December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden

Ik word net gebeld: er is brand geweest in het kinderdagverblijf!! Een van de wasdrogers had kortsluiting gemaakt. Manuel en alle andere kindjes zijn overgebracht naar een andere locatie. Het pand is ontruimd vanwege de rookontwikkeling. Wat een schrik! Het is wel allemaal heel goed verlopen vertelde de leidster aan de telefoon. Manu was net naar bed gebracht dus die heeft de hele dag niet geslapen. Jp is hem nu al ophalen.

Jeeeetje zeg, ben best geschrokken... gelukkig niks ernstigs.
A1mee: Wat een leuk boekje! Ook een gevalletje hebbuh hebbuh hebbuh.

Ik heb nu twee Sinterklaasboekjes van de C1000.

Mette: Ik vind het wel heel grappig die ontbijtkoek van Nova. Yora zegt altijd bah, bah als ik haar oren schoonmaak dus ik geloof niet dat ze op het idee van ontbijtkoek gaat komen.

Tinus: Ik ook 6 uur! Behalve op woensdag dan. Ik vind het eigenlijk wel lekker om niet meer zo te hoeven haasten nu.

Leuke boekjes hier in de boekwinkel die ik ook nog graag wil hebben o.a. :

En een heel leuk fotoboekje met een Senseo als koffiezetapparaat en een telefoon met pindakaasvingers van de pot pindakaas van het vorige plaatje...binnendingen

Ik zou wel een kindjes lusten

Max en de Maximonsters

*verder doe ik niet aan forumvervuiling hoor*
Tinus! Wat eng! En dat op je nieuwe kdv! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Gelukkig is het helemaal goed afgelopen.

Dikke knuffel!!!
JP heeft hem net opgehaald. Mannetje liep al de hele middag in zijn slaapzak, zonder slaapje, doodmoe, zonder broek, zonder schoenen. Wel met schaap gelukkig... Hij gooit hem nu nog ff een uurtje in bed. Poeh heee, wat een avontuur.
tinus, wat een schrik allemaal!! hopelijk houdt manuel er niets aan over (angst oid).

en tinus, elk kindje slaapt anders.. Renske was een rommelige slaper en Casper.. echt van half 8 tot we hem er 's morgens uit halen (op vrije dag soms pas na 8 uur). En dan 's middags ook nog een lange ruk. En je legt hem in bed, hij zwaait nog even en slaapt.. Dus wie weet is bij jou een tweede ook anders...

nurse. is roxanne wel moe als je haar naar bed brengt? Anders kan je toch eens kijken of je het middagslaapje kan gaan inkorten.

a1mee, niet warmer dan 18 graden.. ik moet er niet aan denken (koukleum)..

kon je nog niet dichterbij gaan werken...

bij het circus gaan we alleen maar naar de voorstelling. het is in een paar dorpen verderop, maar ja, we kregen vrijkaartjes, dus daarom proberen we... Ik ben echt al 25 jaar niet naar het circus geweest, dus het lijkt me best leuk...
Jeetje tinus... dat is zeker schrikken.

Zijn alle kindjes overgebracht naar de Toverkunst?
Ja klopt, Loewyz!
Hey lieverds!

Wat een schrik Tinus! Sjees!

Lange lap tekst komt binnenkort wel weer, heb een beetje een drukke tijd.... Joeri is weer megaverkouden en niet te genieten....fijn!

Maar goed, druk druk druk dus en niet alleen met nare dingen!

Heb geshopt met mijn moeder (fijn dat ze weer thuis is) heb ook opgeruimd in onze slaapkamer want van het weekend gaan we Joeri's bedje verhuizen naar onze kamer tijdelijk omdat de week erop begonnen wordt met het verbouwen en voor die tijd alles kaal moet zijn.Hele huis staat vol met alles wat er boven stond. Lang leven schoonouders met een groot huis, schoonzusje met een grote vliering/zolder en vrienden die een loods huren! Spullen staan dus her en der vespreid en ik weet niet eens meer wat waar staat...

Vanmiddag heb ik een gedicht voor sinterklaas geschreven, wat een gevecht met woorden weer! Ik post hem straks wel even op HM ben beneiwud wat jullie ervan vinden!

Ik zal er nog 1 moeten verzinnen, voor vriendlief...die heeft een hekel aan dat soort dingen en hij heeft helemaal weinig tijd. Hij heeft trouwens mijn moeder getrokken en ik mijn broer.

A1mee, jij maakt trouwens ook lange lappen tekst hoor! Je kan het ook tijdelijk roze maken, heb je ook lange lappen roze!

Mette, jij een knuf voor de laatste chemo van je moeder!!! Enneh, ontbijtkoek??? Hahahaha!

Hier trouwens de laatste dagen ook een drama met slapen smiddags, de ene keer lukt het wel de andere keer niet. Joeri pakt snachts ook heel veel slaap, maar toch heb ik het idee dat hij het middagskaapje echt nog wel nodig heeft. Ach, we proberen het gewoon ngo steeds en vanmiddag siep hij als een os (werd wel vroeger wakker door het hoesten wat pijn deed)

Joeri slaapt trouwens normaal gesproken in zijn ledikant zonder zijkanten, savonds gaat dat altijd heel goed maar smiddags slaapt hij zo dus niet dan moet ik de zijkanten er weer opzetten. Soms vraagt hij er ook zelf om, lijkt wel of hem dat meer rust geeft, een meer geborgen gevoel of zo...Zou dat kunnen?

Sannie

leuk het circus!!! Zou ik ook wel naar toe willen gaan binnenkort! Geniet ervan!

Yora

leuke boekjes!!!!

Nurse

dropjes??? Yek! Hahaha!

Sorry voor het meerendeel ego maar volgende keer beter! Ik denk wel aan jullie hoor!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Sinterklaas

Heb de intocht op tv niet gezien, had visite en het was ook Boyds slaaptijd. Ook de Sint in het dorp hebben we niet gezien, ook slaaptijd Boyd. Volgend jaar dan maar.

Wel heb ik plaatjes geprint van allerlei dingen rondom Sinterklaas en ben ik Boyd aan het uitleggen wat het is. Vrijdagavond gaan we dan schoentje zetten met wortel en drinken voor het paard en dan de volgende dag zit er een kadootje in. Ik vertel gewoon dat we de achterdeur openlaten en dat Sint zo binnen kan komen.

Zaterdag hebben we ook Sinterklaas van het werk en komt Sint en de Pieten. Ik hoop niet dat Boyd er bang van is. Eize gaat ook mee.

Op dit moment geniet ik nog het meest van de Sinterklaas. Jeugdsentiment

HoteldeBotel

Ik zag ook dat op de koffer de inhoudt staat. Had het nog niet zo goed bekeken. Het kartonnen hotel staat in zijn kamer, de koffers staan in de kast waar hij niet bij kan. Vanmiddag hebben we de koffer "feest" gedaan omdat we zondag zijn 2e verjaardag vieren.

Slapen

Joehee, Eize slaapt al redelijk door. Voeding zo rond 22.00-22.30 en dan komt hij pas weer rond half 5.

Boyd slaapt elke middag nog 2 tot 3 uur achterelkaar. Hij is nu rond 7 uur 's ochtends wakker en gaat om 19.00 naar bed. En slaapt dan de hele nacht door.

Ik zou Boyd nu ook makkelijk laten huilen 's nachts, omdat ik onderhand weet wat zijn soorten huiltjes zijn. Toen hij jonger was, kon ik het nog niet plaatsen.

En ik mag tot nu toe in mijn handjes dichtknijpen, want ik heb al heel lang geen ziek kind meer gehad. De laatste keer koorts was een half jaar geleden, en toen is hij er niet eens echt ziek van geweest. In mijn herinnering is hij voor het laatst echt ziek geweest, (hoge koorts, hangerig, huilerig) vorig jaar vlak na zijn 1e verjaardag.

Kinderfysio-voorkeursligging hoofdje

Maandag is de fysio weer geweest. En hebben we weer wat dingen besproken. Ik merk wel dat Eize meer de andere kant gaat opkijken omdat ik er actief mee bezig ben. Wel fijn dat de fysio komt, die houdt namelijk goed in de gaten of het echt wel de goede kant met hem opgaat. Op dit moment is het nog niet zorgelijk gelukkig.

De fysio zei dat er tegenwoordig meer voorkeursliggingen zijn bij kinderen omdat ze op hun rug liggen tegenwoordig ivm wiegendood. Het kindje kan dan veel makkelijker de kant op gaan kijken die het lekkerste ligt. Vroeguh, werden de kindjes op hun zij gelegd.

Tractaties:

nijntje koekje, deel dopen in de gesmolten witte chocolade en dan door de gekleurde vruchtenhagel. Ziet er feestelijk uit.

Gewoon even Googlen op internet op het woord tractatie. Hoef je helemaal niets zelf meer te verzinnen.

Ik heb dit jaar een Bumba-feesthoedje gemaakt (gescand van een bestaand voorbeeld en uitgeknipt). Hierin komt dan de tractatie. Met elastiekje erbij en die kunnen ze na het oppeuzelen opzetten en is het helemaal feestelijk in de kring.

Falcon

Nu ben jij de 1e van dit topic die het "oudste" kindje heeft en die actief hier meeschrijft. Zo beland ik op de 2e plaats. (Kidon zien we hier niet meer de laatste tijd)

Bij ons is het zo dat ik Boyd sneller uit bed haal als hij huilt. Nils laat hem makkelijker langer liggen. (heb ik inmiddels ook wel geleerd). Bij Eize doe ik het nu ook, omdat ik een beetje weet wat zijn huiltjes zijn. Soms heeft hij een huiltje nodig om in slaap te komen en laat ik hem even pruttelen.

Mette

Geen GV, en Lama;s is ook afgelopen.

Oef

Ik heb verlof tot eind december.

Nurse

Gelukkig dat de zieken wat minder zijn bij jullie. En het is even doorbijten met de nachten. Bij Boyd hebben wij ook nog heel lang een nachtvoeding gegeven. Totdat ik gevoelsmatig vond dat het over moest zijn. En dat was bij 1 jaar. Ook omdat het voor zijn tanden niet goed is, steeds die zoetigheid.

En het was ook zo omdat hij snachts zijn buikje ronddronk, dat hij 's ochtends dan niet wilde eten en kom je in een cirkeltje terecht.

En ik sta wel om 6 uur op hoor als Boyd wakker is. Ik krijg hem niet stil met een fles melk.

Indian

Een helmpje, wat een drama joh! Ik heb er eens van gelezen in een tijdschrift, maar dat is echt niet leuk voor zo'n kleintje. Dikke knuffel ! en veel succes. Heb je hier al eerder over geschreven? Heb dat stukje ook gemist dan.

Op de foto van haarzelf zie ik het verschil niet, wel op de kopie goed.

Bij Eize zijn we ook met de voorkeursligging bezig, zie stukje hierboven. Bij hem zie je ook al duidelijk aan de achterkant een verschil. Maar het is nog niet zorgelijk. Hij wil steeds op zijn linkeroortje liggen.

Loewyz

Ook al zieken in huis. Zou toch fraai zijn als jullie meisje in de baarmoeder al een transseksueel zou zijn.

Floddertje

Fantastisch van Timo, Joepie de poepie in zijn broekie.

Tinus

Oh, kan ik ook wel doen. Wil bij ons in de speeltuin vlakbij ook wel een glijbaan. Er staat nu alleen een wip en een of ander raar spelletjesding. Hoe heb je het aangepakt?

He getsie, bijna brand op het KDV. Niet verder over nadenken, lijkt mij.
Hoi allemaal,

A1mee, ja, ik had wel dat gevoel van dat het 'pure' er nu af was. Omdat hij nu nog niet kan kiezen, kiezen wij voor hem (geen vlees) maar hij zal toch zelf mogen kiezen zodra hij dat kan (hij krijgt het alleen thuis niet). Tsja, lastig. Ik ben gewoon niet zo snel boos, en we zijn nog maar 3 jaar vegetariër dus ik weet hoe onnadenkend je kan zijn. Naja...

Goed om te lezen dat bekkenklachten bij de tweede minder kunnen zijn! dat geeft de burger moed. Ik dacht dat ik bij een tweede wel helemaal invalide zou zijn, maar ik ga dan wel beter voorbereid de zwangerschap in, dus wie weet.

Het incident met de knakworst en of je dat dan pikt doet me denken aan de discussie die hier laatst eens was over slofjes in de creche. Onze creche zit in een heel mooi oud gebouw in het centrum van de stad en de sfeer is daar een beetje van: niet zo overtrokken doen met kindertjes (beetje lastig om uit te drukken wat ik bedoel, maar net zoals het gebouw niet strak is, zijn de omgangsvormen ook niet 'strak'). Er worden hier geen slofjes gedragen en iedereen heeft zijn schoenen aan. Heel anders dus dan wat ik las over de meeste creches bij jullie. Tsja, ik weet niet of het erg vies is, maar het lijkt wel veel op hoe ik thuis met schoenen omga.

Maarre... brand op de creche!!!!! jemig wat raar om dat te horen te krijgen. Tinus, zijn jullie over de schrik heen? En hoe moet dat nu morgen, kunnen ze wel weer terecht? Leuk om te lezen dat je voor een tweede gaat (toch?), ik wil ook.. maar verstand zegt nog even niet.

Yora, dat boekje van de krokodil hebben wij ook, is grappig. Het mooiste boek dat we hebben is een prentenboek van Rotraut Susanne Berner (vier delen met elk een seizoen). Heel veel te zien, zelfs een borstvoedende moeder! Dat vond ik grappig.

hmm, M staat weer rechtop in bed.. ik ga hem er niet uithalen.

Nurse, ben benieuwd hoe het vannacht bij jullie gaat!

doei!

Falcon
Ohjee, Tinus! Dat is schrikken zeg!

Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen!

En we zullen t idd wel druk krijgen met drie prullekes straks..

maar jaaaaaaaa, *zegt ze nonchalant :-P*

komt goed, die derde van ons wordt gewoon zo´n makkelijk kindje! *zegt ze hoopvol *

Slaapt meteen door, huilt nooit, vind alles goed... *zegt zij naïef *

Haha!

Knor:

Hè, jullie ook aan het kwakkelen dus...

Enne, Joeri op jullie kamer... bij jullie?

En ik vind dat t nog wel meevalt met je egostuk hoor!

Sannie:

Ja, we zijn nu een beetje aan t aftasten of we haar slaapje in de middag moeten inkorten oid.

Hoe was t circus geweest?

En ja idd, A1mee: 18 graden?? Brrrrrr

Yora:

Wat een leuke boekjes, vooral die van die koe die een ei legde vind ik er erg leuk uitzien!!

Ainne:

Meld je eigen hier es! ik heb je gesignaleerd bij andere topics!!

En hier:

Roxanne hebben we net maar 2 keer gillend door de babyfoon gehoord en nu is het al een tijdje stil....

Yasmine heeft heel dr papfles opgedronken om 19:45 bij t naar bed gaan dus als t goed is kan die er even tegen.

Ben benieuwd vannacht.

Oh, nog iets anders, M. bracht vandaag Roxanne naar bed en ze blééf maar om mij roepen al huilend.

We hebben toch gewoon doorgezet en M. heeft haar omgekleed, tanden gepoetst en ingestopt nadat ik een kus ben komen geven.

Het is nog niet eerder voorgekomen dat ze zo´n voorkeur voor 1 van ons had, kan me nog herinneren dat het een tijdje geleden bij meerdere kindjes speelde hier en ik ben benieuwd hoe jullie het destijds er mee om zijn gegaan...toegeven aan haar vraag ´mama doen!!´ of niet..heb toen niet meegekregen wat dr over geschreven werd

Fijne avond en rustige nacht allemaal!

Kuss!
Amber is weer beter gelukkig, goed ze blaft nog als een zeehond, maar ze heeft geen koorts meer, heeft weer wat gegeten (behalve vanavond) en was weer gezellig en speelde veel meer.

Tinus, zou leuk zijn als de speeltuin er komt!

Ik hoop ook dat je bestelling snel geleverd word!

Jeetje dat is schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen op het kdv!

Falcon, leuk dat M zijn cadeau nu ook binnen is!

Mette, nog gefeliciteerd met je ouders!

Hoe is de chemo gegaan vandaag?

Balen dat je nog een beetje gammel bent, rustig aan dan maar he!

getver, lekker zo'n hapje ontbijtkoek!

Sannie, leuk het circus! Hoe was het?

A1mee, lekker dat de 2e kachel er nu bijna is!

Nurse, ik ben het met Tinus eens, ik zou nog kapot zijn na zo'n nacht, maar ben dan ook echt een slaapkop en erg gezegend met mijn (over het algemeen) super slapende kids!

Yora, zo he jij kunt voorlopig nog je hart ophalen in de boekwinkel!

Knorretje, ik hoop dat je het snel weer een beetje rustig krijgt...en het is al met al toch nog aardig roze!

Vanmiddag mochten de ouders het laatste half uur meezwemmen met zwemles, was wel erg leuk!
Ha Joni, crosspost,

dank voor de traktatietip. Kan ik voor het familiefeestje thuis gebruiken (zaterdag al!) Ik ga op het kdv toch maar simpel op minidanoontjes laten trakteren en dan alleen voor de kindertjes die er dan zijn. Ik vind die cadeautjes in de mandjes niet zo nodig, heb ik besloten. Bij het afscheid van de babygroep heb ik het wel gedaan, een bellenblaas met rozijntjes in een zakje voor elk kindje, misschien doe ik het volgend jaar ook wel weer wat uitgebreider. Nog twee dagen, dan is het zover. Vorig jaar was ik er veeeel meer mee bezig, dat was toch een grotere mijlpaal. Nu krijg ik ook wel weer zin, vooral die rituelen van vroeger, versieren enzo..

Boyd dus de 27e jarig.. Ik was de 29e uitgerekend, daarom las ik hier vanaf het begin al mee. En nu op deze leeftijd merk je dat leeftijdverschil helemaal niet meer natuurlijk. M was bijna de laatste die liep hier, en de laatste die begon te praten..

nog een keer doei!
Falcon; heb vorig jaar piraten gemaakt van eierkoek. Moet zeggen dat ik die er ook wel leuk uit vond zien :-)

A1mee; wat heeeeerlijk dat je in jan al weer gedeeltelijk aan het werk kan !!!

Nurse; fijn dat dit lijkt te werken. Even afwachten nu.......Maar idd, het is toch je eigen weg zoeken door alle adviezen heen en het ene kind is het andere niet. Floor kreeg ook lang een late fles maar die kan je helemaal niet vergelijken met haar oren enz........ Maar ik vind wel dat Floor nu zo goed snapt hoe het zit en denk dat Rox dat ook heeft. Floor kan ook huilen door nachtmerrie oid. Dan ga ik ook zeker. Maar als ze hier in blijft hangen en het wel fijn vindt dat ik bij haar blijf vind ik het wat anders......Succes in elk geval.

Tinus; wat een schrik meid !!!!! Ligt ie nu lekker te tukken ???

Joni; klinkt leuk al die plannen rond verjaardag. Heerlijk zo'n slapert.

Knor; succes met je verkouden mannetje !!

Mette; hahaha, vies kind :-). Sterkte met de laatste kuur !! Wanneer weet je dan hoeveel goeds dit goedje heeft gedaan ??

ff posten
Sjees, tijdens het bijlezen en reageren zijn er al weer tig stukjes bij. Blegh. Tractatie is dus ook mosterd........

Ehhhhhh oja, Nurse; mijn kids hebben beiden voorkeur. Ik maak daar nooit strijd van. Onder het mom van kies je strijd......Floor wil vaak mij en Timo papa. Komt mooi uit. En als P er niet is moet ie het met mij doen en dat gaat tuurlijk prima. Nee hoor, heb echt geen zin daar moeilijk over te doen. Zelfs 's nachts niet hahaha. Als Floor om papa blijft roepen weet ik dat het zo over is als papa komt dus duw ik P heeeel subtiel het bed uit :-)

Marloes; fijn dat het beter gaat met je meisje !!! Wat een leuk idee dat mee zemmen. Vinden de kids zeker wel wat !!
Wat gaaf die piraat! ik voel me een ontaarde moeder...
Zo, ff update; Ik was het gehuil zo zat van Floor 's nachts dat we het gewoon over een andere boeg hebben gegooid. Ze slaapt als een roosje..........................in een echt bedje !!

We gingen naar IKEA voor een kast voor in de woonkamer en kwamen terug met:

Hahaha, echt een Flodder actie. Dan bedenk ik ineens dat ze gewoon een groot bed nodig heeft. Ze wil alles wat Timo heeft en vooral als `groot kind' behandeld worden. Prima.

Eerst was het geweldig het bed. Wilde er alleen maar in liggen en bleef net zo lang liggen tot ik kwam voorlezen :-). Daarna was het even spannend toen ik weg ging. Heeft ze wat gehuild. Ben wezen troosten, slokje water enz. Toen bedacht ik me ineens dat een nachtlampje nog wel eens zou kunnen helpen. Zo'n ding dat je in het stopcontact prikt. En jawel. Ze is als een blok in slaap gevallen !!! Heerlijk !!

Timo is nu weer 2 middagen op het kdv geweest. Gister zonder mitella maar dat was niet zo'n succes. Vanacht gelijk 3 keer wakker met pijn. Vandaag met mitella en dat ging prima. Vindt het zelf ook fijn en zegt dan ook minder pijn te hebben. Hij wilde vanacht ook weer in zijn eigen bed !! Heel goed. Ik ga wel bij hem liggen, dat had ik beloofd de eerste nacht. Kan P weer eens in zijn eigen bed :-)

Met buikje gaat het prima. Kan nu wel weer wat meer relaxen nu ik weet dat het goed is met Timo. Alhoewel hij nog wel klaagt over buikpijn steeds..... Eerst de boel maar even de kans geven te herstellen. Denk soms de gup te voelen maar weet het nog steeds niet zeker. Over 4 weken al weer 20 weken echo, zitten we al weer op de helft. Niet normaal !!
Ahjo Falcon, als het zo moeilijk was had ik hem ook niet gemaakt hoor, wees gerust :-) Heb trouwens over dit jaar Floor niet eens nagedacht moet ik zeggen.....
Tinus jeetje dat is wel schrikken ja brand op het kdv. Getver. Heeft manu nog een beetje kunnen slapen?

Sannie het mollenboek ken ik nog niet. Klinkt wel grappig. Hier ook boekjes lezen voor t slapen. Allesn 's avonds dan 's middags niet.

Mette lekker ranzig kunnen die kinders zijn he?

A1mee sjeees ja ik begrijp die kachel helemaal als je per jaar 2800 betaald. Wel gezellig ook.

Lekker dat je in januari weer aan t werk kan. Ik snap helemaal wat je bedoeld als je zegt dat je geen echte tbm bent.

Nursie fijn dat het slapen al weer wat beter gaat!

Knor ook lekker in de verbouwingschaos. Succes ermee!

Marloes fijn dat Amber weer beter is.

Over dat wel of niet slapen smiddags.

Ik vind het heerlijk als Brian slaapt smiddags. Zeker nu omdat ik dan ook lekker kan slapen. tot niet lang geleden sliep hij van 12 tot 14.30/15.00 uur.

Maar ja de laatste 2 weken slaapt hij hooguit 1,5 uur meestal maar een uurtje dus dat is niet echt veel.

Als dan de babies er zijn ga ik er vanuit dat ik toch geen tijd voor mezelf heb overdag. Dan heb ik liever Brian wakker op tijden dat babies ook wakker zijn en dan allemaal vroeg naar bed.

Nou ja we zien wel. Met een beetje pech hebben de nieuwe babies een heel ander ritme dan Brian en zit ik van 6 tot 9 met de kinders op schoot.

Trouwens kom ik vanmiddag Brian ophalen op het kdv staan er de volgende 3 mededelingen

* er is hoofdluis geconstateerd

* er zijn waterpokken geconstateerd

* er is krentebaard geconstateerd

lekker dan :P

kijken wat hij t eerst te pakken heeft
ow flodder ik had jouw stukjes nog niet gezien.

Nou ja morgen weer hoor sorry
Haha Oef, heerlijke instelling. Kan het altijd mee vallen :-) Zie je al rondhollen met baby op je arm, fles in de magnetron, gillende peuter aan je been, baby in de box aan het krijsen om de fles......... Heerlijke chaos en erg gezellig !!!! Lekker van genieten !! Als je je omdraait zijn ze net zo groot als Brain.

Hopen dat ie zich een beetje tussen de bakkenbaarden, pokjes en hoofdluisjes heen kan lozen.....
Wat een K*Tnacht!!

@!!@!$@%^$%*&#!!

Echt niet leuk meer.

19:45 meiden naar bed,Y. een fles.

22:00 wij slapen

24:00 Y. huilen, pikte geen water, laten huilen.

01:00 Toch een fes gemaakt voor Y. was helemaal op en sliep daarna

4:00 R. huilen, troosten maar wilde niet slapen, wilde pap,laten huilen.

4:30 wekker M.

5:00 R. fles gegeven, huilen stopte absoluut niet.

5:15 Y. zette weer een keel op, water gegeven maar dat werd weggemept

5:30 Fles gemaakt voor Y, wederom helemaal op.

8:00 Y. wakker en wéééér huilen...fles gemaakt (was benieuwd wat ze zou doen) en wéér dronk ze hem helemaal op!!

En na die fles heb ik beide meiden uit bed gehaald.

Heb een hele lange adem als ik t zelf mag zeggen maar ben nu wel kapotmoe en de meiden hebben ook een kort lontje

Weet echt niet wat ik met de nachten aanmoet...

*zucht*

Ga ff een kopje thee zetten denk ik...
Ah Nurse... wat een butnacht zeg. Ik zou ook zo 123 niet weten wat je er aan kan doen. Hier in Belgie hebben we een opvoedtelefoon die je kan bellen met allerhande vragen over je kinderen. Misschien hebben ze zoiets ook bij het consultatieburo ofzo?

Succes vandaag want je zal het nodig hebben...

Yora: boekjes zijn zooo leuk! Het is dat ik wat zuinig aan moet doen, maar anders zou ik echt elke week wel een kinderboek kopen!

Tinus: Jezus, ik zou me ook het leplazerus schrikken hoor! Hoe heeft Manuel het beleefd? Heb je hem er nog over gehoord of heeft hij er niet veel van meegekregen?

Knorretje: haha... ikke in roze schrijven? Dat is vloeken in de kerk! nee hoor, hou jij je maar lekker met roze bezig!

Falcon: Bekkenklachten kunnen van zwangerschap tot zwangerschap verschillen. Ik heb tijdens de zw van Yahnoa in eerste instantie veel meer en veel vroeger de klachten gekregen. Ben uiteindelijk met 30 weken moeten stoppen met werken. Maar het gekke was dat met 35 weken het van de een op de andere dag ineens een stuk beter ging, ondanks de giganties dikke buik die ik had (meer dan 25 kg aangekomen) en nu gaat het dus ook beter. Mocht je voor de 2e gaan dan raad ik je echt aan om preventief al fysio te volgen, heeft bij mij echt de wereld gescheeld!

Marloes: Fijn dat Amber weer beter is.

Floddertje: Leuk zo'n bed! En wat goed dat Floortje er al zo makkelijk in is gaan liggen! Ik heb er 1 via MP (joh?! ) gescoord, moet m alleen nog ophalen. Ben benieuwd hoe Kaya dat gaat vinden.

Oef: Lekker dan, al die besmettelijke ziektes enzo op het kdv! Kun je meteen testen hoe het zit met de weerstand van Brian. Hoe voel je je eigenlijk? Buik groeit hard zeker! Kun je een buikfoto laten zien? Ben benieuwd hoor!

Joni: Hoe groot is Eize eigenlijk? Je vertelde eerder al dat hij een stuk flinker is dan Boyd destijds. Yahnoa heeft nu al maatje 68 aan! Ik heb hem van de week een shirt aangetrokken waar Kaya mee op de foto stond toen ze 7 maanden oud was

Hier niet zoveel nieuws te melden. Heb vanmorgen wel even een momentje gehad met lief. Y lag op ons bed en Kaya zat er naast. Ze is alleen een echte peuter en die zijn niet altijd even zachtzinnig. Ik ben mijn tanden aan het poetsen (had allebei de kinderen al aangekleed, gevoed en nu even snel mezelf doen) en lief zit naast de kinderen en wil zijn schoenen aan doen. Op dat moment gaat Kaya echt met haar volle gewicht op Yahnoa hangen. Lief zíét dat dus niet aankomen... grrr... Yahnoa dus huilen en Kaya ook (van de schrik). Baal daar wel zo van. Lief is echt een leuke en lieve papa, maar totaal niet voorbereid op de fratsen die Kaya kan uithalen. Zo vervelend, dan heb ik namelijk het gevoel dat ik dubbel moet opletten, ook als hij er wel bij is, of ben ik nu gewoon te "opletterig"...

Zooo... weer mijn plicht gedaan Ga mijn spullen ff verzamelen, zometeen mijn moeder ophalen want die komt een paar dagen hier logeren. Arme mens heeft haar enkel gebroken en het is zo'n hittepetit die echt niet stil blijft zitten dus die neem ik maar even in huis, kan ik haar een beetje afremmen!
Jeetje Tinus, wat een schrik! wat zal het stinken van de rook in het kdv.. Worden ze vandaag alweer daar opgevangen?

Flodder; wij willen hetzelfde bed kopen voor Noof, maar dan in het wit. Nichtje heeft hetzelfde bed en het is in het begin nog niet zo enorm als een 1persoonsbed en die krullen beschermen ook tegen het uit bed vallen. Vind het ook een mooi bedje!

Fijn dat ze zo goed ging slapen!

Falcon; weet je, de kindjes vinden toetjes heel lekker en zullen erg blij zijn met de traktatie!

Flodder; blijf het een superleuke traktatie vinden, de piraat! Omdat Noof niet naar een opvang gaat hoef ik niet aan de gang

Joni; ook ik vind de sinttijd helemaal top! En Noof ook, de liedjes, het dvd'tje van sint in Sesamstraat (nog met Lex) oo wat een jeugdsentiment! Geven jullie groot feest zondag?

Oef; ooo lekker dan, zijn er ook kindjes die het alledrie tegelijk hadden?

Nurse: he get, balen dat je zo in de weer bent 's nachts. Toch gek dat het eerst van die slaapengeltjes waren en nu...

Maar als ik naar Roxanne's slaapritme kijk, komt het overeen met Noof. Zij slaapt vooral nu ze slechter gaat eten 's avonds niet meer door. Altijd 1 tot 3 keer wakker. Wij geven alleen geen fles of pap. Weet ze ook hoor, ze vraagt er ook niet om. Maar ik merk toen ze nog goed avondeten at, ze wel doorsliep en nu niet meer. Aai over de bol en klaar.

Misschien zit Y. net in een groeispurtje?

Pff lastig voor je hoor meis, die meiden van je lossen elkaar zowat af 's nachts.. Hele dikke knuf en ik hoop dat je vanmiddag even de tijd vindt om even te gaan liggen! Misschien anders even vragen of ze vanmiddag bij je mams mogen spelen, zodat jij even kan bijtanken?

Sannie; hoe was het circus?

Marloes; o leuk meezwemmen! Vindt hij zwemmen ook leuk?

Knor: hoe is het met Joeri?

Heb je veel gekocht toen je met je mams ging shoppen?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Nova is klaar met kleuren naast me, we gaan maar even wat doen samen.

O ja, het was de een na laatste kuur van m'n moeder, 10 dec. is het de laatste. En in januari weer een scan om te kijken wat het gedaan heeft.

Noof heeft trouwens behoorlijke verhoging, maar is wel blij. Ik hoop echt dat ze niet ziek wordt. Zaterdag vieren we Sinterklaas met de meidengroep en Tris is een weekend weg met vrienden.

Fijne dag allemaal!
Kleine kado-tip

Bij de Blokker hebben ze 4 soorten kleine boekjes met hard karton met van die klepjes die je open kan doen. (kiekeboekjes).

Ze kosten 1 euro per stuk. Er zijn 4 onderwerpen, heb ze alle 4

gekocht. Kan makkelijk als schoenkadootje.

Boyd kan tellen. Nou ja, tellen, hij kan het nazeggen. 1-2-3. Dit wordt dus eee-deez-ieeeeeeeeeeeee (en dan de - ie - heel lang gezegd)

In een boekje stond een plaatje van een spiraal . Boyd wees naar zijn vest, daar stond dezelfde afbeelding op. Vond ik zo knap van hem.

Falcon

Ik denk niet dat M de laatste is die praat hier. Boyd is blijft nog steeds hangen bij 10 woorden.

Ik lijk altijd heel creatief met dingen, maar ik pluk heel veel ideeen van internet en geef er dan zelf mijn draai aan. Gewoon de middelen die je in hand bereik hebt, goed gebruiken. Maar ik vind het knutselen ook wel leuk hoor.

Floddertje

Hoe had je het snoepgoed vastgeplakt op de eierkoek??

Boyd is gelukkig een goede slaper en wordt snachts niet meer wakker.

Je verhaal is niet mosterd hoor, de tractatie ook niet.

Leuk bed en wat stoer dat ze er zo is in gaan slapen.

Oef

Kijk je uit met waterpokken? Als je het tenminste vroeger niet gehad hebt.

Hoofdluis, balen. Is krentebaard besmettelijk?

A1mee

Eize is nu 59cm en weegt 5,8 kilo. Hij past nu in maat 62 dus. Maar zijn lijfje is wel breed, dus sommige truitjes zitten al wat strak.

Mette

Niet onwijs groot feest, heb kleine familie en weet nog niet of er vriendinnen komen. Maar gewoon gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven