December 2006
woensdag 5 augustus 2009 om 12:54
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd
Eize27-nov-06
08-sep-08 Marloes"J"
"A"03-mrt-03
29-nov-06 KnorretjeJoeri
Meike03-dec-06
15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn
Sophie07-dec-06
16-jun-08 Oef"B"
"D"&"R"10-dec-06
02-feb-09 Mette Mare"N"
"S"12-dec-06
08-apr-09 SannieRenske
Casper23-mrt-05
13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya
Yahnoa18-dec-06
29-aug-08 FloddertjeTimo
Floortje
Pepijn06-mrt-05
19-dec-06
03-mei-09 The Nurse"R"
"Y"
"A"20-dec-06
08-dec-07
01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn
Yenthe05-jan-07
13-feb-09
Link naar het vorige topic
Eize27-nov-06
08-sep-08 Marloes"J"
"A"03-mrt-03
29-nov-06 KnorretjeJoeri
Meike03-dec-06
15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn
Sophie07-dec-06
16-jun-08 Oef"B"
"D"&"R"10-dec-06
02-feb-09 Mette Mare"N"
"S"12-dec-06
08-apr-09 SannieRenske
Casper23-mrt-05
13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya
Yahnoa18-dec-06
29-aug-08 FloddertjeTimo
Floortje
Pepijn06-mrt-05
19-dec-06
03-mei-09 The Nurse"R"
"Y"
"A"20-dec-06
08-dec-07
01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn
Yenthe05-jan-07
13-feb-09
Link naar het vorige topic
woensdag 18 november 2009 om 11:43
Nou Tinus:
Welke bestanddelen zitten er in het vaccin?
Dit kunt u terug lezen in de bijsluiters van Focetria en Pandemrix.
http://www.emea.europa.eu ... eaflet/emea-pl-h385nl.pdf
http://www.emea.europa.eu ... et/emea-pl-h832pu17nl.pdf
Zitten er gevaarlijke hulpstoffen in het vaccin?
Het vaccin bevat verschillende bestanddelen. Om het effect van het vaccin te verbeteren is een adjuvans (hulpstof) toegevoegd aan het vaccin. Deze hulpstof is niet schadelijk, maar kan wel voor bijwerkingen zorgen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de prikplaats. Ook koorts en algemene malaise kunnen voorkomen. Deze milde bijwerkingen zijn van korte duur en gaan vanzelf weer over. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvans geen toxische effecten heeft. Dit gebeurt met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie.
In ieder geval:
http://www.grieppandemie.nl/veelgesteld ... nodeId=891
Nurse: waarom heb jij zo de behoefte om te bellen? Alle info staat toch heel precies en nauwkeurig op de site?
Welke bestanddelen zitten er in het vaccin?
Dit kunt u terug lezen in de bijsluiters van Focetria en Pandemrix.
http://www.emea.europa.eu ... eaflet/emea-pl-h385nl.pdf
http://www.emea.europa.eu ... et/emea-pl-h832pu17nl.pdf
Zitten er gevaarlijke hulpstoffen in het vaccin?
Het vaccin bevat verschillende bestanddelen. Om het effect van het vaccin te verbeteren is een adjuvans (hulpstof) toegevoegd aan het vaccin. Deze hulpstof is niet schadelijk, maar kan wel voor bijwerkingen zorgen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de prikplaats. Ook koorts en algemene malaise kunnen voorkomen. Deze milde bijwerkingen zijn van korte duur en gaan vanzelf weer over. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvans geen toxische effecten heeft. Dit gebeurt met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie.
In ieder geval:
http://www.grieppandemie.nl/veelgesteld ... nodeId=891
Nurse: waarom heb jij zo de behoefte om te bellen? Alle info staat toch heel precies en nauwkeurig op de site?
woensdag 18 november 2009 om 11:58
Ja, inderdaad niet goedkoop, hoop dus maar dat de maat goed is, ik zit altijd in zo'n lekkere tussenmaat, ben van boven een maat groter door de grote memmen.
Maar zooo leuk allemaal, heb je de jurken gezien voor de meisjes? Maar ook veel meer dan ik normaal voor ze uitgeef.
Ik hoop inderdaad dat het pakje bij de buren bezorgd wordt.
Maar zooo leuk allemaal, heb je de jurken gezien voor de meisjes? Maar ook veel meer dan ik normaal voor ze uitgeef.
Ik hoop inderdaad dat het pakje bij de buren bezorgd wordt.
woensdag 18 november 2009 om 12:17
Ik heb naar de bedragen gekeken en voorlopig zal meer dan een h&metje er niet inzitten. Vorige jaren had ik ook een hele feestjurk voor Y. gekocht... Ik weet niet of ik dat dit jaar ga doen. Ze heeft nu zoveel kleren al. Wel heel erg lekker om echt een kast vol kleren te hebben liggen voor dr. Ze kan echt rustig minimaal een week elke dag iets schoons aan zonder dat ik hoef te wassen tussendoor. Heeeerlijk.
Leuk om te kijken niet om te kopen Anja
Leuk om te kijken niet om te kopen Anja
woensdag 18 november 2009 om 14:17
woensdag 18 november 2009 om 14:18
Aah thanks Klets. Ja googlen kan ik ook maar ben soms beetje lui...
Ainne: Ik wil ook van die schattige jurkjes kopen voor die kleine!!!! Haha, nog even geduld... Vind het nog steeds ZOOO leuk dat ik er een meisje bij krijg strakjes. Met een jochie was ik ook blij geweest hoor, maar gewoon al dat gemuts en getut... kan niet wachten!!
Zooo het stormt hier flink!
Ainne: Ik wil ook van die schattige jurkjes kopen voor die kleine!!!! Haha, nog even geduld... Vind het nog steeds ZOOO leuk dat ik er een meisje bij krijg strakjes. Met een jochie was ik ook blij geweest hoor, maar gewoon al dat gemuts en getut... kan niet wachten!!
Zooo het stormt hier flink!
woensdag 18 november 2009 om 14:20
quote:Oef schreef op 15 november 2009 @ 16:54:
Marloes
En ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoeveel leuke dingen jij en H samen doen. Jullie zijn echt een superlief stel samen volgens mij.
Oef, wat lief dat je dat zegt! Ik heb het idee dat we we het niet anders doen dan anderen.Maar geniet wel erg van de weekenden met z'n 4-tjes leuke dingen en op z'n tijd met z'n tweeën is ook erg lekker!
Maar goed we zijn niet voor niks al 11 jaar getrouwd he!
H was ook helemaal vereerd dat je dit schreef!
Marloes
En ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoeveel leuke dingen jij en H samen doen. Jullie zijn echt een superlief stel samen volgens mij.
Oef, wat lief dat je dat zegt! Ik heb het idee dat we we het niet anders doen dan anderen.Maar geniet wel erg van de weekenden met z'n 4-tjes leuke dingen en op z'n tijd met z'n tweeën is ook erg lekker!
Maar goed we zijn niet voor niks al 11 jaar getrouwd he!
H was ook helemaal vereerd dat je dit schreef!
woensdag 18 november 2009 om 14:41
Zie dat ik al weer terug moet scrollen naar zondag...jeetje de dagen vliegen weer!
Mette, nee heb ons ook niet terug kunnen vinden op tv.
Leuke tip dat dieren geluiden bingo!
Wat een mooie foto's weer!
Joni, fijn dat alles goed gaat!
Oef, Amber snapt het verhaal van Sint en Piet ook nog niet helemaa, maar vindt het wel interessant! Toen we bij de intocht waren was ze ook wel hard aan het zwaaien en handjes geven.
Tinus, er zijn toch ook wel goedkopere loopfietsen te vinden, die houten zijn vaak niet zo duur volgens mij.
Hoe is het met de poot van de poes?
Falcon, sterkte met alle emoties....rustig aan meid!
Getver, zou me ook rotgeschrokken zijn met die kat!
Dat is waar M is zaterdag al jarig! Gezellige dag alvast, moet dan werken dus denk er dan misschien niet aan.
Nurse, jeetje wat was jij snelw eer thuis! Doe je wel rustig aan!
Mainecoon, gefeliciteerd met je rijbewijs!! Die heb je maar vast, nu de baan nog!
Hier ook de oproep binnen, had zelf ook een paar dagen een stijve pijnlijke arm, maar het kan altijd erger natuurlijk!
Ga weer even verder, moet Jusin zo halen die is op een knutselmiddag van de opvang pieten pakken aan het maken.
Wordt wel georganiseerd in samenwerking met zijn bso, maar is in een ander dorp met allemaal vreemde leidsters en kinderen, maar hij had er wel veel zin in, vond het wel stoer van hem, zou hij een paar maanden geleden echt nog niet gedaan hebben. Daarna door na zwemles.
Mette, nee heb ons ook niet terug kunnen vinden op tv.
Leuke tip dat dieren geluiden bingo!
Wat een mooie foto's weer!
Joni, fijn dat alles goed gaat!
Oef, Amber snapt het verhaal van Sint en Piet ook nog niet helemaa, maar vindt het wel interessant! Toen we bij de intocht waren was ze ook wel hard aan het zwaaien en handjes geven.
Tinus, er zijn toch ook wel goedkopere loopfietsen te vinden, die houten zijn vaak niet zo duur volgens mij.
Hoe is het met de poot van de poes?
Falcon, sterkte met alle emoties....rustig aan meid!
Getver, zou me ook rotgeschrokken zijn met die kat!
Dat is waar M is zaterdag al jarig! Gezellige dag alvast, moet dan werken dus denk er dan misschien niet aan.
Nurse, jeetje wat was jij snelw eer thuis! Doe je wel rustig aan!
Mainecoon, gefeliciteerd met je rijbewijs!! Die heb je maar vast, nu de baan nog!
Hier ook de oproep binnen, had zelf ook een paar dagen een stijve pijnlijke arm, maar het kan altijd erger natuurlijk!
Ga weer even verder, moet Jusin zo halen die is op een knutselmiddag van de opvang pieten pakken aan het maken.
Wordt wel georganiseerd in samenwerking met zijn bso, maar is in een ander dorp met allemaal vreemde leidsters en kinderen, maar hij had er wel veel zin in, vond het wel stoer van hem, zou hij een paar maanden geleden echt nog niet gedaan hebben. Daarna door na zwemles.
woensdag 18 november 2009 om 14:46
Tinus: Toen ik zo aan het speelgoed speuren was kwam ik ook allemaal leuke dingen tegen voor die kleintjes. Nou ja dingen die ik leuk vind dan
Vind je dit niks voor in je kraamcadeau?
Ik vind het lieeeef en lekker plastic
Tijd voor een kopje thee. Theeservies met 2 schattige kopjes, drie lekkernijen en een heleboel liedjes, geluidjes en grappige zinnetjes! Terwijl u samen met uw kind speelt, kunt u haar van alles leren over tellen, vormen, tegenovergestelden, goede manieren en nog veel meer.
3 interactieve speelmodules:
- Spelenderwijs leren: sorteer de lekkernijen op vorm en tel ze 1,2,3. Leer over tegenovergestelden zoals open en dicht. Leer goede manieren en nog veel meer.
- Muziekpret: liedjes om mee te zingen en grappige geluidjes.
- Verbeelding: samen delen en eerste rollenspel.
En al die Ninky Nonk, Pinky Ponk shit van de droomtuin vind ik ook leuk!
Vind je dit niks voor in je kraamcadeau?
Ik vind het lieeeef en lekker plastic
Tijd voor een kopje thee. Theeservies met 2 schattige kopjes, drie lekkernijen en een heleboel liedjes, geluidjes en grappige zinnetjes! Terwijl u samen met uw kind speelt, kunt u haar van alles leren over tellen, vormen, tegenovergestelden, goede manieren en nog veel meer.
3 interactieve speelmodules:
- Spelenderwijs leren: sorteer de lekkernijen op vorm en tel ze 1,2,3. Leer over tegenovergestelden zoals open en dicht. Leer goede manieren en nog veel meer.
- Muziekpret: liedjes om mee te zingen en grappige geluidjes.
- Verbeelding: samen delen en eerste rollenspel.
En al die Ninky Nonk, Pinky Ponk shit van de droomtuin vind ik ook leuk!
woensdag 18 november 2009 om 19:31
Wat een schattig theeserviesje! Vind een theeservies sowieso errug leuk voor een meisje. Zo leuk dat ik al een heel simpel theeserviesje voor Manu had gekocht van de Hema Hij vond het best leuk, maar ik merk dat zijn nichtje er toch meer mee speelt dan hij.
Ik zag bij thuiskomst ook de uitnodiging voor de inenting voor Manuel. Ik vind het erg jammer dat het niet bij de eigen huisarts gebeurd, want daar ben ik in 5 minuten. Nu moet ik een half uur rijden op mijn vrije dag naar een of andere sporthal. er is wel iets dichterbij maar dat is op een dag dat ik moet werken en Manu op het kdv zit. En aangezien het volgende week mijn laatste week is kan ik echt niet zomaar een ochtendje vrij nemen. Lastig maar ik vind het wel belangrijk genoeg om dat ritje te gaan rijden. En wel blij dat ik een autootje heb, anders wordt het wel heel bewerkelijk.
Ik zie er wel tegenop, heb al visioenen van allemaal brullende babies en peuters in zo'n enorme sporthal... denk dat ik maar een heule grote lollie ga kopen ofzo...
Ik zag bij thuiskomst ook de uitnodiging voor de inenting voor Manuel. Ik vind het erg jammer dat het niet bij de eigen huisarts gebeurd, want daar ben ik in 5 minuten. Nu moet ik een half uur rijden op mijn vrije dag naar een of andere sporthal. er is wel iets dichterbij maar dat is op een dag dat ik moet werken en Manu op het kdv zit. En aangezien het volgende week mijn laatste week is kan ik echt niet zomaar een ochtendje vrij nemen. Lastig maar ik vind het wel belangrijk genoeg om dat ritje te gaan rijden. En wel blij dat ik een autootje heb, anders wordt het wel heel bewerkelijk.
Ik zie er wel tegenop, heb al visioenen van allemaal brullende babies en peuters in zo'n enorme sporthal... denk dat ik maar een heule grote lollie ga kopen ofzo...
woensdag 18 november 2009 om 20:12
ja Tinus ik heb de oproepen ook binnen.
Ik ga meteen maandagmorgen maar. Met alle 3. Ook naar zo'n leuke sporthal. Ik heb dezelfde visioenen maar dan zijn het alleen nog maar mn eigen kinderen.
Ik ga toch wel even een andere volwassene inschakelen voor de nazorg denk ik.
Ze hebben nu alle 3 verhoging ben benieuwd of het doorzet.
Ik ga meteen maandagmorgen maar. Met alle 3. Ook naar zo'n leuke sporthal. Ik heb dezelfde visioenen maar dan zijn het alleen nog maar mn eigen kinderen.
Ik ga toch wel even een andere volwassene inschakelen voor de nazorg denk ik.
Ze hebben nu alle 3 verhoging ben benieuwd of het doorzet.
woensdag 18 november 2009 om 20:19
woensdag 18 november 2009 om 20:21
Oh jee Oef, ik hoop niet dat ze ziek worden!! Zou wel lullig zijn, zo vlak voor die vaccinatie. Kans was bij jou wel aanwezig hè, door al die zieke familie. Vervelend hoor.
Ik zou in jouw geval ook wel iemand meenemen, met 3 kindjes. En dan eerst B laten prikken, want D en R kunnen nog niet hard wegrennen...
Ik zou in jouw geval ook wel iemand meenemen, met 3 kindjes. En dan eerst B laten prikken, want D en R kunnen nog niet hard wegrennen...
woensdag 18 november 2009 om 20:22
woensdag 18 november 2009 om 20:24
O ja Oef en Tinus, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Al die huilende kinderen maken natuurlijk erg veel indruk. Arme kindjes.
Wij moesten in allerlei schema's op postcodegebied en geboortemaand kijken waar en hoe laat we in de sporthal moeten zijn. Nou ja, we.. H is vrij en ik werk op donderdag, dus hij mag (of is de klos). Ik zal zeggen dat hij maar wat speelgoed en snoep mee moeten nemen voor de afleiding.
Morgen bel ik de dierenarts weer voor de zieke poes. Misschien krijgt ze dan weer een infuus (soort ORS) en een injectie met anabolen om haar op te peppen. Het dieetvoer eet ze niet, ik ga vragen of ze dan niet toch gewoon haar mousse mag hebben. Ze is nog steeds niet echt ziek, geen pijn, dus voor een spuitje is het nog te vroeg.
Marloes, wat goed van Justin!
o, even amandelstaaf eten met kopje thee.. zijn jullie ook zo nat geregend vandaag?
Wij moesten in allerlei schema's op postcodegebied en geboortemaand kijken waar en hoe laat we in de sporthal moeten zijn. Nou ja, we.. H is vrij en ik werk op donderdag, dus hij mag (of is de klos). Ik zal zeggen dat hij maar wat speelgoed en snoep mee moeten nemen voor de afleiding.
Morgen bel ik de dierenarts weer voor de zieke poes. Misschien krijgt ze dan weer een infuus (soort ORS) en een injectie met anabolen om haar op te peppen. Het dieetvoer eet ze niet, ik ga vragen of ze dan niet toch gewoon haar mousse mag hebben. Ze is nog steeds niet echt ziek, geen pijn, dus voor een spuitje is het nog te vroeg.
Marloes, wat goed van Justin!
o, even amandelstaaf eten met kopje thee.. zijn jullie ook zo nat geregend vandaag?
woensdag 18 november 2009 om 20:26
een collega van de OC vertelde inderdaad dat het wel veel huilende kinderen zullen zijn, zij had toen de meningococceninhaalvaccinatie gehad voor de kinderen...
Tegen:
In deze vaccinatie zitten stoffen die niet in de normale (griep)vaccinatie zitten. De combinatie van deze stoffen en de uitwerking hiervan op lange termijn zijn dus niet bekend. Deze combi is ook niet getest op kinderen.
De bescherming is pas afgerond na 2 vaccinaties. Dus in december 2e prikje en pas 2-3 weken daarna 70% beschermd. Dan zitten we al weer in januari.
even tegenargumenten hiertegen: over de stoffen: deze zitten niet in reguliere griepvaccins, maar wel in veel andere (niet nederlandse vaccins) en heeft ook eerder in griepvaccins gezeten. Het stofje versterkt de werking, dat was nodig om nu zo snel veel vaccin te kunnen maken. Deze specifieke combi kan niet getest zijn op grote groepen kinderen. Maar ik geloof dat zeker 50% van de medicatie voor kinderen is niet getest bij kinderen!!! een groot probleem volgens de kinderartsen.
en immuniteit is geen aan-uit effect. Het is een glijdende schaal, dus na de eerste prik bouw je de eerste immuniteit op, na de 2e steeds meer. Dat betekend dat je, als je na de eerste prik de mexicaanse griep zou krijgen, je er al net wat minder ziek zal worden, na een tweede prik, is dat effect nog sterker.
van mij hoeft niemand z'n kinderen te laten vaccineren, wanneer ik argumenten lees, die wat kort door de bocht zijn, wil ik graag de nuancering geven...
zo vanavond druk tekeningen in de schoenen gedaan, straks maar even de cadeaus inpakken in die tekeningen.. je moet als ouder wel het sintterklaasjournaal blijven volgen...
ik zal zo nog even naar tante betsy kijken, renske wil namelijk wijde dans jurken...
nog gefeliciteerd met je rijbewijs maincoon
Tegen:
In deze vaccinatie zitten stoffen die niet in de normale (griep)vaccinatie zitten. De combinatie van deze stoffen en de uitwerking hiervan op lange termijn zijn dus niet bekend. Deze combi is ook niet getest op kinderen.
De bescherming is pas afgerond na 2 vaccinaties. Dus in december 2e prikje en pas 2-3 weken daarna 70% beschermd. Dan zitten we al weer in januari.
even tegenargumenten hiertegen: over de stoffen: deze zitten niet in reguliere griepvaccins, maar wel in veel andere (niet nederlandse vaccins) en heeft ook eerder in griepvaccins gezeten. Het stofje versterkt de werking, dat was nodig om nu zo snel veel vaccin te kunnen maken. Deze specifieke combi kan niet getest zijn op grote groepen kinderen. Maar ik geloof dat zeker 50% van de medicatie voor kinderen is niet getest bij kinderen!!! een groot probleem volgens de kinderartsen.
en immuniteit is geen aan-uit effect. Het is een glijdende schaal, dus na de eerste prik bouw je de eerste immuniteit op, na de 2e steeds meer. Dat betekend dat je, als je na de eerste prik de mexicaanse griep zou krijgen, je er al net wat minder ziek zal worden, na een tweede prik, is dat effect nog sterker.
van mij hoeft niemand z'n kinderen te laten vaccineren, wanneer ik argumenten lees, die wat kort door de bocht zijn, wil ik graag de nuancering geven...
zo vanavond druk tekeningen in de schoenen gedaan, straks maar even de cadeaus inpakken in die tekeningen.. je moet als ouder wel het sintterklaasjournaal blijven volgen...
ik zal zo nog even naar tante betsy kijken, renske wil namelijk wijde dans jurken...
nog gefeliciteerd met je rijbewijs maincoon