

O ja, Ainne; 2 weken zonder de meiden? Pff zou er niet aan moeten denken.. Maar ik ben wat dat betreft ook wel een ubermuts hoor, haha!
Wauw, al 6 maanden, dat gaat idd erg hard!
Huh? Rustig hier!

Wat is het warm.. pff zit nu even binnen. We gaan straks als Nova wakker is even een ijsje eten bij de haven. Daarna even naar m'n ouders.

Jullie nog leuke plannen vandaag?
Inderdaad rustig hier! Bij jullie ook zo warm? Echt een beetje benauwd hier eigenlijk.

Geen plannen voor vandaag, ga zo de zondagskranten halen en eind van de middag komt het spul weer terug.

Ja, twee weken is inderdaad lang, in eerste instantie vonden we het een geweldig idee (de creche is dicht en vorig jaar moesten we een childminder zoeken, ook niet ideaal om ze dan zo bij een vreemde te dumpen, hoe goed ze ook aangeschreven stond), maar nu het zo dichtbij komt... En daarbij kennen de babies mijn ouders natuurlijk ook nauwelijks. Maar goed, de eerste twee nachten slapen we daar zelf ook en we gaan waarschijnlijk het weekend tussendoor ook weer daar langs, al weet ik dat niet zeker. Misschien dat we ze dan juist alleen maar onrustig maken door dan voor een tweede keer weg te gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Als kind logeerden mijn zusje en ik vrijwel elke vakantie bij de opa's en oma's en vonden dat geweldig, dus het zal allemaal wel los lopen.
Nog plannen??? :-)

Wij zijn ondanks dit weer buiten in de wei aan het klussen

Wilde ff snel mn mail checken, had namelijk iemand gemaild over geitjes die ze te koop hebben...

Ren nu weer snel naar buiten, even overleggen met M. we konden namelijk vandaag komen kijken alleen maar tot 17:00 en aangezien ze in Venlo staan moet ik anders zo aanrijden! (ga dan ff alleen)

Doeiii!

xx

P.s.

Als schrale troost voor het verwaarlozen van jullie zet ik binnenkort wel foto's op HM van het werken en de hutjes.

xx
En de geitjes!
O Nursie, ben benieuwd of het gelukt is met de geitjes!

Ainne, ja ik snap wel dat als je kdv dicht is, dit een superoplossing is!

Vandaag naar m'n ouders geweest, en de chemo- mand gegeven. Ze was er helemaal vol van.. Dus nog bedankt voor jullie ideetjes, heb er veel gebruikt!

Daarna met de hele fam naar de haven geweest, lekker gewandeld langs het ijselmeer en tot slot uiteten geweest, bij een restaurant met een heerlijke tuin, en super kindvriendelijk. Helemaal leuk dus!

Fijne avond allemaal!

x
~~~ BEETJE MIJLPAAL ~~~

Boyd's eerste woordje is: " appel "

Hij zegt het volgens mij nog niet bewust als hij een appel ziet, maar alles is wel zo'n beetje appel wat hij ziet. Als ik het voorzeg, zegt hij het ook na.

Laatst had Boyd wel 2,5 boterham op bij het KDV. Ik wist niet wat ik hoorde ! Hij was wel de hele ochtend buiten geweest, dus zich goed kunnen uitleven.

Vanmiddag had Boyd 1,5 boterham op. (meer dan normaal eigenlijk). De rest van de middag alleen vruchtensap gegeven en een stukje appel. Vanavond had ik een grote prak broccoli, aardappelen en vlees fijn gemixt en dat ging er zo in ! Zelf met de lepel eten en dan grote happen tegelijk. Prachtig om te zien. En iedere keer ging ik weer juichen als het goed ging.

De druk van het groente eten is ook wat afgenomen, omdat ik nu 2x per dag voor hem fruit/groentesap maak in de sapcentrifuge.

Flink puffen vandaag met die warmte. Onze tuin is niet zo beschut met schaduw, alleen met een parasol. En Boyd zit natuulijk niet netjes stil onder de parasol. Nils is vanmiddag maar met hem gaan fietsen (brullen in het begin omdat ik niet mee ging), dan had ik even rust. (Nils is ook zo'n buitenzitter maar niet heus)

Mettte

Fijn dat je moeder de mand mooi vond. Elke keer als ze er wat van gaat gebruiken, denkt ze vast aan jullie.

Hoe heet dat restaurant waar je bent geweest?
Joni; wat goed van Boyd! Heerlijk dat hij ook beter eet!

Het is bij Eten&Zo. Lekker eten, mét een lekkere kinderkaart. Je kunt er ook goed lunchen (ook met broodjes kaas, worst pindakaas, jam of krentenbol e.d. voor de kinderen). Zit bij de brandweer (bij het begin van de haven).

Oefie; Even een zwaai en een knuf voor jou!

Hou je het allemaal een beetje vol, met de vermoeidheid en het stoppen met roken?
hier ook bijna gesmolten.. Eerst zaterdag in Liempde... Tinus, leuk dat je ook op scouting hebt gezeten.. Ik kan er niet van los komen.. ik heb jaren bij deco gezeten, het team wat de decors maakt bij de grote evenementen, daar man ook ontmoet en de laatste jaren stond het op een lager pitje, met kleine kinderen was het niet handig en daarvoor wilde ik andere dingen doen in mijn spaarzame vakantiedagen.. Maar nu, het kriebelt weer, dus de volgende keer gaan we waarschijnlijk weer schilderen en timmeren.. Heb nu al zin.. zaterdag dus nu alleen een dagje gewerkt in een stand.. De kinderen hebben zich prima vermaakt, later nog een badje voor hen gemaakt, ze hadden het super...

Vandaag lekker in het badje en later nog even op verjaarsvisite, heerlijk..

boyd gefeliciteerd met je eerste woordje.. misschien een tip.. Wij zetten het badje onder de parasol, dat is interessant, dus dat maakt dat hij er meer onder blijft.. En bv nog een laken over de droogmolen of een laken aan de schommel en je hebt weer extra schaduw... Maar als het echt op zijn heetst is, dan slaapt casper toch en trekken we ons meestal binnen terug...

liefs aan je geitjes nurse. Hoe is het trouwens met je paard/pony josephine??
HM! HM! HM!
Nou, en wat vanavond weer is gebeurd...

We hebben onze King net dood gevonden in zn buitenren...

Hij had erge last van de warmte/zonnesteek,

(dachten wij tenminste dat het was; hijgen, moeilijk lopen, spugen, misselijk en gisteren had hij het ook in lichte mate)

hem dus goed laten drinken, afgespoeld enz.

Gaan wij even op het terras zitten in de tuin, hem in de ren gedaan ozdat ie wat kon rusten want hij bleef maar lopen en hijgen..

Gaan we na een half uur kijken...

Dood.

Wrs z'n hart ofzo...

M. is vind het verschrikkelijk... (ik ook hoor... maar hij was dr zo gek mee... ) En hij was nog maar 2...

Trusten meiden...

xx
@Nurse

ben op HM geweest....

King dood?! Jeetje... sterkte....

Heb verder niet teruggelezen... moet echt eens aan het werk. Ga zo even langs het KDV hier bij t Sophia. Invaller had een verkeerde bestelling gedaan. 500 popcornbekers gehad (ipv 125cc kleine plastic bekertjes haha), mogen de kids daar gaan knutselen. Heb de scouting en het KDV waar Merijn naar toe gaat er ook al blij mee gemaakt. Ben weer goed bezig

Meiden tot later!!

Knor, zal binnenkort even de tabel voor je aanpassen!

is er helemaal bij in geschoten.
Hoi allemaal,

Nurse: Jeetje meid, wat een nieuws... (en dan bedoel ik zowel op HM als hier...) Je zal wel een beetje in de war zijn van alles tegelijk. Een dikke knuffel van mij!

Oef: Ik zat ook al aan je te denken. Gaat alles goed of ben je zo druk met de verhuizing? Ik ga je binnenkort even mailen.

Loewyz: Hee bijna-buurvrouw! Met jou ook alles goed? Hoe is het met de misselijkheid en die warmte? Had je daar bij Merijn nou ook zoveel last van?

We hebben inmiddels 4 data doorgekregen voor de eventuele oplevering: het wordt de 2e of de 3e week van september. Spannend!! Ik ga er steeds meer zin in krijgen!

Sannie: Scouting was mijn lust en mijn leven vanaf dat ik een jaar of 6 was tot mijn 16e ofzo. Op dat moment was de sfeer in de groep niet meer zo gezellig dus toen ben ik ermee gekapt. Ik heb nog wel contact met sommige mensen van toen. Ik heb geweldige herinneringen aan die tijd.

Haha, ik was ook van lan om vandaag een badje in de tuin te zetten, maarre... het plenst!

Joni: Wat leuk dat Boyd appel kan zeggen. Best een lastig woord om mee te beginnen, trouwens...

Manuel eet op het kdv ook altijd 2 of 2,5 boterham. Thuis maar eentje en een cracker. HIj eet daar ook beter fruit dan thuis.

Fijn dat Boyd nu beter gaat eten. Bij ons heeft het ook geholpen om hem 's middags 'uit te hongeren'. Na 15u krijgt hij niks meer, maar nu hij beter eet mag hij wel wat rozijntjes.

Oh jee... daar is Manuel, hopelijk blijft ie van de toetsen, ff snel kopiëren...

Gisteren waren we bij mijn ouders. Mijn moeder had weer een minder dagje dus ik heb een beetje geholpen in huis met poetsen enzo. Verder lekker in de tuin gehangen onder de parasol.

Ik durf het nog niet te hard te roepen, maar we hebben waarschijnlijk ook eindelijk een koper voor de Audi. Die man wil eerst zijn eigen auto nog verkopen, maar hij wil de Audi wel heel graag kopen, dus het is min of meer rond. Hèhè... blij toe... Hebben we eindelijk zekerheid in de financiële status rond het nieuwe huis.

Zaterdag nog wat tegels en een badkamermeubel besteld, ds langzaam maar beetje gaat het wel wat worden.

Ik hoop dat het wel weer stopt met regenen want ik moet boodschappen doen!
Ainne, lekker weekend gehad??

Zo gelijk 2 weken zonder kids, zal wel even wennen zijn!

Fijn adt het al weer wat beter ging op de creche!

Aimee al weer 6 maanden, het gaat echt hard!

Mette, gezellig dagje artis!

Fijn dat je moeder zo blij was met de mand!

Nurse, ben al op Hm geweest!

Hoe is het afgelopen met de geitjes?

Ach King dood.....echt nog jong!

Joni, leuk dat Boyd ook aan het kletsen is gegaan!

Fijn dat het eten weer beter gaat!

Tinus, lekker dat de auto waarschijnlijk verkocht is! Het is duur zat zo'n verhuizing!

praten:

Justin heeft ook door dat Amber aan het leren praten is, dus hij zegt regelmatig woordjes die ze kan zodat ze ze nazegt en probeert ook nieuwe woordjes...vanmorgen aan het ontbijt ws het ineens poep...en ja hoor Amber ook poep!

Wij hebben ook een erg gezellig weekend gehad!!

Zaterdag wezen shoppen voor het camperen, daarna nog even op het strand geweest en als afsluiting wezen eten op een terrasje in het dorp!

Gisteren naar een leuke speeltuin/ dierentuin geweest (plaswijckpark in Rotterdam) met mijn schoonzus, zwager en neefje, bloedheet maar wel erg gezellig!!!

Ze zijn daarna nog wezen eten en mijn zus kwam ook eten...erg gezellig!

Ga Justin nog maar even gezelschap houden die verveelt zich met de regen!

Amber ligt weer even plat, die heeft rot geslapen doodat ze heel de nacht heeft liggen blaffen...ze vroeg net zelf of ze wacht slapen (papen)
Aloa,

Was mij te mooi weer om binnen te zitten (en dus te viva-en :-)). Ben nu aan het werk dus ff snel......

HIER OOK EEN MIJLPAAL: FLOOR HEEFT AL 3 NACHTEN DORGESLAPEN !!!!!! JOEHOEOEOEOE !!!!

Heerlijk !! Het lijkt wel of ze anderhalf jaar aan het inhalen is. Ze slaapt van 20 tot 09.30 of van 19 tot 8.30 !!!!!

Daarnaast heeft ze in die 2 weken dat ze nu buisjes heeft zo'n 20 woorden bijgeleerd. Conclusie; ze had idd gewoon heel veel last van haar oren. Dus ook zo dat het ws geluid dempte.

Timo slaapt zonder speen en slaapt nu al weer 3 middagen niet. Misschien is ie nu wel van zijn slaapje af.....

Eerste avond veel huilen. Heeft zaterdag ochtend een cadeautje mogen uitzoekn. Een keybord. Is er helemaal gek mee. De rest van de avonden prima ingeslapen maar 's nachts in de weer. Vanacht met de onweer heeeel erg bang. Dus bij ons gelegen. Vond het stiekum wel erg gezellig !!

Weekend; Heeeeerlijk geweest. Vrijdag de kroeg in en weer veulste gezellie. Maar zaterdag gewoon op tijd op hoor en met Timo met de bus naar het dorp verderop om een cadeau uit te zoeken. Zelf nieuwe palladiums gekocht.

'S middags regen dus binnen gezeten. Alleen met Timo even naar het cafe geweest. Er was volleybal toernooi en de DJ is helemaal gek van Timo (vriend van ons). Even gedag gezegd. 'S avonds kwamen mijn ouders en vriendin eten. Zondag morgen met buurjongen en logee hond wezen varen. Honden in de plas gezwommen. 'S middags met vriendin en DJ de plas op geweest met de kids. Floortje heeft met P in de plas gezwommen. Heerlijk !!

Verder heeft P via marktplaats een glijbaan op de kop getikt voor in de tuin dus helemaal leuk.

En als de wonderen de wereld nog niet uit zijn heeft de overbuurman (die aso) bij P zijn excuses gemaakt voor zijn gedrag van vorig jaar rondom onze kat !!!!! Wat ie er van meent weet ik niet maar het is een goed gevoel dat hij maar weet dat we niet voor hem wijken. Loser. P heeft hem even lekker de waarheid gezegd. Die man zei zelf dat hij respect voor ons heeft (???). Nouja, zal wel. FF posten........
Nurse; jeetje wat zielig van King. Lag ie in de zon dan buiten ?? Zijn hart kan makkelijk ook natuurlijk. Je weet het soms niet...... Wel klote.

Joni; hahaha, appel als eerste woordje !! Hihi

Mette; wat een leuke dag zeg !! Wat heerlijk dat je moeder zo heeft genoten (en jullie en kids natuurlijk ook). En die mand, fijn dat ze hem leuk vond !!

Marloes; ook een lekker weekend zo te lezen..... Lekker die voorpret voor de vakantie !!

Tinus; fijn dat het zo gaat lopen rond atuo en huis enz. !! Wat vervelend dat je moeder zich zo voelt. Ook last van de warmte ?? Fijn dat je haar zo kan helpen !!

Loewyz; haha, scheelt nogal die bestelling !!
Ainne: Neeeee dat zie ik nog niet zitten hoor. Yora weg voor 2 weken. Dit weekend ben ik voor het eerst 12 uur achter elkaar weggeweest. Toen ik thuiskwam was Yora nog wakker en hoorde ik meteen mama! toen ik binnenkwam. Maar is wel lastig voor jullie dat de creche dichtgaat.

Nurse: Echt kut dat King gewoon zomaar dood is gegaan!!

Tinus: Fijn dat jullie een koper hebben voor de auto.

Floddertje: Fijn dat Floortje nu een stuk beter gaat ook met praten. En met slapen.

Afgelopen vrijdag was het vriendje van Yora jarig. Hij is 1 geworden en Yora is toen pas om 23.30 gaan slapen.(oh oh ontaarde moeder) Heeft lekker in de zandbak zitten spelen en in een auto gezeten samen met Dean of een ander kindje en flink lopen zoenen.

Ik had vanochtend een afspraak bij de huisarts voor het plaatsen van dat spiraal. (Ding ligt er al sinds januari) maar het was echt een heel gedoe met steeds wederzijds afbellen. Nu was ik er dan ein-de-lijk vond de huisarts dat ik best twijfelde over dat spiraal.

Ik zag het daar ook helemaal niet meer zitten dus ik vond het allemaal prima.

Kreeg ik een receptje mee voor de Nuvaring. Kom ik thuis staat er in de bijsluiter niet aangeraden tijdens borstvoeding. Hartstikke mooi weer dus.
tabel heeft weer een update gekregen...

indien er nog meer aangepast moet worden hoor ik het wel!!

Ga lekker met de beentjes omhoog.

Prettige avond!!
hoi meiden

eindelijk ben ik weer s hier!. Ik heb alles bijgelezen en ik leef en denk met iedereen mee maar reageren ben ik gewoon nog niet aan toe gekomen. Ik ben zo vreselijk moe niet normaal meer.

Vandaag ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest. en er is een echo gemaakt.

dit is wat ik te zien kreeg:

ok een beetje vraag gefotografeerd misschien, mn scanner is kapot maar ik denk dat de meeste van jullie t ook wel zien..

HET IS EEN TWEELING!!!

1 vruchtje is 8w6d en de andere 9w1d en er knipperen twee hartjes. Ow wat bijzonder om te zien.

Ik ben er helemaal vol van op dit moment en vandaar lukt het me ook echt niet om nu even op jullie te reageren.

Maar ik wil nog wel even een knuffel geven aan A1mee

meissie ik vind het zo rot voor je dat je je zo slecht voelt. ik hoop dat fritsie snel komt.
Wow Oef, het zijn er gewoon 2! (Is leuk hoor ben zelf ook van een tweeling hihi).

Verklaart wel waarom je zo moe bent!

Was het schrikken of is het gewoon helemaal leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven